whaha lees me eigen berichtje terug....en heb het over de voorbereiding voor pdf.....was op me werk met een pdf bestand bezig whahaha....pgd bedoel ik uiteraard Elmootje wat vervelend dat je ziek bent...gauw weer opknappen! Dat wachten is het ergste van deze situaties he....bah! Nog vier nachtjes dan mag ik gelukkig weer voor een echo.
Sorry dat ik even op me heb laten wachten, moest nog even langs mijn werk en de kleine van de creche halen. nou we zijn nog niet veel verder, hartje klopte wel goed, maar we zijn vier dagen teruggezet. de gyn deed er wel positief over, maar het voelt niet goed. volgende week vrijdag opnieuw een echo, dus even afwachten maar weer.
Ach rizzie, ik snap je helemaal. Ik werd de vorige keer vier dagen teruggezet, voelde niet goed omdat ik precies wist wanneer mijn eisprong was geweest, terwijl iedereen in zkh er laconiek over deed. Een dag later was het hartje gestopt.. Ik weet dat je dit liever niet wilt horen maar wil hiermee wel jouw gevoel serieus nemen. Maar: het hoeft niet op te gaan.. Weet jij heel precies wanneer je eisprong is geweest? Heel vaak hoeft het niks te betekenen las ik toen op fora. Het kan een meetfout zijn of dat kindje alsnog een inhaalslag maakt. Dat hoop ik ook zo voor jullie! Red je het een beetje nu?
ja het gaat verder wel, tis gewoon maar weer afwachten en ook al was alles nu perfect geweest, dan was er nog genoeg onzekerheid voor de komende tijd. Dus op zich is dat nu niet zoveel anders. Het kan nog alle kanten op, dus we zien het vrijdag wel weer. ik weet dat ik altijd een redelijk late eisprong heb en toen ik 2 dagen na mijn nod teste was deze negatief, toen ik nog eens drie dagen later weer teste was hij positief, dus op zich zou het kunnen. Ik wil wel positief blijven, maar ook niet al te positief. ik wil me ( voor zover dat gaat natuurlijk ) wel voorbereiden op slecht nieuws. Hoe gaat het met jou dan bunchy, hou jij het allemaal nog vol? hoe gaat het verder met iedereen?
Hallo meiden!!! Ben er ff tussenuit geweest, maar wat is er veel geschreven Ga zo maar ff bijlezen hoor!! Voor alle nieuwe meiden.. (helaas...) welcomeee En Rizzie nog niet veel opgeschoten dus... Hmm.. Afwachten dan maar he... Hoe is het met de rest??? Ik heb gister ook weer de gyn aan de tel gehad. Ze vertelde mij dat er vorig jaar veel meiden niet zwanger zijn geworden door pgd.. Meer dan voorgaande jaren.. ( ow ow... dacht ik gelijk..) En die gaan nu dus voor. Ze vertelde ook dat ze rond half februari meer wist om ze meer meiden tussen kunnen plannen. Dus weer verder afwachten maar.. Maar we stonden wel boven aan de wachtlijst.. Ik denk dat ik pas na de zomer ofzo aan de beurt ben. Ik ga daar maar van uit. Want ben nu zooo vaak blij gemaakt met een maand, die ze dan weer terug draaien. Nou iedereen een fijn weekend!!! Liefssss
@rizzie, oh echt waar, zo laat pas positief getest?! Dan lijkt het mij erg aannemelijk dat je een hele late eisprong hebt gehad en dat het dan wel klopt! Ik testte 9 dg na eisprong en dus 5 dg voor nod al positief! Dus na je nod nog geen positieve test moet gewoon een late eisprong en of innesteling en dus latere nod betekenen!! Dan en ik hoopvol rizzie, echt!! Hier gaat het wel ok! Volop klachten wat me voor de korte termijn geruststelt, niet bang dat ik nu bloed verlies maar verder zegt het weinig. Ga nu alweer naar bed zo, leid echt even een heel saai leven.. Fijn weekend allen!
@rizzie.... Een hartje is in ieder geval positief... Probeer het positieve vast te houden! Al weet ik uit ervaring dat het heel moeilijk is! Maar een mm verschil kan al een paar dagen verschil maken! Mijn duimen draaien nog steeds hoor!
@Coco, ze houden het spannend voor je zeg Ik belde van de week naar maastricht en daar zei de dame aan de telefoon dat het echt geen 1,5 jaar ging duren. Ik dacht direct aan jou. Vervelend dat er minder meiden zwanger zijn geworden, maar ja we weten natuurlijk de oorzaak niet. Misschien ging het niet eens om mensen met een translocatie. Ik heb wel het gevoel dat er binnenkort meer capaciteit gaat komen, maar ik durf er niet echt op te hopen. Zal er ook wel van schrikken eerlijk gezegd. Want ik ben uit gegaan van 1,5 jaar en wil het ook nog eerst zelf proberen. @Rizzie, fijn dat je een hartje hebt zien kloppen. Ik snap dat dat terugzetten niet prettig is. Ik duim voor je. @Happy, ik heb (gelukkig) alleen deze translocatie hoor. Maar volgens de genetische arts die ik had zijn er nog meer mogelijkheden dan de vier die hier genoemd worden. Weet je, er is nog zoveel onbekendheid over. De artsen weten ook gewoon niet alles en die kansberekeningen zeggen ook niet alles.
@Rizzie: als jij pas zo laat positief hebt getest klinkt dit als een prima echo! En ja, de onzekerheid blijft, maar met kleine stapjes komen we er wel! Hou vol!
even laten weten dat ik wel alles meelees, maar weinig puf tot reageren heb nu. Lastig weekend, normaal gezien zou vandaag mijn zwangerschapsverlof zijn ingegaan (wij moeten stoppen met werken na de 6de zwangerschapsmaand) en het steekt toch enorm nu
@ iedereen, bedanktvoor de lieve berichtjes!! @ coco, fijn om weer iets van je te horen! ik hoop dat je nu snel aan de beurt bent, boven aan de wachtlijst klinkt in ieder geval veelbelovend. @ petra, heel begrijpelijk dat je je zo rot voelt, het is ook erg veel wat jullie allemaal hebben moeten doorstaan en die data herinnert je nog meer aan wat helaas niet heeft mogen zijn. Wat vroeg trouwens nade 6e maand, hoe lang staat er dan in totaal voor verlof?
@Rizzie, zolang het hartje goed klopte, positief blijven, zoals eerder gezegd, dikwijls zo'n mm werk, dat dat verschil kan kloppen, heb het hier al eerder geschreven, volgens mijn gyn mag er een marge van een week op zitten @Petra, heel veel sterkte, zo confronterend dat bepaalde data's kunnen zijn. Mijn schoonzus heeft begin januari, voor de derde keer een zwangerschap gehad die uiteindelijk uitdraaide op een late miskraam tussen 14 en 18 weken, normaal moet ze volgende week terug gaan werken, maar ze is daar op het ogenblik echt nog niet aan toe, zoiets heeft veel tijd nodig.
Hoi meiden! Hoe is het bij jullie allemaal? Hier word ik inmiddels helemaal gek van mezelf! Ik doe inmiddels bijna elk uur "tietencheck" en ineens leek het alsof me borsten minder gevoelig waren! Gister naar bed gegaan omdat ik kotsmisselijk ben van de maagzuur steeds, en volgens mijn man ben ik af en toe niet te genieten! Tja its the price we have to pay.... Nog twee dagen en dan hebben we een echo... Ben dan ruim 6 weken! Spannend hoor! Kan me zo voorstellen dat die data's allemaal heel confronterend zijn... Maar op de dag dat ik een jaar geleden mijn 1e MA heb gekregen was ik nu voor de vijfde keer zwanger! Realiseer me dat ik echt bevoorrecht ben! @coco wat fijn dat je nu echt bijna aan de beurt bent! Meiden allemaal een fijne zondag... Liefs Daan
@Rizzie, fijn een kloppend hartje....maar snap wel dat je daar niet posietiver op gestemt bent. Wachten maar weer en proberen van het beste uit te gaan. Zelf probeer ik niet meer zo mee bezig te zijn, realiseer me dat het leven niet maakbaar is en ik echt moet proberen te genieten van wat ik wel heb. En dat is me weer duidelijker geworden door de plotselijke dood van een jonge moeder van een meisje dat bij mijn zoontje in de klas zit. Zij kreeg een hartstilstand op het hockeyveld. Ik kan het niet bevatten en heb zo te doen met haar dochter, leg maar aan een uk van 6 jaar oud dat mama nooit meer terug komt Elke ochtend liepen we samen naar school om die kids te brengen.... Ik zie steeds haar lachend gezicht voor me
Jeetje nina wat heftig!! Veel sterkte! Het leven is inderdaad niet te plannen! Het komt zoals het komt.... Genieten van de positieve dingen en waarderen wat we hebben is een goede levensles...
@ nina, meid wat vreselijk!! ja dat zet je dan meteen weer met beide benen op de grond. zo oneerlijk zulke gebeurtenissen. @ daan, spannend!! maak jezelf niet gek he. hier ook de ene dag wel gevoelige borsten, de andere minder. sterkte met wachten!!
Klopt, oneerlijk. Vanochtend is dat meisje weer op school geweest, vrolijk en splelend. Kinderen zijn zo veerbaar, gelukkig heeft zij veel familieleden die hun steunen. Het is ook zo oneerlijk dat stellen met een wip zwanger worden en wij zoveel moeite voor moeten doen, al die spanningen, hoop en teleurstellingen. Voor ons wordt het spannend, over twee weken hebben wij een afspraak bij de fertiliteitsarts. Ben erg benieuwd hoe hij tegenover de translocatie staat en een ICSI. Ik hoop niet dat hij ons afwijst en door wil sturen naar Maastricht....Maar volgens de Klinische geneticus hoeft een chromosoomafwijking geen reden te zijn om ICSI niet te doen. De persentage van aangetaste zaadcellen met de translocatie is ongeveer 15% is vastgesteld. Maar goed, zoveel artsen zoveel meningen. Afwachten maar weer en thee drinken
@ Daan, succes vandaag!!! hoe laat heb je de echo? @ nina, ja kinderen zijn gelukkig veerkrachtig in dat soort dingen, maar helaas haalt dat ze vaak wel weer in. Mijn vader is overleden toen ik negen was en ik kreeg daar eigenlijk pas last van toen ik dertien/veertien was. echt vreselijk dat een meisje zo klein haar moeder moet missen. het is inderdaad ook oneerlijk dat iedereen zo maar kinderen lijkt te krijgen. mijn vroegere vriendin is jaren ontzettend verslaafd geweest aan de drugs, in die tijd heeft ze twee kinderen op de wereld gezet, ze is nu van de drugs af en heeft onlangs nog een kindje gekregen, maar als je kijkt wat die eerste twee kinderen allemaal hebben moeten doorstaan door het drugsgebruik van hun ouders, gewoon vreselijk!! ik gun iedereen kinderen, maar ik heb me wel vaak afgevraagd hoe mensen die zo ontzettend goed voor hun kind zouden zijn deze niet kunnen krijgen en dat zulke mensen er geen enkele moeite voor hoeven doen