Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Max, heel veel plezier!! Hopelijk is bloedverlies gestopt!

@rizzie, wanneer krijg jij de uitslag vd vlokkentest?

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @riz, ik zie het al as donderdag! Wat snel. Ik had de test een dag eerder, zou dit betekenen dat wij vandaag al de uitslag kunnen verwachten??? Ze hadden het bij ons ver twee, drie wk..Dus zal wel niet!

3. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    bunchy: ik heb de belangrijkste uitslag voor mijn translocatie vorige week al gehad. nu volgen er nog twee, wellicht is het ook afhankelijk van je translocatie of krijg jij gewoon alle uitslagen in één. morgen krijg ik uitslag van eventueel andere chromosoomafwijkingen die los staan van mijn translocatie. ik hoop voor je dat ze je snel bellen. als alle uitslagen binnen zijn kunnen we eindelijk gaan genieten. al heb ik wel het gevoel dat ik heel erg moet omschakelen en eigenlijk niet kan geloven dat dit ook goed kan gaan.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @riz, ja dat van vorige week wist ik! Bij mij deden ze liever niet sneltest ivm mogelijk vals positieve uitslag.. Afhankelijk van je translocatie denk ik..
    Ik denk dat wij volg wk pas uitslag kunnen verwachten..
    Ik droom doms wel over negatieve uitslag maar ergens denk ik toch goed nieuws te krijgen, waar ik me maar aan vast houd! Of althans probeer. Jullie nog een dagje in onzekerheid dus, duim voor jullie!

5. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedoel jij de uitslag van UPD? Dat onderzoek zouden wij namelijk ook hebben gekregen als mijn 2e zwangerschap niet was geeindigd in een miskraam...

6. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    nina: ja upd 40 geloof ik dat ze het noemen.

7. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    hier goed nieuws, er zijn ook geen verdere chromosoomafwijkingen gevonden. ze heeft helaas wel dezelfde translocatie als ik, maargoed dat is van latere zorg.

8. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Jaaaa! Rizzie, gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws! Ben je nu wat meer gerustgesteld?

9. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh Rizzie wat goed!!! Super gefeliciteerd.....lekker genieten nu he!

Hier dus dinsdag in Groningen geweest. Ik zit toch nog steeds met een onzettend dubbel gevoel...We blijven te horen krijgen dat we nog steeds op de natuurlijke manier meer kansen hebben dan met de ivf/pgd.
    De schatting is dat ze in mei in maastricht klaar zijn met onze klinische test, en dat we vanaf dan met ongeveer 4 maanden aan de beurt zouden moeten zijn voor de behandeling.

Ze bleven echter hameren over het feit dat het niet meer de bedoeling is dat we op de normale manier zwanger raken vanaf nu...en dat is iets wat me ontzettend irriteerd. Of ik nou linksom of rechtsom zwanger raak. En gewoon het feit dat ik dus 10 maanden onze kinderwens in de koelkast moet zetten, en de kans ook nog is maar 25% is dat we zwanger raken door de behandeling....ik vind het wat hoor!

Verder zijn we wel goedgekeurd voor de behandeling.
    Ik heb over drie weken een telefonische afspraak, en dan krijgen we nog de uitslagen van het zaad van mijn man, en de bloeduitslagen. Je word getest op hepatitus en op aids uit me hoofd. Kan me niet voorstellen dat daar iets uit komt.

Hoe vonden jullie het trouwens dat je een overeenkomst moest tekenen? Ik vond dat zoooo zakelijk. Alsof je een huurovereenkomst tekent ofzo?!

Ik heb trouwens een site gemaakt, omdat er maar zo weinig over pgd te lezen is op internet, en wil die bij gaan houden tijdens onze tour de aankomende maanden.

Hier is het adres: http://www.onzegrootstewens.simpsite.nl/

Kunnen jullie even kijken als jullie het leuk vinden.

Hoop dat met iedereen alles goed gaat.

Liefs Daan

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @Rizzie, ooooooooooooooohhhhhh wat geweldig!!!!! Heeeel erg blij voor jullie. Bij het UMC is het beleid geloof ik om niet te zeggen of kindje wel/niet drager is; kind mag op volwassen leeftijd zelf weten of ze dit wel/niet wil weten.. apart dat dit kennelijk overal weer anders is! Hopelijk kan het grote genieten nu dan echt beginnen!!

@Daan, tja dat zeggen ze toch standaard: ik zeg lekker de natuur ook nog de kans geven als je daar weer aan toe bent; daar komen ze toch niet achter en als het goed gaat de zwangerschap, heb je natuurlijk echt lak aan hen...!
    Ik ga je weblog uiteraard lezen!

@ hier in afwachting van uitslag, kan morgen komen of pas volgende week.. voor het eerst echt een angstscenario gehad die ik door ging denken. Ik hou nu al zo ziels, zielsveel van het wezentje in mijn buik; de gedachte dat ik het af zou moeten breken en afscheid moet nemen van mijn kindje maakt me radeloos! Denk nu veel ook aan jou Petra, twee keer al...

11. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    het is nog wel lastig om te schakelen, het gevoel dat het allemaal wel goed komt zit ontzettend diep weggestopt op de één of andere manier, na al die stress de afgelopen weken heeft dat natuurlijk ook tijd nodig.

Daan: wat goed dat je zo'n site hebt gemaakt, veel mensen zullen er echt iets aan hebben. ja het is echt niet te doen om alles aan de kant te zetten voor 10 maanden als de wens zo ongeloofelijk groot is.

Bunchy: vreselijk spannend meid! ik hoop zo voor je dat je voor het weekend goed nieuws krijgt.

12. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Nina: jullie hebben nu toch ook al bijna de afspraak voor icsi, of zit ik nu fout

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Bunchy, die onzekerheid he. Heel veel sterkte met het laatste wachten!

Rizzie, wat een super nieuws voor jullie!!!!

14. Elmootje

Elmootje Lid

16 feb 2009
    90
    0
    0
    @Rizzie: Wat een fijn nieuws! Super. Nu nog even wennen aan het idee...

@Daan: dat is wel erg dubbel inderdaad ja, steeds maar te horen krijgen dat je niet zwanger moet worden. Vanuit zakelijk oogpunt wel begrijpelijk, maar je bent nu eenmaal geen koelkast ofzo. Wat moet ik me voorstellen bij zo'n overeenkomst?
    Wat goed trouwens van jullie om een website te maken, het is zo fijn om wat herkenning te vinden. Ziet er mooi uit ook.

@Bunchy: die spanning is erg he. Ik herken het helemaal, dat je voortdurend de slechtste scenario's voor je ziet, de angst om weer te verliezen, weer zo'n rotperiode door te moeten. Houd hoop, ik duim voor je mee.

15. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Tegen ons is er ook gezegd dat we niet zwanger mogen raken...
    In het begin dacht ik ook what the fuck?! Maar nu snap ik het wel een beetje.. Als je zwanger bent, en ze hebben al een planning dan moeten ze alles weer omgooien. En degene die niet zwanger zijn zeg maar die konden dan eerder.. Snap je een beetje? Dat is wat ze tegen ons zeiden... Wij hebben onze kinderwens ook op "freeze" moeten zetten toen we besloten door te gaan met pgd. Klinkt misschien heel stom of bot, maar soms moet je keuzes maken..
    Ik had liever nu ook een gezond kindje gewild, helaas is dat ons niet gegund dus dan maar pgd accepteren en een (bijna) jaartje ff de wens uitstellen.
    Ik kan er boos om word maar uiteindelijk had ik er alleen mezelf ermee dus had ik het maar naast m'n neergelegd..
    Maar ik snap je gevoel wel heel goed Daan! Het is en blijft gewoon vervelend!
    Ik vraag me ook heel vaak af: WAAROM IK?! Waarom moest deze ellende alleen mij overkomen? Doe geen vlieg kwaad... Maar dit overkomt me wel... Stomme draagster zijn van een translocatie! :( Het frustreert me soms heeeel erg!!! Ik weet het zowat heel m'n leven dat ik draagster ben, maar als je eenmaal een kinderwens heb dan word je weer met je neus op de feiten gedrukt! Stom stom stom!

16. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik zit stiekem mee te lezen vanaf vakantie... Slaap zo slecht en dan verveel ik me een beetje ;)

Rizzie, wat heerlijk! Ben super blij voor je. Kan me voorstellen dat je die schakelaar niet zo 1, 2, 3 omzet. Je hele systeem niet even omschakelen.

Daan, wat raar dat dat overal weer anders gaat. Wij mochten van het umc gewoon blijven proberen tot de def startdatum bekend zou zijn. Wel het verzoek om het dan direct na de eerste echo te melden. Ook in Maastricht was het oké dat we ook zelf bleven proberen voorlopig. Maar wij zijn voorlopig afgehaakt dus.
    En waar moest je je handtekening onder zetten dan?

Bunchy, dan moet ik af en toe maar blijven kijken hier. Spannend, veel te veel eigenlijk. Ik wou dat jij en wij allemaal hier dit niet mee hoefden te maken. Ik blijf duimen hoor.

17. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: heb je een leuke vakantie?

18. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Klopt, in Mai....alleen zit ik nu heel erg te twijfelen of ik het niet uit moet stellen...
    Ik heb namelijk een geweldige baan aangeboden gekregen en heb er helemaal zin in, maar ben bang dat het hele ICSI traject roet in het eten gooit als ik meteen al telkens vrij moet nemen.
    Wat een dillemma, ik wil namelijk niet meteen de indruk wekken van een lakse werknemer.
    Ik krijg een jaarcontract met vooruitzicht op vast....
    Wat zouden jullie doen, mijn kinderwens is nog evengroot maar de afleiding van leuk werk lijkt mij ook heerlijk...

19. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Coco, heb jij naast jouw kinderwens ook een gezond kind als ik vragen mag?

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    nina: lastig zeg!! ik zou echt niet weten wat ik zou doen. ik weet ook niet precies hoe ht icsi traject werkt, zou je daar vaak voor moeten verzuimen dan? ik ben vast een enorme sukkel maar ik dacht dat je gewoon een keer heen moest om zaad in te leveren en dat je dan nog een keer moet komen als je ovu is om de goede zaadcellen in te brengen. er zijn ook zoveel methodes, ik ben het spoor even kwijt. ik neem aan, omdat je al een kindje hebt dat je niet fulltime zal gaan werken, dus wellicht is het te regelen dat de (meeste) behandelingen op je vrije dagen vallen zodat je toch beide tegelijk kunt doen. een kinderwens zo groot schuif je niet zomaar opzij, maar de kans op een leuke baan ook niet.

Deel Deze Pagina