Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Ach Nina, zo herkenbaar.. Hier ook een lieve schoonzus die ook op een april uitgerekend is. Dezelfde dag als ik toen..
    En met haar drie anderen in onze vriendenkring, te toevallig maar o zo pijnlijk.
    Ik kan prima avondje leuk meebabbelen maar ben daarna kapot!
    Dat doe ik dus niet meer. Ik ben nu veel meer thuis, ben weleens bang mezelf te isoleren maar kies nu voor mezelf.
    Sinds ik zwanger ben is het allemaal anders, Marja het tij kan helaas zo weer keren...

Elke ochtend op het toilet check ik of het nog goed zit en haal ik opgelucht adem dat ik weer een dag verder ben..

2. happy3

happy3 Niet meer actief

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Terwijl ik gisteren dit bericht aan het typen was, liep mijn dochter hier rond te zwaaien met een papiertje in haar hand, ik zei tegen mijn vriend dat hij dat moest afpakken, want ik zag dat het iets van hem was (hij tekent altijd vanalles op van die kleine briefjes voor zijn werk)
    Effe later zegt hij: alé ze wil da aan u geven pakt dat nu eens aan, en roept vanop afstand, wat staat daar nu eigenlijk op?

Mama, van papa krijg ik nog een zusje of broertje , van U ook? :$:$
    Ik ben in tranen uitgebarste, blijkbaar zat hij al langer met het gevoel dat er toch een tweede mag komen.

I am so happy:)
    Love is in the air, en de anticonceptie is de deur uit:p
    Ik moest gisteren eigenlijk een nieuwe nuvaring opsteken, en hij wil er onmiddelijk voor gaan, ik wil eigenlijk nog 2 maandjes wachten, ben net aan het solliciteren voor een andere job;) Maar ik raak toch niet zo vlot zwanger, dus geen probleem.

4. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, leuk zeg Happy!!

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @ happy, wat fijn voor je!! en wat heeft je man dat leuk gedaan!

@ nina, heb je het nog met je schoonzus besproken? ze zal het echt wel begrijpen, zij heeft dezelfde translocatie toch?

6. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happy! Wat ontzettend leuk! Dus weer een spannende tijd wat er aan gaat komen! Mijn zoon vond van de week mijn zwangerschapstest en vroeg wat dat was! Ik zei een soort pen.... Net kwam de reclame van clearblue en zei me zoon! Kijk mam die pen hebben wij ook haha!

7. happy3

happy3 Niet meer actief

Thx meiden

@Daanbanaan, hahahahaha, leuke zoon heb jij;)

8. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Happy wat leuk zeg! En nu er volop voor gaan.

Nina, wat begrijpelijk allemaal zeg, heb je al met je schoonzus kunnen praten hierover?

9. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, heb het niet kunnen vertellen.
    Toen ik haar opbelde om dat te doen begon zij meteen over haar dochter die geopereerd moet worden.

Met zn drieetjes zijn wij ernaar toe gereden en mijn schoonzus en zwager waren best aangeslagen omdat ze gisteren bij de kinderarts te horen hebben gekregen dat een oogspier niet werkt waardoor het nichtje aan een oog niets ziet!
    Wat een mafkezen ook bij het consultatiebureau, zij vonden een verwijzing nooit nodig.
    Uiteindelijk hebben ze deze via de huisarts gekregen.

Nou ja, toen voelde ik me best schuldig. Ze zij nog dat zij het zo raar vond dat wij maar niets van ons lieten horen.
    Haar broer (mijn man) was wel boos op haar omdat ze nooit iets over heeft verteld, zij wist al langer dat er iets niet klopte met dat oog en zich er veel zorgen over maakte.

Toen kwam wel het besef dat iedereen wel wat heeft en ik veel teveel bezig ben met mezelf en mijn verdriet.

@Elmo, heb je het weekend goed kunnen doorkomen?

10. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nina....ja snap ik wel. Vaak wanneer je jezelf voorbereid om iets te gaan vertellen komt er zoiets tussen, en dan denk je weer, he wat zeur ik nou?! Maar vergeet je eigen gevoel niet he!

@Elmo ik duim voor je dat je vandaag alle uitslagen binnen krijgt! en dat ze uiteraard helemaal goed zijn!

Morgen mag ik voor een echo....pfff zo nerveus!

11. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik nog vergeet te vertellen/vragen, zijn er hier al meiden die hun bloedpakketjes vanaf ziekenhuis maastricht hebben ontvangen voor de klinische test? Ik heb dus de pakketjes binnen, maar wat mij zeer verbaasde is dat ze gewoon bij de buren afgeleverd zijn!!!! Ooit van privacy gehoord???! Er staat dus op de envelop dat het afkomsig is van het ziekenhuis maastricht en er staat zelfs op dat hij van de Poli Klinische genetica komt! Ik sta echt op het punt om hierover te gaan bellen, ik vind namelijk dat dit soort dingen aan niemand anders dan de geadresseerde afgegeven mogen worden.
    Of vinden jullie dat ik overdrijf? Ik maak helemaal geen geheim van onze kinderwens, maar het was uitgerekend bij de buurvrouw (die van de hele straat van alles op de hoogte wilt zijn) afgegeven.

12. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schandalig vindt ik dat, ik zou het ook absoluut niet op prijs stellen als mijn roddelbuuf zo een pakketje in ontvangst zou nemen...
    Ik krijg ook geregeld medicatie van een ziekenhuisapotheek per post opgestuurd maar op het pakketje staat een groot geel etiket met de vemelding: NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN.
    Kijk, een postbode heeft zeker zo iets van snel het pakketje afleveren, maar het ziekenhuis zelf is wel verplicht op de privacy te letten.
    Ik zou het dus eerder bij het ziekenhuis aankaarten...

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o nina, dat was nog een moeilijke situatie voor jou. Wat erg ook voor dat kindje zeg.

Daan, dat is idd schandalig zeg! ik zou het toch ook eens aankaarten hoor

14. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb inmiddels gebeld met Maastricht. 1000 maal excuus en ze gaan zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren! Hoe langer ik er over nadacht hoe kwader ik werd...blij dat ik me frustratie nu een beetje kwijt ben!

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    goed dat je toch excuus hebt gekregen!

16. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ondanks dat ik weinig van me laat houten, lees ik wel alles mee. Ik begin een beetje uit mijn baalmodus te komen.

@daanbanaan, belachelijk dat ze zoiets bij je buren afgeven. Goed dat je er wat van hebt gezegd. Wat zijn dat voor een pakketjes dan? Wij krijgen over twee weken de uitslagen van de onderzoeken n.a.v. de intake. Hoop dat alles goed zit, vind het wel een raar idee dat ze nasr mijn eicelreserves kijken. Straks is daar ook nog iets mis mee ;)

@elmo, spannend meis. Ik duim voor je!

17. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames ben net voor een echo geweest, en kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik gegaan ben!!!! Waarom wilde ik deze echo??? Pffff ben er alleen maar doodonzeker van terug gekomen, en kan eigenlijk vanaf die tijd alleen nog maar huilen! Ze zagen alleen nog maar een vruchtzakje en kwamen uit op een berekening van 5,3 dagen zwanger. Volgens mij berekening ben ik 5,6 dagen zwanger, wat alweer de nodige twijfels veroorzaakt. Ik moest de artsen (WORD ER INMIDDELS PISLINK OM) weer vertellen dat ik inmiddels voor de 6e keer zwanger ben, waarvan 1 zoon in geboren.....jeetje wat heftig krijg je als reactie!! Weet je wat verdomme heftig is, constant alles te moeten vertellen in een ziekenhuis waar ik een dossier ter grote van de dikke van dalen heb!!! Stomme mensen daar.

Mag dus nu aanstaande maandag weer terug komen, maar de moed is me even helemaal in de schoenen gezonken! Spontaan lijken me borsten minder gevoelig, en huil nu al voor de angst wat er weer gaat komen!

Hoe gaan jullie met deze emoties om....ben zo bang ineens!

Liefs een verdrietige Daan

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Daan, wat een angsten maar weer. Maar begrijp ik het goed dat de echo 3 dagen scheelt met je eigen berekeningen? Dat is dan toch niet abnormaal? Je kindje is nog zo klein, dat een mm een hemelsbreed verschil maakt.
    Maar dat je steeds opnieuw je verhaal moet doen, dat is toch niet normaal zeg. Hier in belgie krijg je enkel echo's bij je gyn, en zij kent mij door en door, zal ik hier dus niet meemaken

19. happy3

happy3 Niet meer actief

#699 happy3, 24 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2012
    Daan, ik snap je ongerustheid, maar zoals Petra al zei, het is zeer moeilijk om juist te meten, mijn gyn heeft me verteld dat er een afwijking van een week kan/mag opzitten.
    Zelf kies ik voor een echo op 7.5w , 9w en 10.5w bij de eerste moet hartje kloppen, ik heb bij ma nooit 9w gehaald vandaar de tweede en 10.5w omdat volgens geniticus het voor 10w fout loopt bij ons
    Vind het ook jammer dat je telkens opnieuw je verhaal moet doen, ik begrijp dat je in Nederland telkens een andere gyn hebt? In België heb je altijd je eigen gyn, behalve tijdens de vakantie , 's nachts of in weekend en op feestdagen dan heb je die van wacht.

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    @Daan, ach meid, wat vreselijk voor jullie, die onzekerheid en teleurstelling. Maarrr ik wil je geen valse hoop geven maar ik denk dat een echo op deze termijn echt niet zinvol is. Een kloppend hartje is nog niet mogelijk met deze termijn en een 'meetfout' van 3 dagen is echt heel erg weinig en zegt echt niks!! Dat is mij ook ingepeperd! Wat zeiden ze hierover dan in het ziekenhuis????
    Maar ik snap heel erg je angst, het is zo killing! Je bent zo gelukkig als je een positieve test hebt en het moment dat je denkt/weet dat het fout zit, dan kukel je zo van de hoogste berg in het diepste dal... alles moet je weer resetten en dan weer het eeuwige wachten op een volgende keer (duurt ook zo lang voordat je lichaam weer op orde is elke keer). Tegen mij werd steeds gezegd: jij mag pas blij zijn vanaf 13 weken, daarvoor ben je gewoon niet zwanger.. maar dat is onmogelijk.. je begint vanaf moment een te fantaseren, je stelt je het nieuwe gezin voor, het moment waarop je met verlof gaat, je koopt geen kleding omdat straks die kleding je toch niet past en je hecht je aan het vruchtje/kindje dat in je zit...
    Maar goed: lieve Daan, houd moed!! Ik ben niet verbaasd te lezen dat dit eruit komt (wel belachelijk dat je weer je verhaal moet doen..) gezien je termijn maar snap je onzekerheid en dan nu het eeuwige wachten tot maandag aanstaande!
    Doe vooral wat goed voelt! Mijn duimen draaien heel hard hier..

Hier trouwens pas een echo met 9,3 wk (bij mij dus twee keer een late MA (kwam er achter met 11 wk licht bloedverlies (vruchtje 2 wk dood) en 13 wk Pretecho (vruchtje bijna 2 wk dood).

@Elmo, al nieuws? ik duim ook voor jullie!!

Deel Deze Pagina