Bunchy, idd veel succes morgen! Ik wil de komende week de gyn bellen om een afspraak te maken. Zit met een dilemma, wat zouden jullie doen? Ik kan of vlak voor mijn wintersport een echo laten maken, dan ben ik precies 6 weken. Ik kan ook wachten tot erna, dan ben ik bijna 8 weken (als ik dat haal)... Ik wissel steeds in wat ik denk te willen! 6 weken is wel vroeg, als er geen hartje klopt zegt dat nog niet alles. Maar ja, het is bij mij 2de keer misgegaan rond die tijd. Een mooi kloppend hartje heb ik de laatste 3 keer niet gezien (1x heel zwak)... Dus hoe fijn zou dat zijn...?
@rizzie en max, dank jullie wel!! Erg fijn! Morgen om 0915 worden we verwacht. Ben er vandaag heel rustig onder, gsteren wel mer vlagen heel bang en verdrietig. Vermijd ook om aan het negatieve scenario te denken.. Ik laat het jullie zodra ik thuis ven weten! Ziekzijn bijna voorbij, misselijkheid voor in de plaats.. Aan zwangerschapsverschijnselen geen gebrek.. Maar goed hoeft niks te zeggen! Max, het is natuurlijk aan jou maar kans dat je nog geen hartje ziet en je alleen maar meer in stress zit of verdriet tijdens je zo verdiende Vakbtie is aanwezig.Ik vond het zelf fijn om weken in een misschien wel illusie te leven. We waren voor het eerst sinds lange tijd weer zo echt gelukkig dat ik daar aan vast wilde houden vandaar hele late eerste echo. Daarbij hebben wij late ma's gehad..
Bunchy, wel fijn dat je aan het begin van de dag de afspraak hebt en niet de hele dag er nog tegenop hoeft te kijken. Ik hoop zo voor je dat het goed zit. Krijg je dan een week later de uitslag ofzo? Voor morgen duim ik in elk geval op een mooi lief kleintje met een prachtig hartritme! Je hebt gelijk over de echo met 6 weken, ik weet het. Maar elke dag op vakantie in spanning en met angst naar de wc lijkt me ook niets... Maar ja.
@Bunchy: heel veel succes vandaag! Hoop dat je hierna echt zekerheid krijgt dat alles goed zit! Ik duim voor je! @Max: Tsja, dilemma, maar precies 6 weken vind ik ook wel krap voor een hartje hoor... Enne... zelfs na een kloppend hartje blijft die onzekerheid, dus denk dat je sowieso met onzekerheid op vakantie gaat... Succes met een keuze maken!
Lieve meiden, het was gewoon weer goed!! Prachtig kindje, termijn klopte precies! Ons geluk kan niet op! Punctie is ook goed gelukt, onder microscoop gekeken, ze hebben veel vlokken. Even pijnlijk maar prima te doen, maar nu loop ik wel krom en beurs gevoel dus Zeker dag op de bank! Binnen drie weken volgt de uitslag.. @max, snap je overweging.. Allebei niet echt fijn. Ik hoop dat je veel last krijgt van kwaaltjes zodat je kets meer gevoel can controle misschien ervaart!
Hoi meiden, Bunchy wat een geweldig nieuws....super!!! Nog even en dan kan je misschien echt een beetje gaan genieten! Max ik snap je heel goed hoor...en het heeft allebei ze voor en nadelen....Ik zou als ik jou was geen echo laten maken, als ik gewoon thuis zou zijn wel, maar omdat je op vakantie gaat en dus niet een paar dagen later terug zou kunnen komen als er nog geen hartje klopt, zou ik het niet doen. Als het hartje wel klopt, ga je ook nog elke dag met angst naar het toilet, denk ik tenminste! Hoe is het met de rest van de meiden? Rizzi alles goed met je? En Kounelli....zie aan je banner dat je alweer 18 weken zwanger bent! Wat gaat de tijd toch snel. Hier gaat het wel. Ben al de hele week mezelf niet en word daar ontzettend chagerijnig van. Heb vanmorgen de dokter gebeld, waarom weet ik eigenlijk ook niet. Die belt straks terug, en misschien hoop ik wel dat hij dan een wonderpil heeft waardoor alles in 1 keer weer goed met me gaat......te belachelijk natuurlijk haha! Gewoon het feit dat ik me hart even kan luchten geeft me al een fijn gevoel. En ik heb ee ontzettend lieve dokter, kreeg vorige week zelfs een briefje van hem, dat hij zo met me meeleeft. Hoe bijzonder is dat?! Ik was vorige week vrijdag gestopt met vloeien, en nou is het er ineens weer....ook niet iets om blij van te worden. Zit gewoon zo met mezelf in de knoop, maak me overal druk om, dat ik bijvoorbeeld thuis ben van het werk....maar ik trek het gewoon nog even niet om te gaan werken! Hoop maar dat ze er een beetje begrip voor hebben, en dat ze me geen aansteller vinden. Volgende week dinsdag naar Groningen, heb ik gewoon zin in, dan zijn we weer "bezig" met onze grootste wens...Het staat nu allemaal maar zo stil... Liefs Daan
@daan, ach meid, naar om te lezen dat jijzelf even kwijt bent. Ales behalve raar, het is nog zo vers en zo'n opeenstapeling aan narigheid bij jullie. Heeft e werk al iets aten horen? En fijn al bijna naar Groningen! @allen, nu ik nog in de positieve modus zit, angst voor uitslag zal nog wel toeslaan!, zit ik nog eens na te denken over vaag gynaecoloog of we er geslacht willen weten.dat willen we graag, mits het goed nieuws betreft, anders wil ik me misschien er liever niet aan hechten en het dus niet weten. Maar uitgaande even van positief nieuws, waarschijnlijk is mijn man dan niet bij me en lijkt het mij niet leuk om het te horen as ik alleen ben en aan de telefoon. Hoe zouden julle er in staan??? Ik weet het minst belangrijke maar toch houdt het me sinds vanmorgen erg bezig.
Ps ik hoop niet dat ik iemand tegen zijn hoofd stoot door het over iets banaals als het geslacht te schrijven..
@Bunchy wat een goed nieuws! Wat fijn Blijf vooral in de positieve modus! En het komt niet banaal over hoor betreft dev raag over het geslacht... Maar begrijp ik dat je man er bij de uitslag niet bij is?? @ Daan... Klote dat je jezelf niet kan vinden.. Bah. Begrijp je gevoel als geen ander. Was alles maar weer gewoon en voelde je je maar weer gewoon. Fijn dat je een dokter hebt die zo mee leeft. Maak je niet druk om je werk hoor meis! Echt.. als er geen begrip voor hetgeen is wat jij doormaakt dan weet ik het ook niet meer hoor. Dat zou echt onmenselijk en harteloos zijn dus maak je niet druk. Denk vooral aan jezelf! Jij bent nu even belangrijker! En als anderen daar geen begrip voor hebben dan zegt dat meer over de ander dan over jou. Weetje, zij kunnen zich ook geen voorstelling maken van hoe jij je voelt dus zie het maar als gebrek van de ander aan empathie en inlevingsvermogen omdat ze ontwetend zijn. Laat je niet gek maken! Ik als in je verhaal dat je naar Groningen gaat. Heb je al een beetje info wat er vanaf dan gaat gebeuren? Of hoor je dat nog? Ik heb vorige week woensdag gemaild naar de consulente dat we toch op intake willen in Maastricht. Alleen nog niks gehoord... Bah.. dus vandaag maar reminder gestuurd.. Anderen ervaringen met het starten van het traject? Liefs Jovi
@Bunchy: wat een fijn nieuws! Ik vind drie weken wel heel erg lang hoor, is daar een speciale reden voor gegeven? Gangbaar is nl. 2 weken/10 werkdagen voor een vlokkentest. Ik heb vrij bewust het geslacht gevraagd, goed nieuws of slecht nieuws. Ik vond dat het kindje ook bij slecht nieuws recht heeft op een naam, en dat is nu eenmaal makkelijker als je weet wat het was. Maar we gaan er gewoon vanuit dat alles goed is!! @Max: ik zou zelf kiezen voor een echo na je vakantie. 6 weken is nog erg vroeg. Mijn ervaring is dat het effect van een goede echo bij mij ongeveer twee dagen aanhoudt en dat ik me daarna toch weer net zo druk zit te maken. als daarvoor. Ik had dus ook bewust gekozen voor een echo met bijna 12 weken na de wintersportvakantie. Kon ik in ieder geval in een hoopvolle toestand de kerstdagen en het nieuwe jaar in ... @Daan: dikke knuffel voor jou! Je hebt ook wel weer even wat te verwerken. Het werk moet maar even wachten, als je nu gaat werken ben je er nog maar voor de helft bij. Jij hebt hier ook niet voor gekozen he! Wel een hele lieve dokter trouwens, dat is ook wel eens leuk om te horen, dat die ook nog bestaan. @Kounelli: hoe gaat het verder met jou? Z'n gangetje? Voel jij al wat? @Jovi: ook voor jou nog een dikke knuffel. @Petra: wel fijn dat het zo op lijikt te schieten, dan kun je verder. Hoe gaat het verder met je?
@elmo, geen idee mbt wachttijd. Ik ga ook eerder uit van twee wk hoor.heb jij het geslacht dan gewoon door de telefoon te horen gekregen zonder je partner erbij? @jovi, wij werken in principe gewoon op moment dat ander bij ons kindje is. We hebben ook geen belafspraak maar de geneticus belt gewoon zodra uitslag bekend s. Misschien ben ik dan net op straat, iig niet met mijn man samen als ik uitslag te horen krijg. Dit geldt ook voor het geslacht.
@Bunchy: wat super dat alles er goed uit zag en goed is gegaan. Nog wachten op de uitslag en dan kun je hopelijk echt gaan genieten van deze zwangerschap. En het geslacht... Ja, wij weten ook al wat het is... Maar wij waren samen bij de echo, maar denk dat je niet kan voorkomen dat je alleen bent als de uitslag komt. Maar als het niet goed mocht zijn... en je weet het geslacht niet... denk dat je dan nog wel eens spijt kan gaan krijgen... @Elmootje: wanneer heb jij je 20 weken echo? Hier gaat het wel steeds beter. Ga morgen voor het eerst weer in de zorg aan het werk, drie uurtjes kijken of mijn lijf de fysieke belasting aan kan, ben benieuwd. Zittend werk gaat prima drie uur, als ik daarna maar ga slapen als mijn zoon ook gaat slapen. Ik voel de kleine al regelmatig ja, eindelijk elke dag wel meerdere keren, zelfs mijn lief heeft al een keer wat gevoeld, met opperste concentratie weliswaar...
bunchy: wat fijn dat het allemaal zo goed ging en dat jullie beebje het goed doet!! als morgen alles goed is met de beeb wil ik het geslacht wel graag weten als ze de uitslag doorbellen, dan stel ik manlief zelf wel op de hoogte. het maakt me helemaal niet uit, maar ben gewoon altijd zo nieuwschierig naar die dingen. daan: niet te veel zorgen maken om je werk, als ze niet begrijpen dat dit ongeloofelijk zwaar is dan is dat pech voor hun. je hebt het al moeilijk genoeg. fijn dat je kunt uitkijken naar jullie afspraak in groningen. hier stress voor morgen, ben nog steeds niet blij dat het hier via de schede moet, maargoed wat doe je eraan. ik hoop dat alles goed gaat en dat ik niet te veel zal bloeden, doodeng vindt ik dat! elmo: ben jij trouwens veel bloed verloren na de vlokkentest? kounelli: wat fijn zeg dat je de baby al kunt voelen, heerlijk dat gevoel! houden jullie het geslacht geheim? ik ben wel een beetje nieuwschierig
@rizzie, ik duim voor je morgen!! Hou je taai! Misschien ben ik ook iets te romantisch mbt samen geslacht te horen of lezen of zien krijgen.. De sekse maakt mij ook niet uit uit dus wat maakt het dan ook eigenlijk uit hoe en wanneer e het te horen krijgt!? Weet nog wel dat ik afscheid van fantasie mbt meisje moest nemen toen ik hoorde dat we een zoontje kregen. Zou andersom ook zo zijn geweest. Anyway, ik à alweer slapen, trusten meiden!
@Bunchy: naar het geslacht moesten we zelf vragen. De uitslag komt in eerste instantie telefonisch en daarna op schrift in het lumc (al heb ik nog geen brief gezien?). Mijn man vergat het elke keer te vragen aan de telefoon, wat op zich niet zo vreemd is met die rare uitslagen die wij dan weer hadden. Dus toen we weer eens een gesprek met de klinisch geneticus hadden heb ik het zelf maar gevraagd... Ik wilde het graag weten, vooral ook uit nieuwsgierigheid en wilde weten of mijn gevoel weer klopte. @Kounelli: ik heb een uitgebreide echo volgende week maandag in het lumc. Deze week is het nog lekker rustig dus. Ik voel wel leven, maar niet overdreven vaak. Wel bijzonder dat zelfs je partner het kindje al kon voelen! Maar voor jou is de zwangerschap zelf ook niet zo simpel als ik dat zo lees. Ik kan eigenlijk alles wel doen, ben alleen s avonds vaak moe en heb weinig behoefte aan al te intieme dingen met mijn man (die dat dan weer niet erg leuk vindt, maar ja...). Rustig aan dan maar he? @Rizzie: succes morgen! Probeer een beetje te ontspannen. Ik heb helemaal geen bloed verloren, ook geen krampen of buikpijn gehad. Wel thuis geweest daarna, was vooral een lazy dagje dus.
Rizzie, heel veel succes morgen! I zal aan je denken! Probeer je niet te veel druk te maken... Relax een beetje (als het lukt tenniste..) andere doet het nog meer pijn :S Brunch, wat super fijn dat het goed is gegaan! Nu hopen op een goede uitslag! Max, ik zou ook wachten tot na je vakantie.. Snap wel heel goed hoe je je voelt.. Ik had vorig jaar precies hetzelfde.. Heb toen wel een echo gehad voordat ik wegging, was toen 5 weken & 4 dagen n toen zag ze via inwendige echo een beginnend kloppend hartje... Daan, dikke knuffel voor jou!!!!!!!!!!!!!!!! En natuurlijk ook voor de rest!!!! Ik heb trouwens vorige week de gyn gemaild over wanneer ik nou aan de beurt ben, of ze daar nu zicht op heeft... Maar helaas geen reactie... Wel vaker niet als ik haar mail... Ik denk dat ik van de week dan maar even een belafspraak maak voor na m'n vakantie. Fijne avond! X
Via mijn telefoon, dus overal op reageren lukt niet echt. Ik hou het maar kort... @Rizzie, heel veel succes morgen! Ik duim ook voor jullie natuurlijk, zeker omdat je er zo tegen op ziet. @Daan, een knuffel voor jou. Wat pittig is het hè. Bedankt voor alle reacties op mijn dilemma van de echo, ik twijfel wel nog steeds hoor. Als het niet goed is, haal ik die echo na de vakantie met 8 weken namelijk niet eens. Bij mij gaat het steeds rond 6/7 weken mis.
@rizzie, ik denk aan je!!!! @max, ik heb twee keer een ma gehad (geconstateerd dus op echo en een keer een mk met 6 wk). Ik vond het zien en horen van geen hartje op de echo, zo'n stil hoopje zien liggen, echt heel ingrijpend. Maar goed, ik snap jouw motivatie ook wel weer...