Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Oh wat spannend!! Laat het geluk ajb ook aan jullie zijde zijn...
    Ik had mijn eerste echo pas met bijna tien weken op eigen verzoek.. Dat is aan jullie.. Ook mijn voorzichtige felicitaties!

Max, ik duim voor e morgen.. Gelang ben je zwanger!

2. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    De echo was goed! ik kan het alleen zelf echt helemaal niet geloven. Zo ver ben ik na mijn dochtertje nooit meer gekomen. Een kleine frummel en een mooi kloppend hartje. En in plaats van teruggezet ben ik nu eens een paar dagen vooruit gezet naar 8.2 weken. Dat betekent natuurlijk nog niet zo veel op deze termijn, maar het voelt veel beter dan een ruime week teruggezet worden zoals een eerdere keer.

De komende twee weken zijn heel belangrijk hier. De genetische arts heeft gezegd dat we er na 8-10 weken bij een goede echo vanuit kunnen gaan dat de kans echt verreweg het grootst is dat het goed zit.

Ik kan de opluchting niet echt voelen nog, dat heb ik ook bij anderen gelezen. Ik wil mezelf zo graag beschermen tegen de pijn...

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Max, wauw dat klinkt goed!! En vooruitgezet worden s echt een heel goed teken!! Wanneer hebben jullie weer een echo?
    Bn voorzichtig heel blij voor jullie!

4. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    super max!! logisch dat je niet echt opgelucht bent, wanneer het zo vaak mis is gegaan is het ook moeilijk te geloven dat het ook een keer goed gaat. ik ben ook nog steeds erg onzeker, ondanks alle goede testresultaten, het is zo lastig om dat gevoel kwijt te raken.
    als je dit termijn nog niet eerder hebt gehaald, zegt het denk ik wel al heel veel.

5. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik was eigenlijk echt verbaasd, omdat ik wat bloedverlies heb gehad. En ik had mijn conclusie al een beetje getrokken, ook om mezelf te beschermen natuurlijk. Maar ik voel me wel erg zwanger, kwaaltjes genoeg ;) Ik viel net in bed bij mijn dochtertje toen ik haar een nachtzoen wou geven (beetje duizelig...).

Ik heb volgende week weer een echo. De gyn had dat al eerder toegezegd, maar stelde nu in eerste instantie over twee weken voor. Toen heb ik gevraagd of ik toch volgende week ook mag komen, en dat mocht... Misschien een beetje overdreven, maar ja deze twee weken zijn zo spannend.

Kan iemand de tijd twee weken vooruit zetten? Thanks!

6. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Jee Max wat een goed nieuws! Dat maakt het gelijk weer spannend. Pff Zit je eerst in spanning voor die ene echo, is die goed, zit je weer in spanning voor de volgende echo. En dat zal zo nog wel even doorgaan.
    Maar voor nu ziet het er goed uit!

Heb je nog wel van je vakantie kunnen genieten trouwens?

7. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Max: wat fijn, een goede echo, ook jij weer een stapje in de goede richting. Laten we die positieve flow maar houden hier!

@Beginneling: wat spannend zeg! Ik zeg voorzichtig gefeliciteerd (weet dat jij dat destijds ook bij mij deed, dus hopelijk brengt het jou ook geluk!). Ik ging eigenlijk altijd met 8 weken en een paar dagen voor de eerste echo, die acht weken grens is heel belangrijk voor een goed hart, als het hart niet goed ontwikkeld stopt het meestal rond de acht weken, maar ik weet niet goed wat bij jouw translocatie het grootste probleem zou zijn bij het kindje.

Hier: gaat het steeds een beetje beter met me, heb al weer werkdagen van 6 uur, dus hopelijk kan ik binnekort weer volledig aan het werk. Vandaag nog ff kort controle bij de gyn, niks bijzonders te melden, goed bewegelijk kind, dus een kwestie van volhouden eigenlijk nog...
    Al hoop ik dat we snel de naam hebben, dat maakt het voor mij makkelijker om me te hechten aan dit kindje, merk dat ik toch nog steeds voorzichtig blijf. Maar dat was ik bij Timo ook en dat is ook helemaal goed gekomen na de geboorte, dus maak me er niet druk om.

8. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @Beginneling, ja ik heb toch wel kunnen genieten van de vakantie. Al was het soms moeilijk zo heb ik nog en keer bloed verloren op een ochtend. Lastig om mezelf dan weer op te peppen. En de vrouw vaan het hotel was echt vervelend, zat de hele tijd te vissen omdat ik niet drink en slecht at... Maar skiën vind ik heerlijk en mijn dochtertje heeft ook zo genoten.
    Hoe voel jij je nu? Beetje van de schrik bekomen? Wanneer moet je het ziekenhuis inlichten?

@Kounelli, fijn dat je je wat beter voelt! Ik ben gisteren ziek thuis gebleven, maar ga het zo weer proberen. Lastig dat iedereen wel een vermoeden heeft denk ik...
    Succes met het verzinnen van een naam!

9. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beginneling; voorzichtig gefeliciteerd! Mag ik vragen of je de 3e pgd poging al gedaan had?
    Wat zou het geweldig zijn als aan het eind van dit jaar hier allemaal gezonde kindjes geboren zouden worden!!!!

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Zijn er hier dames die mee doen of hebben gedaan aan moeders voor moeders? Aan de ene kant wil ik het nu juist graag, het betekent nu meer voor me. Als ik en een ander mee kan helpen... Wie weet heb ik het zelf nog eens nodig!
    Aan de andere kant ben ik er dan niet nog meer mee bezig? En plassen is al zo' n ding, elke keer de angst voor bloed... En dan moet ik dat ook weer afzeggen als het misgaat...

Twijfels dus, iemand ervaring?

11. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Dank jullie voor jullie voorzichtige felicitaties. Morgen alweer 5 weken, tijd vliegt! Ahum.

Nina, 5 april heb ik intake voor pgd poging 3. Dan zal ik als het goed is 8 weken zijn dus het spant erom. We gaan daar wel naar toe. Denk dat we een dag daarvoor een echo willen, weten we tenminste waar we aan toe zijn tijdens het gesprek. Hoop zoooo dat we die poging niet nodig hebben!

Max, ik zit ook erg in dubio voor MvM, je mag vanaf 6 weken plassen dus ik heb nog heel even om na te denken. De Pregnyl is niet meer leverbaar, dus er ontstaat nu wel een groot probleem. Ook het vervangende hormoon dreigt op te raken! Daarom wil ik echt mee gaan doen. Alleen gaan de vraagtekens door mn hoofd, voor hoelang? Straks gaat het met 7 weken mis. Iedere dag mee bezig zijn terwijl ik mn hoofd in het zand wil steken. Als het mis gaat alles weer afzeggen. Buren die misschien een vermoeden krijgen door die flessen... Pfff erg lastig allemaal. Ik denk dat ik niet zou twijfelen als ik wist dat het goed zit. Je kan tot 16 weken meedoen.
    Ben echt pro, heb zelf die hormonen ook nodig (hoop het natuurlijk niet).
    Maar het is heel persoonlijk natuurlijk!

12. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ja, ik heb meegedaan met MvM, en dat terwijl ik zo beroerd was (snap niet hoe ik het heb kunnen volhouden...). Met mijn eerste zwangerschap heb ik ook de volle 10 weken meegedaan. De eerste miskraam ook 6 weken, en vervolgens durfde ik niet meer. Toen ik na de miskraam toch moest stoppen kreeg ik een bloemenbon van MvM.
    Deze keer dacht ik, alles wat lukt is meegenomen en anders stop ik ermee. Mijn beste vriendin heeft pregnyl gebruikt en ja, het is zo erg nodig.
    Maar ook als je niet mee doet snap ik dat, ieder zijn eigen keuze...
    Maar plassen moet je toch...
    En wat betreft die kannen kan je met de informatrice vast tot een goede oplossing komen!

Maar nogmaals, het is jullie eigen keus, doe waar je je goed bij voelt!

13. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    met mijn mk's heb ik het af moeten zeggen, dit keer durfde ik het daardoor niet zo vroeg meer aan. toen ik eenmaal over die voor mij magische grens van 8.5 weken was heb ik er met al die stress en vlokkentest niet meer bij nagedacht helaas. vind het wel ontzettend belangrijk, maar je moet ook aan je eigen gevoel denken. het is voor ons allemaal toch anders dan voor meiden die vanaf een begin een zo goed als zorgeloze zwangerschap hebben.

14. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Nou, dat er een tekort is op het moment heeft me over de streep getrokken. Daar moet je toch niet aan denken, dat het medicijn wat je nodig hebt niet te krijgen is. Zeker niet als je zoals wij er meer dan een jaar op hebt moeten wachten! Als het misgaat gaat het mis, het afbellen van MvM kan er dan ook nog wel bij (sprak ze stoer...) Zal ik zeggen dat er een verhoogde kans is dat het nog misgaat?

Ik weet niet zeker of ik door de medische vragenlijst heen komt, ik heb misschien een chronische ziekte maar gebruik verder geen medicijnen. Maar ik ga het in elk geval proberen... Heb ik wat anders te doen tijdens het plassen ipv speuren naar bloed (sorry hoor, maar zo gaat het hier nou eenmaal)... Namelijk in een kannetje mikken toch?

15. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    nina: heb je trouwens al een besluit genomen ivm je nieuwe baan en het icsi traject?

16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Super als je het wel doet maar ik heb dit keer voor mezelf gekozen.. Ik wilde er zo min mogelijk mee bezig zijn, wilde onder geen beding dat mijn nieuwsgierige buurvrouw het zou weten en ik wilde niet weer een instantie moeten afbellen...
    Maar eerlijk gezegd wist ik niet sat het belang zo enorm groot is, voel e een beetje schuldig nou..

17. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rizzie, lief dat je het vraagt maar waarschijnlijk kom ik toch niet in aanmerking voor die nieuwe baan :(
    Er heerst grote crisis in mijn vak en daar baal ik flink van. Doe nu tijdelijk ander werk dan mijn vakgebied en wil weer terug naar de mijne ;)
    Gelukkig hebben wij het geld niet nodig, mijn partner verdient genoeg maar toch.
    Over een paar weken krijg ik te horen of het wat wordt.

18. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over MvM, mijn gyn heeft het al over het tekort van de Pregnyl gehad en mij gevraagd om zoveel mogelijk zwangere over de streep te halen om mee te doen.
    Er is zelf een wachtlijst ontstaan in mijn zkh vanwegen het tekort. Het alternatieve middel van de pregnyl is nu ook al op door het tekort aan pregnyl.
    Maar in jullie geval snap ik het helemaal hoor, ik denk dat ik ook niet mee zou doen door al die onzekerheden en spanningen.
    Het gaat meer om de zwangere die uit luiheid niet meedoen, daar ken ik ook genoeg van helaas.

19. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik snap echt supergoed de argumenten om niet mee te doen aan mvm in onze situatie hoor. En ik wil ook niemand een schuldgevoel aanpraten natuurlijk ;) De eerste tijd is al zo belachelijk spannend.

Ik kan het wel opbrengen nu. En misschien een rare gedachte, maar als het misgaat wordt er misschien wel iemand anders zwanger dankzij deze zwangerschap. Een goede vriendin heeft dat spul waarschijnlijk binnenkort nodig of iemand in onze schoenen. Ik denk dat mvm het wel juist moet hebben van mensen die beseffen dat het niet altijd vanzelf gaat, veel 'gewone' zwangeren in mijn omgeving doen niet mee. Ik heb dat de eerste keer ook niet gedaan.

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    nina: balen dat het zo slecht gaat in jouw vakgebied, hopen dat het snel weer wat aantrekt! wat voor functie had/wil je dan?

Deel Deze Pagina