Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy3

happy3 Niet meer actief

kounelli; oh dit is jammer, was idd leuk geweest van de eerste keer een plakbaby.

beginneling, nog een maandje en dan start het voor jullie spannend,
    als wij voor een tweede gaan terug op natuurlijke manier proberen, denk niet dat ik ooit het IVF traject in ga, mijn vriend staat daar nie echt voor open, en tja het is ons ene keer gelukt dus een tweede keer moet ook kunnen hé, ik hoop alleen dat ik dan sneller zwanger geraak;)

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Kounelli, wat balen zeg! Echt jammer, het was zo mooi geweest als het in 1 keer goed was gegaan.
    Hopelijk heeft het nu niet doorgezet in je nachtdienst en anders maar flink wat paracetamol er tegenaan! Het is zo al vervelend genoeg en dan hoef je die pijn er niet ook nog eens bij....

3. Elmootje

Elmootje Lid

16 feb 2009
    90
    0
    0
    Elmootje: Jeetje jij hebt ook al een heftige tijd achter de rug. En gelukkig een gezond kindje tussendoor! Is je zwangerschap nu ook geeindigd in een miskraam of is de afloop toch nog goed? En welke translocatie heb jij?

Aan Beginneling: ik heb zo de indruk dat dat voor iedereen hier wel geldt, dat het allemaal nogal moeizaam gaat. Vind het ook pijnlijk om te lezen dat het ook bij anderen misloopt. De laatste zwangerschap is geeindigd in een miskraam met 9 weken, we zagen op de eerste echo geen kloppend hartje. Ik was er heel positief over, maar ik heb mezelf kennelijk aardig voor de gek gehouden dan. Ik weet dat het goed kan gaan, want heb ook een gezond zoontje (wat een geluk is dat dan geweest). Ik vond dat het dan best zomaar nog eens goed kon gaan, maar dat blijkt toch niet zo te werken. Ik heb een Robertsoniaanse translocatie tussen de chromosomen 13 en 14, dat is een wat bekendere variant.

4. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Nou meiden, gek genoeg heb ik nauwelijks pijn gehad... Zelfs niet zoals ik normaal heb als ik ongi wordt... heel vreemd. Maar vanochtend was mijn controle-zwangerschapstest wel weer helemaal negatief, dus het lijkt er op dat wel alles uit mijn lijf is. Wel weer raar om relatief blij te zijn met een nega-test. Maar goed, hopelijk kunnen we nu binnekort weer verder met een nieuwe poging.

@Beginneling: het begint voor jou nu wel echt te naderen, hè, het echte begin! Leuk hoor! En spannend natuurlijk!

5. Nnika

Nnika Niet meer actief

@Kounelli: Wat lees ik nou :(:( Wat naar meid!! Ik had echt het gevoel dat het goed zou gaan bij jou nu :( Sorry!
    Nouja, op naar de volgende ronde weer! Wel fijn dat je zo snel zwanger bent geworden dan op zijn minst.. Nu nog een plakbaby!!!

6. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ Kounelli, gelukkig heb je geen pijn gehad. Wel het idee dat je alles verloren bent? Geen bloedverlies meer? Laat je het nog wel even checken of je helemaal schoon bent?
    Hopelijk snel weer aan een nieuwe poging beginnen. Gelukkig ben je behoorlijk vruchtbaar als het eigenlijk in 1x raak is! Hopelijk de volgende poging weer, en dan een gezond beebje na 8 maanden!!
    Hoe is jullie donor er eigenlijk onder? Zal hem misschien ook wel wat
    doen?

@ Elmootje, dan hebben wij dezelfde translocatie! Altijd weer fijn om te lezen dat je ook een gezond kindje kan krijgen met deze afwijking! Wordt jij ook heel moeilijk zwanger? Of valt dat wel mee?

7. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Beginneling: Heb wel het idee dat ik alles verloren ben, bloedverlies is zo goed als over, en mijn zwangerschapstest was weer negatief. Vind het wel jammer dat ik niets heb kunnen opvangen van het vruchtje, mijn andere drie miskramen (waarvan 1 op net zo'n termijn als deze), liggen met z'n drietjes in onze achtertuin onder de appelboom, had voor mijn gevoel deze er wel graag bij willen leggen... Maar ja, heb echt niets zien verdwijnen. Maar ik ben wel weer schoon nu het bloedverlies over is en de test weer negatief is. Laat geen controle echo meer maken hoor, dat moet dan bij mij op de afdeling en mijn collega's en leidinggevende hoeven nog niet te weten dat wij weer een kinderwens hebben, en ik heb nu ook geen reden om aan te nemen dat ik niet schoon ben, dus laat ik het lekker zo. Eerder ook geen controle echo's gedaan (alleen na miskraam bij 10 weken, omdat ik toch al een afspraak bij de gyn had).
    Nu weer duimen dat ik volgende week weer ergens een eisprong ga krijgen en wij allemaal weer kunnen voor een nieuwe poging... Wij wachten af.

Meiden, ik hoop dat jullie ook snel meer duidelijkheid hebben over wanneer jullie mogen beginnen en dat jullie dan ook op korte termijn mogen starten!!!

8. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb net positief getest hier! O zo blij, maar ook zo verschrikkelijk bang.

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Kan amper geloven dat de lijn er staat!

10. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Gefeliciteerd Petra!
    Het wordt nu wel even een heel spannende tijd voor je, ik zal duimen voor een plakbeeb! In elk geval proberen er niet te veel bij stil te staan, dat helpt wel. (tenminste voor mij werkt dat best goed)

11. happy3

happy3 Niet meer actief

@Petra, duidelijker kan niet hé, proficiat en veel succes,
    ga mijne pc terug moeten afzetten, de hel is weer los gebroken :$

12. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Wow Petra! Die is echt super duidelijk!! Gefeliciteerd!! Hoe ver overtijd ben je? Duim voor je dat het bij jou beter gaat dan het bij mij ging!

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik hoop het ook, ben eigenlijk wel erg bang nu. Ben 4 dagen over tijd.
    Kounelli, nog heel veel sterkte voor jou, ik las net terug dat ik dat nog helemaal niet gezegd had. Hoe gaat het met jullie? Gaan jullie er direct terug voor?

14. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Wooow Petra!! Gefeliciteerd!!!!

15. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ Petra, gefeliciteerd!! Super spannend! Hoe voel je je?

@ Kounelli, en? Al een eisprong te spotten?

Hoe is het met alle andere dames?

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb nog niks van kwaaltjes eigenlijk. hoop maar dat dit een goed teken is. Alleen ben ik vandaag wel erg moe

hoe gaat het met al de rest hier?

17. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Hier goed, we zijn bijna zover dat we een afspraak krijgen in Groningen bij de gyn en dan zal de verwijzing naar Maastricht ook vrij snel volgen denk ik. We hebben eerst nog een heel vragenvuur op papier gehad en zodra ze die in Groningen hebben wordt de afspraak ingepland.

18. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16

19. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Hmm... volgens mij is er met het quoten iets niet helemaal goed gegaan... Nou ja...

20. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    spannend zeg Kounelli! Maken jullie gebruik van een donor omwille van de translocatie dan?

hier alles nog prima voorlopig. Buiten extreem moe te zijn, geen kwaaltjes. 12 september mogen we naar de gyneacologe voor de eerste echo

Deel Deze Pagina