Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @coco, war fijn dat er een terugplaatsing is geweest! Wanneer mag je testen? Wat zou dat een fantastische start zijn van 2013. Een hele spannende tijd nu voor jullie.. Maar als het goed zit, wauw dan ben je lekker ' gewoon' zwanger.
    @Binks, spannend, maar een goed teken dat je er een positief gevoel over hebt! Bij mij gaat het ook vroeg mis, als het misgaat. De enige keren dat het met 7 weken nog helemaal goed zat, was het ook goed. Maar wat kan de tijd langzaam gaan, hè. Wel een beetje kunnen genieten van de kerst?

*duim, duim, duim, duim voor jullie allebei*

2. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    image.jpg

3. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Ik kon het niet laten.. Mag officieel pas dinsdag testen...
    Links is van gisteren en rechts is van vanochtend...

Ik kan het gewoon niet geloven!!

4. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Hier ook nog eens vertellen hoe blij ik voor je ben!

5. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat geweldig!! Toch alvast voorzichtige gefeliciteerd :) wat zullen jullie fijn het nieuwe jaar in gaan!!

Hier is alles ook nog steeds goed.. Ik voel me prima en afgezien van gevoelige borsten en af en toe wat gerommel in m'n buik zou ik eigenlijk denken dat ik niet zwanger ben. Maar ben nog steeds niet ongesteld... En dat lijkt me toch vrij belangrijk ;)
    Het voelt deze keer heel anders dan de vorige keren.. Ik hoop heel erg dat dat een goed teken is! Aanstaande donderdag mag ik naar de gynaecoloog voor een eerste echo, spannend!!!

Voor iedereen een hele leuke dag en avond toegewenst morgen!

6. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    coco: ik heb op facebook natuurlijk al gereageerd, maar wil ook hier nog even zeggen dat ik het echt super vind!!

Binks: spannend meid en fijn dat je je goed voelt. Wel even laten weten hoor donderdag.

Iedereen een fijne dag en nacht toegewenst morgen, dat alle baby's lekker door het lawaai heen mogen slapen :) en ontzettend veel geluk en gezondheid voor 2013!!

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wat goed ook voor je Binks! Dat 2013 nu voor ons maar is een jaar wordt met voor alledrie een prachtige baby!

Voor lawaai ben ik niet zo bang eigenlijk. Wij vieren nieuwjaar bij mijn schoonouders en buiten het grote vuurwerk boven de Schelde in Antwerpen hoor je daar niet zoveel lawaai. Liene heeft er al elk jaar doorgeslapen

8. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Coco, wat geweldig! Dat de test duidelijker wordt is een supergoed teken. Ik kwam steed al kijken of er nieuws was hier... Wat fijn voor jullie om zo het nieuwe jaar in te gaan :)

Binks, spannend donderdag! Succes.

9. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Coco! Wat geweldig! Ik zeg; gefeliciteerd!
    Hoe fijn om zo 2012 uit en 2013 in te gaan!

Iedereen hele fijne jaarwisseling!!

10. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ha meiden,

Ik lees en leef nog steeds met jullie mee hoor!
    Het komt er alleen niet zo van om te reageren.
    Coco en Binks! Gefeliciteerd, ik duim voor jullie dat alles goed mag gaan. Het is jullie zo gegund!

Ik hoop dat alle nog-niet zwangeren in 2013 eindelijk hun langverwachte positieve test en baby in hun armen mogen sluiten. En dat alle nieuwe mama's volop van hun schatjes mogen en kunnen genieten!
    Goede jaarwisseling! Tot volgend jaar!

11. happy3

happy3 Niet meer actief

@Coco, proficiat meid, wat een leuk nieuwjaarsgeschenk ;)

@Binks, veel succes donderdag, ik krijg vrijdag nog een echo, en als daar nog alles in orde is, dan ga ik al vrij gerust 2013 in.

@Petra, alle 4 hé ;) en diegene die nog zwanger willen worden hebben ook nog enkele maanden kans op een baby in 2013.

Ik wil jullie alvast het allerbeste wensen voor 2013, een jaar vol liefde , geluk , een goede gezondheid en prachtige baby's.
    Ik moet vannacht werken, alé nog 3 nachtjes te gaan en dan ben ik weer vrij. Is best zwaar op het moment die nachtshiften, en mijn misselijkheid er bovenop helpt daar niet veel bij. Maar zolang het toilet mijn beste vriend is, vermoed ik dat hierbinnen alles nog in orde is, dus daar doen we het voor :)

12. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    O happy, sorry meid! Natuurlijk, allevier he!

Nog nachtshiften zeg, dat hield ik niet uit hoor, gelukkig had ik lieve collega's die ze overnamen

13. happy3

happy3 Niet meer actief

Petra, ik doe vaste nacht, gyn heeft gezegd dat ik eigenlijk geen nachten mag doen, maar ik zie het dan weer niet zitten om in de dag te gaan werken :) Over 2 weken moet ik op het werk vertellen dat ik zwanger ben, dan naar de arbeidsgeneesheer, zien wat zij zegt, normaal mogen ze bij ons tot 5 mnd nacht draaien. Mijn collega's die ondertussen op de hoogte zijn, sparen me wel, en in de pauzes, doe ik ff mijn ogen toe :)

14. langverwacht

langverwacht Nieuw lid

3 okt 2012
    4
    0
    0
    Belgie
    Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier, maar heb al een tijdje met jullie meegelezen. Zal me even voorstellen. Ik ben de mama van een lief ventje van 27 maanden. Mijn wondertje kwam heel snel, ik was in de eerste ronde zwanger. Nochtans had ik niet zoveel hoop omdat mijn vriend een translocatie heeft, maar ik was zwanger en bleef het gewoon... veel geluk dus. Mijn zoontje is ook geen drager van de translocatie. Na een jaartje kwam een nieuwe kinderwens. Zwanger in de tweede ronde, maar dit werd een miskraam op 9 weken. Nadien kwamen er nog 3 miskramen vorig jaar, het laatste vorige week vrijdag...pfff... en nu komen de vragen hé, wat ik moet doen, nog 1 keer proberen of ga ik het IVF/PGD traject in... ik ben inmiddels 36 jaar, dus heb ook geen jaren meer om te proberen.
    Ik zelf woon in Belgie, zijn er nog mensen hier die PGD in Belgie doen? En, in Jette, of ook iemand in Gent of Antwerpen ofzo. Mijn gyn stelt Jette voor, maar is zo ver rijden voor mij. Enfin, jullie lezen het al, ben vanalles en nog wat aan het afwegen en aan het nadenken. Ik laat nog wel horen wat ik uiteindelijk ga beslissen. Ik wil hier ook alle meiden die zwanger (natuurlijk of met pgd) zijn alvast proficiat wensen.
    Groetjes

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Welkom hier langverwacht!
    Jij staat dus ook voor een zwaar dilemma. Wij hebben het allebei geprobeerd. Ik ben ook Belg en hebben het pgd traject in Leuven doorlopen. Niks dan lof over de aanpak daar trouwens. Als je er vragen over hebt stel ze gerust. Ik heb wel maar 1 poging gedaan, daarna o,verwacht spontaan zwanger en deze gaat voorlopig prima!

16. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi langverwacht, welkom!

@all:
    Heb zojuist de echo gehad en... we hebben het hartje zien kloppen!! Ben er helemaal van overdonderd.
    Het komt overeen qua lengte met 6w2d (volgens cyclus 6w4d) en over twee weken moet ik weer terug komen.
    Ik hoop zo erg dat het nu goed gaat!!!!!!

17. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Welkom langverwacht! hier geen ervaring met het pgd traject, wij stonden op de wachtlijst en toen bleek ik weer zwanger en gelukkig ging het goed en zijn we nu compleet met drie prachtige kinderen. Ik hoop voor jullie dat het ook snel goed komt met een tweede, natuurlijk of via pgd. Welke translocatie heeft jouw man?

Binks: wat een goed nieuws!! hopelijk zijn deze twee weken snel om en ben je uit het termijn waarin het bij jou steeds mis gaat. dit is in ieder geval een goed teken!!

18. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    happy: succes bij de echo morgen!!

19. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Binks wat goed! De eerste mijlpaal heb je dus genomen

20. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi petra en rizzie,

Bij mij ging het de vorige drie keer mis ten tijde dat het hartje moest gaan kloppen, dus voor de zesde week. De afwijkingen die bij mijn translocatie voorkomen zijn van zon ernstige mate dat het vruchtje niet levensvatbaar is. Het geeft me toch wat hoop dat het risico misschien al ietsje is afgenomen nu het hartje goed lijkt te werken..
    Ben in ieder geval wel erg blij! Vond het ook heel bijzonder om te zien :)
    Ik dacht al een knipperend dingetje te zien, maar ik dacht ja het zal wel niet, en toen zei de gynaecoloog dat dat wel echt het hartje was en dat het heel snel klopte. (en dat was blijkbaar een goed teken)
    Ik ben er helemaal vol van, mijn vriend was ook zo zenuwachtig en ik ook van te voren.

Happy, jij ook veel succes bij de echo morgen inderdaad!!

Deel Deze Pagina