Beste meiden, Ik ben erg onder de indruk van jullie verhalen. Aan de ene kant vind ik het heel verdrietig om te lezen dat er meer mensen zijn die zoveel meemaken, aan de andere kant is het ook fijn om herkenning te vinden en niet de enige te zijn. In het kort mijn verhaal: ik kwam er nav mijn eerste zwangerschap achter dat ik drager ben van een translocatie. Mijn eerste kindje heb ik met 22 weken geboren laten worden. Mijn tweede zwangerschap ging helemaal goed, en mijn derde zwangerschap is geeindigd in (of gaat eindigen in) een vroege miskraam. Liefs, Elmootje
Heel snel vanaf een WiFi spot in het zonovergoten Greece: gefeliciteerd Kounellie!! En wat vreselijk naar Nynke... Sterkte... Als ik weer thuis ben lees ik even alles goed door en reageer ik. Nu weer verder met mn coffee Frappé! X
Meiden, bedankt voor jullie felicitaties! Maar we zijn er nog niet, daar zijn we ons erg van bewust. Zwanger worden heb ik vaker gedaan, maar een gezond kindje 'afleveren' is een groter probleem. Toch probeer ik er vertrouwen in te hebben, en elke dag is er één. Ik voel al van alles (o.a. misselijk, moe), maar ik weet ook dat dat geen garantie is voor een goede zwangerschap. We kunnen enkel afwachten, en hopen op het beste! Eerst deze week maar door komen, en dan ga ik volgende week bellen met de gyn (als het dan nog goed zit). @Beginneling: geniet van je vakantie!
Ik snap je voorzichtigheid heel goed, maar ervan uitgaande dat het donorzaad geen translocatie heeft ben ik toch wel voorzichtig heel erg blij voor je!! Moet gewoon goedkomen nu
@Nnika, de donor heeft inderdaad geen translocatie. Timo is van dezelfde donor, maar mijn miskraam waren ook van deze donor, dus het zegt echt niets... Maar het mag ook wel een keer in een keer goed gaan, vind ik.... dus zonder eerst tig miskramen... Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen, en we wachten gewoon rustig af, kan er toch niets aan doen nu of het wel of niet goed blijft gaan. Hoe voel jij je? Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? @meiden die PGD gaan doen: weten jullie al wat meer wanneer er iets gaat gebeuren? Al een datum om naar toe te leven?
Zoals ik al eerder geschreven had, ben ik vorige week door het UMCG gebeld met de mededeling dat er iets van een brief (ik meende dat ze zei een afsprakenbrief) in de verzendla lag ofzo. Dus ik helemaal blij, jeej, het gaat eindelijk van start. Krijg ik die brief begin deze week, blijkt het gewoon domweg een samenvatting te zijn naar de gyn van het UMCG, over wat de klinische geneticus met ons besproken heeft en een stukje geschiedenis van mij met betrekking op de mk enzo. :x Man hee wat baalde ik... Maar goed, ik hoop maar dat dan een dezer dagen ook een brief komt met wanneer we er heen moeten. Het is in ieder geval in beweging. Maar helaas nog geen datum om naartoe te leven.
@Kounelli: Het mag inderdaad nu gewoon weer een keer goed gaan, ik heb er een goed gevoel over in ieder geval voor jou! Dus ik blijf je blij feliciteren, sorry Ik ben 15 december uitgerekend. Alles gaat prima, alleen gaat het slapen de laatste tijd wat minder waardoor het dagelijks leven ook wat moeizamer gaat. Maar 'gelukkig' is dit mijn laatste werkdag bij deze werkgever zodat ik even kan uitrusten Ik zou nog de echofoto's laten zien: http://img.photobucket.com/albums/v292/Annika_Gjaltema/img010.jpg @Nynke Jellie: Jammer dat de brief niet was waar je op gehoopt had, hoop dat je snel een brief krijgt waarin staat wanneer jullie mogen gaan beginnen!
Hoi Hoi! Wat een mooie echo foto Nnika! Ben er jalloers op hahaha Ik heb gister een mailtje gestuurd naar de pgd arts in Maastricht dat we alvast willen beginnen met voorbereidingen. Dat is dus bloed prikken en word dan test ontwikkeld. Ze vertelde dat de wachttijd voor Utrecht 6 tot 9 maanden is.. Dus we zien wel! Ik wil eigenlijk wel nog een keer normaal proberen, alleen mn vent is daar een beetje bang voor.. DON'T KNOW WHAT TO DOOO xxxxxxxx
Kounelli: Neeee meis wat zie ik in je onderschrift?? Aaahhh wat super naar. Hoe voel je je? Je houdt er natuurlijk rekening mee, maar toch is het een klap. Hoop dat je geen pijn hebt, of hebt gehad Dikke knuffel. Coco: Spannend dat jullie uiteindelijk toch voor PGD kiezen. Wat wij hebben gedaan toen we voor PGD hadden gekozen toch nog 3 maanden zelf te proberen, dat mocht ik zwanger worden en het zou mis gaan dat we gewoon PGD zouden kunnen doen (zonder dat het schema uit zou wijken). Vaak zijn ze daar niet zo happig op, omdat ze het hele traject gaan opstarten voor jullie (kost hoop geld) en ze willen er toch zeker van zijn dat je er mee door gaat, dus moet je vaak snel aan de pil. Enerzijds ook wel te begrijpen. Weet dus ook niet wat ze tegen jullie zullen zeggen. Wij zitten ook in Utrecht. Nnika: Wow meis, een meisje!!! En wat een pracht echo! Vooral blijven posten hier hoor, posi verhalen zijn meer dan welkom! Happy3: Wat een geluk dat je een gezonde dochter hebt mogen krijgen. Helaas dat zij draagster is, maar met de technieken van tegenwoordig is er over 20 30 jaar vast nog veel meer mogelijk. Je kan via PGD inderdaad ook een gebalanceerd kindje krijgen. Ze zeggen dat ze dat met de test niet kunnen zien, maar dat lijkt me onzin (kwestie van chromosomen tellen etc.) het is natuurlijk een levensvatbare embryo zonder afwijkingen dus daar zit natuurlijk ook wat in! Willen jullie voor een tweede kindje geen PGD gaan doen? Uit je verhaal begrijp ik dat jullie dat wilde gaan doen maar dat je daarvoor zwanger werd van je dochter? Petra83: Dapper dat jullie weer voor de natuurlijke weg gaan. Al hebben jullie het geluk natuurlijk mogen meemaken dat het zo ook kan. Heel veel succes!! Hou je ons op de hoogte? Zou leuk zijn! Aloha: Nog geen uitslag van het onderzoek binnen? Duurt vaak heel lang. Slopend dat wachten he? Misschien moet je eerst de uitslag afwachten voordat je je gek gaat zitten maken met alle dingen die er mis zouden kunnen zijn. In de meeste gevallen is er niets aan de hand en heb je je voor niets zo druk lopen maken. (herken ik namelijk van mezelf ) Hoop voor je dat de uitslag goed is!!! Mocht er niets mis zijn met de chromosomen kan je je misschien in het immuunsysteem gaan verdiepen. Door een fout in het immuunsysteem kan je herhaaldelijke miskramen krijgen. In Nederland onderzoeken ze dit niet. Ik lees nu het boek: Is your body baby friendly? Daar staat heel veel over het immuunsysteem, het is een engelstalig boek. In het buitenland zijn ze daar al heel ver mee. Wellicht interessant! Elmootje: Jeetje jij hebt ook al een heftige tijd achter de rug. En gelukkig een gezond kindje tussendoor! Is je zwangerschap nu ook geeindigd in een miskraam of is de afloop toch nog goed? En welke translocatie heb jij? Mercury: Hoe is het met jou meid? Tijdje terug melde je dat je 5 weken zwanger was, hoop dat je nog volop zwanger bent!! Ik ben weer terug in ons koude kikkerlandje na een heeeeerlijke vakantie!! Totaal ontspannen. Nu dit gevoel vasthouden! Half september zal ik starten met hormonen spuiten, komt steeds dichterbij, erg fijn. Heb er ook veel zin in, kan niet wachten!! Eindelijk komt er dan weer wat beweging in.
Ja meiden, helaas is het voor ons weer game over... Vrijdag was ik al minder misselijk, wat bij mij een slecht teken is. De CB met indicator zei zaterdag 1-2 weken, terwijl dat echt 2-3 weken moest zijn, dus ik was al een beetje voorbereid. En die nacht (ik had nachtdienst) begon het bloedverlies. Ik kon alleen maar hopen dat de pijn zou wachten tot ik weer thuis was. Nu moet ik echter vanavond weet werken er is er nog steeds geen pijn, wel bloedverlies... Dus het is echt niet goed, maar wanneer het vruchtje los gaat laten... Hopelijk dan maar morgen, want kan er geen last van hebben op mijn werk hoor! Nu proberen we weer positief vooruit te kijken en hopen we over 2 tot 3 weken een nieuwe poging te kunnen doen... Je bent er op voorbereid dat het weer verkeerd kan gaan... maar toch... je hoopt zo dat het een keertje in eens goed mag gaan... helaas... weer niet...