Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Petra, je bericht doet me goed. Dankjewel daarvoor!

Ik heb een afspraak gemaakt in Maastricht. Maandag 15 april om half 10 mogen we.. Voor die tijd heb ik nog 2 echo's. Gewoon als geruststelling :)

Ik hoop zo dat het ons deze keer wel gegund is.

Liefs

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    fijn dat dit topic er is he, ik heb hier ook al zoveel steun uit gehaald. iedereen hier weet waar het over gaat, en heeft hetzelfde meegemaakt.
    ik duim voor jullie! Fijn trouwens dat je snel terecht kan

3. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden ik ben er weer.
    Vandaag de 3e echo gehad. Alles ziet er tot dusver goed uit. Ik ben zelfs 2 dagen vooruit gezet: 11 weken en 1 dag nu. Kleintje bewoog goed, was leuk om te zien. Hoe dichter we bij 15 april komen ( dag van vt) hoe meer ik begin te twijfelen. Moet ik het wel doen? Wat als het een gezond kindje is en ik een miskraam krijg door de vt? Zal de zwangerschap deze keer niet gewoon goed gaan? Enz. Ik word er gek van!
    Hadden jullie dat ook? En wat hebben julie uiteindelijk besloten?

Liefs

4. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi iedereen,

Vandaag de uitslag gehad van de vwp en alles is goed!! En ons meisje heeft ook niet de translocatie.
    Ik ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):):)

@lp'tje wij hebben de kans afgewogen dat er iets mis kon zijn met ons kindje (10%) ten opzichte van de kans dat er na de punctie iets mis kan gaan (0,5-1%).

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Brinks: gefeliciteerd!! Wat een super nieuws!!

LPtje: wij hadden van te voren na lang denken besloten dat als ik zwanger zou zijn voor een vt zouden kiezen, hier stonden we beide 100 procent achter. Omdat de kans dat het daardoor misgaat veel kleiner is dan de kans dat het met het kindje niet goed zou zijn en wij wilden het gewoon zo vroeg mogelijk weten, zowel voor onszelf als voor de beide andere kinderen. Toen het moment dichter bij kwam kregen we steeds meer twijfels en werden we zo bang. Toch hebben we besloten onze keuze door te zetten en ondanks de angst was ik achteraf zo ontzettend blij dat ik had doorgezet. Ik kon met de wetenschap dat alles goed was, toch stukken beter van mijn zws genieten dan dat ik anders had gekund. Sterkte met het maken van de beslissing. X

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Binks! wat een super nieuws zeg! dat nieuws kregen wij ook in november, en dat gevoel is gewoon niet te beschrijven he.

Lp'tje, normaal dat je twijfelt hoor. Hier ook met zeer knikkende knieën naar de vt gegaan. Maar bij ons was de kans dat er iets mis was met ons kindje dan ook 50%, en dat risico was gewoon te groot. Ik kon echt een volgende vroeggeboorte niet aan. Wij hadden hier ook de afspraak gemaakt samen om voor elke zwangerschap voor een test te gaan.

Hier loop ik trouwens nog steeds rond, vandaag nog is op controle geweest, en ik heb ondertussen 3 cm ontsluiting en het hoofdje was voelbaar bij het inwendig onderzoek. best spannend dus

7. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    O binks wat een fantastisch nieuws! Ik ben zo verschrikkelijk blij voor je!
    Ik hoop dat ik dat berichtje ook kan posten over een tijdje.

Spannend Petra! Hou je het nog vol?

Ik heb net een flink gesprek gehad met mijn man over de vt. Hij snapt de twijfels ook en zit met hetzelfde. Ons percentage dat het nu niet goed zou zijn is niet heel hoog (mijn man dacht dat ze destijds 3% hadden gezegd) maar de laatste zws eindigde ook in een vroeggeboorte.. Dus ik koop niet zo veel voor die percentages.
    In Maastricht zeggen ze dat een vt veel meer risico met zich meebrengt dan een vwp terwijl andere ziekenhuizen weer wat anders beweren. Het is van de ene kant natuurlijk ook een egoïstische keuze van ons dat we het nu willen weten met alle risico's van dien en niet kunnen/willen wachten op een vwp. Ik weet het gewoon niet meer. Zullen de hormonen wel zijn.. :)

Sorry meiden voor dit wellicht onsamenhangende berichtje maar ik moest het even kwijt. Fijn dat ik hier terecht kan.

Liefs

8. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    lp'tje, hier zei mijn professor dat een vt via buikwand evenveel risico inhield als een vwp, enkel vaginaal zou het iets meer risico inhouden.

ik hou idd nog vol hoor, alleen wordt het allemaal best zwaar nu, zeker met een levendige 2,5jarige die ook aandacht wil en een echt mama kindje is

9. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes met de laatste loodjes meid!

10. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Ik ben gisterenavond laat bevallen van onze tweede wonderdochter! Alles is super vlot gegaan en we zijn super gelukkig! Ze weegt 2800g en is 48 cm

11. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Petra!! Van harte meid! Wat een heerlijk nieuws. Geniet van jullie tweede wonderdochter! Fijn dat alles vlot verlopen is!

12. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Petra wat een fantastisch nieuws! Van harte gefeliciteerd en geniet van de geweldige tijd.

Liefs!

13. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Ik heb je natuurlijk al op fb gefeliciteerd en jullie prachtige dochter bewonderd, maar ook hier gefeliciteerd!! Dat jullie nu een zeer moeilijke periode af kunnen sluiten wn. Lekker kunnen genieten van jullie mooie dames! X

14. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!!!

15. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Petra!! Van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed is gegaan. Wat een kleintje nog, nog niet eens 3 kg! Ga maar lekker genieten van je mooie meiden!

16. happy3

happy3 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met jullie wonder Petra, fijn dat alles vlot verlopen is,ben eigenlijk wel benieuwd naar haar naam, hier nog steeds geen idee :(

@Binks, jij kan nu ook echt genieten, leuk, nu alles echt voorbereiden dan.

@Lptje, veel succes met het maken van je keuze, hier werd ook verteld dat VT en VWP ongeveer evenveel risico met zich meebrengt al heb ik toch gekozen voor de VWP.

Ik lees hier wel zeer regelmatig mee, maar reageren lukt op het moment niet zo goed, vind deze zwangerschap vrij zwaar verlopen, en dochter heeft moeilijke nachten, ze slaapt sinds vorige week in haar groot bed en ze is er niet blij mee, vannacht heeft ze voor de eerste keer een klein 7u doorgeslapen , ik heb er nog een flinke valling bovenop, en word zo een beetje gek van die neusloop :(

Het wordt gewoon tijd dat het zonneke eens goed gaat schijnen ;)

17. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    een tweede zwangerschap en al een kindje in huis vond ik ook best zwaar hoor happy! Hopelijk lukt het doorslapen snel.

hier alles prima! grote zus is erg lief voor babyzusje en voorlopig is ze een hele makkelijk baby die mooi om de 3 uur borstvoeding vraagt en mooi aanhapt en drinkt.

18. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Petra!!!! Ik hoop dat alles voorspoedig is gegaan, nu lekker genieten!!!!!

19. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Petra nogmaals gefeliciteerd! X

20. Opzoek

Opzoek Lid

31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Ik ga PGD in het buitenland doen omdat daar geen wachtlijsten zijn en ik onder narcose punctie krijg. Ik ben hiermee al een keer zwanger geraakt en bevallen. We gaan binnenkort terug voor een 2e.

Deel Deze Pagina