Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ho meiden,

Hoe is het met jullie?

Ik ben van de week weer voor een echo geweest en die was weer goed.
    À.s. Maandag moet ik voor de vlokkentest.. Erg spannend maar dat snappen jullie. Ik heb de echoscopiste nog gevraagd of ze kon zeggen hoe de placenta erbij lag want de vorige keer konden ze geen vlokken te pakken krijgen omdat de placenta te dun was.
    Nu zag ze dat de placenta aan de achterkant lag. Da's volgens haar niet gunstig voor de vt. De kans zit er dus dik in dat we maandag naar Maastricht rijden en na een kwartier weer buiten staan omdat ze niks kunnen doen. Ik vind het zo spannend..

Liefs

2. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lptje,

Heel veel sterkte voor maandag! Ik zal voor je duimen.
    Hier is alles goed, ik voel de baby al goed :) een heerlijk gevoel!
    Alleen kan ik er nu niet van slapen hihi

3. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Hey meiden,

Het is al twee maanden geleden dat ik hier mijn laatste berichtje heb geplaatst, mar ik heb wel af en toe meegelezen. In dit specifieke 'schuitje' toch wel veel herkenning.
    Ik heb ondertussen 14 wk zwanger en de spanning begint steeds meer op te bouwen (maak mezelf helemaal gek met de gedachte, wat als...).
    We hebben vorige week woensdag vlokkentest gehad om te bekijken of dit kleintje weer een ongebalanceerde translocatie heeft, maar ik wordt gek van het wachten... Hoe lang heeft bij jullie de uitslag van de vlokkentest geduurd? Ze zeggen 2tot3 weken, dus de uitslag zou nu binnen 1,5 wk meten komen.
    Wat hebben jullie gedaan om deze spanning weg te nemen?

X J10

4. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    @J10, in ieder geval fijn dat je de vlokkentest nu al achter de rug hebt toch? Bij mij duurde de uitslag van de VWP wel echt 3 weken.. op de een of andere manier kon ik er goed niet aan denken. Ben verder veel en vaak fijne dingen gaan doen met mijn vriend. En op mn werk dacht ik er amper aan.
    Het hielp wel om geen baby spulletjes en dingetjes te kijken en te kopen, dit ben ik ook echt pas gaan doen nadat we de uitslag hebben gekregen. Ik hoop dat je je een beetje kunt ontspannen!

@Lp'tje, sterkte vandaag!!!!

5. happy3

happy3 Niet meer actief

Lp'tje veel succes

J10, veel succes met de uitslag, en ja dat wachten is moordend, wij wisten gelukkig de eerste en belangrijkste uitslagen al na 3 dagen, maar toch hebben die 3 weken heel lang geduurd.

6. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben weer terug uit Maastricht. De vlokkentest is niet gelukt. De placenta lag inderdaad aan de achterkant maar ze had nog een klein stukje waar ze bij kon. Alleen toen ze de naald zo'n 4 cm in mijn buik had zitten zag ze de naald niet meer omdat mijn weefsel in mijn buik wit uitsloeg op de echo. Dat gebeurde schijnbaar vaker, de ene persoon heeft beter echomateriaal dan een ander.
    Het is in ieder geval godsgruwelijk teleurstellend weer. Het zal ook eens een keer meezitten..
    Ik weet wel dat de kans dat het nu nog mis zou zijn met de baby niet groot is maar dat zeiden ze de vorige keer ook en toch was het mis..

Over 3 weken dus terug voor een vwp. Dan nog 3 weken wachten op de uitslag en dan hopelijk echt genieten. Ik ben er zo klaar mee, ik wil blij zijn verdorie.

Liefs

7. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi LP'tje,

Wat balen zeg!!! Of nou balen, wat een K-situatie gewoon. Helaas niks aan te doen, het is ook erg frustrerend dat je op dit hele proces geen enkele invloed kunt uitoefenen.
    Dat vond ik ook het ergste, het maar gewoon over je heen laten komen..
    Heel veel sterkte met wachten, hoop dat je je over een paar dagen beter voelt en je over kunt geven aan het wachten!

8. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    LPtje, wat ontzettend teleurstellend dat de VT mislukt is... Wachten is echt afschuwelijk! Krijg je wel een extra controle tussendoor? Knuf!

Binks en happy, tnx voor de reactie. Dat wordt dus toch geduld hebben:(. Ik heb begrepen dat ze bij een snelle test de translocatie niet meenemen en we daarm daar geen uitslag van krijgen.
    Babyspulletjes kijken doe ik zoiezo nog niet, wordt ik alleen maar ongelukkig van. En gelukkig is er veel afleiding met werk en in de weekenden... Maar de avonden en vooral nachten he:)

9. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    @J10: Ja gelukkig mag ik zo vaak komen als ik wil maar ik weet helaas uit ervaring dat dat niks hoeft te betekenen.

J10: heb jij een vlokkentest gehad of een vruchtwaterpunctie? Als de vt bij mij gelukt was dan had ik volgende week al kunnen bellen voor de complete uitslag. Misschien scheelt het dat wij de test in Maastricht hebben gedaan omdat ze daar ook de onderzoeken doen.. De uitslag voor de vwp duurt 3 weken. Na 1 week heb je de uitslag van de sneltest maar daar hebben wij niet zoveel aan. Onze translocatie zit op 7 en 10. De vorige keer hadden we na 2 weken de uitslag omdat mijn cellen sneller deelden.

Wij gaan tot de uitslag van de vwp ook niks kopen of bekijken. We willen ons nog niet lekker maken.

Liefs

10. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    @LPtje, hier mogen we gelukkig ook komen wanneer we willen. Heel fijn, maar het maakt me ook weer onzeker als ik die kleine weer gezien of gehoord heb... Bij ons is de ervaring idem, het betekent nog niets :(

Wij hebben idd een vlokkentest gehad, maar hebben voor de uitslag 2tot3 weken doorgekregen... Wij hebben de test in Utrecht laten doen (WKZ) maar zijn zelf bij een ander ziekenhuis onder controle.
    Bij ons een translocatie op 4 en 6 trouwens.

Hopelijk zijn de komende weken snel om ook voor jou!

11. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    O lp'tje wat verschrikkelijk balen zeg. Rot dat je nog meer wachttijden hebt nu. Heel veel sterkte.

J10 jij ook veel sterkte met het wachten. Die weken zijn toch moordend.

Ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen, het moet toch ooit eens goed gaan

Ik heb het heel druk maar geniet volop dus probeer wel te volgen hier

12. happy3

happy3 Niet meer actief

@J10: hier werd al wel naar de bekende translocatie gekeken bij de sneltest, maar ligt er net aan of de cellen op de kweek moeten gezet worden of niet, is dus eigenlijk gewoon afhankelijk van welke translocatie je hebt.
    @Petra, zal wel zijn dat je het druk hebt met zo 2 kleintjes in huis, en L. moet je wss toch al goed in het oog houden om niet te hevig te zijn met F. op onbewaakte momenten ?!!

Hier gisteren uitslag van mijn uitgebreide suikertesten gehad, en wonder boven wonder helemaal goedgekeurd, gyn had dit echt niet verwacht, hahahaha, alleen nu lijkt mijn schildklier in de problemen te komen, over 4 weken opnieuw testen :(
    Onze meid is een kleintje voorlopig, is eens wat anders dan de oudste dat was een zwaargewichtje.

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    L is eigenlijk heel lief met haar zusje hoor. Moet ze inderdaad af en toe wat intomen maar het gaat verrassend goed.

En happy, kleintjes worden ook groot hoor ;). L woog net 3 kg en F amper 2kg8

14. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik ben bang dat grote zus hier voor mama gaat spelen, merk nu al dat ze dat doet bij haar neefje van 18 mnd, doet zijne slaapzak uit, kleed hem aan, helpt met de pamper,zet hem in de hoek ;). Ze zegt nu al dat ze zusje in bad gaat steken, en eten geven, enz. Ik moet die dus echt in't oog gaan houden :)

En kleine baby's worden idd ook groot, ik hoop zelfs dat ons prutske geen 4 kg gaat wegen, eentje van 3 kg is genoeg, is al zwaar genoeg om eruit te persen, zal achteraf wel wat extra eten geven :p Ik ben zelf klein en tenger gebouwd, dus die 4 kg was echt teveel :D

15. Opzoek

Opzoek Lid

31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lp tje hebben ze je geen bloedtest aangeboden waar DNS getest wordt om te kijken of alles oke is met de baby of kan dat niet met die bloedtest?

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb zelf meegedaan aan de onderzoeken naar die bloedtest. Toen we gingen voor de vlokkentest hebben ze van mij en van mijn man bloed afgenomen. Maar die test stond nog in de kinderschoenen is me toen verteld en was nog helemaal niet zeker.

Happy, L helpt ook mee hoor, ik betrek ze wel bij de verzorging van F. Ze mag poepje afkuisen als we pampertje verschonen, ze mag zusje wassen met het washandje in bad enz. Alleen probleem is dat ze ook bv wil als F aanligt, maar ik ga echt geen 2,5 jarige aan mijn borst meer laten drinken.

17. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een translocatie op 7 en 10 zitten. De bloedtest laat alleen de meest voorkomende chromosomale afwijkingen zien. Dat heeft bij ons dus geen nut..

18. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Ik heb bij mijn vlokkentest ook bloed afgestaan om deze test verder te kunnen ontwikkelen, volgens mij is de bloedtest nog niet goedgekeurd in NL. Wel begreep ik dat de test alleen voor de trisomieeen en de geslachtsafhankelijke afwijkingen zou zijn. Voor de zeldzame translocaties zullen we voorlopig aangewezen blijven op de VT of VWP.

Petra, ik zie nu pas dat je net bevallen bent van een mooie meid! Gefeliciteerd. Wat heerlijk.

Wat ik me afvroeg,
    Hoe hebben jullie je zwangerschappen emotioneel beleeft, een translocatie is toch een soort zwaard van damocles wat je zwangerschap beinvloed... Is het nog mogelijk om ooit die roze wolk terug te vinden?

19. happy3

happy3 Niet meer actief

Petra, een 2.5 jarige terug aan de borst, ik zou er ook voor bedanken :) Alé ik hoop dat het hier even vlot zal verlopen als bij jullie met de 2 meiden.

J10, bij de oudste ben ik echt beginnen genieten van mijn zwangerschap zodra ik de uitslag van de VWP in handen had, dus rond de 18weken. Maar nu vind ik die roze wolk ook nergens, ik denk dat dat ook wel met het zonnetje te maken heeft, ik heb echt behoefte aan de zon, zoals iedereen wss. En daarbij het verlies van het kindje van mijn broer blijft ook door mijn hoofd spelen, is zo dubbel, hun verdriet en ons geluk. :'(

20. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    'T is allemaal niet meer zo vanzelfsprekend he, een kindje op de wereld zetten... Gelukkig voor het merendeel van de zwangeren dat het gewoon allemaal goed gaat en zij wel kunnen genieten.

Ik hoop toch dat het genieten nog een beetje gaat komen hier. Bij de eerste vond ik het heerlijk om zwanger te zijn, maar helaas hebben we al veel te vroeg afscheid moeten nemen. Ben nu zo bang om dat extreme verdriet weer te moeten ondergaan, dat genieten nog helemaal niet wil lukken. Hopelijk hebben we snel de uitslag van de VT.
    SZ is ook zwanger, dat maakt alle gevoelens toch wel dubbel. Aan de ene kant ben ik zo blij voor haar, en vind ik het prachtig dat zij en haar man zo kunnen genieten. Aan de andere kant ben ik heel bang dat al het bij ons niet goed zit ik constant geconfronteerd word met haar zwangerschap.

Deel Deze Pagina