Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    ik voel me een beetje opgelaten door op dit moment voor nu goed nieuws te zetten, maar de bloeding van dinsdag zat me nog steeds niet lekker, dus zojuist voor echo geweest en tot nu toe zag alles er goed uit. nog steeds op schema, dus hoop dat het niks te betekenen had en dat het niet weer gebeurt. het stolsel zat er nog wel steeds, dus denk niet dat het daar van kwam.

2. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rizzie daar hoef je je niet ongemakkelijk over te voelen....ik gun jou uiteraard een super goede zwangerschap...we hebben allemaal genoeg te verduren gehad...dus ik ben super blij om te lezen dat jij goed nieuws hebt gehad....

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @rizzie, super om te horen!! En nu lekker genieten van je weekend!

4. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Rizzie: fijn dat jouw echo wel goed is! Laten we dit zo houden.

@Daan: zeker om echo vragen hoor! Volgens mij wordt dit heel vaak nog eens gedaan voor een curettage...

5. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Daan... wat klote!!! Sterke meid!!!

En Riz, wat fijn dat je echo goed is!! Denk ook niet dat je je ongemakkelijk moet voelen! We maken allemaal hetzelfde mee, en weten heeeel goed hoe een ander zich kan voelen! Hoe verdrietig iemand is, hoe blij iemand kan zich, en ook hoe onzeker we ons kunnen voelen!!!

En Max.. geen wachtlijst in Maastricht??? Hmmmmm... Ik weet ook niet hoevaak je heen en weer moet naar het ziekenhuis, maar als er daar geen wachtlijst is.. Ga ik dat wel ff uitzoeken. Want van het umc heb ik inmiddels echt een punthoofd gekregen :) haha!

Fijne avond lieve meiden!

6. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @Daan, ik herken je gevoel over je moeder gevoel. Niet om het wondertje geven is geen optie. Maar daardoor doet het wel zoveel pijn steeds. Mijn laatste miskraam was ook de eerste sinds ik wist wat er aan de hand was. Dat vond ik wel anders, ik kon er niets aandoen. Geen waarom-vraag wat de oorzaak betreft...
    Natuurlijk is het niet gek om een echo te vragen. Ik heb geen ervaring met een curretage, maar kan me voorstellen dat het routine is.

@Rizzie, goed dat je een afspraak hebt gemaakt en fijn dat alles goed was!

@Coco, zowel Utrecht als Maastricht bevestigde dat er in Maastricht geen wachttijd is. Alleen de tijd om de test te maken. Het is heel stom want het heeft niet met capaciteit te maken maar met door de overheid opgelegde patientenaantallen per locatie. Ik ga maandag meer navraag doen (dan heb ik in Maastricht een afspraak) en dan laat ik het je weten goed?

Als je gewoon een paar dagen voordat je ongesteld moet worden test, kun je ook een paar dagen langer in onzekerheid zitten... Maar ja, ik voelde het al. Een vage streep is ook een streep, ik weet het. Hier ook een nieuwe kans dus, maar nog niet eens 4 wkn hoor.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Oooo max!!! Dat zou geweldig zijn! Ik had al vijf dagen voor nod getest, haha! Ik duim voor je!

8. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @max ik hoop het! Zou super zijn!!! Succes met wachten!

Zijn jullie partners al voor het inleveren van het zaad geweest voor de pgd? Mijn man moet dus er 28e ook meteen zaad inleveren, maar omdat wij vanaf almere naar groningen moeten redden we het niet om binnen een uur het zaad af te leveren! Man lief moet dus naar een speciaal kamertje om het zaad te produceren.... Hoe genant?! Lijkt me voor die mannen toch ook niet makkelijk hoor om zo onder druk te presteren ;)

Hier inmiddels boos op de hele wereld! Overal waar ik tegen aan kan schoppen doe ik met liefde!!! Komt wel weer goed....

Heeft iemand ook al een gesprek met de gyn gehad? Gaan ze dan al onderzoeken doen?!

We hebben 3 afspraken op 1 dag dus neem maar pen en papier mee zodat ik alles op kan schrijven, want zal best veel aan info zijn!

Ooh en de laatste vraag, heeft hier ook al iemand bloedpakketjes thuis gehad voor de klinische test? En is het echt de bedoeling dat je de envelop met buisjes bloed gewoon op de post doet?! Vond het zo raar....

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Daan, wat een verdrietig nieuws weer, heel veel sterkte.
    Mijn man heeft ook al eens een staaltje moeten binnen brengen, ook in zo een speciaal kamertje. Hij vond het best meevallen, zeker omdat hij beseft dat dat het enige is dat hij moet doen en ik veel meer moet doorstaan.

rizzie, blij te horen dat het bij jou allemaal goed was

Max, ik hoop het zo voor jou!

Hier een hele week al met een ziek peutertje, ze heeft de 3dagen koorts en ziet er erg van af. Zo gaat onze laatste wachtweek voor de afspraak natuurlijk wel snel vooruit en zaten mijn gedachten ergens anders

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @Daan, schop maar flink hoor! Het is toch ook zo vreselijk stom dat we dit steeds moeten doormaken, bah!
    Het lijkt me ook niets om in een kamertje in het ziekenhuis op commando te moeten klaarkomen ;) wij wonen wel dichtbij genoeg om het voor het onderzoek te mogen brengen. Maar misschien is op één of andere maniert ook wel oke om dat al een keer gedaan te hebben. In het traject moet de man dat ook doen op het moment dat moeder-in-spe net na een maand hormonen haar eieren heeft laten oogsten. Dan is de druk nog veel hoger lijkt me. En dan kan ik me voorstellen dat het aan druk iets scheelt dat hij weet hoe en wat. In die folder las ik dat het voor die keer ook belangrijk is om verschillende delen in verschillende bakjes op te vangen, daar moesten wij op de terugweg van een afspraak wel erg om lachen... Nu nog wel ;)
    Volgens mij houden ze bij jullie een andere volgorde aan. Die onderzoeken en het gesprek hebben wij al begin januari gehad, komende week naar Maastricht. Het ging om bloed/zaadonderzoeken en (weer) een inwendige echo. Die echo's worden inmiddels net zo normaal als de tandarts die in mijn mond kijkt ;) Ik kreeg ook direct een uitstrijkje, omdat dat toch weer bijna was. Maar ik heb nog geen bloed hoeven geven voor die test. Zo'n pakketje wat je zelf op moet sturen klinkt wel raar idd. Ik laat het liever gewoon in het ziekenhuis prikken, daar kom ik toch vaak langs. Maar, euh kijken ze dan ook naar hcg waardes in je bloed? Of is het echt alleen voor die test?

@Petra, bedankt! Beterschap voor je dochtertje! Wel fijn dat voor jullie de tijd zo wat sneller gaat ;)

@Bunchy, was jij ook zo ondgeduldig haha. En toch, juist in ons geval heb je er niets aan. Het streepje was gisteren echt heel vaag, vandaag iets donkerder maar nog lang niet knal. Ik word overal onzeker van nu natuurlijk.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @max, haha ik wilde het zooo graag, tja wie niet! Duurde wel even voordat het een knaltest werd hoor! Dat het hcg bij jou stijgt is iig een goed teken..

12. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoi Hoi!!

Daan.. Heb je morgen gesprek in Groningen over pgd? Voor het eerst? Mijn man moest eigenlijk ook in het ziekenhuis zn kwakkie produceren inveren..:D Maar omdat ik vorig jaar dacht zwanger te zijn, werden de onderzoeken een weekje uitgesteld. Dus kon hij gelukkig thuis z'n ding doen en naar het ziekenhuis brengen hahaha. Het scheelt, we wonen maar 20 min rijden van het umc.
    Wij kregen vanuit Maastricht ook een pakketje opgestuurd om bloed te laten prikken en terug te sturen. De huisarts heeft gewoon bij ons geprikt en op de bus gedaan. Vond het zelf ook gek, maar voor hun heeel normaal :) Ik ben benieuwd naar je gesprek morgen!

Max, ik hoop dat je wat meer te weten komt over de wachttijden. Jij ook veel succes bij je gesprek.

Ik ga denk ik morgen maar weer een bel afspraak maken met de gyn. Ik ga al over 3 weken op vakantie en kom dan pas 3e week van maart terug. En wie weeeet is er al wat bekend, wil dat dan graaaaaaaaaaaaaag weten hahaha!!

xxx

13. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @coco! We zijn in december vorig jaar voor intake in maastricht geweest! Besloten pgd te gaan doen, maar dan in groningen! Maar moet niet morgen maar de 28e februari. Dan heb ik drie afspraken 1 voor het zaad voor mijn man, 1 met dokter van Ravenzwaaij en 1 met professor Lands. Volgens mij is de laatste een gyn! Ben dus heel benieuwd! Jij hebt het dus ook via de post verzonden?! Gek idee he? Zou ik de pakketjes dan in het ziekenhuis achter moet laten? Of meenemen en het zelf op de bus doen?

Morgen moet ik me om 1 uur melden in het ziekenhuis... Dan gaat het circus weer beginnen... Dinsdag is me man jarig dus hoop dan van die vervelende hormonen af te zijn... Zo frustrerend dat je je nog zo verschrikkelijk zwanger voelt! Terwijl er niks levends meer is!

De confrontatie met mensen (zeg maar rustig me beste vriendin) die gewoon vanaf donderdag niks heeft laten horen is ook zo bikkelhard! Waarom denken mensen dat het voor ons iets normaals is geworden? De eerste keer stond me huis vol met bloemen en kaartjes.. Tweede keer al een stuk minder, en nu? NIKS.... Doet me verdriet! Het is voor ons elke x net zo zwaar!!!!

Zo genoeg geklaagd!!!

@max een voorzichtige gefeliciteerd!!! Toppie

Liefs daan

14. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @ max, ook van hier een voorzichtig gefeliciteerd!!

@ daan, ja vreselijk he dat mensen lijken te denken dat het allemaal makkelijk overheen te stappen is als het je vaker overkomt, niet normaal!! het wordt juist alleen maar erger. vooral degene die het nog nooit heeft meegemaakt. hier zeiden sommigen bij de laatste keer zelfs dat ze het maar raar vonden dat we het uberhaubt nog probeerden als het toch elke keer mis ging. veel mensen begrijpen het op de één of andere manier gewoon echt niet. het gaat heus wel een keer goed, alleen kost het ons een stuk meer moeite pijn en teleurstelling dan mensen waarvoor het vanzelfsprekend is.

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Daan, zo herkenbaar. Dat was bij ons ook zo. Toen we Elias* verloren kwamen er zoveel mensen ons een hart onder de riem steken, kreeg ik telefoontjes en bezoekjes tot en met.
    Nu met Nelle* bijna niemand. En de commentaren die ik dan kreeg, je hebt gelukkig al een kindje. Ja, dat is zo, maar we wilden graag een 2de, en we verloren dat zo gewenste kindje wel.

16. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Stomme testen worden weer lichter, dus ik weet genoeg. Het gaat bij mij steeds zo vroeg fout, maar dit is wel heel snel. Ergens natuurlijk een voordeel, maar ben het zo spuugzat!

Wat een idiote reacties krijgen jullie soms! Het is voor veel mensen niet goed voor te stellen denk ik...

17. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Max toch, wat is het allemaal zo oneerlijk.

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @Max, ah nee toch! Wat verdrietig.

@daan, sterkte zo! Ik hoop dat het je meevalt.

19. Elmootje

Elmootje Lid

16 feb 2009
    90
    0
    0
    Hier weer een horde genomen: bij de vruchtwaterpunctie zijn geen bijzonderheden gevonden!! De kans dat het extra chromosoom alleen in de placenta zit, is hiermee weer groter geworden. Helaas is er geen zekerheid, maar die heb je natuurlijk nooit. De volgende hobbel is nu de 20-weken echo, als die ook goed is, gaan we proberen er wat meer vertrouwen in te krijgen!

@Rizzie en Petra: wat een rare reacties kunnen mensen geven zeg. Alsof het minder verdrietig wordt als je meer ellende mee moet maken! Dat zullen dan wel de mensen zijn die nogal makkelijk praten hebben, bij wie het allemaal vanzelf gaat.

@Max: he, wat vervelend. Je hebt toch weer hoop elke keer he.

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    daan: ik hoop dat het allemaal goed verlopen is vandaag! sterkte!!

max: bah, wat rot zeg!! jij ook sterkte!!

elmo: wat een goed nieuws zeg! ik begrijp dat je er nog niet helemaal gerust op kunt zijn, maar zekerheid heb je inderdaad nooit en dit ziet er toch echt wel uit als een heel goed teken!

jovi: hoe is jullie gesprek gegaan?

Deel Deze Pagina