Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik heb je ook een PB gestuurd Petra.

2. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zeker van plan om hier te blijven schrijven. Petra ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Ik heb er ook een ontvangen van Mariska. Is dat iemand van hier?

3. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Meiden, ik heb ook geen Facebook, dus hoop zeker ook jullie hier nog te kunnen volgen.

@Beginneling: wat klink je vrolijk, hopelijk komt dat vertrouwen steeds een beetje meer!

Hier: al weer de 30 weken gepasseerd! Ben al wel weken bang dat m'n vliezen ineens breken, slaat echt nergens op, maar ben toch echt pas gerust als ik straks mijn kindje in mijn armen heb, ben me er continu van bewust dat er nog van alles fout kan gaan, schiet niet echt op. Maar toch geniet ik steeds een beetje meer, ook omdat ik nog steeds lekker aan het werk ben en me nu beter voel dan met de zwangerschap van mijn zoon, zo fijn!

4. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik ben nog te moe geweest om hier achter een besloten groep aan te gaan, pfff sorry. Maar als niet iedereen op fb kan/wil, dan is het misschien niet zo leuk om daat deels te gaan schrijven...?

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    kounelli: fijn dat het zo goed gaat. ja dat bang zijn voor vroeggeboorte heb ik ook ontzettend, het vertrouwen heeft toch wel een hele deuk opgelopen. ik ben nu 23.4 wk en ik leef al tijden toe naar 24 week omdat dat de grens is waarbij ze iig ingrijpen als er wat is, terwijl de kans dat het dan goedkomt natuurlijk nog steeds wel klein is. maar heb wel het gevoel dat ik me telkens ergens aan vast moet houden om er voor mezelf toch die grip een beetje op te houden. in mijn omgeving zeggen er veel (aangezien ze weten dat dit voor ons de laatste zal zijn) je geniet nu zeker extra van je zwangerschap, ik zeg dan gewoon jazeker, want ze snappen het toch niet. maar ondanks dat ik er zoooo blij mee ben vind ik het voornamelijk doodeng! zal blij zijn als ze gezond en wel in onze armen ligt.

6. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Rizzie: zo herkenbaar wat jij schrijft. Er wordt mij ook steeds gevraagd of ik nu meer kan genieten nu ik niet meer ziek ben. Maar eigenlijk weet ik niet goed wat genieten van een zwangerschap is. Of ik ben ziek, of er zit voortdurend een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt, als alles maar goed blijft gaan...
    Straks... als de kleine geboren is... ja, dan ga ik genieten!
    En nu... nog maar even volhouden gewoon!

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    De fb pagina is ondertussen gemaakt maar ik blijf ook hier nog meeschrijven hoor! Kounelli en rizzie, idd heel herkenbaar wat jullie schrijven! ik was ook pas gerust toen onze dochter gezond en wel op mijn buik lag en ik haar hoorde huilen!
    Maar probeer toch ook te genieten van die wonderkinderen in jullie buik

8. JoVi

JoVi Lid

7 feb 2012
    30
    0
    0
    Gouda
    Hoi Meiden,

Ff alles bijgelezen hoor!

Spannende tijden voor de pgd dames!! Daan je bent inmiddels al wel begonnen met prikken? Hoe ervaar je het?

Ik vind FB ook leuk hoor! Ik doe beiden dus ik zou het leuk vinden als ik een uitnodiging zou ontvangen dan kan ik jullie ervaringen mee lezen!

Je kunt met vinden als: Annemarie Ranselaar Gouda

Dikke knuf!!!

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Jovi, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd op fb! als je even accepteert voeg ik je toe aan het groepje

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @hoi, ik wil het lever enkel bij dit forum noden.. Kan dit ook of verlies ik jullie dan allemaal?

11. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    we schrijven hier ook nog hoor Bunchy!

12. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Idd we blijven ook hier schrijven :)
    Ben wel blij met de Facebook Groep hoor :)

Ik ga nog ff genieten van m'n vrije dag. Lees morgen ff bij xxx

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    zo, even een update'tje van hier, ik ben in volle afwachting van mijn maandelijkse periode, ik verwacht ze alle momenten en dan mag ik beginnen met de anticonceptiepil voor 16 dagen, daarna stoppen en beginnen met de inspuitingen. Ik vind het allemaal zo spannend worden nu.
    Diegene die die inspuitingen en neusspray al gebruikt hebben, hebben jullie er veel last van gehad? want ze waarschuwden mij wel voor stemmingswisselingen?

14. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Gelukkig blijft iedereen hier nog schrijven. Zou het anders zo jammer vinden, valt de hele groep uiteen :(

Kounelli en Rizzie, dat lijkt me best een enge angst dat je bang bent voor vroeggeboorte. Maar daar is in principe toch geen aanleiding toe toch? Jullie beebjes blijven gewoon lekker lang in jullie buik, gaat helemaal goedkomen!!
    Maar het is een feit dat je vertrouwen een deuk heeft opgelopen... Pas als de kleine goed en wel in je arme ligt kan je opgelucht adem halen.

Petra, wow meid dat gaat snel! Hopen dat je menstruatie snel doorbreekt en dat je snel aan de pil mag beginnen. Ik denk dat jouw behandeling anders dan die van mij gaat. Ik heb geen neusspray hoeven te gebruiken en ik moest de pil nog blijven slikken toen ik hormonen moest gaan spuiten. Wat ik wel kan zeggen, ik heb geen last ondervonden van stemmingswisselingen (ook mijn partner en mijn omgeving niet haha). Het enige waar ik last van had was veel hoofdpijn. Maar door heeeeeel veel water te drinken ging dat over. Dus dat is wel een tip die ik mee kan geven. Echt veel water drinken, minimaal 2 liter. De tweede poging deed ik dat vanaf het begin en had toen nergens last van.
    Ik hoop dat het jou ook allemaal meevalt!

Hier eigenlijk weinig nieuws. Zo even bloed laten prikken voor de verloskundige. Moet me even goed gaan verdiepen in kinderdagverblijven hier in de stad... schijn je je nu toch al voor in te moeten schrijven. Phoe... iets waar ik nog helemaal niet klaar voor ben om over na te denken. Ook moest ik op m'n werk al aangeven of ik minder wil gaan werken na m'n verlof... ook zoiets... nog niet bij stil gestaan. Eerst moet alles goed gaan. Maar heb nu al geregeld dat ik 3 dagen ipv 4 ga werken. Fijn idee! Ohja en ik werk trouwens niet in de zorg ;)
    Het lijkt wel alsof iedereen denkt dat als je voorbij de 12 weken bent dat je dan geen zorgen meer mag hebben, het gaat toch goed!? Maar dat voelt hier toch echt heel anders. Al hebben we er veel vertrouwen in hoor, maar toch, eerst die uitslag van de vruchtwaterpunctie en dan gaan we los!

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    @ allen, zo herkenbaar wat er door de zwangeren geschreven wordt; de bezorgdheid, angst voor een vroeggeboorte. Ik ben vandaag 24 weken en haal even opgelucht adem.. maar eigenlijk nog meer met 27 weken en dan nog meer met 33 weken... en dan weer met 37 weken! Ik voel de kleine veel, ze lijkt veel drukker dan bij mijn zoontje. Maar voel nog niet echt lichaamsdelen en nog niet zo dat ze reageert op mijn aanrakingen. NOg even afwachten dus! Verder veel bekkenpijn. Heb nu afspraak met fysio maar ook met voetenreflextherapeut, wordt vergoed en schijnt ook heerlijk te zijn ter ontspanning! misschien een tip voor de rest?

Spannend beginneling, de uitslag vd punctie. Wanneer verwacht je deze?

Petra, dat gaat best snel nu dan toch? zoals je weet geen ervaring hier, kan je niet helpen..

@ meiden, ik hoop wel dat we hier blijven schrijven met z'n allen.. maar ik begrijp dus dat dit wel de bedoeling is. Ik merk wel dat ik minder vaak lees en schrijf en mijn focus ook op andere zaken richt, maar vind het zelf ook wel een gezonde ontwikkeling en wil anderen ook niet opzadelen met mijn tot nu toe goed verlopende zwangerschap merk ik..
    ik denk wel veel aan jullie hoor en hoop zo op meer goed nieuws op korte termijn!

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    het gaat inderdaad heel snel bij mij! hier in belgie zijn amper wachttijden voor de pgd procedure, het enige wat bij ons lang duurde was de aanmaak van onze probe.

Bunchy, alweer 24 weken zeg! het gaat zo snel bij anderen

Beginneling, fijn dat je minder gaat werken, is toch wel leuker om tijd bij je kindje door te brengen. Ik werk zelf 4 dagen en ben hier erg blij mee. Dat geregel herken ik wel, ik was zelf zo bang om kinderdagverblijf en zo vast te leggen, maar het moest wel want anders is er zeker geen plaats voor handen

17. Elmootje

Elmootje Lid

16 feb 2009
    90
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier ook weer even een teken van leven. Ik lees alles wel mee, maar kom er niet echt toe om zelf af en toe ook wat te typen, het is een beetje druk geweest de laatste weken. Ik ben blij om zoveel goed nieuws te lezen. Blijft wel spannend he, met alle onzekerheid en pgd-trajecten.

Even een update: het begint hier helemaal op te schieten nu. Sinds de twintig weken echo voel ik me eigenlijk nog best vol vertrouwen, al is het kindje dan aan de kleine kant. Maar nu ik over de 30 weken ben, vind ik het toch wel weer eng worden: een bevalling blijft onvoorspelbaar en je weet natuurlijk nooit of er toch nog iets met het kindje is...

Ik krijg nu om de paar weken een groeiecho. Hummeltje was goed doorgegroeid volgens de eigen curve. Dus wel een klein buikje en korte beentjes, maar de groei blijft wel doorgaan tot nu toe. Mijn buik groeit nu ook met de week aan, dat geeft wel vertrouwen. Het enige is dat mevrouw nog wel in stuit ligt de hele tijd. Maar ze heeft nog tijd om te draaien.

Verder moet ik het nu wat rustiger aan doen, voel me af en toe net een oude vrouw. Gelukkig is het van voorbijgaande aard.

Nou, hopelijk blijf ik hier goed nieuws lezen. Veel succes met alle spannende trajecten en zwangerschappen!

Liefs,
    Elmootje

18. Daanbanaan

17 jun 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, hier even gauw een update van mij...Ik ben inmiddels sinds afgelopen donderdag aan het spuiten, en moet zeggen dat ik het heel goed te doen vind. Wel grappig dat ik bij Beginneling lees dat ook zij hoofdpijn had. Dat heb ik dus ook, maar kon hem niet vinden in het rijtje met veel voorkomende bijverschijnselen. Ik heb nog geen klachten gehoord dat ik onuitstaanbaar ben, dus ook dat zal wel meevallen.

Dinsdag moet ik voor de eerste controle naar Groningen.

@Petra had ook al ff op fb gereageerd, en las het niet hier ook bij beginneling. Ik moest ook de eerste paar dagen nog doorslikken met de pil. Gisteravond de laatste ingenomen. Neusspray hoef ik niet te gebruiken. Waar is die precies voor?

Het word wel weer is tijd voor een nieuwe zwangere hahahaha....misschien zijn alle pgd'ers nu aan de beurt. Maar ik ben heel down to earth, en verheug me eerlijk gezegd nergens op. Eerst maar is kijken of er uberhaupt een goed eitje bij zit.

Tot gauw iedereen.

Liefs Daan

19. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    uiteindelijk gaat het bij mij ook geen neuspray worden omdat ik met een crohnische verkoudheid zit. Neusspray was suprefact, is om de eigen cyclus stil te leggen. Maar hij gaat nu vervangen worden door een tweede inspuiting: decapeptyl.
    Ik moet dus echt stoppen met de pil, en 5 dagen later beginnen spuiten, toch gek dat er blijkbaar verschillende schema's bestaan he

20. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hoi dames, spannend hoor de pgd trajecten. Ik duim voor jullie. ik ben hier de laatste tijd veel minder, ik ben erg bezig met het bouwen aan vertrouwen in deze zwangerschap. Dat gaat gelukkig steeds beter. Maar elke dag hier lezen, haalt mijn pijn en angst ook wel een beetje terug. Daarnaast vind ik het ook niet de plek om teveel blije zwangerschap verhalen te plaatsen. Ik weet dat we het elkaar extra gunnen, maar ik weet ook dat al die positieve verhalen je kunnen raken als het voor jou nog niet zo ver is. Ik kom nog wel af en toe kijken natuurlijk om te volgen hoe het met iedereen gaat!

Volgende week 20 weken echo! Ik kan inmiddels zeggen dat ik er ook naar uitkijk met redelijk veel vertrouwen...

Deel Deze Pagina