Ik ben er zo moe en zo verdrietig van. Het gaat eigenlijk niet zo goed met me... Ik ben bang dat ik het niet durf, zo'n vlokkentest. En ik ben bang voor de echo morgen, zou het nog goed gaan vanbinnen. Ik vind het zo jammer dat het zo moet gaan. Ik wil zo graag blij zijn en niet meer zoveel spanning voelen. En ik wil ook niet dit kindje in gevaar brengen. @Rizzie, ik ben volgens de laatste meting 10 weken en 3/4 dagen zwanger. Morgen gaan ze een termijnecho maken. Ze doen die vlokkentest alleen op maandag en dinsdag, dus dat zou volgende week of de week erna worden... Ik wil graag een afspraak bij de gyn die ik al een keer gezien heb, maar ik weet ook neit wanneer zij werkt. Ik ben geloof ik niet zo bang voor de uitslag, maar wel voor het risico op een mk. @Bunchy, wat jammer dat je nog steeds ongerust bent over bloedverlies. Ik hoop voor je dat het toch een beetje slijt. Ik hoop ook zo dat ik dat checken op bloedverlies los kan laten. Wat ben ik dat zat, elke keer het wc papier bestuderen... Morgen komt ook eindelijk de dame van moeders van moeders. Als ze zo'n tekort hebben morgen ze wel eens wat meer tijd vrijmaken om een afspraak te plannen. Maar goed, dat is verder bijzaak nu. Ik heb haar wel geinstrueerd om in vage termen te praten. Mijn 3 jarige dochter is ook thuis namelijk en die hebben we nog niet ingelicht. Hoe en wanneer hebben jullie dat gedaan? Je andere kind(eren) verteld dat er nog een kindje komt? Nou, ik zag er tegenop om iets te tikken. Maar ik ben wel lekker uitgehuild nu!
Max wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Dikke knuffel voor jou! Snap heel goed dat je bang bent voor de vlokkentest... Was ik ook heeeeel erg! Maar je hebt wel snel duidelijkheid. Wachten tot 20 weken duurt nog langer.. Hoelang ben je nu zwanger? De kans trouwens op een miskraam bij een vlokkentest is toch best klein? Tenminste dat zeiden ze tegen mij.. Volgens mij 3% (weet eigenlijk niet meer hoeveel %) Wel gingen ze gelijk kijken na de test of de baby het nog goed doet zeg maar.. Dat was wel heel gek! Tijdens de test had ik helemaal niet meer aan die 3% gedacht (tis ook best klein) Maar was toch ff gek. Hier is een lichte twijfel toegeslagen... Heel gek, maar denk dat het m 'n eigen onzekerheid is. Nu juni zo dichtbij komt denk ik echt HEELLLUUUPPP!! Het is nu ineens zo officieel. Of ik ben strx zwanger of ik zit in een dip... Zie er heeel erg tegenop, vooral omdat het zo onzeker is. Ik weet wel waar ik aan toe ben, maar dat wachten... Die hormonen.. Krijg er nu al de kriebels van! Naja.. Fijne avond!!
max: ik weet zo hoe je je voelt, alles wat je beschrijft had ik precies hetzelfde en elke keer als je naar de wc gaat kijken of er geen bloed is, dat heb ik nu ook nog. als de uitslag van de vt aangeeft dat alles goed is, is het nog zo moeilijk om die knop om te zetten en te denken dat het allemaal wel goed komt. het is echt één en al stress. helaas kan ik je niet zeggen wat je wel of niet moet doen, het is zo'n verschrikkelijk moeilijke keuze, kiezen tussen twee kwaden. en het bang zijn voor de echo had ik ook, zelfs nu heb ik het nog. ik kan haar al voelen maar ondanks dat had ik gisteren een echo en was zo ontzettend zenuwachtig of alles nog wel goed was terwijl ik haar een paar uur daarvoor nog had gevoeld. het is ons allemaal helaas niet gegund om een onbezonrgde zwangerschap te hebben. sterkte meid!! wij hebben het onze kinderen trouwens verteld na de uitslag van de vt test. toen moest het ook wel, want ik kon mijn buik ook niet meer verbergen. Coco: dit moet voor jou ook enorm stressvol zijn. heb je erg veel last van die hormonen?
Oh meiden wat een stress allemaal! Max ben heel benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Ben niet erg actief op internet omdat ik me zo beroerd voel en extreem moe ben. Heb me vandaag ziekgemeld op het werk, voel me daar zo schuldig over maar ik kan echt niet! Liggen gaat me het beste af, als ik zit of sta ben ik zo misselijk. Vandaag ben ik als het goed is 7 weken. Morgenavond hebben we onze eerste echo. Ben nog niet zenuwachtig, komt wel met de echo de week daarop... Dan is het cruciale moment. Meiden ik denk aan jullie allemaal!
Spannend Beginneling, ik zal voor je duimen morgen. en volgende week gewoon weer. Ik herken je schuldgevoel omtrent het ziekmelden, maar als ik het van een afstandje bekijk is het zo onnodig natuurlijk. Een beginnende zwangerschap is voor veel vrouwen als zwaar, laat staan met deze spanning erbij. Wees maar een beetje lief voor jezelf. Echo.... Tjsa, wat zal ik er van zeggen. Het eerste deel was heerlijk, een schattig bewegend piepklein mensje... Ik was echt ontroerd. Maar uiteindelijk zag de echoscopiste iets bij de navelstreng, waar ze heel uitgebreid naar ging kijken. Er zit een uitstulping die blijkbaar kan betekenen dat er iets mis is. Voor deze termijn was het niet erg dat het nog te zien was, maar het moest wel wegtrekken. Anders wijst het op een chromosoomafwijking, weer een andere dan een translocatie... Ik moest me er nog maar geen zorgen over maken!!! Hoe zou ik dat moeten doen? Volgende week weer een echo om te kijken of het weg/minder is. Ik zit dus nog even in een achtbaan... De echoscopiste kwam op een termijnberekening uit van 10.6, het wordt steeds gekker. Volgens mijn eigen berekening aan de hand van een ovulatietest ben ik 10.1. Groot verschil wel, toch? De vlokkentest gaat pas over twee weken plaatsvinden, mijn placenta zit aan de achterkant. Al met al ben ik de echo's en het ziekenhuis zo zat, bah...
Max, ik heb er geen woorden voor... Hoe is dit mogelijk? Konden jullie hiermee weer naar huis, dat meen je toch niet? Geen gesprek met gynaec wat dit zou kunnen betekenen?? Waarschijnlijk iets onschuldigs? Hiermee kun je toch niet Nog een week rondlopen? Ik kan je niet zeggen hoe erg ik het voor jullie vind. Deze rollercoast die maar niet stopt. 5 dg vooruit is wel heel positief.. Ik bid voor jullie tot wie dan ook. Fijn dat je iets laat horen max.. Weet even niks te zeggen meer.
Hoi Bunchy, fijn dat je zo snel (en lief) reageert... Wel een gesprek met de gyn erna hoor, diegene die we beide kennen. Zij zei ook dat dit nu wel zichtbaar mocht zijn, maar dat het wel weg moest gaan. Het zou te maken kunnen hebben met een chromosoom te veel, maar het kan ook prima niets betekenen. Ze zei dat zij er zelf niet slecht van ging slapen... Dat was vast goed bedoeld, maar ik slaap er wel minder lekker van natuurlijk. Ik weet het ff ook niet meer.
max: ook al heeft het niks te betekenen, het is toch weer iets extra waar je over gaat piekeren. echt vreselijk rot zo'n vaag bericht! ik hoop dat je het allemaal nog trekt en wens je veel sterkte en kracht met alle onzekerheden die je helaas nog een tijdje zult moeten doorstaan. beginneling: inderdaad lekker aan jezelf denken nu en je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
Ik lees op dit forum gelukkig wat ervaringen van moeders waarbij het vanzelf wegging. Verder zoeken via google doe ik maar niet. Ik probeer maar optimistisch te blijven, voor zover dat gaat. De beelden op de echo waren zo mooi, ik hoop zo dat het kleintje gezond is... Ik pas mijn broeken al niet meer, maar ben niet echt in de stemming voor positiekleding. De vorige keer had ik vooral geleende spullen... Hoe doen/deden jullie dat?
ik heb tot na de uitslag van de test ook geen positiekleding aangehad, ik dacht dat ik daarmee iets zou jenxen (weet niet hoe je het schrijft) of zoiets, slaat natuurlijk nergens op maargoed. ik paste met 8 wk al niet mer in mijn broeken, dus heb voornamelijk jurkjes met leggins e.d. aangehad. bij mijn vorige zwangerschappen heb ik alles nieuw gekocht, maar het daarna ook telkens weer weggegeven aan vriendinnen die het na mij nodig hadden. had nu alleen nog 1 spijkerbroek in de kast liggen. ik heb nu nog voornamelijk jurkjes, rekbare rokjes met een legging aan. wel heb ik bij de H&M 2 hele leuke lekker en strakzittende skinny jeans gekocht, staat erg leuk al zeg ik het zelf. de ene koste 15 euro omdat die zwart was en dus niet meer voor de zomer en de andere is gewoon spijkerkleur en die koste 30 euro. vond ik goed te doen, aangezien je bij de meeste winkels bijna 100 euro voor 1 broek betaald. fijn dat je wat goede ervaringen hebt kunnen lezen, hoe lastig het soms ook is, de moed erin houden hoor!
Max jeetje wat een verhaal weer! Ik ga me rotduimen dat het niets te betekenen heeft. Het lijkt er wel op dat ze door onze situaties zo goed naar de echo kijken dat er altijd wel iets op aan te merken is. Ik heb zojuist een kloppend hartje gezien. Volgens berekening zou ik 7,1 zijn volgens het vruchtje 6,6. Nouja laten we het maar op een meetfoutje houden, het is tenslotte zoo klein nog. Maar de eerste stap is weer gezet. Volgende week gesprek in Utrecht voor onze 3e pgd poging... Zij weten nog van niets. Misschien dat ik ze morgen even mail met de vraag of ze dan ook een echo kunnen maken. Dan ben ik 8 weken... Dat is toch wel een cruciaal punt. Weten we gelijk of we de poging door kunnen zetten of nog even moeten wachten. Ik hoop het laatste! Knuffel voor jullie allemaal!
Beginneling, super!! Gefeliciteerd! Hier hetzelfde als bij ritzi, had mijn verhaal kunnen zijn. Idem vd h en m skinhead blauwe jeans, een tip!!
beginneling: fijn dat het goed was, ik duim zo voor je dat je de pgd poging inderdaad kan staken!! dat zou toch super fijn zijn! bunchy: apart he dat je dit soort zaken zo hetzelfde beleeft. hoe gaat het met jou? zijn de kwaaltjes al afgenomen? kun je de baby al voelen?
Beginneling Superrrr!!!!! En Max.. Wat een verhaal weer! Nou zeg! En dan zegt de echoscopisch even niet druk maken.. Wat denkt ze zelf?!? Pffff leef heel erg met je mee meid!! Wat een onzekerheid!!! Dikke knuffff!!! Ik paste m'n broeken ook niet meer met 11 weken. Heb ook geen positie kleding gekocht, maar heb een paar van die baggie jeans gekocht. Zitten ook lekker ruim en met een riem doe ik ze nu ook aan Fijn weekend meiden! X
Wat een goed nieuws beginneling! Ik zou zeker vragen of ze in het umc even een echo kunnen maken, dan weet je weer iets meer. Het zou echt heerlijk zijn als je pgd af kunt zeggen... Bedankt voor jullie lieve reacties, ik vind dit echt een pittige tijd. Dat was het natuurlijk al, maar kon er gewoon niets meer bij hebben. Nog 4 nachtjes slapen tot de volgende echo. Maar ik slaap er helaas heel erg slecht van. Ik overweeg om morgen mijn eigen gyn te bellen of mijn huisarts of de vk, ik weet niet wat ik precies wil. Maar ik hou het bijna niet vol... Qua broeken heb ik toch bij de hennes maar een positiebroek gehaald. Hij zit echt heel lekker, (het was een goede tip) dus ik hou hem maar aan voorlopig. Ik herken het dubbele gevoel helemaal, alsof ik nu iets over mezelf afroep. Maar ja, ik eigenlijk onzin natuurlijk. En ik krijg bij de minste druk op mijn baarmoeder al pijn, en daar ga ik dan weer van piekeren. De rokjes was ik ook helemaal zat, die draag ik al 3 weken. En ik hou gewoon erg van spijkerbroeken. Als het alsnog niet goed blijkt te zijn, zal die broek me ook een zorg zijn lijkt me.
Hier is het denk weer foute boel. Sinds gisteren zijn al mn kwaaltjes ermee gestopt en voel ik niets meer. Net als de vorige keren. Vanmiddag mogen we voor een echo en vrees het ergste...
@ beginneling, wat ontzettend rot dat je je zo onzeker voelt en zorgen maakt. Ik duim voor jullie op goed nieuws vanmiddag! @ max, groot gelijk. het zal je idd een worst wezen denk ik en ik wilde het ook niet vanwege bijgeloof maar slaat natuurlijk nergens op.. je bent gewoon hartstikke zwanger nu en hopelijk blijf je dat nog zeker 6 maanden @ rizzie; hier gaat het erg goed. volop energie en weinig last van mijn bekken nog. Eigenlijk volop aan het genieten en aan het shoppen voor de kleine spruit.. baby begin ik steeds duidelijker te voelen (als ik stil lig). placenta ligt waarschijnlijk voor waardoor het minder duidelijk is dan bij zoontje denk ik.. hoe gaat het met jou?