Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Beginneling: ik duim voor je, vanmiddag!

@Bunchy: waar blijft jouw banner? :) Ik vergeet steeds hoe ver je bent...

2. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Pfff hartje klopt nog! En goed gegroeid... Ben er nog niet gerust op hoor... Weet niet wat ik ervan moet denken, zo ging t de vorige keer ook... Donderdag weer echo maar dan in het umcu.
    Ben nu 7w 5d zwanger, precies op schema.

Hadden jullie dat ook dat ineens de kwaaltjes verdwijnen?

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Wat fijn beginneling!! Ik weet dat het je zo onzeker maakt, vreselijk moeilijk is het. Bij zij zijn de kwaaltjes ook wisselend hoor. Mijn borsten bijvoorbeeld doen helemaal geen zeer meer, dat maakte me vanmorgen nog onzeker. Rond 7/8 weken was ik ook ineens een dag niet meer misselijk, ik in de stress. Ik denk dat kwaaltjes heel vaak wisselen, maar wij letten er 100 keer meer op dan de meeste zwangeren... Ik hing er ook direct conclusies aan op, dat begint nu minder te worden. Sterkte, ik duim voor je!

Ik heb mijn echo naar morgen verzet, omdat ik het niet meer vol hou... Ik hoop zo op goed nieuws.

4. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Mijn gyn kon het niet helemaal berekenen, want de echoscopiste had het vorige week niet opgemeten. Maar het leek hem kleiner geworden, dus daar gaan we maar vanuit. En dat is goed nieuws! Volgende week dinsdag bij de vlokkentest krijgen we natuurlijk weer een echo.

Overmorgen alweer 12 weken...

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: goed nieuws! trek je het allemaal nog een beetje?

beginneling: in onze positie maken we ons overal zorgen over, ik had ook de ene keer meer last van kwaaltjes dan de andere, soms had ik een aantal dagen helemaal nergens last van, dan maakte ik me vreselijke zorgen. Zoals hierboven ook al gezegd is die komen en gaan en wij zijn daar natuurlijk zo mee bezig en zo op aan het letten omdat dat het enige is waar je dan wat houvast aan hebt. ik zou me er niet te druk om maken (ook al is dat natuurlijk onzettend lastig) fijn dat alles er goed uit zag op de echo!

bunchy: blij te horen dat het zo goed met je gaat! ja met de placenta voor is het idd wat lastiger om de kleine te voelen.
    hier gaat ook alles goed, nergens last van eigenlijk, behalve als ik te overmoedig ben en te veel doe, maargoed dat hoort erbij. ik voel de kleine een aantal keren per dag, deze is een stuk drukker dan de vorige twee. vind ik wel fijn, geeft toch weer een stukje extra zekerheid. ik heb 20 april de 20 wkn echo, wanneer is die van jou?

6. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Max! Goed nieuws dus! Lekker handig van de vorige echoscopiste, dat is toch iets om te noteren?!
    Fijn dat je al eerder mocht komen. En nog steeds een spartelend kindje in je buik. Bijna 12 weken! Volgens mij had jij dat totaal niet verwacht na jouw opstart probleempjes?! Nu hopen dat de vlokkentest een mooie uitslag gaat geven. Wanneer heb je die?

Dank je wel ook voor jouw reactie op het verdwijnen van de kwaaltjes. Het is gewoon zo stressvol dat alles mij al op de kast jaagd. Weet gewoon niet wat ik allemaal moet denken. Hou nog steeds rekening met het ergste, kan het alleen maar meevallen toch?!
    Ban sinds vandaag weer aan het werk, misselijkheid is weg, dat maakt me al een heel ander mens. Nog wel doodmoe, maar ik doe gewoon heel rustig aan, heb gelukkig een zittend beroep.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @begin, doodmoe, dat s een goed teken!! Houd moed! Kwaaltjes wel,of niet hoeft echt niks te betekenen..

Max, super, super!! Een klein vreugdedansje hier!!

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Riz, fijn dat jij hè ook zo goed voelt en de kleine regelmatig al voelt. Intervallen vandaag ook twee keer tijdens mijn werk, heerlijk!!
    Wij hebben echo de 16e..

9. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Max en Beginneling: wat blijft het toch spannend zeg, bij jullie! Mijn duimen draaien rustig verder voor jullie hoor!

@Bunchy en Rizzie: wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat. En inderdaad de baby voelen geeft al weer geruststelling dat alles nog leeft daar binnenin!

Hier: ik ben sinds twee weken weer volledig aan het werk, eindelijk. Wel alleen overdag, niet meer in de onregelmatigheid. Maar heerlijk, om je eindelijk weer jezelf te voelen.

10. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    kounelli: fijn dat je je eindelijk weer goed voelt!!

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @ kounelli, fijn dat je de draad weer kunt oppakken! Het schiet ook al echt op bij jou hè?!

12. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Zo ff reageren vanaf een computer, dat is toch een stuk makkelijker dan met mijn telefoon!

@Rizzie, of ik het nog een beetje trek? Nee, niet. Maar dat is eigenlijk al een hele tijd het geval. Ik hoop na de test (en de uitslag) echt meer rust te vinden. Ik ben meer bang voor de test overigens dan voor de uitslag. Maar dat komt misschien vooral na de eerste week wachten?

@Beginneling, ik had in het begin absoluut niet durven dromen dat deze zwangerschap goed zou blijven gaan tot 12 weken. Ik heb zelfs drie keer wat bloed verloren en een afspraak bij de gyn gemaakt omdat ik dacht dat het (een mk) opgewekt moest worden... Kwaaltjes die komen en gaan, alles heeft me zo onzeker gemaakt. En ergens zit een gevoel dat het goed zit deze keer, dat gevoel zit er al een tijd. Maar ik durf daar ook niet meer op te vertrouwen. Ik snap wat jij zegt, van het ergste uitgaan. Dat je er een soort van rekening mee houdt dat het misgaat. Ik heb dat ook geprobeerd, maar er komt toch ook steeds weer hoop. En dat mag er misschien ook af en toe zijn? Het wezentje in mijn buik is die hoop ook waard. Dat voelt voor mij zo dubbel. En het deed me de vorige keer niet minder pijn omdat ik er rekening mee hield dat het misging, dus of het echt helpt? Maar ik herken het helemaal hoor.

Hoe is je echo vandaag gegaan? Is dat ook in het WKZ? Ik hoop zo op een prachtig kloppend hartje!!!

@Bunchy, bedankt voor je vreugdedansje. Ik durf nog niet mee te dansen, maar dat snap je wel. Nog een vraagje voor jou, wat voor een advies kreeg je van het WKZ voor na de vlokkentest qua rustig aandoen? En heb ik het goed onthouden dat je een paar dagen erna weer een echo kreeg om te kijken of het goed ging?
    Heerlijk dat jij en Rizzie de kleine al voelen!

@Koenelli, ik word blij van je berichtje, zo fijn dat het goed met je gaat!

Nog een vraag aan ieder. Hoe doen jullie dat met dingen regelen. ik bedoel, ik ga nu toch geen kraamzorg en kinderopvang regelen? Maar ben ik straks met 16 weken dan niet te laat? Met de kinderopvang zal het trouwens wel meevallen, de wachtlijsten lopen wel terug.

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Max, heel heel erkenbaar alles wat e schrijft. Ik had dit keer ook veel vertrouwen en precies wat e zegt, dit kindje heeft daar recht op en de pijn is echt niet minder als je er van uit gaat dat het mis gaat. Hoop doet leven en geeft veel kracht!
    Ik hoefde niet rustig aan te doen maar liep krom het zkh uit en ele dag op de bank elegieën en vooral niks getild. Ik wilde geen risico nemen..
    Ingreep viel me super mee, zou ik zo weer doen. Vond de echo voorafgaand wel spannend, angst dat het al ms was..
    Sterkte meis!

14. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: als je maar eenmaal een goede uitslag hebt en je kindje weer hebt gezien ga je je zeker wel beter voelen. dan heb je een heel stuk zekerheid. nog even sterk zijn meis!

de kinderopvang heb ik afgelopen week een formulier voor meegenomen bij myron op de creche, maar ze zeiden daar ook dat er zeker wel plek is, het is idd erg teruggedrongen en dat wordt nog wel erger. kraamzorg heb ik nog helemaal niet aangevraagd en ik ben morgen 18 wk, moet ik toch maar even doen nog, helemaal niet echt mee bezig geweest eigenlijk. stom he!

ik mocht na de test sowiezo een week niet tillen en zeker een maand niet sporten ( doe ik toch al niet dus dat scheelt :) ) verder gaf ze aan dat ik alles mocht en dat ik mijn eigen gevoel daarover moest volgen. ik had de test op mijn vrije dag en de dag daarna was ik ook nog vrij. heb de eerste dag lekker op de bank gehangen en helemaal niks gedaan, het voelde toen ook nog niet helemaal lekker in mijn buik, de dag daarna voelde het nog steeds niet helemaal zoals voorheen dus heb ik toen ook praktisch niks gedaan. wel om een echo vragen hoor voor een week na de test.

beginneling: hoe gaat het met jou? jij had toch deze week weer een echo?

15. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Even snel via mn telefoon, van het weekend pak ik de laptop er maar weer eens bij. Maar wil even snel melden dat de echo er gisteren weer goed uit zag! 8 weken. Onze pgd behandeling is nu geannuleerd. Dus iemand anders heeft mazzel. Hoop natuurlijk dat dat iemand van hier betreft.
    De PGD arts in utrecht was echt heel lief (was bang dat ze boos zouden zijn omdat we de planning om schoppen). Mag dinsdag of vrijdag weer komen voor echo voor onze gerustheid maar hebben toch maar voor het lange wachten gekozen: vrijdag de 13e!

16. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Wat fijn, Beginneling, dat alles er goed uit zag! Enne, wachten tot vrijdag de 13e... mooie dag, mijn trouwdag (was vijf jaar geleden ook een vrijdag, die 13 april, bewust voor gekozen). Hopelijk brengt het jou dan ook geluk! Hou vol!

17. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    beginneling: super dat het allemaal zo goed gaat!! vrijdag de 13e is helemaal goed, zelf ben ik op vrijdag de 13e geboren.
    laten jullie ook nog testen doen?

18. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik had vanmorgen een heel klein beetje bloedverlies. Mocht direct voor een echo komen, hartje klopte gelukkig wel. De schrik zit er weer goed in... Zou de test wel doorgaan dinsdag? Mijn eigen gyn dacht van wel, maar in de folder staat van niet bij bloedverlies.

Super goed nieuws, beginneling!

19. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    o nee toch max, weer een versterker van het onzekere gevoel.
    het is afhankelijk van de hoeveelheid bloed en of het oud of nieuw bloed was of ze de test door laten gaan of niet. ik ben rond die tijd ook een paar keer wat bloed verloren, maar ze hebben de test wel gedaan.

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    bij mij was het trouwens wel zo goed als zeker dat het kwam door harde ontlasting. dus de vermoedelijke oorzaak zullen ze ook wel in hun besluit hebben meegenomen.

nina: is je schoonzus al bevallen? nog maar een paar weekjes voordat jullie starten met het traject toch?

Deel Deze Pagina