Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Net naar t toilef! Niks meer! Geen roze niks!
    Ga toch de verloskundige bellen of ze een echo kan regelen! Ben er niet gerust op! Al voel ik me nog ontzettend zwanger!

2. happy3

happy3 Niet meer actief

Daan, voor jou gevoel idd beter achter echo gaan, maar bloedverlies, kan ook van gesprongen adertje (kan ook van het onderzoek zijn )of nog innesteling zijn, pfff, jammer dat niemand van ons gewoon kan genieten van zwanger te zijn:(

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @Daan, mijn maag draait zich om bij het lezen van je eerste berichtje. Onze grote angst.. gelukkig heeft het zich niet doorgezet! Hopelijk krijg je vandaag nog een echo en wordt je gerustgesteld (in ieder geval weer even tijdelijk en dat je enigszins rustig het weekend ingaat en doorkomt!).

4. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor de lieve berichtjes! Mag om kwart over tien al!!! Angstzweet staat in me handen!!!
    To be continued!

5. happy3

happy3 Niet meer actief

veel succes meid

6. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar was ik weer! Hartje klopt goed!!! Ben zo blij! Hij was gegroeid ten opzichte van dinsdag! En alles zag er goed uit.... Maar opnieuw geen garanties! Donderdag weer terug komen! En dan word het pas echt spannend... Zou het genoeg gegroeid zijn? En belangrijkste klopt het hartje nog.... Pffff wat een zenuwengedoe zeg!!!

7. happy3

happy3 Niet meer actief

Daanbanaan, ben zo blij voor je, nu weer spanning tot donderdag, fijn van je VK dat je zo snel effe tussendoor mag komen, ik heb ook zo'n fantastische gyn.;)

8. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happy ja dat is helemaal top! Ze heeft vanmorgen meteen het ziekenhuis gebeld en 5 min later belde ze dat ik terrecht kon! Ook de gyn's in het ziekenhuis (de meeste dan) zijn heel vriendelijk! Die van vandaag (nog nooit eerder gezien) vroeg of ik het ging redden tot donderdag ofdat ik eerder wilde! Heb besloten donderdag aan te houden! Dus nog 6 nachtjes....

9. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Daan: wat een goed nieuws!! het blijft natuurlijk spannend, maar dit is heel fijn.

hier zojuist terug van de echo, alles zag er goed uit gelukkig! hopen dat het zo blijft. nu weer 1 dag naar voren gezet. nu maandag weer naar het zkh voor de intake voor de vlokkentest. ik wou dat die maar eenmaal voorbij was, vind het zo eng!

10. happy3

happy3 Niet meer actief

Kom maar op met die goede berichten

Rizzie , spannend weer voor de vlokkentest, doen ze die standaard aan 12 weken, of kan dat ook al vroeger?

11. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    op z'n vroegst met 11 weken, ik hoor alles maandag. ik hoop dat het zo snel mogelijk kan, dan is het maar weer achter de rug.

12. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rizzie!!! Yeah! Voor jou ook goed nieuws! Wat fijn! Ja die testen daar zie ik ook verschrikkelijk tegen op!!! Maar eerst maar is kijken of we zo ver mogen komen!

Ga je zeker voor vlokkentest? Of afhankelijk van de nekplooimeting?
    Ik weet nog niet precies wat mijn keuze gaat worden! De genetica gaf ons een percentage van tenminste 5% doorgaande zwangerschap met ongebalanceerde translocatie! 1 ding is zeker mijn man en ik hebben dezelfde mening over het eventueel afbreken van de zwangerschap. Respect voor alle mensen die doorgaan, maar nee ik zou daar niet voor kiezen!

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    #793 bunchy, 3 feb 2012
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
    Rizzie en Daan: joepie!! wat goed!!
    Rizzie, krijg je een aparte intake voor de vwp? en doen ze het dan ook meteen?

14. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Daan: ik ga zeker voor de vlokkentest, zwangerschappen van kindjes met trisomie 13 lopen nog erg vaak goed tot einde zwangerschap en met de combinatietest kunnen ze hierover geen goed uitsluitsel geven. Wij hebben daarom besloten om voor zekerheid te gaan (voor zover mogelijk) als we dat niet doen en het blijkt later dat we het toch moeten afbreken in een later stadium vinden wij dat te belastend voor onze andere kinderen. een miskraam of vroege afbreking krijgen zij niet veel van mee, maar een broertje of zusje moeten begraven is nogal traumatisch en dus een ervaring die ik ze liever bespaar.

Bunchy: ja ik krijg een aparte intake, dan leggen ze precies uit wat ze allemaal gaan doen. ik heb een gyneacoloog in het martini zkh en de vlokkentest wordt hier alleen gedaan in het UMCG, vandaar nog de extra intake. de intake is aankomende maandag en dan wordt er een afspraak gemaakt voor de test.

15. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    bunchy: wanneer heb jij je eerste echo ook alweer?

16. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    kounelli: ik weet niet of ik het weekend online zal zijn, vandaar nu alvast veel succes gewenst maandag!! de duimen draaien hier voor een goede uitslag en dan eindelijk genieten!

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @rizzie: woensdag om 13u.... ik durf er nog niet teveel aan te denken.. aansluitend (mits echo goed is) vindt er een gesprek plaats met info over prenatale diagnostiek..

18. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Daan & Rizzie: wat fijn van goede echo!! Zou het dan toch nog goed komen met de translocatie-zwangeren? Hope so... Dat bieden dan ook nog hoop aan alle wachtenden!

Hier begint de spanning wel wat toe te nemen, maar probeer op m'n gevoel te vertrouwen. We wachten het maar af. Vorige keer moest ik erg lang wachten voor we aan de beurt waren voor de echo, dus ik ga er nu ook maar vanuit dat we pas laat terug zijn maandag.

19. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Bunchy: ja de spanning is killing, maar als je je zo slecht voelt dan moet het toch wel goed zijn lijkt me.

Kounelli: ja ik hoop ook vreselijk dat dit een goed jaar wordt, is en blijft voor ons allemaal. we need it!!!

20. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb weer echt even zo een dag dat ik het vertrouwen totaal kwijt ben... Waarom zou het deze keer wel goed gaan?! Klopte het hartje wel snel genoeg? Worden zijn me borsten minder gevoelig? En dan nog niet eens te beginnen over die buikpijntjes!!!

Ik weet dat het een feit is dat onbezorgd zwanger zijn er niet meer inzit voor ons... Maar soms breekt de spanning en de angst me wel op eerlijk gezegd!!! Kan al huilen als ik denk hoe bang ik donderdag zal zijn in de wachtkamer bij de gyn.... Brrr

Na de roze afscheiding van donderdagavond is de paniek natuurlijk helemaal toegeslagen en de angst aangewakkerd! Nou we gaan maar proberen te genieten van het witte weekend!!!

Hoe is het met de rest?

@kounelli heel veel succes maandag! Laat je weten hoe het is gegaan?

Deel Deze Pagina