Bunchy, dikke proficiat! Kounelli, blij te lezen dat het met Joas beter gaat nu. Hier slaat de stress volop toe. Ik ben eigenlijk zo ontzettend bang voor de vlokkentest maar we staan wel nog achter onze beslissing, we durven echt niet wachten tot 16 weken. Ben nu ongeveer 10 weken ver en er is al een mini buikje te zien. En alle kwaaltjes volop aanwezig
Lieve allemaal, dank voor jullie lieve reacties en felicitaties! Ik las even vluchtig over vlokkentest en spannende, angstige tijden en word er zo verdrietig van dat sommige van ons hier volop in zitten. Heel veel sterkte, zo herkenbaar! Hier worden kloven iets minder. Mother mates helpen inderdaad en een dagje kolven ook. Maar het aanleggen en de eerste minuut is echt afzien.. Morgen is ze alweer een week, wat vliegt de tijd! Ook wel lekker dat kraamhulp morgen weggaat. Dat geklets aan mijn kop.. Ze is lief maar wel een kletsmajoor! En verlang ernaar om lekker tijd met z'n vieren door te brengen.. Hoe voel jij je riz? Ben je alweer op de been? Is het te doen met je zoontjes erbij? Het scheelt vast dat ze al wat ouder zijn of niet? Hier steeds meer beneden maar ben wel heel snel moe en krijg last van heup of bekken.. Toch maar oefeningen gaan doen! Dag allen!
petra: ik hoop dat je de tijd tot donderdag een beetje goed doorkomt!! voel je je al wat beter? bunchy: ja ik herken dat van de kraamhulp, ik was ook blij dat ze de deur uit was. hier gaat het goed, ik doe in huis alweer veel en ben vandaag voor het eerst zelf weer op boodschap geweest, al viel me dit wel erg tegen. als ik ook maar iets te veel doe wordt ik enorm duizelig en thuis kan ik lekker gaan zitten of liggen dan, maar in de winkel kan dat natuurlijk niet, ik was blij dat ik weer thuis was. bij de jongens deed ik na twee dagen alles alweer, ik kan merken dat de borstvoeding heel veel van je lichaam vraagt. ik dacht dat bv makkelijker was dan de fles, maar tot nu toe vind ik dat niet. niet dat ik ermee stop ofzo, want ik vind de momenten van het voeden wel heerlijk om haar zo dichtbij te hebben en het gevoel om haar met mijn eigen melk te voeden geeft me ook een goed gevoel. wel wil ze in de ochtend bijna de hele tijd drinken en in de nacht vaak ook veel achter elkaar, dat breekt me wel een beetje op en maakt het soms lastig om ook nog genoeg aandacht aan de jongens te geven. zij werken gelukkig heel goed mee en vinden het prima dat hun mama wat minder tijd heeft momenteel. had ik van de jongste niet verwacht, dat is echt een moederskindje, maar hij houdt zich erg goed als grote broer. ze zijn ook beide super trots op hun zusje, heel erg leuk! nou ik klets ook maar door. tijd om even weer te stoppen
Riz, tja vraagt idd veel van je de bv.. Gisteren even buiten geweest en al snel doodop. Heb ook evht een middagslaapje nodig en lig 's avonds om half tien echt al te lapen..Geen last van kloven etc? Hier nog volop en hierdoor niet echt een roze wolk. Hopelijk gaat het snel beter! Wat lief van je zoontjes zeg! Heerlijk..
een foto van ons kleine meisje, ik hoop dat jullie hem zo kunnen zien. ik weet niet hoe ik rechtstreeks 1 moet plaatsen
@Rizzy, knappe meid heb jij , is ze even braaf dan dat ze er uit ziet? @Petra, lukt het nog een beetje met de stress? Jullie zijn hier bijna allemaal zwanger of net bevallen en ik zit af te tellen naar mijn NOD, ik hoop zo dat ik niet zo lang moet wachten dan bij de eerste Had me voorgenomen om er niet teveel mee bezig te zijn, maar als je iets graag wil, lukt dat precies niet zo goed
@Petra, veel succes voor morgen, maar ik verwacht echt dat alles goed gaat lopen voor je, jullie engeltjes waken over jullie.
@Rizzie, wat een prachtig meisje... Heerlijk plaatje! @ Petra, ik ga heel hard voor jullie duimen morgen en de komende tijd. Ik weet precies hoe bang je bent meis... Ik hoop zo ontzettend voor je dat je over een tijdje in mijn schoenen staat en wel eens aan deze tijd terugdenkt, maar niet te vaak... @Happy, ja het is inderdaad wel zo dat het er voor veel mama's-to-be hier op zit moment anders voorstaat. Maar laat dat vooral ook vertrouwen geven... Hoe lang heb je geduld moeten hebben bij de eerste? Ik hoop dat je over twee dagen een positieve test hebt!
@Max, jij bent aan het aftellen, lukt het nog een beetje allemaal ? Wij hadden onze kleine meid precies 3 jaar na stoppen met de pil in onze armen, we hebben 2 missed abortions gehad op 12 weken. Maar ben positief ingesteld de volgende zwangerschap is een goede. Alleen ben ik bang dat het niet voor deze maand zal zijn, de eerste tekenen van ongi zijn er al sinds dinsdag
Petra: hier draaien de duimen ook heel hard, sterkte meid! Happy: ik hoop voor je dat het snel raak is, er niet te veel mee bezig zijn is helaas onmogelijk als je het zo graag wilt. Het komt echt goed! Bunchy: ze lijkt idd lang op die foto, maar ze was maar 51 cm en 3960 gram, dus valt mee. Alles goed met jou en de kleine meid? Wat is trouwens haar naam? ( als je dat hier wilt zeggen natuurlijk) Max: jeetje jij bent ook alweer ver, hou je de laatste loodjes nog een beetje vol? Hier gaat het even wat mihder helaas, ik heb een borstontsteking en sinds gisteren antibiotica, maar heb er nog veel pijn aan. Elaas is dat niet het enige en heb ik er ook nog eens een dagtaak aan. Elke keer na het voeden moet ik leegkolven en daarnaast oik nog aan de skag met warme en koude comressen. Pfff ben er vreselijk moe van en heb helemaal geen tijd voor de jongens op deze manier laat staan voor iets anders. Zelfs het naar school brengen en halen is lastig, omdat ik dan het kolven vaak even moet uitstellen met als resultaat dat mijn borsten nog meer pijn gaan doen. Nou weer genoeg geklaagd voor vandaag. Xx
Happy, ik duim voor je hoor! Max, voor jou gaat het echt hard nu hè, jullie wondertje kan elk moment komen? Heb je al iets van voortekenen ? Rizzie, ba zeg, wat vervelend zo een ontsteking. Hier zitten we nog langer op de wachtbank, de professor wou gisteren de vlokkentest niet uitvoeren omdat het risico veel te groot was. Placenta in wording ligt helemaal achteraan, en baby in de vliesjes er helemaal voor, dus als hij had geprikt had hij zowieso de vliezen geraakt en was het een miskraam geworden. Volgende week nieuwe echo en kijken of het dan wel gaat. Anders zullen we toch moeten wachten tot een vwp kan
@Petra, jammer dat het niet heeft doorgegaan, maar langs de andere kant, natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen, maar is weer een emotionele klap erbij, die onzekerheid.
Ach Petra, nog langer in onzekerheid.. Wat moeilijk moet dat weer zijn.. Ik leef zo mrt jullie mee! Riz, ach vreselijk een borstontsteking. Ik weet hoe veel pijn het doet, je bent vreselijk ziek, pijn in je borsten en dan moet je nog bv geven ook.. En dat vreselijke kolven! Heb je een lacatiekundige erbij gehaald? Was er een aanloop of totaal out of THE blue? Naam liever niet noemen ivm anonimiteit. Je mag me uiteraard wel pb-en hoor!! Vertel het nl heel graag! Hier gaat het steeds beter. Bv minder pijnlijk, wel pijn bij aanleggen. Overdag komt madammeke vaak nog ele twee, twee en half uur, ' s nachts om de drie, drie en halve uur.. Pittig dus! Ik zou ergens wel blij zijnsleer we driehoek verder in en het allemaal net wat gemakkelijker loopt!
Even reageren op de laptop, ik lees wel vaker mee op mijn telefoon, maar reageren is dan een heel gedoe... @ Happy 3 jaar is wel lang zeg... Wij zijn voor deze 2de zwangerschap bijna 2 jaar bezig geweest en dat vond ik ook al erg lang. Maar dat kwam ook omdat het zwanger worden van ons eerste kindje heel snel en zonder enige problemen ging. Ik hoop dat het bij jou andersom gaat, dat het nu veel sneller raak is en goed zit. @ Petra, balen dat je voor niets naar donderdag hebt toegeleefd. Ik had het je zo gegund dat er een einde komt aan de spanning. Maar wel beter dat ze geen risico nemen natuurlijk. @ Rizzie, gaat het al wat beter met je borstontsteking? Ik heb er geen ervaring mee, maar wel met opstartproblemen rond het geven van borstvoeding. Uiteindelijk is het goedgekomen en heb ik 10 maanden met plezier bv kunnen geven. Ik hoop dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen. Hier gaat het goed, wel wat last van 'normale' zwangerschapskwaaltjes zo aan het einde. En natuurlijk ben ik het af en toe best een beetje zat, ik ben ook zo nieuwsgierig naar de kleine... Maar omdat het eerste deel van de zwangerschap zo pittig was, valt het nu in vergelijking allemaal wel mee. Ik heb het liever lichamelijk wat zwaarder dan mentaal.
Hoe gaat het hier ondertussen met iedereen? De hoogzwangeren nog steeds zwanger? Gisteren is dan toch de vlokkentest kunnen doorgaan. De prof zei dat het nu e het wel veilig was en het is allemaal prima verlopen. Heb van niks last maar lig wel met de voeten omhoog en mijn gyn raadde ook aan om dit nog een heel weekend te doen, gelet op wat ons vorig jaar overkwam. Professor heeft ook de nekplooi gemeten en die was perfect! Minder dan 1 mm en mooi een neusbeentje te zien. Na de test nog een controle echo en mini zwaaide vrolijk naar ons alsof hij wilde zeggen dat alles ok was daarbinnen. Maandag op controle bij mijn vaste gyn en hopelijk hebben we dan een positieve uitslag