De osteopaat was een hele leuke man. Hij voelde we wat verhoogde spierspanning op verschillende plekken in z'n lijfje. Hij kwam er uit zichzelf achter dat Joas met een opgeslagen armpje is geboren (dit had ik niet gemeld, niet bedacht dat dit relevant kon zijn), maar hij voelde het aan de spanning tussen zijn schouderbladen. Volgens hem voelde Joas al losser aan aan het einde van ons bezoek. Na het weekend zouden we resultaat moeten zien, het zou eerst erger kunnen worden. Eerlijk gezegd zien we nog geen resultaat. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Joas slaapt zo weinig op een dag, nog minder dan Timo nu doet. 's Nachts is met regelmaat een drama, omdat hij dan niet meteen weer in slaap valt en gaat huilen. Afgelopen twee nachten komt hij ineens weer in de 3 à 4 uur. Een dag- en nachtritme wat er niet is...Kortom, ik kom slaap te kort. En ik word er heel erg verdrietig van... Dat mannetje dat maar blijft huilen, niet te troosten is, en we weten niet waarom... Ik weet niet hoe het verder gaat, maar erg blij ben ik momenteel niet. Vrijdag gaan we weer terug naar de osteopaat, kijken wat hij er van zegt en hoe Joas dan aanvoelt. Het kan nog steeds nog beter worden, en anders vrees ik dat we heel veel geduld moeten hebben. Over 6 weken moet ik weer gaan werken, ik hoop dat ik tegen die tijd weer iets meer slaap krijg... @Rizzie: ik hou het hier in de gaten, ben benieuwd wanneer je gaat bevallen, veel succes alvast! @Bunchy: wanneer ben jij aan de beurt? Of ben je stiekem al bevallen? @All: hoe is het met de rest van de zwangeren en de wensers?
@koun, wat heftig! Ik hoop zo dat er snel een oorzaak gevonden wordt of dat het vanzelf beter gaat. Lijkt me erg pittig en vreselijk om je kleintje te zien lijden. Hier ook in de wachstand. Vrijdag uitgerekend. Voel me ok maar dagen duren best lang nu ik niet meer zo mobiel ben en alles klaar s! Spannend riz! Ik hou jullie op de hoogte!
o Kounelli, wat zielig voor jullie jongetje zeg. Hopelijk kunnen de sessies bij de osteopaat toch hun werk doen. Buchy, whauw, vrijdag al zeg, dan kan het echt voor elke moment zijn bij jullie. Hier ondertussen iets meer dan 8 weken ver, voor een miskraam hoeven we nu niet echt meer bang te hebben. dus dat is al iets. Alleen het wachten he ...
Hallo meiden, gisterochtend om acht uur ben ik bevallen van een mooie gezonde dochter, haar naam is Daelyn Celeste. Alles gaat erg goed, we zijn vanmorgen uit het zkh gekomen. Ze is nog wel erg misselijk omdat het persen heel snel is gegaan waardoor ze eigenlijk nog niet aan de borst gedronken heeft, ze doet wel een poging, maar helaas is dat alles. We blijven proberen om 5.45 uur dinsdagochtend zijn mijn vliezen gebroken en na een lange bevalling waar wel volop weeen waren maar waar de ontsluiting op meerdere punten lange tijd stagneerde was ze er na 3 keer persen. ik vond deze bevalling veel pittiger dan die van de jongens, maargoed het is het natuurlijk allemaal waard. hoe gaat het met jullie allemaal?
Rizzie!!!! Gefeliciteerd!!! Wat heerlijk dat ze er nu is!!! Geef haar en jezelf rustig de tijd om bij te komen, dan kom dat aan de borst drinken vanzelf wel. Geniet er lekker van!
Rizzie van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat jullie wondertje er eindelijk is! Drinkt ze al aan de borst inmiddels? Geniet van de mooie momenten! Verder reageer ik later even!
bedankt iedereen!! sinds vandaag gaat aan de borst drinken goed gelukkig, geeft een hoop rust. ik gebruik nu een tepelhoedje en dat werkt erg goed. ben wel blij, want ik was elke keer zo lang bezig met 1 voeding en dan moest ze ook nog worden bijgevoed met een lepeltje nadien. als je dan al moe bent heb je snel de neiging om te denken ik geef wel de fles, maar ik wilde het zooo graag.
Hallo allemaal Ik heb heel lang zitten zoeken naar lotgenoten en ik hoop dat ik me hier mag aansluiten Even in t kort mijn verhaal: September 2011 zijn wij gaan proberen een kindje te maken en ja hoor ik was meteen zwanger! Helaas met 5,5 week een miskraam...toen 1 ronde gewacht en toen weer meteen zwanger! Helaas bij 6 weken een miskraam... Meteen doorgegaan en weer gelijk zwanger maar bij 8 weken een miskraam... Toen gekozen voor de onderzoeken (en een pauze van 3 maanden) alles was goed behalve het chromosomen onderzoek..ik ben drager van een gebalanceerde translocatie op 5-7 een klein stukje van 5 zit aan 7 en een groot stuk van 7 aan 5. Wat een schok! Ik weet t nu 5 dagen maar geloof t soms nog niet helemaal... Het "voordeel" is dat ik een groot stuk chromosoom heb gewisseld dit verhoogd wel de kans op miskramen maar als het dan toch doorzet heb ik maar 1% kans op een kindje met een afwijking... Volgende maand willen we weer gaan proberen maar ik hou er rekening mee dat het nog vele malen mis zal gaan Hoe gaan/gingen jullie hier mee om? En hoe hou je t vol! Ik vond alle 3 de keren al heftig laat staan dat ik t nog 10x mee moet maken... Liefs joyce
Rizzie, gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is en ook heel fijn dat het drinken goed gaat. Hoop dat je lekker geniet. Hoe vinden Ttje jongens het? Vrouwtje, ik reageer later nog wel uitgebreider, maar ben nu moe . Mijn situatie lijkt of moet ik zeggen leek op die van jou. Qua kans berekening en qua aantal miskramen. Vroeg me ook erg af hoelang ik dit nog vol ging houden. Ik hoop dat het bij jou ook bij 3 miskramen blijft...
vrouwtje: welkom! helaas door minder goede omstandigheden. het is inderdaad heel erg lastig omdat je niet weet hoe vaak je nog een miskraam moet doorstaan en elke keer lijkt het weer een stukje zwaarder. het hielp mij enorm om toch elke keer positief proberen te blijven en ik wist gewoon dat ik op een gegeven moment weer aan de goede kant van de percentages zou zitten en dat het echt een keer goed moest komen. ik weet niet of je alles van de laatste periode hier hebt gelezen, maar zoals je ziet is het bij een heleboel van ons uiteindelijk toch echt goedgekomen en voor de rest komt dat ook echt wel. het is enorm zwaar maar doorzetten en positief proberen te blijven is de enige optie. wel fijn trouwens dat de kans bij jou zo klein is dat er iets mis is wanneer de zwangerschap wel doorzet. ik heb met mijn chromosoomafwijking nu drie gezonde kinderen ( waarvan onze dochter helaas wel dezelfde translocatie bezit als ik) dus het kan echt!! max: dank je! ja de jongens vinden het helemaal geweldig en willen haar de hele tijd op schoot, echt heel lief.
Vrouwtje, welkom hier! K hoop dat je evenveel aan dit topic zal hebben als ik! Mijn translocatie gaat wel anders, ik heb amper miskramen, hier zijn de kindjes wel steeds zwaar gehandicapt dus wij staan hier vooral voor zwangerschapsafbrekingen. Daarom dat wij na verschillende mislukkingen voor pgd gekozen hadden. Helaas speelt de natuur een raar spelletje met ons, zijn totaal onverwacht weer natuurlijk zwanger dus op 20 september hebben we een vlokkentest. En tja, hoe hou je dit vol, door die extreem grote kinderwens denk ik. Wij gaan maar door
Hi allemaal Bedankt voor jullie reacties! En ja ik heb heel ver terug gelezen in dit topic fijn om te zien dat het bij zoveel toch is gelukt! Mijn laatste miskraam was eind mei en daarna hebben we expres gewacht op de uitslagen van de onderzoeken....helaas heb ik ook nog een lange cyclus meestal zo rond de 43 dagen... Maar nu we eindelijk na 4 maanden weer willen beginnen zit ik te wachten tot ik ongesteld wordt! Ik zit alweet op dag 52 zo irritant!! Ik heb nog nooit zo met smart zitten wachten om ongesteld te worden hihi Ik hoop dat ik net als mijn laatste 3 zwangerschappen in 1x zwanger wordt zo kunnen we snel door Ik kijk wel weer heel erg op tegen de miskramen maar hoop dat t misscgien nu eens goed gaat... Ben ook wel heel blij dat de kans maar 1% is dat als t doorzet ik een kindje krijg met een afwijking... Ik heb ook nergens iemand kunnen vinden met mijn translocatie 5/7 Mijn ouders gaan zich toch ook laten testen om te kijken of zij het hebben... Mijn moeder heeft ooit 1 miskraam gehad tussen mij en mijn zusje en mijn omas allebei nooit.. Mijn zusje heeft ook al een kindje dus t zou best kunnen dat t oas bij mij begonnen is.. Ik heb dus ook 6 opties...kindje zonder translocatie een kindje metbmijn translocatie en dan nog 4 opties dat t een afwijking heeft maar dan zal t ergens in de eerste 3 maanden afgestoten worden door mijn lichaam Ik vind t heel fijn dat ik dit forum heb gevonden want voel me nu niet zo alleen meer Soms lijkt t nog of ik t over imand anders heb! Hoe deden jullie dit met werk? Ik heb t uitgelegd daar zodat ze weten dat ik er af en toe niet ben mocht ik een miskraam krijgen.. Ik werk ook in de zorg net als een paar van jullie..ik werk me mensen met niet aangeboren hersenletsel erg leuk! Maar ik merkte wel toen ik zwanger was en mijn miskramen kreeg dat ik het erg moeilijk vond om zware gesprekken te voeren met clienten... Daarom heb ik t gemeld op mijn werk zodat ik misschien als ik niet lekker in mijn vel zit ik wat aangepast werk kan doen.. Liefs joyce
@Jovi, wat fijn dat de meting goed was en dat je helemaal geen kans meer hebt dat het mis is. Heerlijk dat je dat zo vroeg kunt uitsluiten. @Koenelli, hoe gaat het nu? Ik hoop dat de behandeling toch resultaat heeft gehad. Wat kan het pittig zijn, je kindje dat het niet fijn heeft en dan zelf ook zoveel slaaptekort. Hou vol, het gaat vast snel beter! @Elmoo, leuk om te lezen dat het goed gaat! Ik kan niet meer wachten, haha... @Bunchy, hoe zou het met jou zijn...? Al bevallen of nog in de wachtmodus... @Petra, nog steeds fijn misselijk? Volgende week donderdag heb je een vlokkentest toch? Ik hoop dat de punctie meevalt en dat je snel een goede uitslag hebt! @Vrouwtje, die 6 opties heeft iedereen met een 'normale' translocaties geloof ik. Heb me wel eens laten vertellen dat het wellicht meer zijn, dat ze verwachten dat het lichaam ook nog een extra chromosoom kan toevoegen. Maar al met al weten ze gewoon nog lang niet alles over dit onderwerp in de wetenschap. Het je wel een gesprek gehad met een genetische arts of alleen nog maar met een gyn? Iemand met een translocatie op dezelfde chromosomen kan toch weer met een hele andere kansberekening zitten. De gootte van het deel van de chromosomen dat omgewisseld is, is namelijk ook relevant. De kindjes met een ongebalanceerde tl zullen altijd ernsit gehandicapt zijn, dat wel. Stel er is een groot deel verwisseld (zoals bij jou denk ik), dan is de kans dat het embryo zicht ontwikkeld kleiner. Bij mij is een groot deel met een kleiner deel omgewisseld, ik had 2-5% kans dat toch miszat. De artsen dachter eerder 2%, maar wisten dat niet zeker... Succes met zwanger worden, hopelijk wordt je eerst snel ongesteld Op mijn werk deed ik het hetzelfde als wat jij verteld. Ik heb het open verteld, in eerste instantie alleen aan mijn leidinggevende. Ook toen ik net zwangers was en alles was goed, kon ik helemaal niet goed functioneren van de spanning. Hier gaat het prima, ik heb nu verlof en kan me rustig gaan bezighouden met alles wat er nog moet gebeuren Het kindje in mijn buik is erg druk, vind ik steeds een fijne geruststelling. Maar soms is het ook wel pijnlijk!
Lieve allen, allereest riz, van harte! Fijn dat ze er is ennbijzondere mooie namen! ook ik ben bevallen afgelopen weekend van een gezonde dochter. Vanaf de ochtend begon het te rommelen, 's avonds na zkh maar bleek er nog geen ontsluiting te zijn en vonden ze me nog veel te vrolijk.. Ik dacht dat dit het was en ging met een lach het zkh in, haha. Die nacht niet geslapen ivm weeen, om half zes terug naar zkh, bleek ik 6 cm ontsluiting te hebben. Na drie kwartier persen is onze dochter geboren! Uiteindelijk heel snel dus als bevalling begint vanaf ontsluiting toch? Mijn eerste natuurlijke bevalling. Ik vond de pijn echt hels! wist niet wat me overkwam met name de persweeen wegpuffen omdat ontsluiting nog niet volledig was wat ook niet ging.. Maar ik weet dat ik eigenlijk een makkelijke bevalling heb gehad, moet je nagaan.. Respect voor alle vrouwen! Mevrouw drinkt goed aan de borst. Ze is 8 pond, een flinke dame dus! Ik heb echter again veel last van kloven dus veel aan het kolven om borsten net iets meer herstel te gunnen.. Auw wat een pijn doet het voeden nu.. Niet enkel een roze wolk dus maar echt zwaar met het slaaptekort en zoon die erg moet wennen aan nieuwe situatie.. Sorry voor ego berichtje maar geen energie nog om rest te lezen..
Bunchy, gefeliciteerd met jullie dochter! Het klinkt idd als een snelle bevalling, maar weet uit ervaring dat die ook heftig kunnen zijn... Vervelend dat het voeden nog zeer doet. Heb je ook van die gelcompressen teren kloven, dat hielp bij mij supergoed. Gelukkig heeft je dochter al een mooi gewicht. Hoop dat jullie steeds meer gaan genieten, veel geluk.
Bunchy gefeliciteerd!! Wat fijn dat jullie meisje er nu is! Goed opletten dat ze goed aan je borst ligt, hè, dan moeten de kloven snel verleden tijd zijn, laat je kraamhulp je helpen. Die pijn maakt borstvoeding zo'n stuk minder leuk. Geniet toch maar lekker van jullie meisje. Max: geniet lekker van je verlof! Hier: het lijkt wat beter te gaan! Osteopaat was tevreden afgelopen vrijdag en dacht toch dat zijn gedrag zou moeten veranderen. Afgelopen dagen heeft Joas veel gepoept, ik denk dat hij daar ook last van heeft gehad en huilt hij een stuk minder. Hij komt 's nachts nu 1 keer, dus ik heb ook weer een beetje slaap en kan alles dus ook weer een beetje in perspectief zien, ook fijn. Hij accepteert sinds donderdag ook neens een fopspeen, die helpt hem te ontspannen om in slaap te vallen, voor ons gemakkelijker dan een pink. Ben benieuwd of dit doorzet... Nu gauw nog even proberen te slapen, Joas slaapt, Timo naar de peuteropvang, alle slaap is meegenomen.
bunchy: gefeliciteerd meid!! fijn dat alles zo goed is gegaan! ja de pijn van een natuurlijke bevalling echt vreselijk, maar het is voor een goed doel en het herstel achteraf is wel een stuk sneller. hoe heet jullie kleine meid? ja de eerste weken zijn erg lastig, vooral als je meerdere kinderen hebt. gelukkig zit je meestal snel (achteraf gezien dan) in een goed ritme. max:heerlijk dat je nu verlof hebt! lekker even de tijd voor jezelf nemen en de laatste regeldingen doen. ja Daelyn was ook erg druk in mijn buik, ik vond het heel fijn omdat dat toch een heel stuk onzekerheid weg neemt. kounelli: gelukkig dat het nu wat beter gaat en dat jullie ook wat meer slaap krijgen, op den duur voel je je net zo'n mummie op de automatische piloot. ik hoop dat het vanaf nu voor jullie alleen nog maar beter gaat.