Hallo, Ons dochtertje is nu een maand oud en sinds 1,5 week heeft ze last van hormoonpuistjes, althans dat denken wij het ook het cb...Het begon in haar gezichtje, werd wat minder, maar nu toch weer wat verergerd. Ook zit haar hals en nek onder deze rode puistjes. Verder op haar lichaam zit het niet. Heb natuurlijk ook even gegoogled en de 1 zegt smeren/vet houden en de ander zegt niets doen...ook het cb zegt niets doen. Komt dit jullie bekend voor, zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan??? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes Thessa
Mijn dochter heeft het ook, ik zou niet weten wat je eraan zou moeten doen. Het gaat vanzelf wel weg.
Ik heb er ook niks aan gedaan. Lucas had het heel erg, met allemaal van die kleine gele kopjes erop. Met name in zijn gezichtje... Mijn handen jeukten als ik dat zag, maar ik ben er toch vanaf gebleven, Vond het wel een naar gezicht
Wij hebben er ook helemaal niks aan gedaan, ging na 3 weekjes vanzelf weer weg...ze had er ook geen last van verder ofzo, was alleen zo`n zielig gezicht, maar als ik nu de foto`s terug zie moet ik er wel een beetje vertederd naar kijken ze was trouwens ook 4 weken toen ze er last van kreeg.
net als bij een ander topic van iemand die dit schreef. Voelen de wangen zacht: niets aan doen. Is het schuurpapier dus ruw...toch even naar de huisarts gaan mocht het over een week of 2 niet weg zijn. Kan ook eczeem zijn.
ik hoop wel dat ze snel weggaan, denk niet dat ze er last van heeft, maar het ziet er wel naar uit. Wie weet is het in haar nekje wel warmteuitslag, maar het zullen idd wel de hormoonpukkels zijn. Morgen toch een afspraak op het cb met een arts, dus gelijk ff checken..
Hier hetzelfde verhaal toen hij ongeveer een maand was. Ook niets aan gedaan. Werd na een weekje al minder. Later kreeg hij wel warmte uitslag in z'n nekje. Daarvoor heb ik koelzalf (zonder rozenolie) gekregen via de huisarts.