Petra, ik zie ineens dat ik niet gereageerd heb! In mijn hoofd wel maar zie geen tekst staan.. Sorry! Ik ben ontzettend blij voor je! Riz, arme jij! Wat heb jij geleden. Ik vind je sowieso een bikkel dat je na de borstontsteking hebt doorgezet! Hopelijk nu rust in de tent en als pijn weg is, genieten! Slaapt jullie kleine meis al beetje door? Hier komt ze 's nachts meestal om de drie uur nog, poehee de vermoeidheid slaat toe. Max, jouw vraag houdt mij ook dagelijks bezig. Ook wij hebben altijd gezegd drie kindjes te willen als het ons gegund zou zijn. Nu hebben we een jongen en een meisje, gezond en al en tel ik mijn zegeningen.. Nog een keer de ellende doorstaan? Ik weet het niet. Vind het ook zo naar voor de kinderen dan en stel je voor dat er weer late mk 's komen of nog erger zwangerschappen die afgebroken moeten worden?! Ik weet het gewoon echt niet.. We hebben afgesproken dat we komende twee jaar sowieso rust inbouwen en tzt een beslissing nemen.. Laatste loodjes voor jou! Spannend! Sterkte!
bunchy: hier gaat ze na de fles van 20.00 uur naar bed en slaapt dan tot 1.00 uur, dan slaapt ze na de fles meestal tot 4.30 uur en daarna is ze vaak wat onrustig en komt ze na twee uur weer voor een fles. overdag laat ze er soms wel vijf uur tussen zitten, maar ja tijd voor middagdutjes heb ik hier ook niet haha. oei om de drie uur in de nacht is wel pittig, hopelijk laat ze er snel een wat langere tijd tussen zodat jullie wat beter kunnen slapen. mijn man probeert in het weekend weleens een nachtfles te doen, maar ik slaap dan toch niet, dus dat hebben we ook maar weer overboord gegooid.
Ik denk ik kom even spieken om te kijken of er al babynieuws is van Max, maar ik zie nog niets! Hoe gaat het? En hoe gaat het met de alle andere meiden? Hier gaat het wel lekker. Alleen heb ik mijn nesteldrang niet onder controle, ik word er zelfs een beetje gestressed van. Ik wil me er niet aan toegeven maar ik moet... ofzo... Tot grote ergernis van mijn vriend. Ben ook zo bang dat ze te vroeg komt en dat dan nog niet alles klaar is... we hebben ook nog geen naam! Gisteren een 36 weken echo gehad, mevrouw ligt keurig met d'r hoofdje naar beneden en zelfs al heel erg diep ingedaald. Eergisteren had ik ook een uur of 4 achter elkaar soort van weeen, dacht echt dat het begonnen was... maar 's nachts was het weer weg en tot op heden nog niet teruggekomen. Wel veel harde buiken. Zal het een teken van het begin zijn? Of kan het nog wel een paar weken duren? Ik heb echt geen idee!
Geen nieuws hier! Ik kan echt bijna niet meer wachten... Het wachten duurt eigenlijk ook al ruim 2,5 jaar, dus die ene week maakt ook niet echt meer uit. Maar toch, ik verlang naar de kleine en ben echt wel klaar met het wachten. @Beginneling, wij hebben ook pas sinds kort de naam definitief Spannend die weeen, het kan natuurlijk wel. Maar ik hoop voor je dat jou meisje nog even geduld heeft. Ik heb deze keer ook veel harde buiken en soms wat kramp. Maar hier betekent het dus niets...
Spannend zeg beginneling en max! Wie weet hoe snel hebben jullie je wondertjes in de armen. Wij kregen deze namiddag telefoon met de definitieve resultaten. Onze mini is kerngezond, heeft zelfs geen translocatie en is helemaal zeker een meid. We zijn zo gelukkig nu! Het bange wachten, de onzekerheid, het behoort nu allemaal tot het verleden. Want wij zijn er wel uit om het bij 2 kindjes te houden
@Petra, dat telefoontje moet voor een hele ontlading gezorgd hebben, kan ik me voorstellen en super dat ze de translocatie niet heeft geërfd. Nu kunnen jullie echt wel voor de 200 % gaan genieten en zeker als het je laatste zwangerschap is. Geniet ervan zou ik zeggen @Max en beginneling, nog ff doorbijten, zeer binnenkort hebben ook jullie jullie wondertjes in je armen.
Wow Petra wat een super nieuws!! Dit heeft dan echt zo moeten zijn, wat prachtig. Nu echt proberen te genieten! Max, spannend hoor, het kan gewoon ieder moment gebeuren. Je bent nu toch al eventjes over de uitgerekende datum heen? Al iets afgesproken met de vlos over strippen oid? Hopen dat de baby zich gewoon lekker uit zichzelf aankondigd! Eergisterenavond weer een avondje voorweeen / oefenweeen gehad. Dacht weer, nu gaat het beginnen, maar nee! Ben in slaap gevallen en dat was het weer. Schijnt dat je daar best wel lang ladt van kan hebben, dus hoop dat ze nog 2 weekjes blijft zitten, dat is toch wel het mooiste.
Petra: ik heb je op fb al uitgebreid gefeliciteerd maar kan het niet laten om ook nog hier even te zeggen hoe super blij ik voor jullie ben!! beginneling: lastig is dat he al dat voorwerk, elke keer denk je weer, zal het nu beginnen? ik heb er echt weken last van gehad, dat ik echt dacht, ja nu begint het, maar het zakte elke keer weer af. Maar ze kan idd nog rustig even blijven zitten en lekker groeien. Max: je laat ons wel in spanning zeg!! haha ik hoop dat je het wachten nog een beetje vol houdt!
Happy: hou jij het allemaal nog vol? je bent natuurlijk net weer gestart met proberen, maar ik weet nog dat ik het elke maand rond de datum van menstruatie echt killing vond en als ik rond mijn eisprong zat en mijn man had even een keer geen zin (komt bijna niet voor dan kon ik hem wel wat aandoen haha, echt erg.
Zo max, jullie baby zit blijkbaar erg comfortabel bij jou. Beginneling, bij jou dus al rommeltjes. Benieuwd wanneer jij komt posten dat je je wondertje in de armen hebt Ik ben aan de zetel gekluisterd. Heb een zware verkoudheid en voel me hier echt ellendig mee. En buiten wat paracetamol mag ik natuurlijk niets innemen
Ik wil wel overal op reageren, maar mis even de energie geloof ik... Komt een andere keer hoor. Hier nog niets, het wordt een beetje eentonig... Wat niemand echt begrijpt is dat ik juist door de onzekere start het nu weer zo moeilijk heb. Het heeft werkelijk niets met elkaar te maken, dat snap ik ook wel. En tijdens de tweede helft van deze zwangerschap heb ik echt het vertrouwen teruggevonden en genoten. Maar nu is het klaar, het gaat nu goed met de kleine en hij is helemaal af. Dus komt er alsjeblieft uit, ik ben bang dat het alsnog misgaat... Hele onzinnige gedachte dat weet ik wel. Gelukkig ziet de vk ook wel in dat het voor mij niet meer leuk is. Vandaag gestript en zo nodig donderdag weer. Als dat niet werkt kan ze nog voor het weekend de vliezen breken als ik wil. Beetje ego berichtje, sorry. Maar bedankt voor het luisteren
Max, ik snap je echt helemaal! Dat was voor mij ook de reden dat ik met mijn gyn had afgesproken dat ik niet langer dan 41 weken zou doorlopen. Ze zijn bij mij beiden voor 40 weken gekomen, maar ook ik zag het niet zitten om overtijd te lopen en dat alsnog mijn kind te verliezen. Dus helemaal geen onzinnige gedachte! Hoe ver ben je nu? Succes! En hoe je het ook went of keert, elke minuut dat je wacht is er één dichter bij de geboorte van je kindje!
Thanks Kounelli, ik heb weer de hele nacht liggen piekeren namelijk. Maar jij herkent het gevoel dus... Nu 40.6, ruim voldoende lijkt me. Ik wil natuurlijk dat wat het beste is voor mijn kindje.
Max: ik had ook hetzelfde gevoel, omdat ik met de jongens ook over tijd ging hield ik er ditmaal ook rekening mee maar het idee maakte me idd wel bang. Het komt heus allemaal wel goed, maar die gedachtes kun je niet uit je hoofd bannen en het zou idd voor jou fijn zijn als ze je desnoods wat helpen met het op gang brengen van de bevalling.
Goedemiddag!! Ik moet me nog inlezen in jullie club (heb een deel van het begin gelezen en een heel kort stukje aan het eind ), maar zou me graag willen aansluiten. Ik heb vandaag gehoord dat we 10 december op intake gesprek mogen komen voor PGD in Maastricht. Mijn vriend is drager van het BRCA1 gen en wij willen dit liever niet doorgeven. Wij willen eerst het gesprek (en een indicatie van de wachttijd) afwachten voordat we een definitieve beslissing nemen. Zijn hier nog mensen die aan het begin van het traject staan? Groetjes!
Welkom hier palmboom! Max, ik herken je gevoel ook helemaal! Ik had het bij onze dochter ook sterk en er was al snel afgesproken met men gyn dat ik niet langer dan de uitgerekende datum zou lopen. Ik had dus al een afspraak voor een inleiding gepland, maar uiteindelijk na strippen op 39 weken bevallen
Welkom Palmboom! De meiden die met PGD bezig zijn die zijn hier helaas niet meer zo actief en hebben volgens mij een FB groep aangemaakt. Als je heel wat pagina's terug gaat kan je vinden wie dat zijn, misschien even een PB'tje sturen dan. Succes iig! Max, spannend meid, het kan nu iig niet lang meer duren! Ik begrijp jouw gevoel ook. Nu ik dichter naar de bevalling kom komt m'n angst voor een doodgeboren kindje weer naar boven. Dat was ook de angst aan het begin van de zwangerschap, tussendoor heb ik het los kunnen laten omdat alles goed is en we daar geen verhoogd risico op hebben, maar nu ineens komt het gevoel weer terug. Zo eng. Wil er niet aan denken maar af en toe komt het toch naar boven. Weet niet of dit hetzelfde gevoel is wat jij hebt, maar ook hier heb ik dat ik niet kan wachten totdat ze er daadwerkelijk is, alive and kicking! Alleen hier kan het nog wel even op zich laten wachten...
Welkom palmboom! er zijn twee meiden uit deze groep die weer in het pgd traject zitten en momenteel bezig zijn met prikken. Zij zijn idd bijna alleen actief op onze besloten facebook pagina, als het je wat lijkt kun je je FB naam wel even doorgeven, dan kan ik je aanmelden. Wellicht is het fijn voor je om met hun je ervaringen te delen.