aaaah MAX!!! Jeetje, jij wordt ook heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees zeg... maar hoop doet leven! Ik hoop zo dat je geen bloedverlies meer zult hebben en dat je het een beetje los kunt laten en kunt gaan genieten van je zo welverdiende vakantie!!
ja gelukkig ben ik daar vanaf, ik heb nu nog wel dat mijn afscheiding een klein beetje donkerder kleurt dan voorheen, maar dat is echt heel licht. dus ik denk dat het wat dat betreft wel goed zit. al vindt ik het nog steeds eng om naar het toilet te gaan, maargoed wanneer het een tijd weer goed is en de echo woensdag een mooi hartje laat zien dan gaat ook dat wel weer beter.
ik zit wel steeds te denken, anders had ik vanmiddag al de uitslag van de snelle test gehad, ik hoop maar dat het allemaal niet te lang op zich laat wachten en dat ze wel een duidelijke uitslag krijgen.
Heee Elmootje, tuurlijk ken ik je nog!! Ik hoop een goede zwangerschap voor je en een prachtig gezond kindje. Mijn man heeft dus een chromosoomafwijking. Een translocatie. Wij zijn toen naar Dusseldorf gegaan bij Dr Scholtes. Hij kon PGD doen of KID. In Dusseldorf zijn niet of nauwelijks wachtlijsten en kun je kiezen waar je je goed bijvoelt. Wij kozen het laatste... Gewoon in mijn eigen cyclus, geen medicatie (alles werkt bij mij gewoon prima) en even een spuitje erin en hoppa klaar. Poging twee was raak... Soms moet je jezelf de ruimte geven om breder te durven kijken. Was hier geen beslissing van de een op de andere dag maar een wel overwogen beslissing. De oplossing was zo eenvoudig, lag zo voor het grijpen en we stonden er samen achter. Wat wil een mens nog meer?
@rizzie, spannend vanmiddag zeg, ik leef met je mee! Hoe groot is bij jullie het percentage op een een ongebal. chrom. afw? ik duim voor je!!! Wij hebben maandagochtend voor de zekerheid nog een echo..
vandaag was boven alle verwachtingen wel de uitslag van de sneltest bekend, deze was helemaal goed!!! dus geen trisomie 13, 21 en 18. donderdag krijgen we de uitslag van eventueel andere afwijkingen. ben helemaal blij!!! nu de echo afwachten of alles met de beeb goed is, die is dinsdag. o ja en na twee jongens, krijgen we nu een meisje!!! echt niet verwacht, ik heb altijd gedacht dat ik alleen maar jongens zou krijgen en ondanks dat het geslacht me echt niet uit maakt, vind ik dit wel erg leuk. nu nog even in spanning voor dinsdag!! de uitslag van donderdag vind ik niet zo eng.
@Rizzie, tranen in mijn ogen hier en ik benijd je zo!!! Ooooh wat een heerlijk nieuws!!! En natuurlijk is een meisje ook fantastisch!!!! Wat zul jij genieten van je weekend!!!
@Rizzie, fijn dat je vandaag toch al de uitslag hebt gekregen, nu kan je echt beginnen te genieten, @Max, goed dat je nu een echo hebt gehad, nu is die heel grote onzekerheid weg, maar je zal de volgende weken zowieso nog heel spannende momenten kennen, nu op naar de 12 weken hé @Nicoletta, proficiat met je zwangerschap, het einde is in zicht, geniet van die laatste weken. Tof dat jullie voor KID gekozen hebben, zelf zou ik daar ook niet echt een probleem mee hebben denk ik, ventje daarentegen , ik heb zelf ook al gedacht aan een eiceldonor, maar nu we al 1 kindje van ons samen hebben, gaan we zeker terug proberen, en als het niet mag zijn (we hebben besloten om ons drie kansen te geven, onze dochter was ook de derde zwangerschap) dan blijven we met z'n drietjes. Allemaal een fijn weekend gewenst.
O Rizzie, ik ben zo blij voor je. Wat heerlijk zeg! En een meisje is natuurlijk ook heel erg leuk. Wat een fijn begin van jullie weekend.
bedankt! ik was vanmiddag echt ontzettend blij, maar later op de dag weer wat donkere afscheiding verloren. Nu het allemaal wat echter wordt vind ik het nog enger, ik hoop maar dat die test geen roet in het eten gooit. ik hoop dat ik na dinsdag wat meer kan ontspannen. ik hoop zo dat dit voor ons allemaal een super jaar gaat worden!! we hebben het allemaal zo nodig en zo verdiend!
Rizziieeeee superrrrr blij ben ik voor jeeee!!! Wooiowwww!!!! En Max... Goed nieuws ook voor jou! Ik had trouwens in het begin vann zwangerschap ook Bloedverlies... Helderrood en niet echt veel.. Af en toe een dag.. Bleek er bij te horen... Maar wel very stressssssvol!!! Nou hopen dat het goed blijft gaan!!!!!!
Rizzie, vervelend die donkere afscheiding. Ik kan me voorstellen dat je het super spannend vindt. Het lijkt mij logisch dat het er een beetje bij hoort, maar dat werk je gewoon niet. Ik hoop dat je na dinsdag heerlijk op en roze wolk kunt klimmen Bloedverlies bij mij kan er ook bij horen. Maar eerder was dat het begin van een mk. De komende dagen en weken zijn gewoon heel spannend hier. Na 8-10 weken schijnt het bij mijn tl niet vaak meer mis te zijn. Voor zover je van kansberekeningen op aan kunt. Pgd hebben wij voorlopig stopgezet... Ik word de laatste tijd heel snel zwanger, dat met het verhaal hierboven maakt dat we het toch liever zelf blijven proberen. Voor nu dan. Wel raar, want het gaf me ook hoop. Maar het is goed voor nu.
@Rizzie: goed nieuws! Nu de rest van de uitslag nog. Leuk hoor, een meid! @Max: spanning bij jou zeg! Hoop voor je dat het lekker gaat groeien en blijft zitten. Hopelijk kan je wel nog van je vakantie gaan genieten. @Bunchy: wanneer hoor jij iets? Hier: merk dat ik het nog lastig vind om me te hechten aan dit kindje. Voel volop leven en we praten ook veel erover, proberen een naam te verzinnen (moeilijk!), maar ik blijf nog heel voorzichtig... Hoop dat dat na de GUO beter wordt. En ik vind dat ik me ook niet meer zo beroerd hoef te voelen, ben er klaar mee! So!
Hahaha! Max moest even dr verhaal kwijt Ik hoop echt voor je max dat deze zwangerschap goed blijft gaan!!! Snap je keuze voor normaal proberen heel goed! Als het eenmaal blijft zitten heb jij echt heel weinig kans! Helaas is dat bij mij 50% Ik ga heel erg voor je duimen! Hoe is het met de rest van de meiden?
Max is misschien wel lekker op vakantie... Of net als ik midden in de nacht klaar wakker door de hormonen... En toch teruggekomen van pgd dus. Ik hoop zo voor jullie dat het goed blijft gaan!! Rizzie, ach die spanning. Hopelijk hoort het er gewoon bij! Geen idee wanneer wij gebeld worden. Ik heb wel onze vrije dagen doorgegeven waarop ze kunnen bellen. Ik verwacht op z'n vroegst as vrijdag...
Hoi meiden, Hier ben ik ook weer eens haha! Ben blij om alle positieve dingen te lezen... Wat goed!!! Hoop zo dat het voor iedereen goed mag gaan! Ik ben gister weer even naar het ziekenhuis geweest om een echo te laten maken, ik vloeide namelijk nog steeds na me curretage! Ze zag nog wat bloed in me baarmoeder maar wil er niks aan doen! Ze vond dat er al genoeg aan mijn baarmoeder is gerommeld het afgelopen jaar... En we moeten uiteraard zuinig zijn op dat ding. Dinsdag gaan we naar groningen... Tja en ondertussen??? Ik heb geen idee! Kan ik nog een zesde miskraam aan? Kan ik het aan om een paar maanden dus bewust niet zwanger te raken?! Aan de pil of een condoom gebruiken wil ik al helemaal niks van weten... Wat is het toch allemaal tegenstrijdig.... Ik zal jullie vertellen dat ik het zelfs voor de buitenwereld niet meer aandurf. Iedereen vind maar dat we even rust moeten nemen en echt op de pgd moeten wachten nu. Stel je voor dat ik weer zwanger raak en het gaag weer mis is het dan: eigen schuld dikke bult?! Moeilijk allemaal hoor! Nou meiden hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en voor de zwangere onder ons... Laat die beebjes maar lekker groeien! Liefs Daan
Nee, ik ben niet op vakantie naar een land in een andere tijdszone hoor . Hcg werkt bij met (net als bij Bunchy lees ik) als een soort antislaappil. Ik lig veel wakker, op zich niet zo erg. Lig nu wel voor pampus op de bank. Ik neem al die kwaaltjes natuurlijk voor lief, maar wel graag voor een goed doel. Maar was niet op de computer, lag nog wel in bed met mijn telefoon... @Kounelli, vervelend dat je je niet goed kan hechten. Ik kan het me wel voorstellen, maar denk niet dat het je uiteindelijk écht helpt. Ik hoop dat de 20 wkn echo je daarbij gaat helpen. @Bunchy, waarom moet jij zoveel langer wachten op de uitslag? Het ging toch om dezelfde soort test of had jij een vlokkentest? Ik blijf duimen voor goed nieuws en een beetje rap graag! @Daan, goed om weer van jou te horen! Ik heb ook wel eens gehad dat er op een controle-echo nog bloed te zien was, toen bleef ik ook lang bloed verliezen. Maar daar werd ook niets meer aan gedaan, volgens mij was het pas echt weg na mijn eerste ongi. Maar lastig afsluiten zo hé, of ervaar jij dat anders...? Ik wil altijd zo vreselijk graag dat het bloeden stopt, bah. Laat de buitenwereld alsjeblieft buiten jullie keuze. Al snap ik het echt, ik zie mezelf ook al voor de zoveelste keer bij mijn leidinggevende aankomen. Maar het gaat om jullie, wat jullie aankunnen. Anderen hoeven jou leven niet te leven. Niks eigen schuld hoor, dat zou er nog bij moeten komen. Weet jij al wanneer je aan de beurt zou zijn? Hoever zijn jullie in het pgd traject?