volgens mij kan je de kleine echt al wel voelen hoor! Ik ben redelijk struis en ik voelde F deze keer al vanaf 16 weken. Hier ging de dag wel redelijk. Alleen weinig slaap gehad. Ik heb F gevoed om 3 u s nachts, na een uurtje weer in slaap; om 5 u liep de wekker van ML af, en om 5u45 riep L me dat ze kaka had gedaan. Die wou daarna niet meer slapen dus naar beneden en om 7 u F weer gevoed. Ik was zo blij dat het middag was en de 2 meisjes in bed lagen, en zo heb ik ook nog 2 uurtjes kunnen bijslapen op de zetel. Maar al bij al is de dag dus goed verlopen. Vandaag gaat het al veel vlotter. L heeft tot 8 geslapen dus dat scheelde al veel. En deze namiddag gaan we naar mijn mama, gezellig wat in de tuin zitten en profiteren van het goede weer.
Petra, zo te horen groei je als snel in de rol al mama van twee aandacht vragers LP volgens mij kan het best hoor dat je dienkleine et 14 wk al voelt. Hangt een beetje van de ligging vande placenta af, maar beweging is er al genoeg. Ik heb deze kleine spruit al met 15+ voor de eerste keer gevoeld, terwijl de vorige zwangerschap de eerste keer bij 17 wk zich kenbaar maakte. Hoe gaat het wachten verder, weet je al een datum voor de vwp?
jeetje wat is er ineens veel geschreven, ik kijk even een tijdje niet en ik heb heel wat bij te lezen J10: gefeliciteerd met de goede uitslag! super nieuws!! Nina: wat leuk om van je te horen! gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!! goed om te lezen dat het met jullie goed gaat. voor diegenen die nog in spanning zitten, ik duim voor een snel positief resultaat! hier gaat alles goed, kleine meid is aankomende zaterdag alweer 8 maanden, de tijd vliegt echt om. het is echt een heerlijk makkelijk meisje, lacht bijna de hele dag, behalve als ze honger heeft, want het is nogal een vreetzak haha. is haar ook wel aan te zien verder heb ik afgelopen week te horen gekregen dat mijn functie in zijn geheel komt te vervallen, daar baal ik wel van, want heb op dit punt absoluut geen zin om me bezig te houden met het zoeken naar iets anders, maargoed er zal niks anders op zitten natuurlijk. komt vast ook wel weer goed.
Hoi meiden, Hier zijn we van de hel en terug.. Afgelopen donderdag werd ik wakker 's ochtends en ik voelde vocht in mijn onderbroek. Ik dacht eerst aan urine maar daar rook het niet naar. Ik ben naar de wc gegaan en meteen toen ik ging zitten kwam er een nieuwe golf vocht. Ik keek en overal bloed.. In paniek mijn man geroepen ik dacht dat mijn vliezen gebroken waren. We hebben snel wat spullen gepakt en zijn naar de eerste hulp gereden. In de auto kwam het besef en ik heb alleen maar gehuild. Eenmaal in het ziekenhuis ben ik doorgestuurd naar de verloskamers en hebben ze me onderzocht. De echo was goed... Het hartje klopte en er zat genoeg vruchtwater. Dat vond ik raar want ik heb toch vocht verloren en ik bloedde best veel ( in het ziekenhuis werd het minder). Om te checken of ik vruchtwater lekte hebben ze 2 testen gedaan: 1 test met een wattenstaafje die even op kweek moest en een varen-test. Bij de eerste test kwam er uit dat er vruchtwater te zien was, bij de varen-test niet. Ze kwamen met de conclusie dat de eerste test een vertekend beeld kon geven omdat er bloed bij zat, daar reageerde de test ook op.. Ik zou moeten blijven die dag om te kijken wat er zou gebeuren.. Aan het begin van de avond kwam de arts. Hij vertrouwde het nog niet en gezien mijn medische geschiedenis vond ze het verstandiger om te blijven en als het bloedverlies echt 24 uur gestopt zou zijn dan konden ze een nieuwe vruchtwatertest doen. Die nacht ben ik weer bloed verloren... Die ochtend is er weer een echo gedaan e die was weer goed. De baby bewoog goed en er zat op genoeg vruchtwater. Omdat ik die nacht weer bloed verloren was konden ze weer niet testen. Het werd langzaam bruin maar moest weer een nacht blijven.. De volgende ochtend (zaterdag) verloor ik nog steeds bruin bloed en had ik het gevoel alsof ik druppeltjes vocht verloor. Die middag hebben ze opnieuw op vruchtwater getest. Bij de eerste test zat weer wat bloed. Daarna hebben ze de varen-test nogmaals gedaan. Na een kwartier de uitslag: allebei negatief dus geen vruchtwater! Ik mocht naar huis! Ik ben nu dus sinds gistermiddag weer thuis en het is nog wat onwerkelijk en ik ben nog echt wel bang. Ik moet het rustig aan doen van de arts dus dat doe ik ook. Ik weet dat het goed zit maar toch vraag ik me af wat ik die donderdagochtend gevoeld heb en waar af bloedverlies vandaan kwam. Ook voel ik nu nog steeds druppeltjes vocht lopen waarvan ik niet weet wat dat is. A.s. Maandag had ik de vruchtwaterpunctie. Die gaat nu niet door. De afspraak is verzet naar volgende week maandag. Ik moet zeggen dat de wereld er nu gelukkig anders uit ziet als donderdagochtend maar de schrik zit er goed in.. Liefs..
He meid wat moet je geschrokken zijn!!Heeft de gyn ook geen idee wat het zou kunnen zijn? Doe rustig aan!! Dikke knuffel!
O zeg, wat een angsten moeten jullie uitgestaan hebben. Gelukkig waren de testen negatief en de echo's goed. Hebben ze echt geen idee wat het kan geweest zijn?
Nee helaas hebben ze geen idee. Mijn placenta ligt wel laag maar niet voor de baarmoedermond.. We moeten nu maar vertrouwen op de goede echo's en me de komende tijd nog maar even rustig houden.
Lptje, wat heftig meid, dat je dit nu ook nog moet meemaken, hopelijk is de rust nu beetje weergekeerd, en laat je maar bedienen nu, rusten, rusten, rusten
Jeetje ik heb overal kippenvel, wat is dat schrikken! Heb je zon apparaatje waar je zelf het hartje mee op kan zoeken? Dat lijkt me in jouw geval misschien wel prettig!! Wat balen dat nu de vwp niet door kan gaan, wat een pech. Maar better safe than sorry natuurlijk! Ik denk aan je hoor, probeer maar lekker rustig aan te doen en je toch enigszins te ontspannen voor zover mogelijk!!
Wat een lieve reacties van jullie! Dat doet me goed! @binks: ja, we hebben zo'n angelsound. We gaan vanavond even luisteren. De rust is nog niet helemaal terug. Het besef van wat er gebeurt is begint nu pas tot me door te dringen. Ook heb ik last van een trekkerig gevoel bij mijn baarmoeder dus dat maakt me niet geruster. (Zal wel bandenpijn zijn, maar toch..) Ik heb deze week vrij van mijn werk dus ik kan het rustig aan doen. Liefs
Nee daar hebben ze niks van gezegd. Ik moest het rustig aan doen, meer niet. Ik moet volgende week donderdag weer naar de gyn, ik zal t m dan nog eens vragen.
Ik zou toch wel aangeven dat je doodsbenauwd bent, en het liefst van al gewoon in je zetel doorbrengt om voldoende rust te hebben, of toch op zijn minste enkele weken, want was ff vergeten dat je nog niet zo ver bent als mij
@LPtje, Hoe gaat het nu met je? Is alles weer een beetje rustiger? Heb je al een nieuwe datum voor de vwp ondertussen?
ja ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met je is? ik hoop dat alles weer wat rustiger is en dat het allemaal goed gaat
Ha meiden, Hier is het nog niet echt rustig.. De afgelopen anderhalve week zijn wel rustig verlopen. Gisteren had ik de vruchtwaterpunctie. Deze ging goed. Het vruchtwater was wel gekleurd (een beetje roestig bruin van kleur) maar volgens de arts kwam dat omdat ik bloedverlies heb gehad. Ook konden ze het geslacht al zien. Het is een jongen! Vol goede moed naar huis tot ik vannacht naar de wc moest. Ik veegde weer bloed af.. Gelukkig niet helderrood maar bruin roestig. Ik heb meteen de verloskamers gebeld in het zkh en zij hebben me laten komen. Echo was goed en de testen om te kijken of ik vruchtwater verloor waren ook goed. Nu ben ik weer thuis en verlies geen bloed meer maar heb wel wat zeurderige buikpijn. Ik maak me echt wel zorgen. Wat tref ik vannacht weer aan of morgenvroeg? Gaat de buikpijn erger worden? Kunnen jullie me gerust stellen? Liefs.
He meid wat vreselijk die onrust! Het is al lastig genoeg allemaal! Dat het bruin is is iig een goed teken. Ik verloor ook bloed tot ongeveer de 20e week en ik durfde bijna niet naar de wc bang om bloed te vinden wn. Bij elk steekje of pijntje schrok ik me rot. Het is gelukkig allemaal goed gekomen en dat komt het bij jou ook, dat moet gewoon! Rustig aan blijven doen, laat andere dingen maar even lekker zitten. Ik had na de vt nog 4 dagen last van buikpijn, ik weet niet hoe dat met een vwp It, maar ik denk dat het daar wel van kan komen, moet even weer tot rust komen daarbinnen. Wat leuk een jongen! Ik hoop zo dat het bloeden nu is afgelopen en dat je ook nog gewoon van je zwangerschap mag genieten. Dikke knuffel!
LPtje, wat een schok! Hoe is het nu met je? Brr, ik zit echt met schrik in mijn hart je verhaal te lezen! Fijn dat de vwp alsnog gelukt is, maar echt geruststellend is het dus nog niet! Het zware wachten is nu dus ook begonnen... Is het niet mogelijk voorlopig in ziekteverlof te gaan zodat je echt rust kan nemen? Ik duim voor een goede afloop!
De nacht ben ik redelijk goed doorgekomen, geen bloed. Alleen vanochtend weer wel... Steeds bij het afvegen veeg ik bruin mee.. Ik word er zo bang en onzeker van. Als het maar niet doorslaat naar rood.. Morgenvroeg een afspraak bij de gyn incl. Echo. Misschien dat hij er nog wat geruststellends over kan zeggen. Ik ben deze week nog met ziekteverlof maar als alles goed gaat wil ik volgende week toch wel weer gaan werken. Liefs
ik zou het wel even rustig aan doen hoor meid! niet alleen voor je lichaam maar ook geestelijk weegt dit erg zwaar. ik hoop dat je morgen wat wordt gerustgesteld