Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalroel

26 jul 2012
    60
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    J10.
    Bedankt voor de info folder. Hier heb ik zeker iets aan. Ook voor mijn ouders / familie fijne informatie

Gr.

2. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Binks: wat ga je hard!

@nieuwe meiden: probeer echt nog een beetje positief te blijven. Het kan echt, met een translocatie gezonde kinderen op de wereld zetten! Mijn jongste is gisteren 1 geworden en mijn oudste wordt morgen 3! Na het verlies van onze Sterre* hadden wij niet gedacht dit geluk nu te hebben, maar je ziet, het kan echt! Het kost misschien wat meer tijd en zeker meer zenuwen, maar toch... Geef de moed niet op!

Hier: afgelopen zaterdag groot feest gehad vanwege de verjaardagen van de kinderen. Was gezellig.
    En... gisteren gehoord dat de donor nog wel voor derde wil gaan met ons!
    (Tenminste zo kijkt hij er nu tegenaan, ik moet eerst nog een opleiding doen, dus we kunnen pas mei volgend jaar starten, dus dan vragen we hem opnieuw of hij het nog ziet zitten, maar voor nu kunnen wij verder met dromen en nadenken of we het nog een keer aandurven, spannend!)

3. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    O kounelli, wat is dat een goed nieuws zeg!
    En nog een dikke proficiat met de verjaardagen.

Hier genie ten we volop van het mooie weer, wat is het echt zomer nu zeg

4. happy3

happy3 Niet meer actief

kounelli, weer iets leuks om naar uit te kijken dan, hopelijk zijn we snel een jaar verder, dat je er werkelijk weer kan voor gaan.

Hier gisteren nog eens controle gehad, was de laatste bij mijn eigen gyn, want ze heeft vanaf maandag verlof, ik weet nu al zeker dat ik ten laatste 5 augustus 's avonds of 6 augustus 's morgens ingeleid zal worden, dus 7 augustus zal ik wss mijn meisje wel ten laatste in mijn handen hebben, ik hoop wel dat de bevalling eerder uit zichzelf in gang schiet, maar zowel gyn als ik hebben daar onze twijfels sterk over :p Voor de oudste dochter duurt het allemaal wat lang, ze geeft echt aan dat de baby nu wel mag komen. Maar van mij mag het allemaal nog ff blijven zitten, ik voel me de laatste dagen super, lekker genieten van het warme weer, en de allerlaatste stampjes in mijn buik, het besef dat dit allemaal de laatste keer is , is wel heel groot :)

5. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Happy: ik had helemaal niet in de gaten dat jij al zo ver bent!
    Wat grappig dat je het juist wel lekker vindt met dit weer zwanger te zijn, meestal willen de zwangeren die bijna uitgerekend zijn met dit weer wel graag bevallen zijn. Maar geniet er nog maar lekker van als dat nog kan! Toch ook wel fijn te weten wanneer je uiterlijk gaat bevallen, of niet?
    Bij welke termijn ben je bij de oudste bevallen?
    Succes!

6. happy3

happy3 Niet meer actief

Ja gyn zei gisteren ook dat er niet veel zijn die nu graag zwanger zijn. ;)
    E. is geboren op de uitgerekende datum , ben ingeleid bij haar owv diabetes, maar de arbeid heeft daardoor 38u geduurd. Dat wil ik nu dus echt niet meer meemaken :(
    Het is idd wel fijn om te weten wanneer ik ons meisje ten laatste kan verwachten. :p

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    O happy, nu komt het wel erg dichtbij. Wel grappig dat je echt weet wanneer jullie je meisje ten laatste kunnen verwachten.
    Geniet er nog maar van, die stampjes zijn zo een zalig gevoel.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Lieve meiden,
    Ik meld me weer eens na een lange tijd.. Wat fijn om positieve berichtjes te lezen van de meiden uit 'mijn' tijd en de tranen Wellen op als ik berichtjes vd nieuwkomers lees... Sterkte meiden, ik hoop dat jullie snel een goede zwangerschap mogen hebben. De angsten, onzekerheden zijn slopend en helaas heel herkenbaar. Hier een zoon van bijna drie en dochter van ruim tien mnd. Wij kwamen na drie miskramen er net voor de zwangerschp van dochter erachter dat ik draagster ben. Wonder boven wonder was de eerstkomende zwangerschap meteen goed...
    Elke dag viel ik enorme dankbaarheid voor mijn twee wondertjes. Ik ben zo gelukkig met ons gezin. De wens voor een derde speelt ergens helaas geregeld op.. We zouden het graag willen proberen over een jaar ofzo maar anderzijds wat doen we ons en ons gezin aan? We zijn gezegend met twee gezonde kinderen; moeten we het hier niet bij laten? Ook vinden we twee kleintjes al best pittig. Je hebt zo weinig tijd voor jezelf en elkaar en continue de fabriek draaiende aan het houden.. Is een derde erbij niet enorm zwaar vragen we ons af? Maar anderzijds is ons geluk verdubbeld met de komst vd tweede dus vast ook met een evt derde.. Drie kindjes van ons op de achterbank.. Wat lijkt me dat mooi! Lastig hoor...
    Ik lees en leef met jullie allemaal mee! Met iPhone te lastig om op een ieder te reageren.

9. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Wat is er weer vee geschreven de afgelopen tijd. Ik ben ondertussen weer terug van een paar weken zuid-Frankrijk.
    Hier gaat alles zijn gangetje: de kwaaltjes van dikke voeten beginnen op te spelen, rusteloze benen en last van rug en buik als ik te veel gelopen heb. A.s. Dinsdag weer naar de vk, ben benieuwd hoe het met ons manneke gaat.

@pepernootje, wat jammer dat ik je hier welkom moet heten. Aan de andere kant: de strijd is nog niet gestreden, kijk maar naar mij. Mijn man is drager van een translocatie op chromosoom 7 en 10. Na 2 miskramen (1 spontane en 1 dmv cytotec) en een vroeggeboorte ben ik nu zwanger van een gezond jochie. En dat alles op de natuurlijke manier. Het kan dus echt.

Liefs

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Meiden, mogelijk wordt er een bloedtest ingevoerd die bij acht wk zwangerschap chromosoomafwijkingen kan traceren. Dat ia goed nieuws toch? Betekent dit dat puncties overbodig worden?

11. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas niet Bunchy. Dat betekent alleen dat de trisomieen zichtbaar worden. De test voor de translocaties gaan er volgens mijn gynaecoloog niet komen omdat deze te specifiek zijn.
    De bloedtest vervangt alleen de nekplooimeting.

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Oo, dat is heel erg balen. Zou zo ontzettend veel leed bespaard kunnen blijven..

13. happy3

happy3 Niet meer actief

Tis hier zo rustig, iedereen van de vakantie aan het genieten ?
    Ik loop nog steeds rond, vandaag controle gehad en het ziet er naar uit dat ik toch nog wel spontaan ga bevallen, vanaf nu om de 2 dagen aan de monitor.

14. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend happy!!!!
    Wij zijn ondertussen goed en wel verhuisd. Nog niet alles op orde maar dat moet deze week goed komen. Morgen komen ein-de-lijk de meubeltjes van de babykamer binnen die we maanden geleden al hebben besteld. Gelukkig nog op tijd!
    Vandaag komt de wasmachine en kan ik de kleertjes en lakentjes gaan wassen gelukkig. Nog vier weekjes te gaan dus ben blij dat ik aan de gang kan met alles in orde maken eindelijk!!
    Met mij gaat verder alles wel redelijk. Best veel kwaaltjes en heel erge last van m'n rug wel. Als ik een stukje heb gedweild dan kan ik bijna niet meer lopen, best bizar. Met ons kleine meisje is alles heel goed! Ze heeft een groeispurt gemaakt, en ze verwachten dat het geen kleintje gaat worden.. Misschien dat ik daarom last heb van kwaaltjes ik ben zelf wel een kleintje haha! De gynaecoloog vond m'n buik ook aan de grote kant de laatste keer, die steekt ook helemaal naar voren, aan de zijkanten zit nog steeds niks!

Zo heel verhaal, haha. Hoe gaat het met jullie allemaal?

15. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Happy en Binks: ik zeg: kom maar door met dat babynieuws!!!:)
    Binks: jij mag nog wel heel even wachten hoor...:p

16. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik loop nog steeds rond, en mijn meisje beweegt nog heel hard, (blijkbaar wil dat zeggen dat ze nog geen zin heeft om te komen:))

Binks, bij jou kort het ook op, niet teveel last van de warmte tot nu toe ?

17. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben wel erg opgezwollen van het vocht.. M'n handen tintelen de hele dag en ik pas nog maar een paar slippers!
    Morgen wordt het hier 35 graden :( das niet zo fijn terwijl ik normaal gesproken heel goed tegen de warmte kan!!

Spannend happy zo overtijd zijn :) kan het gewoon elk moment gaan gebeuren hè!!!!

18. happy3

happy3 Niet meer actief

Idd spannend, sinds vanmorgen vruchtwater aan het verliezen, maar geen weeen. Vanavond starten ze met opwekkers. Morgen heb ik onze dochter zeker in mijn handen

19. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn!! Heel veel succes en geluk gewenst :)

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Happy wat lees ik nu!!! spannend zeg!!! heel veel succes gewenst!!!! dat jullie maar snel van jullie kleine meid en zusje mogen genieten.

Ik reageer later nog even verder, heb het enorm druk, maar zag ineens dat happy een bericht had geplaatst en ik leef natuurlijk mee, dus moet ik wel even kijken :)

Deel Deze Pagina