@Rizzie, de slagingskansen bij de vrouw zijn met icsi/ivf lager omdat het zaad met translocatie vaak aan de buitenkant vervormt is. Bij de vrouw zie je aan de buitenkant niets zoals bij de zaadcellen. IVF en icsi is bijna hetzelfde, alleen wordt bij icsi een normaal uitziende zaadcel in een eicel geinjecteerd en bij IFV wordt eicel en zaadcellen in een potje gedaan en de natuur kan zijn gang gaan. Bedankt voor je navraag, met schoonzus en baby gaat het prima. Binnenkort uitgerekend.
nina: klinkt goed de slagingskansen. ik snap het nu voor zover mogelijk helemaal. fijn dat het goed gaat, zij heeft de baby niet laten testen toch?
bunchy: moet jij ook pas over 3 weken op controle, of mag je eerder? ik kreeg na de laatste afspraak vorige week een afspraak voor over 4 weken, ik weet dat het normaal is, maar vind het wel een lange periode
nee, schoonzus heeft zich niet laten testen en volgens de gyn is de kans uitermate klein dat er iets mis is. De baby groeit bovengemiddeld en alles ziet er zover je het kunt zien goed uit. Maar jeetje, dat wordt me wat. Gisteren zijn wij met haar twee kleintjes even buiten geweest en wat is het druk!!!! 2 kleine kinderen (net 5 en 2 jaar) en straks nog een baby erbij...poeh, hoe groot mijn kinderwens is maar ik moet er niet aan denken. Maar goed, zij blijft de rust zelve en gaat er wel relaxt met de druk om
haha ja zo dicht op elkaar is inderdaad een vreselijke drukte, maar je groeit er denk ik ook in. een vriendin van mij heeft er drie die allemaal iets minder dan twee jaar van elkaar verschillen, als ik dan weleens oppas vind ik het super gezellig maar ben ik blij dat het niet elke dag is haha, maar zij is er zelf helemaal aan gewend natuurlijk. en als ik oppas heb ik er dan ook meteen vijf natuurlijk plus die van mezelf, nou dan berg je maar als mijn man dan thuis is dan heeft hij sterk de neiging om te vluchten.
@riz, ik ben nu geheel over naar de verloskundige. Volg wk intake en hartje luisteren. Jij ook over toch naar verlosk?
@bunchy: nee ik moet nog 1 keer naar de gyn omdat over ongeveer 3 weken nog 1 uitslag komt van de vlokkentest die UPD test. daarna mag ik eindelijk door naar de vk. 20 april staat de 20 weken echo gepland. wel fijn dat je volgende week al weer mag, ik wil dat ook haha
Ok snap ik! Upd uitslag kregen wij met rest al te horen.. Goed idee om twintig wk echo alvast te gaan plannen..
Hoi hoi, ik lees niet echt meer mee, maar af en toe spiek ik eens even in het topic. Met mij gaat het goed! Momenteel ligt voor ons het zwanger worden en alles er om heen even stil. Kort voor de feestdagen zoals ik jullie al berichtte, was er het en een en ander gaande hier. Mijn man en ik hebben toen op het punt gestaan uit elkaar te gaan. Gelukkig zijn we hier na een goed gesprek weer uitgekomen. Daarnaast heb ik een nieuwe baan als leerling verzorgende-ig. Dus lekker centjes verdienen en ondertussen een diploma halen! Ook zijn we druk op zoek naar een koophuis, dus allemaal positieve ontwikkelingen! Zodra het kan gaan we ook weer verder in het traject om zwanger te worden, maar dat zal nog wel een aantal maandjes duren. Ik wil eerst graag mijn diploma binnen hebben. Ik ben dus niet helemaal meer op de hoogte van iedereen, maar ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie!
nynke: fijn te horen dat het allemaal goed gekomen is en dat het zo goed gaat. veel positieve ontwikkelingen in jullie leven, leuk!! thanx voor je reactie, sinds je bericht heb ik vaak even aan je gedacht en toen dacht ik, kan het natuurlijk ook gewoon vragen
Hoi meiden allemaal!!! Ik was even heel druk maar heb heel wat bij moeten lezen De laatste keer dat ik checkte hadden we nog maar 103 pagina's Wow wat een ontwikkelingen! Zwangere dames het gaat goed!! Jeej!! Ben zo blij voor jullie!!!! Geeft zoveel hoop! @ Daan: alles goed hoor! Thanks dat je ff aan me denkt Ik zal vanavond me eens gaan inlezen op je website.. Als de andere het al niet droog houden.. We zijn hier op kantoor met een verbouwing bezig en zitten dus hutje mutje op elkaar en ik heb nogal nieuwsgierige collega's hier op de afdeling. Mijn directe collega's lezen af en toe lekker mee maar zij weten ook wat er speelt. De anderen weten dit niet en dit hoeft ook niet Ik heb gisteren een brief gehad van Maastricht en 15-03 10.00 uur een afspraak! Informatief dus ben benieuwd. Verder zijn we toch aan het proberen op de natuurlijke manier.. Ik geef het een kans. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat er ook gebeurt.. ik heb jullie om me heen die precies begrijpen welke angsten en andere dingen er zullen komen dus dat geeft wel een stukje rust! Gisteren ovu test gedaan en die was positief!! Ondanks dat ik had verwacht dat deze morgen pas positief zou zijn.. Ben benieuwd.. Sinds de 2e mk is mijn cyclus beetje in de war denk ik.. soms 27 dagen ipv 28 of 32 dagen.... Haha frustrerend af en toe! Verder nog updates die ik heb gemist girls?? Liefs Jovi
Meiden!!! IK had nog een prangende vraag waar ik ineens nu aan denk: Stel.... Ik raak zwanger op de natuurlijke manier.. Met de achtergrond die wij dames hebben en van wat ik heb vernomen van mijn huistarts is het zo dat wij onder behandeling komen van de gynaecoloog.. Als ik er achter kom dat het raak is.. Bel ik dan de verloskundige of de huisarts of moet ik bellen met het erasmus mc waar ik nu loop.. Wie kan het me vertellen wie je moet bellen... Misschien stomme vraag.. Maar vraag het me heel erg af.. Liefs!!!!
Dat kan zeker, lief dat je aan me gedacht hebt! Heb ondanks dat ik het topic niet echt meer volgde ook nog vaak aan iedereen die toen actief meeschreef gedacht, ik was jullie niet vergeten En ik zie dat het jaar voor jou ook goed is begonnen!
nynke: ja dit wordt hopelijk een heel goed jaar! als je even afstand neemt van het zwanger worden dan is het ook logisch dat je ook even afsrand neemt van dit forum. na alles wat we hier met ons allen hebben gedeeld denk ik ook niet dat we dit forum en alle mensen die daarbij horen ooit zullen vergeten. Jovi: totdat er duidelijkheid is over de gezondheid van de baby betreffende de chromosomen moet je idd bij de gyn onder controle, wanneer je zwanger bent moet je dan ook het zkh bellen voor een afspraak.
Rizzie wat fijn joh! Het echte echte genieten kan beginnen. Ikke... Ben zwanger... Nog geen glimlach op mn gezicht en ben best wel bang. Gaan weer straks weer door een hel of zitten we een keer aan de goede kant van het procentteken? Ik probeer mn hoofd in het zand te steken in de hoop dat de weken snel gaan en ik me emotioneel niet veel ga hechten. Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan? Ook maar gewoon doorgaan he? Weet ook niet wanneer we voor een echo moeten. Het hartje is steeds rond de 8 weken gestopt... Als ik het ZH bel krijgen we met 6 weken een echo, maarja, dan zien we weer een kloppend hartje maar zijn we nog geen steek verder. Dat zegt allemaal niets. Pfff lastig hoor! Maar wou het toch even met jullie delen. En gelukkig zijn er de laatste tijd super goede berichten, ik wil graag mee in die flow! Fijne zondag allemaal!
Rizzie, wat fijn! Beginneling, spannend weer. Voorzichtig gefeliciteerd! Gewoon maar doorgaan, ik probeer het. Niet hechten lukt een beetje. Maar ik heb morgen een echo en ik ben er zo niet aan toe om weer afscheid te nemen... Ik ben heel dubbel deze keer. Ik heb 3 keer een heel klein beetje bloed verloren, steeds met een week ertussen. Geen buikpijn of zo. Maar ik voel me zo zwanger...
beginneling: hier ook een (voorzichtig) gefeliciteerd. hier heb ik echt verzocht pas na acht weken de eerste echo te doen, omdat ik de vorige keren de acht weken net niet had gehaald. als dan de echo goed was, dan was het echt een mijlpaal. natuurlijk blijf je je zorgen maken, maar dat hoort er voor ons allemaal bij helaas. het is ongeloofelijk stressen die eerste weken, maar ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk met andere dingen bezig te zijn en zo weinig mogelijk stil te staan bij het zwanger zijn, voor zover mogelijk natuurlijk en op zich ging de tijd vrij snel voorbij. Max: veel succes met de echo morgen!!