Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag net als Petra ook 12 weken en 3 dagen. Ik durf alleen geen banner neer te zetten tot ik zeker weet dat het goed is.
    Het ziet er inderdaad goed uit aangezien alles nu goed gaat. Ik ben ook bang voor de consequenties van de vt. Ik hoop niet dat ik er voor zorg dat er een miskraam komt.
    We gaan toch maar uit van het positieve, dat kost minder energie ;)

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    O lptje, klinkt zo bekend he. Ik heb ook pas die banjer gezet toen we goed nieuws kregen na de vt. De onzekerheid is ook zo groot he

3. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend naar het azm geweest voor de vt. Daar zeiden ze al dat ze weinig vlokken te pakken konden krijgen. Net via telefoon te horen gekegen dat ze inderdaad te weinig vlokken hebben en af ze het niet nogmaals opnieuw proberen omdat de moederkoek erg dun verdeeld is over mijn baarmoeder. Ik kan dus over 3 weken voor een vwp gaan.. Ik baal als een stekker. Ik wilde zo graag dat we het af konden sluiten volgende week en dat we er eindelijk van konden gaan genieten.. Nu moeten we nog 6 weken wachten. De teleurstelling is echt heel groot nu. Ons kleintje bewoog wel goed, dat was lief om te zien.
    We hebben nu afgesproken dat als de echo volgende week goed is dat we het nieuws de wereld in gooien. We hebben nu lang genoeg gewacht en we gaan er gewoon van uit dat het goed is.

4. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    O nee lptje. Wat een domper zeg. Bij ons hebben ze de eerste keer niet geprikt omdat de prof het niet zag zitten, een week later was het wel gelukt

5. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze wilden geen tweede keer meer prikken omdat het geen verschil zou maken. Nu maar afwachten wat de vt voor consequenties gaat hebben en als het goed gaat gaan we er van uit dat het goed komt. Ik weet het anders ook niet meer.. Dit is echt lastig.

6. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @Beginneling, wat lekker dat je verlof is ingegaan. Wel erg vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, maar daarom wel extra fijn dat je nu niets meer hoeft...

@Koenelli, wat gaat het hard zeg. Al bijna weer aan het werk, hoe voel je je daarover? Ik ben nog niet bijna aan het bevallen, althans zo voelt het niet. Ik hoop wel dat het snel gaat gebeuren, ben zo nieuwsgierig...

@Petra, ik vond een echte zwangerschap ook echt een ding. En ik herinner me dat anderen dat hier toen ook hadden. Maar ja, mijn broeken zaten op een gegeven moment niet meer lekker en deden echt pijn. Dus, lekker aan die broek ;)

@Lp, welkom! Ik heb je al 'gesproken', hoop dat je er ook iets aan hebt om ervaringen te delen. Mij heeft het geholpen, ookal raakt het me erg als er hier verdiretig nieuws is. Gelukkig steeds meer positieve verhalen hier ;)
    Bij mij stuurden ze ook meer aan op een punctie, maar jij hebt dus geen keuze meer nu. Heel vervelend dat het niet gelukt is, maar je kunt niets anders dan je eraan over te geven. Dat het al zo'n tijd goed gaat is ook een heel goed teken. Ik snap heel goed dat je graag zekerheid wilt hoor, wel goed dat jullie er nu al wel steeds meer vanuit gaan dat het goed zit ;)

@Rizzie, ben je er nog achtergekomen hoe het zit met je eigen risico?

7. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @LPtje: wat balen dat je nu nog langer in onzekerheid zit, zeg. Maar je was toch nog nooit zo ver gekomen met een zwangerschap toch? Dan denk ik dat het wel goed zit, hoor, maar ja, je wil toch zekerheid hè, begrijpelijk. Nog ff volhouden dus!

@Max: kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent! Ik kom steeds even kijken of er al nieuws van je is, maar dat duurt dus nog even.

Hier: ja, volgende dinsdag weer aan het werk. Heb er wel zin in. Joas is dan precies 3 maanden oud, heb twee weken vakantie achter mijn verlof aan gehad. Maar het is voor mij wel goed om even iets anders te doen dan alleen met de kindertjes bezig te zijn, weer even mezelf zijn. Hoop dat ik op mijn werk nog weet hoe ik alles moet doen. Ga me langzaam voorbereiden op mijn vervolgopleiding die ik in maart ga doen, heb de boeken al in huis. Dus er moet nog heel wat gebeuren hier.
    Nu het weer beter gaat met Joas kan ik echt genieten van hem en z'n broer, zo fijn! Joas begint ook steeds meer te 'babbelen', echt zo gezellig. Borstvoeding loopt super en hij drinkt ook prima uit een fles, dus, wat wil je nog meer. Ik ben zielsgelukkig met mijn twee kerels!

Ik gun jullie allemaal dit zo, ook en misschien vooral, al die meiden die maar moeten wachten op die zwangerschap, die het misschien helemaal niet zo leuk vinden dat hier de laatste tijd zoveel blije verhalen staan... Echt, jullie tijd komt ook... hoop ik...

8. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wat mooi om te lezen kounelli!

9. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: ja het was niet van de vt maar van de kaakchirurg, was vergeten dat ik daar toen ook nog ben geweest haha. spannend zeg die laatste loodjes, kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent, nog heel eventjes geduld.

kounelli: fijn dat alles bij jullie nu zo lekker loopt!

LPtje: echt balen dat je nu weer zo lang moet wachten en dat in een periode waarin het allemaal al lastig genoeg voor jullie is. wel moet je in je achterhoofd houden dat de kans super groot is dat alles met jullie kindje goed is als je al zo ver bent.

nou hier gaat het helaas even wat minder, mijn borstontsteking is terug, of nooit helemaal weg geweest. maar ik had eind vorige week ineens een hele harde schijf in mijn borst die zo groot was als half mijn borst. dus naar de ha en weer een ab kuur gekregen, helaas was het afgelopen maandag nog niks beter geworden. de HA vertrouwde het niet en heeft meteen met de chirurg in het zkh gebeld en ik kon diezelfde dag nog komen. hij voelde en zei al dat hij bang was voor een abces, dus foto gemaakt en idd er zat een groot abces. terug bij de chirurg werd me meteen gevraagd wanneer ik voor het laatst had gegeten en ik moest dus blijven en ben dezelfde avond nog geopereerd. ik ben nu gelukkig weer thuis, maar heb nog wel een open wond met een drain erin. hoe lang die open moet blijven ligt aan hoe lang er nog troep uit komt. al met al erg vervelend en helaas ook nogal pijnlijk. nu moet de wond telkens gespoeld worden. ik hoop maar dat hij snel weer dicht kan, want ik ben niet zo'n held met dit soort dingen.

10. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Oh Rizzie, wat balen van dat abces!! Hoe vervelend! Zo kom je niet echt toe aan het genieten van je meisje, denk ik. Geef je nog wel borstvoeding nu?
    Hoop voor je dat het snel over is, zodat je ook nog een poosje een leuke tijd met je gezinnetje kan hebben voordat je verlof om is.

11. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Zo erg mee eens, ik denk daar ook vaak aan. Hoop op meer goed nieuws de laatste maanden van dit jaar...

@Koenelli, lief dat je steeds komt kijken ;) Fijn dat alles lekker loopt en dat je weer zin hebt om te gaan werken!

@Rizzie, dat klinkt pijnlijk zeg! Hoop dat het snel herstelt...

12. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    nee na alles ben ik wel klaar met de bv, voel me er ook totaal niet schuldig onder, wat ik wel had verwacht. ze heeft iig de eerste weken mee gekregen, maar ik wil niet weer het risico lopen dat me dit gebeurt. we hebben er allemaal meer aan als zij de fles krijgt en ik goed functioneer.

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Auw Rizzie. Wat heb jij meegemaakt zeg. Begrijpelijk dat je nu even je buik vol hebt van bv. Je meisje heeft toch de belangrijkste eerste melk gehad he.

Wij zijn volop bezig met de voorbereidingen voor de verjaardag van onze grote meid. Volgende week vrijdag wordt ze alweer twee. Zondag een feestje met de familie van mijn man e volgende week zaterdag feestje met mijn familie. Het is hier thuis iets te klein om iedereen tegelijk uit te nodigen

14. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Rizzie: je hoeft je toch ook helemaal niet schuldig te voelen dat je gestopt bent met de borstvoeding? Het allerbelangrijkste voor je meisje is een moeder die zich goed voelt (hoewel je je misschien op dit moment ook nog niet heel lekker voelt door dat abces). Eerst daar maar eens van herstellen!

15. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Fijn dat je je niet schuldig voelt Rizze. Als het zo moeizaam moet gaan, dan is dat ook niet meer vol te houden. Ik heb zelf ook wel eens op het punt gestaan om te stoppen, ben benieuwd of het een tweede keer makkelijker gaat...

Ik krijg regelmatig de vraag of dit de laatste zwangerschap is en of ik er daarom meer van geniet. Ik merk dat dit mij ook wel bezighoudt... Een paar jaar geleden wist ik zeker dat ik graag drie kindjes wou als dat ons gegund was. Maar ik kan echt niet goed bedenken of ik dit hele traject nog een keer aandurf. Want wat is het zwaar geweest en als ik hier berichten lees van moeders die er nu middenin zitten dan besef ik me dat weer enorm. Een raar moment om hier bij stil te staan misschien, maar toch gaat het vaak door mijn hoofd. Is dit de laatste keer...?

16. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Max: heel herkenbaar. Ook ik had graag 3 kindjes gehad, 3 levende wel te verstaan. Toch hebben we besloten om met de twee levende wonders die we nu hebben verder te gaan. Ook omdat ik beide zwangerschappen zo lang echt beroerd ben geweest, hebben we besloten de wens voor nog één te laten varen.
    Maar je hoeft dat nu toch niet te beslissen, gewoon maar zien wat je doen straks. Eerst maar eens bevallen lijkt me. Hoe gaat het? Ben je het al zat of houd je het nog wel een poosje vol?

17. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    max: idd eerst maar even afwachten wat je gevoel straks zegt. onze wens voor een derde was zo groot dat we en vooral ik het niet naast ons neer konden leggen. helaas kost het allemaal letterlijk veel bloed zweet en tranen, maar nu ben ik zo blij dat we toch hebben doorgezet. als de wens heel groot is dan is het lastig om daar vanaf te zien, ondanks de wetenschap van wat je te wachten staat. nog een paar dagen voor de uitgerekende datum zie ik, spannend hoor!! ik hoop dat jullie je kleine wonder snel in de armen mogen sluiten.

Kounelli: ja dat is ook zo, maar ik wilde zo graag bv geven en het zo graag doorzetten, maar ben er nu ook echt wel klaar mee.
    de wens voor een derde te laten varen is idd ook wel wat voor te zeggen, je kunt op deze manier wel ten volste genieten van jullie mannen. wanneer je in het traject zit staat alles ongewild toch een beetje on hold. Wil of kan jou vrouw dan geen kindje dragen? (ik ben niet nieuwsgierig)

18. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Rizzie, mijn lief kan wel een kindje dragen, maar van haar hoeft ze dit niet zo nodig. Ik wilde zelf wel heel graag zwanger worden, vandaar dat alle zwangerschappen door mij zijn gedragen. Daarbij zitten wij natuurlijk ook met een donor. Wij hadden met hem afgesproken dat we na het eerste kind (onze oudste zoon) nog voor een tweede kindje konden gaan met hem. (Sterre* is van een andere donor). We hebben het niet over een derde gehad, en dat kost toch steeds veel organisatie, op het goede moment naar de donor tussen de bedrijven door.
    En praktisch vinden we het ook eigenlijk wel handig met twee, t.a.v. auto, slaapkamers etc.
    En wij wisten natuurlijk al van mijn translocatie direct na de eerste misgelopen zwangerschap, alle zes volgende zwangerschappen waren met de wetenschap dat het mis kon zijn, dat is wel zwaar hoor.
    Maar toch, diep van binnen steekt het soms wel, maar het is goed zo...

19. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik wil niet onddankbaar overkomen hoor, want ik ben vreselijk dankbaar dat er een klein 'gezond' ventje in mijn buik groeit. En ik weet ook dat ik nu niet hoef te beslissen, dat doen we nu ook echt niet. Maar het houdt me blijkbaar toch behoorlijk bezig, omdat ik daardoor niet weet of dit de laatste keer is.

Ik kan me voorstellen dat je het bij twee laat en ik kan me ook voorstellen dat je er toch voor wilt gaan. Het zwanger worden is bij mij twee keer zo verschillend geweest. Bij mijn dochter was ik in één ronde zwanger en hingen we met 6 weken bij wijze van spreken de vlaggen al uit.

Voor nu probeer ik het maar ff te laten rusten ;) Ik zou het niet heel erg vinden als de kleine morgen komt, haha... Hoewel ik nu al weet dat ik dit gevoel dan ook wel zal missen. Veel harde buiken en pijn in buik en rug, maar nog geen echt werk zeg maar...

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    kounelli: ja met een donor is het natuurlijk allemaal nog lastiger en het is allemaal al moeilijk genoeg. wel fijn dat jullie er vrede mee hebben om het zo te laten en lekker te genieten van de wonderkindjes die jullie hebben.

max: ik hoop voor je dat de kleine snel komt, ik mis de zwangerschap ook wel, maar dat is ook voornamelijk omdat het echt de laatste keer was. ik vind het toch lastig om het hoofdstuk af te sluiten, heel gek.

beginneling: hoe gaat het met jou? hou je het allemaal nog vol?

Jovi: hoe gaat het met jou dan? al lang niks meer gehoord.

Petra: veel plezier vandaag op het feestje met de familie van je man!

Deel Deze Pagina