Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Nynke Jellie: welkom hier!

@Berthina: wat grappig, ik ben ook verpleegkundige. Sterker nog, ik werk sinds kort op verloskunde, dus als ik nog eens zwanger mag worden zit ik dicht bij het vuur.
    Maar wat een tegenvallende berichten voor jou zeg! Kan me voorstellen dat je er van slag van bent als ze zo weinig positief zijn. Bah! Maar wel fijn dat ze toch een test voor je gaan maken, dan nog lange wachttijd. Maar eiceldonatie doe je ook niet zomaar!
    En wat balen dat deze zwangerschap ook weer een miskraam gaat worden. Stom! Heel veel sterkte hoor!

2. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoi hoi!!!
    Jeetje Berthina... Miskraam nummer 6... Pffff wat heftig zeg!!! Sterkte meid!!
    Wij willen ook aan de PGD :) We gaan begin juli naar het AMC, daar ben ik vroeger al onderzocht, en ook de vlokkentest gehad. Heb dan een gesprek met haar over hoe & wat met pgd. Zij moet mij volgens mij ook aanmelden.
    Las idd ook dat de wachtlijsten onwijs laaaaaang zijn.. Ik ben benieuwd! Ik denk dat we ondertussen wel weer een poging gaan wagen.... En als we tijdens de echo al zien dat er vocht om de baby zien... Dan laat ik het gelijk al afbreken ipv wachten op de vlokkentest.
    Hoe gaat het met de rest van de meiden?? xxxxx

3. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik zit hier wel goed geloof ik als verpleegkundige in opleiding hihi...
    @ Berthina: wat vreemd dat de KG dat tegen jou gezegd heeft. Ik heb inmiddels 5 miskramen gehad, hoogstwaarschijnlijk door mijn translocatie en wij kiezen juist daarom nu voor IVF met PGD. Dit ook op aanraden van de KG in het UMCG.
    Heeft dit dan te maken met jou specifieke translocatie?

Heb nu helaas (nog) geen positief verhaal voor je.
    Wij zitten nu te wachten op een bericht uit Groningen, de gyn moet eerst nog bepalen of mijn man en ik geschikt zijn voor IVF en dan kunnen door naar Maarstricht, zal ik maar zeggen.

Sterkte!

4. Nnika

Nnika Niet meer actief

Hoi Berthina,
    Wat 'grappig' dat jij dezelfde translocatie als mijn vriend hebt, namelijk 2 en 6. Dat betekent dan toch dat jullie familie zijn? Heb je familie in Bunschoten?
    En wat naar dat je weer een miskraam gaat krijgen. Veel sterkte!

@Nynke Jellie: Hebben jullie meteen besloten om IVF met PGD te doen? Of hebben jullie het zelf eerst een tijd geprobeerd op de natuurlijke wijze?

5. Nnika

Nnika Niet meer actief

Wij hebben 18 juli trouwens de GUO in het WKZ. Nog maar een week of 3 dus, spannend...

6. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    We hebben het eerst nog een jaar op natuurlijke wijze geprobeerd, na de uitslag van het erfelijkheidsonderzoek.
    In die tijd is helemaal geen zwangerschap ontstaan, terwijl zwanger worden voor mij normaliter het probleem niet was. Daarvoor ben ik toen helemaal onderzocht, is niks bijzonders uitgekomen, dus de gyn heeft mij Clomid voorgeschreven, maar dat heb ik niet eens nodig gehad want toen was ik toch weer zwanger. Uiteindelijk is dat met een week of 7 mk nummer 5 geworden en daarop hebben we in overleg met de gyn besloten om voor IVF met PGD te gaan. Omdat ik weer een mk niet echt zie zitten.

7. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Nnika: 18 juli is een mooie datum hoor! Dan wordt mijn zoon 1 jaar, vast ook een mooie datum voor jouw GUO!

8. Nnika

Nnika Niet meer actief

Dat kan ik goed begrijpen, dat je dat niet meer wilt meemaken! Veel sterkte en succes gewenst en ik hoop dat je heel snel zwanger mag raken van een plakbaby!

@Kounelli: Dat is dan inderdaad een hele mooie datum :D Hopen dat dat voor ons ook zo blijkt :)

9. Nnika

Nnika Niet meer actief

@Nynke Jellie: Sorry voor mijn rare reactie trouwens, ik zie nu net dat je voordat ik vroeg of jullie het eerst op natuurlijke wijze geprobeerd hebben nog een bericht hebt gepost dat je 5 miskramen gehad hebt :( Ben een beetje warrig tegenwoordig, nogmaals sorry!!

10. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Haha dat warrige hoort er bij toch? ;)

No worries, ik was zelf al lang weer vergeten dat ik dat er al neer gezet heb.

11. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ha meiden,
    Even een korte update van hier: we slaan deze maand toch nog even over. Gisteren wel een positieve ovu-test (dag 17, dus best netjes), maar gisteren konden zowel wij als de donor eigenlijk niet en vandaag kon de donor uiteindelijk toch ook niet. Wel jammer, maar niet erg, vind ik. Heeft mijn lijf gewoon nog een maandje extra om weer een beetje regelmatig te worden, is ook niet verkeerd. Heb ik nog een maandje om te zorgen dat mijn lijf in optimale conditie komt... Hopelijk gaan we volgende maand echt van start!

12. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Wij worden ook aangemeld bij Maastricht!! Ik ben benieuwd!
    Denk alleen dat ik nu zwanger ben.. Heb sinds een paar dagen hevige krampen in mn onderbuik en diarree (sorry voor de detail ;)) Maar dat had ik ook toen ik net zwanger was.. Alleen we hebben nu maar 1x raak geschoten.. Super vruchtbaar misschien?!

13. mercury

mercury Nieuw lid

6 jul 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lotgenootjes,

Ik heb ook een (gebalanceerde) translocatie. Na 1.5 jaar proberen, en 3 mk - waarbij de 2de keer ik pas in week 11 een echo kreeg waaruit bleek dat de vrucht al in week 7 gestopt was met groeien, is eind vorig jaar bij mij de translocatie geconstateerd.

Ik ben inmiddels weer zwanger, 5 weken en probeer voorzichtig blij te zijn, alhoewel ik ook rekening houd met een slechte afloop. Moeilijk is het hoor, ik denk elke minuut: voel ik mijn borsten nog? en checken op bruine afscheiding bij het plassen, etc. Dat is het lastigste; je weet niet hoe de aflloop gaat zijn en hoeveel miskramen je te verduren krijgt. Als ik dan lees dat sommige dames wel 7 miskramen hebben gehad...wat lijkt me dat zwaar. Maar goed, het kan dan ook de 8ste keer goed zijn!

Mijn geneticus heeft me (zelfs op mijn leeftijd van 37) geadviseerd het op de natuurlijke wijze te proberen: ze zei dat ik zo meer kans maakte dan via PGD. Lastig om daar iets van te zeggen, maar zij zal het wel weten. Hebben jullie daar ervaringen mee? Ik denk dat ik deze zwangerschap af wacht, gaat het mis dan wil ik toch eens gaan praten in Maastricht. (wist niet dat het ook in Utrecht en Groningen kon). Ik schrik trouwens wel van de wachttijden en van het feit dat je aan de pil moet in de tussentijd!

Ik hoop dat iedereen op dit forum uiteindelijk toch moeder wordt van een gezond kindje, want ik lees ook een paar succesverhalen:). Iedereen heel erg veel sterkte gewenst!!

14. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Coco: mogelijk zwanger?? Wanneer kan je testen? Zou natuurlijk super zijn als het nu wel goed mag gaan!

@Mercury: welkom! (helaas...). Heel zachtjes: gefeliciteerd... het kan echt goed gaan op de 'normale' manier, zie mijn banner... al heeft het wel wat geduld nodig... Wanneer ging het de vorige keren mis? Wat zijn de 'spannendste' weken voor jou?

@Nnika: hoe gaat het met je??? Jij, als enige zwangere van dit clubje (toch?)

15. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Dag dames,

hoe gaat het met iedereen hier?
    Gister tot mijn (toch wel grote) verbazing een positieve test in handen! Ben natuurlijk helemaal blij, maar vind het aan de andere kant ook wel heel erg spannend.
    Het was best wel onverwacht want ik was in de veronderstelling dat mijn man en ik er wel om gedacht hadden, maar blijkbaar niet goed genoeg... :)

16. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Nynke Jellie: gefeliciteerd! Wat ontzettend spannend!! Ik duim voor je dat het deze keer goed mag gaan hoor! Wanneer heb de eerste echo?

Hier: vandaag ongi geworden. Start van een nieuwe cyclus, hopelijk kunnen we deze maand wel een date met de donor plannen, ben benieuwd, nog even ongeveer twee weekjes wachten...

17. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Nynke gefeliciteerd!!!!!
    Ik ben gewoon ongi geworden... Eigenlijk wel blij mee, zo 5 weken na m'n bevalling. Hoop nu op een normaal cyclus. We gaan eerst de intake in Maastricht afwachten en dan zien we wel!
    Weet toevallig iemand hoelanf de wachtlijst is?? Xxxx

18. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Spannend Kounelli! Ga voor je duimen dat je een date kunt plannen.

Ik moet nog even contact opnemen met een VK of Gyn, weet alleen nu niet zo goed waar ik moet zijn... Maar ik denk dat ik de poli van het ziekenhuis maar eens bel en dan hoor ik het vanzelf wel.

19. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoiii!!
    Heb vndg maar eens naar Maastricht gemaild, maar Ze hebben nog geen aanmelding van me binnen.. Is het nu heel raar om het amc tw mailen wanneer ze me gaan aanmelden?! Klinkt zo desperate of niet? Ze zou me vorige week aanmelden... Zucht...

20. Nnika

Nnika Niet meer actief

@Nynke Jellie:
    Voorzichtig gefeliciteerd! Ik hoop heel erg voor je dat het goed blijft gaan dit keer *duimduim*

@Kounelli: Ik hoop voor je dat het deze maand wel lukt met je donor. Erg spannend lijkt me dat!

@Coco27: 5 weken na je bevalling weer zwanger lijkt me wel erg zwaar. Dus misschien dat het beter is dat je ongesteld geworden bent voor nu? Zodat je lichaam even een paar maanden de tijd heeft om weer te herstellen? Of willen jullie al meteen voor een 2e gaan?

Hier hebben we vandaag weer het hartje mogen horen :D Het ging een stuk sneller dan de vorige keer, denk dat hij/zij toen sliep! Ik ben vandaag 17 weken en 4 dagen zwanger.
    Volgende week hebben we de GUO, erg spannend.. Hoop dat alles goed is met onze uk!

Liefs en veel sterkte/succes gewenst aan iedereen

Deel Deze Pagina