Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx rizzie! Ik moet om half twaalf!

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @daan, de duimen draaien hier al volop!

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Daan, denk aan je ;)

4. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Daan: hoe ging het?

5. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Nou net in het ziekenhuis geweest, en het hartje klopte! Alles zag er volgens de gyn goed uit! Maar garantie tot aan de deur!
    Ik heb een berekening gehad, ik ben of op 28 december zwanger geraakt of op 31 december! Dat is 1 ding wat ik zeker weet! Als ik zwanger ben geraakt op 28 december dan zou ik nu 6 weken en 6 dagen zwanger zijn! Als ik op 31 december zwanger geraakt zou zijn zou ik vandaag 6 weken en 3 dagen zwanger zijn! De gyn kwam namelijk op een zwangerschapsduur van 6,2 dagen maar vond het moeilijk te meten!
    Hij is voor nu positief maar garantie tot aan de deur! We moeten volgende week donderdag weer terug komen!

Aan de ene kant ben ik blij dat het hartje klopte en aan de andere kant baart de termijn van de gyn me zorgen! We kunnen weer niks anders dan afwachten! Spannende week dus weer!

De gyn zei nog wel dat hij nog nooit iemand heeft meegemaakt die zo makkelijk zwanger raakt!

Hoe is het met jullie allemaal?

Liefs Daan

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Fijn Daan, heel erg fijn om te horen!!
    Het kan toch heel goed zijn dat innesteling een dag langer heeft geduurd? Fijn dat je zo vaak langs mag komen.. en tja garantie tot de deur, dat geldt altijd..

Hier over een week en een dag de echo. De vorige keer zat ik huilend van angst in de wachtkamer, zo bang om weer slecht nieuws te krijgen.. ik denk dat het nu niet veel anders zal zijn.
    Wat dat betreft ben ik gewoon getraumatiseerd. Ik durf denk ik ook niet te kijken.. ik kan nu al huilen als ik eraan denk, hoe bang ik zal zijn en de uren er aan voorafgaand.
    anderzijds weet ik ook dat ik ook nu er weer doorheen zal komen, ook als het slecht nieuws is. De eerste dagen zullen intens verdrietig zijn maar daarna went het en neemt het verdriet af en neemt de hoop richting de toekomst weer toe. Verder kies ik er zelf voor , ook om de echo te ondergaan en heb ik het tot nu toe altijd nog overleefd...
    Verder nog volop lichamelijke klachten; elke keer weer de vraag hoe ik de dag (werkend) doorkom.. zwaar maar is niet erg, ben blij met de klachten en geniet er ook wel weer van (biedt hoop!).

Hoe is het met de rest?

7. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Daan: fijn om te horen dat het er allemaal goed uitzag!!
    dat verschil in dagen is zo minimaal, ik zou me er niet druk om maken als ik jou was.
    het is en blijft een verschrikkelijk spannende en onzekere periode een zorgeloze zwangerschap zit er voor ons allemaal helaas niet meer in.

Bunchy: ja vreselijk is dat he die uren voor de echo, ik ben volgens mij wel 20 keer naar het toilte geweest en ik durfde eigenlijk ook niet zo goed te kijken. toen ik eenmaal keek zag ik het hartje ook nog niet, ik voelde me al helemaal misselijk worden. toen zei ze ineens, kijk daar is het hartje.. pfff ik had het bijna niet meer.
    hoever ben je nu?

@ elmo: hoe gaat het met jou? al een tijdje niks gehoort. hou je het allemaal nog een beetje vol?

8. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Daan: klinkt goed! Weet je, bij zo'n jonge termijn is het gewoon ook lastig te meten. Mijn eerste echo deze zwangerschap was bij bij 6w5d. Het echoapparaat bij de gyn kon pas een termijn bepalen vanaf 7 weken. Mijn gyn zij, rond de 7 weken is het vruchtje ongeveer 1 cm, je kan ook nog wel een paar dagen korter zwanger zijn, want het vruchtje is nu 0,7 cm (zij twijfelde dus of dat groot genoeg was voor 6w5d). Bij de derde echo met ruim 10w werd ik juist drie dagen naar voren gezet, dus echo het meten nu is nog echt heel moeilijk! Belangrijkste is dat het hartje klopt! Op naar de volgende stap!

@zwangeren: waar blijven jullie banners, ik vind het zo lastig te onthouden hoe ver jullie zijn.

@wachtenden: zijn er al data waar jullie naar toe kunnen leven?

Hier: begin het wel steeds iets spannender te vinden naarmate we bij volgende week maandag komen...
    Ben gister voor het eerst sinds 7 weken weer 2 uurtjes op het werk geweest, welliswaar zittend werk, maar goed. Viel eigenlijk toch wel tegen... Erg moe en beroerd weer daarna, dus nog maar ff rustig aan doen voorlopig...

9. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @ kounelli: ik durf nog geen banner te nemen, wellicht na vrijdag. ja als het zo tegen valt met werken, kun je beter lekker even pas op de plaats houden. het is allemaal al zwaar genoeg als je je zo beroerd voelt.

10. Elmootje

Elmootje Lid

16 feb 2009
    90
    0
    0
    @Daan: wat fijn dat er een kloppend hartje was! Ik vind de afwijking in dagen niet heel erg schokkend hoor, dus het klinkt wel goed. Garanties heb je helaas niet, was dat maar zo he.

@Kounelli: voor jullie bijna weer een echo. Spannend hoor. Gaat goed komen!

@Rizzie: tja, wat zal ik ervan zeggen... Ik sta nu in een soort afwacht-negeer-modus. Ik concentreer me op mijn werk, en probeer er maar niet teveel aan te denken allemaal. Maar ja, kan natuurlijk ook niet eeuwig blijven doen alsof er niets aan de hand is. Ik heb niet het idee dat dit nu goed gaat aflopen eigenlijk. Heb geen idee wat ik moet doen, de kans dat er niets uit de punctie komt is wel aanwezig, het punt is dat dat dat niet alles zegt; want niet alles kan getest worden (er kunnen bijvoorbeeld afwijkende cellen in de hersentjes zitten, zodat het kindje een verstandelijke handicap heeft). En een kindje met zware beperkingen waarmee we veel naar het ziekenhuis moeten zien we niet zo erg zitten, dat wil ik mijn zoontje ook niet aandoen trouwens. Het is zo krom allemaal, dit kindje is zo verschrikkelijk gewenst!

@Petra: sterkte met alle moeilijke momenten. Jij kan ook wel een flinke portie geluk gebruiken. Knuffel!

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @Rizzie, heel herkenbaar..Ik ben vandaag minimaal 8 weken en 1 dag maar eigenlijk denk ik een paar dagen langer. Ik denk dat mijn eisprong op zondag was, had zondag een positieve ovulatietest dus zou ook maandag kunnen zijn (vandaar dat ik 8 wk en 1 dag aanhoud) maar voelde 'm zondag springen..
    maar ik had dus al heel vroeg een positieve zwangerschapstest namelijk de tweede woensdag daarna (dus 9 dagen later) dus daarom vermoed ik dat ik misschein 2 dagen verder en ofzo, hope so!
    Zeker hier nog geen banner hoor, veel te eng.

@Kounelli en Elmootje, spannend, spannend! Hebben jullie het al wel in jullie omgeving verteld? Ik ben dus pas ruim 8 wk maar je begint nu al een buikje te zien, bizar! denk niet dat ik het nog 2 mnd verborgen kan houden...

12. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel lieve meiden voor jullie opbeurende woorden! We blijven positief!

@elmo heb zo met jou te doen! Wanneer krijg je definitief duidelijkheid? Wat verschrikkelijk zeg. Hoever ben je nu?

@rizzie en bunchy ja we hebben inderdaad gewoon een trauma opgelopen! Ik denk dat ik volgende week ook nauwelijks de kamer in durf! Al moeten we volgende week eerst nog maar is zien te halen t

13. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halen!

Zit op me iphone en drukte op de verkeerde knop!

Ik heb even een hele gekke en persoonlijke vraag! Maar hoe staat het met jullie sexleven? Ik durf gewoon geen sex te hebben! Stom he! Ben zo bang dat ik door de sex bloed verlies! Wat ik in me vorige zwangerschappen heb gehad en daardoor in paniek raak! Maar ja inmiddels begint het bij ons beide wel te knagen!

Liefs daan

14. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Daan: even een antwoord op je persoonlijke vraag :) hier doen we het wel gewoon, maar wel minder vaak dan anders. vind het toch wel een beetje eng. ook is het een stuk voorzichtiger nu.
    ik heb echter nooit bleod verloren door sex bij geen enkele zwangerschap, dus ik snap wel dat jij het een stuk enger vindt.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Normaliter deden we het wel gewoon tijdens begin zwangerschappen , nooit loedverlies, maar voel me nu zo slecht dat we al ruim drie weken droog staan... Sowieso weinig intimiteit, lig heel vroeg te slapen, weinig puf om gezellig te praten.. Niet leuk voor onze relatie maar dat overleven we ook wel weer!

16. happy3

happy3 Niet meer actief

Daan, klinkt goed in ieder geval

Aan de andere zwangeren, jullie doen dat precies allemaal heel goed, 2012 is precies voor veel goed begonnen

Pfff ik voel precies vanalles, en eigenlijk kan dat helemaal nog niet, heb pas zaterdag mijn eisprong gehad denk ik, ik dacht deze keer echt niet bezig te zijn met zwanger worden, maar dat lukt dus echt niet, ik hoop tegen de zomer toch echt wel zwanger te zijn, bij de eerste zwangerschap was het pas raak in ronde 12, de tweede in ronde 8 en de laatste was 4mnd na mijn 2de ma, waarvan echt maar 2 rondes moeite is gedaan.

17. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier!!!

Alles goed met iedereen?

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    iedereen druk met afwachten hier blijkbaar. Wat een onzekerheden toch maar steeds.

Ik hoop dat 2012 voor ons allemaal eens goed nieuws mag brengen. Een babytje hier zal niet meer lukken, maar ik hoop dat ik dit jaar toch zwanger mag worden van een gezond kindje.

Nog 2 weken en dan eindelijk de afspraak, pff, ik zie er eigenlijk wel tegenop om nu echt met de mmm te starten, maar mijn verstand zegt me dat dit echt wel het beste is.

19. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames! Ik ging net naar t toilet en had roze verlies! Dus mijn 5e avontuur zal vrees ik zeer snel ten einde zijn! Morgen maar bellen of ik een echo mag laten maken!!!! Kut zooi!!! Dat kan niks anders dan een heeeeeel slecht voorteken zijn!

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Daan: meid wat vreselijk rot!!! (das nog zacht uitgedrukt) het hoeft niet altijd fout te gaan met bloedverlies, maar ik begrijp wel dat de moed je ervan in de schoenen zakt. ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! dikke knuffel!

petra: spannend nog twee weken! met jullie geschiedenis denk ik ook dat de mmm het beste voor jullie is.

ik heb zelf voor nu even niet zo veel te melden, sta nogal op tijd voordat ik naar mijn werk moet. en ramen krabben komt er ook nog bij natuurlijk...

Deel Deze Pagina