Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    :( sjonge!! Laten we hopen op het beste!!!! Stertke voor straks!

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Echo was gelukkig goed! Binnen paar weekjes moet ze nog wel een scan krijgen om te kijken of haar nierkleppen goed werken maar dit is toch al ok.
    Toch even klagen hoor, van de zwangerschap al amper kunnen genieten door de angsten en nu wordt mijn kraamtijd hier weer door over schaduwd

3. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Petra, ZP is een goede plek om je hart te luchten. erg gemakkelijk is het ook allemaal niet! heel veel sterkte de komende tijd, en hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!

4. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid wat zal dat schrikken zijn geweest! En je klaagt niet, het is ook gewoon klote dat je dit weer overkomt. Gelukkig lijkt het goed te zijn dus ik hoop dat je snel zekerheid hebt.

Hier heb ik een klein beetje nieuws..
    Vanmiddag Maastricht gebeld en we hebben waarschijnlijk voor dinsdag een uitslag.
    Ook had ze iemand van het lab gesproken en van de tien cellen die ze moeten onderzoeken waren de eerste paar cellen goed (!) Omdat ze eerst alle cellen gezien moeten hebben voordat ze een definitieve uitslag kon geven hield ze nog een slag om de arm. Maar volgens haar kwam het eigenlijk nooit voor dat het na de eerste goede cellen er slechte cellen te zien waren. Maar het blijven artsen, helemaal zeker kon ze niet zijn...
    Wat moet ik hier nu van denken? We willen een gat in de lucht springen maar zijn nog zo bang voor de genadeklap..

Liefs

5. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Petra, wat een goed nieuws. Snap goed dat je even wil 'klagen'. Dit is toch weer schrikken! Maar gelukkig dat alles er goed uit ziet...

Lptje, het lijkt mij erg sterk dat een arts je deze informatie zou geven als ze niet redelijk zeker zou zijn van haar verhaal. Helemaal in deze situatie waar zij natuurlijk ook dagelijks mee te maken heeft mag ik aannemen dat ze maar al te goed snapt dat ze beter geen tipjes van de sluier kan oplichten wanneer dit geen betrouwbaar beeld zou geven. Ik bedoel hoe makkelijk is het voor haar om gewoon alleen te zeggen dat je voor dinsdag een uitslag krijgt? Dat is op zichzelf toch al gewoon goed nieuws (sowieso dat je überhaupt een uitslag krijgt!)
    Nou ben ik geen arts en zou ik ook een slag om de arm houden, ga ik er toch vanuit dat je vast voorzichtig blij kunt zijn hoor...

6. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    LPtje, ik heb ondertussen geleerd blij te zijn met de kleine dingen. Voor nu is het goed nieuws, dinsdag zeer waarschijnlijk een uitslag! Hoe zeggen ze dat zo mooi, take babysteps :) nu hopen op een mooie uitslag.

Petra hoe is het verder bij jou? Al beter nieuws?

7. happy3

happy3 Niet meer actief

Petra , hopelijk kan je snel echt gaan genieten van je gezinnetje, maar ben al heel blij voor je dat de echo goed was ;)

Binks dan heb je het idd nog extra druk, toch maar genieten van je meisje, 9 mnd zijn zo voorbij hé.

Lp'tje ik zeg het al van in het begin op valentijn positief testen, kan niet anders dan een happy end hebben :p

J10 en hoe ist verder met jou?

Rizzie, met jullie alles ook ok?

En al de anderen die hier nog meelezen , alles in orde? De kleintjes doen het allemaal goed hoop ik?!!

Wij vertrekken vrijdag voor een weekendje naar de panne, Plopsaland here we come !!!! Nu nog de zon en mijn weekend kan niet meer kapot, en dinsdag wordt mijn kleine meid alweer 3 :$ dat gaat zo snel.

8. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een berichtje, ik ben net gebeld door Maastricht..

DE UITSLAG IS GOED!!!!! Het manneke is wel drager maar da's niet erg.

Liefs!

9. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw!! Gefeliciteerd wat een heerlijk nieuws!!!!!

10. happy3

happy3 Niet meer actief

Lptje goed nieuws !!!!! Drager zijn is niet erg, heb er hier zo ook eentje rondlopen ;) oh ja wij lopen zo ook rond zeker?!! :))

11. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    LPtje, gefeliciteerd! Wat een heerlijk bericht :) en ook al sneller dan verwacht.
    Kleine is bij ons ook drager, maar ik hoop erop dat ook de diagnostische technieken over 20a30 jaar weer een stuk verder zijn en onze kleintjes sneller info zullen hebben.

Voor nu, ik hoop dat je wat kan gaan genieten. Ik vind dat zelf nog wel wat moeilijk, maar het begint steeds meer te komen!

Gisteren heb ik me voor het eerst aan een aankoop gewaagd, een rompertje en een mutsje voor na de bevalling. :D ja ik ga er langzaam in geloven.

Happy, veel plezier in plopsaland!

12. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    lp'tje, wat een super nieuws! volop genieten nu hoor.
    hier is onze oudste ook draagster maar gelukkig staat de wetenschap niet stil.

happy, heel veel plezier in plopsa.

wij zijn sinds gisteren terug thuis, er is niks abnormaal gevonden dus de ontsteking was gewoon pech hebben.
    nu beginnen de voorbereidingen want volgende week zondag vertrekken we op vakantie naar frankrijk! 2 weekjes genieten

13. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ha meiden,

Ik lees en leef nog steeds met jullie mee!
    Wat fijn dat, ondanks alle spanning, er toch steeds weer goede berichten komen!

Hier gaat het helemaal super. Het is echt genieten met mijn twee mannetjes! Ze hebben het samen ook heel fijn en ontwikkelen allebei zo leuk.
    Ik zal proberen weer wat vaker te reageren, maar komt er vaak niet zo snel van, omdat ik dan even bijlees en dan de kinderen weer aandacht vragen.

Gebruikt één van jullie trouwens misschien een breastflow fles? Ik heb nog twee spenen daarvoor liggen, die ik niet gebruik en kwijt wil... Dus mocht je iemand weten?

14. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Petra wat fijn dat alles weer goed is! zal ff goed schrikken zijn geweest.

j10 hoe is het met jou?

En met de andere meiden?

Hier begint het besef langzaam te komen dat de uitslag goed is. ik vind het nog wel echt eng om te genieten want maandag krijgen we een uitgebreide 20 weken echo. Ik maak me toch een beetje zorgen dat we daar iets te horen krijgen.. Ook al ben ik nu net zo gezond als elke andere zwangere, de angst wil niet weg.

Hadden jullie dat ook?

Liefs

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Kounelli, wat leuk van je te horen! Ja hier is het ook erg druk met 2 kleintjes maar ik kom tijdens de bv momenten vaak lezen en schrijven. Even de tijd dan

Lp'tje, klinkt heel bekend hoor, ik was pas gerust toen onze meisjes geboren werden. De angst bleef toch

16. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    LPtje,

Heel herkenbaar hoor! Je weet vanuit de VWP (VT voor ons) dat de ongebalanceerde translocatie jullie bespaard is gebleven en toch komt die roze wolk nog niet echt langs. Volgens mijn gyn is dat heel normaal en moet je ook niet van jezelf eisen dat dat meteen komt. Ik heb het pas echt kunnen loslaten toen ook de GUO goed was, maar toch blijf ik gereserveerd. Blijdschap en verdriet wisselen elkaar regelmatig af, maar het voelt wel goed daar soms aan toe te geven. De blijdschap met deze kleine is heerlijk, het verdriet laat me nog stilstaan bij dat mooie leven wat er helaas niet mocht zijn, maar waar ik heel trots op ben.

Het genieten komt vanzelf, wanneer je er klaar voor bent om je eraan over tebgeven.

X

17. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vandaag de guo gehad en alles is goed. Hij lag er goed voor dus het was in 25 minuten gepiept. De groei is keurig en er was niks geks op te merken. Ik ben zo verschrikkelijk opgelucht. Ik denk dat het genieten nu pas begint.

Liefs

18. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    LPtje, wat heel fijn dat je nu ook goed bericht hebt na de 20 weken echo. Alles ziet er nu goed uit voor jullie kindje. Je hebt nu echt geen extra risico's meer dan een andere zwangere!
    Maar ook ik snap je heel goed!
    Ik had bij beide kinderen ook pas rust toen ik ze gezond en wel in mijn armen had (ik heb geen puncties laten doen).
    Probeer te genieten wanneer je kan, en klim na je bevalling op die roze wolk!
    En plaats een banner! Dan kunnen we met je mee aftellen!:)

19. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dan :)

20. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Gefeliciteerd dames, met het goede nieuws! Ik lees ook nog af en toe mee met hoe het jullie vergaat. Maar typen is lastig op mijn telefoon...

Hier gaat het heel goed, de kleine man groeit als kool. Ik denk nog wel soms terug aan de moeilijke tijd die eraan vooraf ging... Zag bij babyboom ook een stel met een translocatie.

Deel Deze Pagina