Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo dit herken ik zo. Toen ik de vwp had gehad dacht ik ook dat ik vruchtwater had verloren. Steeds in paniek naar de wc en er was gelukkig niks aan de hand.

Ik zou ook graag een echo apparaat willen, gewoon om te checken of het hartje klopt. Gelukkig mogen we volgende week donderdag weer en als ik het niet meer vol hou dan heb ik een vrijbrief van de gyn om te komen wanneer ik wil. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik me niet gek laat maken en dus wacht tot volgende week donderdag.

Hoe gaat het met de rest?

Liefs

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik had hier wel zo een angelsound, dan was ik toch een beetje geruster. Nu is mini zo beweeglijk dat ik geen doppler meer nodig heb.

Het komt hier allemaal wel heel dichtbij nu, ik ben gisteren op controle bij de gyn geweest en mini is al helemaal ingedaald en heb 1cm opening. Dus ze zou er nog sneller kunnen zijn als verwacht. Ik hoop toch nog op minstens 2 weekjes want ze zou nog maar 2,5 kg wegen nu, en dat is toch redelijk nipt.

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Oh Petra, das wel snel hé, maar ik ken er enkele waar kindjes ook al vroeg ingedaald waren , opening hadden, en dan uiteindelijk nog bijna aan de 40 weken pas geboren werden, 38 weken zou mooi zijn, maar dat duurt ook niet lang meer. :D Langs de andere kant nog ff en je hebt jullie wonder in je armen liggen ;)

Ik heb vandaag 20 weken echo gehad, ik dacht dat onze meid een heel rustige was omdat ik weinig beweging voel, tja, verkeerd gedacht, de gyn kon nooit op tijd iets gemeten krijgen, :p nu al zo'n hevige. Ik slaap heel slecht, ben nu aan het denken dat het toch door haar turnoefeningen komt.
    Alé ik ga me ff op zetel leggen, ben al wakker sinds vanmorgen 05.30u, dl had 39.5°C koorts , nu slaapt ze op de zetel , dus ga mijn kans ook even benutten.

4. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Vandaag de uitslag gekregen van de sneltest, en niets aan de hand :).

Goed te horen dat het jullie allemaal goed gaat!! Bijna 36 weken dat zijn straks echt de laatste loodjes voor je :)
    Leuk zon 20 weken echo daar heb ik ook al zin in, lekker lang en uitgebreid kijken!

Hier wordt de buik steeds dikker :) voelt wel heel echt ook. Morgen op controle bij de verloskundige, hopen dat die kan zien of we echt een meisje krijgen!

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    ik kijk even snel tijdens het eten koken, dus even een hele snelle reactie.
    Binks: gefeliciteerd met de goede uitslag!!

petra: ik had hetzelfde als jij bij mijn oudste en zelfs al 4cm ontsluiting, maar hij heeft het toch gepresteerd om tot bijna 42 weken te blijven zitten, je weet het echt nooit.

happy: wat vervelend zeg dat je zo slecht slaapt, had ik ook erg veel last van. hopelijk word het weer beter!

LPtje: ik herken het zo, ik heb bij de zwangerschap van Daelyn een angelsound aangeschaft omdat ik gek werd van de onzekerheid, ik luisterde iedere dag even naar het hartje, dat stelde mij erg gerust

nou mieden ik ga snel weer, voordat we het eten straks weg kunnen gooien :p

6. happy3

happy3 Niet meer actief

Binks, proficiat, en nu kan je echt gaan genieten zonder angsten ;)
    Rizzie, en hebben ze alles opgegeten?

7. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    haha ja het was nog eetbaar gelukkig :)

8. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Binks! wat een opluchting!

@Petra, ik hoop voor je dat ze nog even blijft zitten, ze mag al bijna komen.

@Happy, het lijkt me echt niet fijn om door de zwangerschap niet te kunnen slapen maar ik zou willen dat het toch zo was. (dan was ik ook zo ver als jij :) )

Ik heb zelf ook een angelsound. (nog van de vorige zwangerschap) maar ik ben bang dat het nog te vroeg is om iets te horen. Daarom gebruik ik m nog niet. Ik zou nu rond de 9 weken zijn.

ZO langzamerhand begin ik toch wel wat meer spanning op te bouwen voor morgen: 2e echo. Het hartje klopte vorige week maar wie zegt dat het dat nog steeds doet? Bij de 2e zwangerschap ging het ook rond deze termijn mis.

ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

9. happy3

happy3 Niet meer actief

Lp-tje, veel succes voor morgen !!!

10. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend morgen LPtje! Dat is toch elke keer weer een beetje spannend ook vind ik hoor...

Ik heb de belangrijke uitslag nog niet gekregen, ik kan nog niet echt juichen ;)
    De sneltest uitslag was van chromosoom 4, 18 en 21 (voor down en nog andere dingen die ik even niet weet).
    Dus helaas moet ik nog twee weken wachten op de uitslag van mijn chromosoomafwijking..

Vanmiddag naar de verloskundige op controle, ben benieuwd :) heb wel zin om de baby weer even te zien!

11. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    o wat spannend voor jou Binks. Ik weet hoe het is. Ik duim voor je meid!

12. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

zijn hier, net zoals ik, stille meelezers die nu steeds een stapje dichterbij in het PGD traject komen? Ik heb vandaag te horen gekregen dat we in het najaar kunnen starten met het traject ! Zijn er meer mensen die rond die tijd mogen starten (de punctie staat nu voor november/ december op de agenda, de exacte datum is nog niet bekend)??
    Het lijkt mij leuk om samen af te tellen en geduldig af te wachten tot wij kunnen starten!! Ik ben namelijk verschirkkelijk ongeduldig en kan niet wachten....

13. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik lees dit onderwerp nu pas. Ben nog niet zo lang lid. Ik dacht ook gelijk pgd is wat voor jullie.
    Ik zit in de eerste pgd/icsi poging ivm familiaire darmkanker
    Ik heb vanmiddag de terugplaatsing
    Dus heb je nog vragen stel ze gerust

14. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Palmboom,

ik zou zo even niet weten wie er in het pgd traject zit hier.
    Wij hebben er een tijdje over getwijfeld maar toch maar besloten om het op de natuurlijke manier te proberen omdat dat bij een translocatie vaak ook lukt.
    Misschien is er een apart topic voor het starten van pgd eind 2013?
    Ik wens je veel succes in ieder geval.

15. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @LPtje: Dank je wel voor de reactie. Ik wacht het nog even af en anders start ik idd een apart topic :)

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Binks, je zit dus toch nog op de wachtbank. Maar toch al een klein beetje juichen dan dat de snelle test goed was. hoe ging het bij de verloskundige?

Happy, lastig he, dat slapen, hier ben ik gemiddeld 8 keer per nacht wakker :-s

lp'tje, succes morgen!

palmboom, leuk dat jullie een datum hebben! worden spannende tijden voor jullie. wij hebben het pgd traject doorlopen, en normaal gingen we een tweede poging doen, maar heel onverwacht toch natuurlijk zwanger geworden

17. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Vandaag echo gehad en alles zag er nog goed uit! Ukkie is nu 9 weken 1 dag! De gyn deed de echo zelf dus we hebben maar 20 seconden kunnen kijken maar het zag r goed uit!

Nu komt het moeilijke gedeelte: wat gaan we doen? Vlokkentest, vruchtwaterpunctie of helemaal niks? Ik dacht dat ik het wist maar de gyn heeft me weer doen twijfelen. Hij zei dat hij het niet zou riskeren een vlokkentest maar ik denk niet dat ik nog een vroeggeboorte aan kan zoals in november vorig jaar. Ik weet ook dat niemand me kan helpen en dat de keuze aan mij en mijn man is.

Ik vind het echt moeilijk..

Liefs

18. happy3

happy3 Niet meer actief

Lp-tje, vind het maar een rare reactie van je gyn :) Mijn gyn probeerde me net te overtuigen om een vlokkentest te doen ipv VWP, om de reden, zwangerschapsduur, en volgens haar is het risico op miskraam tussen VT en VWP bijna gelijkgesteld, wat vroeger niet het geval was, maar de medische wereld gaat verder hé.
    Zelf heb ik gekozen om VWP te laten doen omdat het een gyn in mijn eigen zh uitvoerde, gaf me toch net iets meer vertrouwen omdat ik hem ken. En in mijn geval is de kans op afwijkingen op 16 weken erg miniem.
    Veel succes met je keuze,;)

19. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happy: ik heb ook een beetje een rare gyn. Hij kan best warrig zijn, de ene keer zegt ie dit en de andere keer zegt ie dat. Voor de rest vind ik het wel de geschikte kerel.

Ik weet nog wel dat hij de vorige keer aanraadde om de vt iets later te plannen, bij 12,5 weken. Dan is het ukje net iets sterker.
    Ik ga zo Maastricht maar bellen voor een afspraak. Ik vind het wel weer doodeng..

Hoe gaat het met de rest?

Liefs

20. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wat fijn van je goede echo lp'tje! Moeilijk nu zeg, die afweging. Hier was mijn gyn ook niet zo voor de vlokkentest, maar wij hebben toch doorgezet. Ik kon ook niet nog een vroeggeboorte aan.
    wij hebben de test laten doen door 1 van de beste professors in pre genetische diagnostiek van belgie, dus dat was al een geruststelling; en hij verzekerde ons ook dat een vlokkentest via de buikwand een even klein risico inhield als een vwp. Alleen als de test vaginaal gebeurde was er iets meer risico, maar nog steeds niet erg groot, als het door een professioneel iemand wordt gedaan.

Deel Deze Pagina