Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Lieve daan, ik gun het jou ook zo. Ik vind ook dat iedereen hier positieve nieuws moet krijgen, en snel graag. Ik weet ook heel goed wat je voelt, blij voor een ander maar wanneer ben jij nou eindelijk aan de beurt? Het is ook helemaal niet eerlijk en ook daar heb je niets aan. Ik wou dat ik kon toveren! Maar je moet het maar met een virtuele knuffel doen...

Liefs

2. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Max!! Wow wow gefeliciteerd wat een fantastisch nieuws! Wat een fantastische dag: ook voor ons!
    Ons frummeltje lag net tijdens de echo naar ons te zwaaien!! Zooo nooit verwacht! We zijn nu 9w4d, zo ver zijn we nog nooit gekomen! Alles zag er heel goed uit zei de gyn, volgende week vlokkentestspreekuur en de week daarna waarschijnlijk de test. Ook in het WKZ, jij toch ook Max? Gaat via de buikwand en het positieve is dat de placenta bij mij vooraan ligt, dus dat is gunstig.

Pfff meiden, verder ben ik te brak om te reageren. Lees iedere dag mee maar voel me zo beroerd.

Daan, hoop echt dat er snel een wonder bij jou mag gebeuren!
    Ben ook benieuwd hoe het met Petra, Nina, Elmo etc gaat.
    Coco jij op de wachtlijst nog... Jammer dat je mijn plekje niet heb mogen krijgen.
    Kouneli, zo blij voor je dat je je weer goed voelt! Heb jij iedere dag moeten overgeven of was het meer extreem misselijk zijn? Fijn dat je nu kan genieten!
    Andere zwangeren, loopt alles nog lekker? Al aan het idee gewend dat er een gezond kindje groeit?
    Geloof dat ik nu de enige ben op dit moment waar het nog spannend is... Hoop jullie allemaal te mogen volgen!!

3. JoVi

JoVi Lid

7 feb 2012
    30
    0
    0
    Gouda
    Lieve meiden,

Wat een fantastisch nieuws! Met zoveel positief nieuws kan ik alleen maar hopen dat er nog een restje in de pot over blijft voor mij en de andere dames die zo graag een gezond wondertje willen en op het elle lange wachtbankje zitten.

Ik heb al een tijdje niks laten horen maar lees wel elke dag mee met jullie :)

@ Daan ik herken je gevoel. Pff wanneer zijn wij aan de beurt...

Ik kan jullie wel vertellen dat de intake in Maastricht inmiddels heeft plaatsgevonden. Goed gesprek gehad en afgelopen 10 april een telefonische afspraak met de arts over hoe en wat.

Ik en mijn vriend hebben besloten om toch voor het traject ivf en pgd te kiezen. Ons gevoel zegt dat we dit moeten doen. 20 april moet mijn menstruatie komen. Afgelopen weken zijn dus onze laatste kansen geweest om het nog een keer te proberen. Ik ben heel regelmatig en wacht dus voor de laatste maal in spanning op de telleurstelling of de vreugde met heel veel onzekerheid.

Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik 20 april een positieve test in handen heb dus ladies ik hou jullie op de hoogte. Heb wel vermoedens maar durf er niet aan te geloven omdat je lichaam je aardig voor de gek kan houden.

Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben zullen we 10 maanden verder zijn. Het is een opgave en soms heb ik het er best moeilijk mee aangezien het lijkt alsof wij trendsetters waren van onze vriendenkring met de eerste twee zwangerschappen. Ik ie hetn og gebeuren dat mijn schoonzus binnenkort ook komt melden dat ze in blijde verwachting is... Ach hersenspinsels die me behoorlijk overvallen soms. Zo wil ik helemaal niet denken maar het sluipt er toch soms in.

Ach meiden komt wel goed denk ik.

Liefs JoVi

4. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: wat heerlijk!!! ik ben zo ontzettend blij voor je!!! nu kun je eindelijk gaan genieten en alle stress van de afgelopen tijd naast je neer gooien.

beginneling: fijn dat je een goede echo had! voor jou blijft het nog even spannend, maar komt echt goed. hopenlijk voel je je snel beter!

daan: leuk om jou ook even weer te horen! eerst ging het bij de één na de ander fout en nu gaat het bij de één na de ander goed, dus het lijkt erop dat het de goede kant op gaat. Ik hoop zo dat het voor jou en voor de anderen ook maar snel goed mag gaan!!

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    jovi: ik was net aan het typen toen jij je bericht postte, dus ik had jou bericht niet gezien. fijn dat jullie de beslissing voor pgd hebben genomen, maar ik hoop natuurlijk ook ontzettend dat het voor die tijd allemaal goed gaat en dat je de pgd niet nodig zult hebben!!

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Sorry, op werk en even een minuutje dus kan niet alles van iedereen lezen.. heb het alleen van max gelezen..
    Max, ik pik hier een traantje weg!!! Dit hebben jullie zo verdiend!!! Wat heerlijk zo snel al de uitslag en een goede echo!!! En een zoontje, een koningskoppel (zonder gebal. tr!!!)... Mijn dag is helemaal goed, laat staan die van jullie!

7. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Max wat super gaaaafffffff!!!!! Ben zooooo onwijs blij voor je!!!! Echt geweldig! Je kan nu lekker genieten van je zwangerschap. En leuk een jongetje!!! Pffff ben eigenlijk wel jaloers hoor... Maar volgens mij op iedereen die happy zwanger is ;)

Ja Beginneling had ook gehoopt op jou plek... Aangezien het UMC zei dat we bovenaan de lijst staan... Maar helaaaasss hahaha! Toch juli!

Fijn weekend! X

8. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ben ik een paar dagen te druk om te kijken hier (werk, trouwdag vieren) is er ineens allemaal goed nieuws!

@Max: gefeliciteerd met jullie gezonde zoontje opkomst! Heel fijn voor jullie!

@Beginneling: ook jij weer een goede echo, super! Balen dat je je zo beroerd voelt, ik weet er alles van. Ben je er al zeker van dat het van de zwangerschap komt, niet gewoon ziek? Heb je medicatie? Ik was echt dagelijks meerdere keren aan het spugen. Zag er niet uit en had nergens energie voor. Kon alleen maar liggen en proberen wat vocht binnen te krijgen. Toen ik bij mijn collega's langs ging omdat ik toch in het ziekenhuis was voor echo dachten ze allemaal dat ik iets ernstigs onder de leden had... dat was gelukkig niet zo. Maar het is echt heel vervelend als je je zo beroerd voelt.

9. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties. Een hele goede vriendin heeft de hele week niets laten horen, niet voor of na de vlokkentest, vind ik toch raar... Ik heb ook niet het idee dat ze het een lastig onderwerp vindt of zo.

@Beginneling, wat fijn dat vrijdag ook voor jullie een mooie dag was. Ik hoopte er natuurlijk al op. Een bijzonder moment, als je voorbij die rotgrens bent gekomen, de grens waarop het eerder mis ging. Buncy en ik zijn ook in het WKZ geweest idd. De vlokkentesten worden gedaan door twee ervaren vrouwlijke gyneacologen zoals ik het heb begrepen. Dat het een heel ervaren iemand is, dat zou ik nog even extra navragen. Dat scheelt gewoon in de kans dat het misgaat. De een doet het op maandag, de ander dinsdag. Die ik had miste nog wat inlevingsvermogen, maar goed als ze maar goed is met die test... De echoscopiste die erbij was, was wel heel erg vriendelijk. Een voorliggede placenta is ook een voordeel, ja. Ik las op internet dat visolie erg ontstekend remmend werkt en dat heb ik ter ondersteuning genomen.
    Sterkte met het beroerd zijn... Ik voel me nu met 13 weken iets minder misselijk en moe. De spanning hielp natuurlijk ook niet mee.

@Jovi, spannend dat jullie de keuze hebben gemaakt. Gaan jullie het traject ook in Maastricht doen? Naar je gevoel luisteren is ook het enige dat je kunt doen. Jullie gaan ook tijdens de wachttijd zelf geen poging meer doen begrijp ik?
    Ik was ook de hele tijd bang dat anderen eerder met goed nieuws kwamen, soms was dat ook zo. Mijn directe collega bijvoorbeeld, daar heb ik het best moeilijk mee gehad. En zij ook, want ze gunde het me ook heel erg. Het bespreekbaar maken op het moment dat het echt gebeurt, dat hielp mij wel

@Bunchy, waat een lief berichtje. Ik hoop dat ik weer eens echt kan voelen en kan huilen. Ik ben wel heel erg opgelucht en blij, maar mijn emoties zijn erg ver weggestopt op het moment...

@Coco, natuurlijk ben je jaloers op iedereen die happy zwanger is, het zou meer raar zijn als je dat niet had. Ik heb ook nog mensen in mijn omgeving bij wie het nog niet lukt. Nu ik weet hoe het voelt, gun ik het anderen ook zo ontzettend.
    Jammer dat je niet naar voren geschoven bent naar de vrije plek van beginneling! Wordt het juli of juni? Sterkte met wachten.

10. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Heey dames,

ik meld me ook maar weer eens in het topic. Heb van tijd tot tijd meegelezen maar nog niet weer gereageerd.
    Een boel goede berichten zeg! Super!

En ook ik heb een leuk nieuwtje, 2012 lijkt ook echt ons jaar te worden.

Ook ik ben weer zwanger! Compleet onverwacht maar ó zo blij mee! Hoe lang precies weet ik niet, we zijn er namelijk de laatste tijd totaal niet mee bezig geweest, maar voor wat ik me nog vaag kan herinneren is mijn laatste menstruatie halverwege/eind februari geweest dus zal ik bijna op 8 weken zitten. Dus ik hoop nu echt heel erg dat het deze keer goed mag gaan, kwaaltjes zijn er in ieder geval in overvloed.

En voor de meiden bij wie het nu wat minder gaat of nog in afwachting zijn van behandelingen, ik zal voor jullie duimen dat 2012 ook jullie jaar gaat worden. Ik vind dat we dat allemaal wel verdient hebben!

11. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: wat vreemd van die vriendin zeg! is ze anders wel meelevend? wellicht zitten ze zelf met problemen op dit gebied en kan ze het momenteel even niet hebben.

Nynke: wat een super nieuws!! gefeliciteerd!! ons wel op de hoogte houden hoor! zoals je al zei iedereen verdient het dat 2012 een prachtjaar wordt op babygebied, ik hoop ook echt dat dit gaat lukken!!

12. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Nynke GEFELICITEERD!!! Super gaaf!! Hoe voel je je?

Nou denk toch echt dat 2012 HET jaar gaat worden voor iedereen haha ;) Zou wel zo leuk zijn! :)

13. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Voel me momenteel niet echt heel erg goed, ben eigenlijk de hele dag door misselijk en heb totaal geen zin in eten. Ik beschouw dat maar wel als een goed teken, dus dan heb ik het er graag voor over! :D

Maandag a.s. hebben we een afspraak bij de vk, voor de intake, en ik hoop heel stiekem dat ik dan ook gelijk een echo krijg, omdat ik niet precies meer weet wanneer ik voor het laatst ongi ben geweest.

14. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @Nynke, gefeliciteerd. Wat fijnzeg, spannend hoe ver je al bent. Ik denk dat je wel een echo krijgt, zeker als je niet weet hoe ver je bent. Start jij 'gewoon' bij de vk? Ik vroeg me al af of dat ook een optie is. Ik bedoel, ik vond de start zo wel erg medisch en mijn vk-praktijk is zo fijn. Die dames leven heel erg mee.

Bij mij was het extreme misselijke gevoel een heel goed teken. De keren dat het misging was ik echt een stuk minder misselijk, maar het gaat bij mij dan ook altijd vroeg mis. Ik duim voor je!

@Beginneling, wanneer heb je de info-afspraak voor de vlokkentest?

@Rizzie, problemen op dit gebied zijn gelukkig voor haar totaal niet het geval. Ik heb haar inmiddels gesproken, ze had er gewoon niet aan gedacht. Ik vond het zo'n zware week, en misschien ook onder invloed van hormonen. Nou ja, ik vond het heel verdrietig dat ik niets van haar hoorde.

15. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik heb me aangemeld bij de vk omdat ik niet zo goed weet waar ik anders heen moet. Heb geen afspraken oid staan in Maastricht en Groningen. En het is ook al lang geleden dat ik daar geweest ben en er is in tussentijd ook geen contact meer geweest.
    Wellicht dat de vk me alsnog aanraadt om wel contact op te nemen met bijv. Groningen, dan doe ik dat uiteraard alsnog.

16. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Yovi, leuk dat je ook weer wat van je laat horen! Morgen je NOD? Weet je al iets? Zou zo fijn zijn als je geen PGD hoeft te doen!

Kounelli, pfff jij hebt het wel te voorduren gehad zeg met je misselijkeheid etc.... gelukkig had ik het niet zo erg, en dat vond ik al pittig!

Nynke Jelli, gefeliciteerd meid! Super spannend! Hopen dat je gelijk een echo krijgt. Dan weet je gelijk een beetje hoever je bent. Duim duim duim en de misselijkheid is een goed teken!

Ben ik nu niet meer de enige waar het nog spannend bij is! Wat een hoop zwangeren zo. De andere meisjes gun ik het ook zoooo erg!!

En hier... nu 10w1d! Wiehiew! Gisteren het gesprek gehad over de vlokkentest en dus ook een echo gehad. Poeh dat was weer spannend, we hadden een stagiaire voor de echo en ze kon 'm eerst niet vinden!! Uiteindelijk kwam het goed en daar lag de kleine te spartelen. Wat een opluchting. Ook precies op termijn, op de dag nauwkeurig steeds. Ze zijn erg positief over deze zwangerschap. Vaak als het kindje een ongebalanceerde TL heeft kan je dat ook al in de groei merken. Dus ze zijn erg positief gestemd. Maar toch doen we de vlokkentest, we willen toch gauw zekerheid. Enorm spannend... even doorbijten. We hebben 'm op 2 mei, dan ben ik 12 weken. Hij wordt uitgevoerd door gyn van O (even alleen eerste letter achternaam, weet niet of het de bedoeling is om een naam te noemen) in het WKZ Utrecht ben benieuwd wie het ook door haar heeft laten doen. Onze PGD arts adviseerde gyn C maar het is niet zeker of ze die week werkt (ivm koninginnedag op maandag). Hoop dat 1 van jullie ervaring heeft met haar. Ze was iig wel aardig tijdens het gesprek.

Oooh meiden jullie willen niet weten hoe blij ik al ben dat we zo ver zijn en dat het er tot nu toe nog goed uit ziet. Zal het dan toch!? Dat we na bijna 5 jaar een kindje mogen krijgen?? Ik krijg er helemaal kippenvel van. Dit moet dan echt een wonder zijn!!

17. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Max, kan jij al een beetje genieten van je zwangerschap? Hoop dat je daar snel in kon schakelen! Nog last van kwaaltjes of wordt het minder en kan je lekker genieten?

18. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ohja wat ik ook nog wou vragen (beetje vergeetachtig haha) wie heeft er nou nog meer dezelfde translocatie als ik, 13 - 14 ?
    Volgens mij waren er nog 2 meiden, maar kan me niet meer herinneren wie. Ben wel benieuwd!

19. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Beginneling: Wat super dat het met jou ook zo goed gaat!

20. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Lieve Beginneling, ik gun iedereen een baby. Mezelf natuurlijk ook, maar als ik denk aan de weg die jullie afgelegd hebben... Ik hoop zo ontzettend voor je dat je over een paar weken ook staat waar ik sta. Ik krijg ook kippenvel van je verhaal... Ik hoop het voor iedereen hoor, begrijp het niet verkeerd. Maar 5 jaar, meis... pfff...

Wij hadden ook dokter van O. Ik vond haar communicatief iets minder vaardig dan dokter C. Wel aardig hoor, maar minder van het geruststellen of zo. Maar dokter C. heeft me wel op het hart gedrukt dat deze arts heel kundig en ervaren is en dat konden we ook echt wel merken bij de test zelf.
    Dat de kleine op termijn is, is echt een goed teken. Telkens als het bij mij miszat liep de termijn achter en dat heb ik van meer dames gelezen. Nog 2 weekjes en dan heb je dus de test, ik had hem ook 'pas' bij 12 weken. Soms doen ze het bij 11, maar het lijkt me ook heel vervelend als het niet lukt.

Ik kan zelf best al wel genieten eigenlijk. Ik had mezelf heel erg beloofd om het los te laten bij een goede uitslag. En dat probeer ik ook echt. Soms moet ik mezelf ff een duwtje geven, maar ik heb bijvoorbeeld direct een leuk babypakje gekocht. Ik ben wel bezorgder dan bij mijn eerste zwangerschap, maar dat is ook wel logisch. Alleen de 20 weken echo, daar kijk ik niet echt naar uit. Ik weet niet of ik die wel wil, ben er zo klaar mee dat gezoek naar afwijkingen. Maar ik doe het wel uiteindelijk, denk ik.
    Ik ben nog welmisselijk af en toe en moe. Het is wel minder geworden. Maar die kwaaltjes kan ik ook beter aan nu ik weet dat het goedzit.

Deel Deze Pagina