Nu 4,5 weken geleden is bij mijn vriend en mij bloed afgenomen voor chromosomenonderzoek ivm 2 miskramen. Weet iemand hoelang het duurt voordat deze uitslag bekent is? Ik kan me niet meer herinneren dat mijn gynaecoloog heeft verteld hoelang dit duurt. Ik denk zelf een aantal weken?
hoi hoi volges mij 2 weken ik zou als ik jou was even het zh bellen en vragen of ze de uitslag binnen hebben groetjes nathalie
bij ons 12 februari geprikt, uitslag eind april, duurt dus wel ff ! maar zou gewoon bellen hoor wie weet is het sneller.. gr Ing
Bij ons is in Januari geprikt en kreeg pas in April de uitslag. De uitslag was voor ons niet al te best, nu worden mijn schoonouders onderzocht, eind Augustus laten prikken en verwachten uitslag in December. Sterkte en succes ik zie dat we al bijna even lang bezig zijn. Wij zijn sinds eind december 05 bezig. Groetjes
Uitslagen voor stollingsonderzoek zijn al binnen 2 weken bekend, voor de uitslag van het chromosomenonderzoek moet je een maandje of 3 geduld hebben. Bij ons is daar begin deze maand voor geprikt en begin januari krijgen we daar de uitslag voor.
Hoi Meiden! Bedankt voor jullie reacties! Stom ook dat ik het zelf helemaal niet weet. Heb geen leuke gynaecoloog die overal nogal lacherig over doet. Z'n favoriete opmerking is: "Sommige vrouwen hebben wel 10 zwangerschappen nodig voor 1 kindje" . Net alsof hij daarmee bedoeld dat het niets voorsteld 2 miskramen gehad te hebben. Ik moest er ook wat meer rekening mee houden dat het nou eenmaal vaak misgaat. Makkelijk gezegd, ik was erg voorzichtig deze 2e keer, maar na een goede echo had ik niet verwacht dat het weer fout ging. Het hele gesprek ging daardoor een beetje langs mee heen, zat daar met tranen in m'n ogen. Moet er binnenkort weer heen voor periodieke controles voor mijn eierstokken, maar zie er nu al tegenop! Het is dat hij op dat gebied de beste is, anders was ik allang weggeweest. Silla, we zijn inderdaad ongeveer even lang bezig. Wij zijn ook in december 2005 begonnen. Wij hebben al wel een kindje, een dochtertje van 2.5 jaar, dus dat is een hele troost. Hebben jullie al kinderen? Wat erg voor jullie dat de uitslag slecht was! Wat betekent dat in de praktijk voor jullie? Sterkte! Robing, wat was jullie uitslag? Inez, heel veel succes. Duimen maar dat er geen afwijkingen worden gevonden! Liefs Sara
@Sara, Wij hebben nog geen kids (helaas). De uitslag betekend voor ons (in een notedop) dat we: - Onze kans op een MK verdubbeld is (vergeleken bij een "gezond" stel); - Wel 95% kans hebben op een gezond (of dezelfde afwijking als mijn man) kindje - We bij een gezonde zwangerschap een vruchtwaterpunctie moeten laten doen om er zeker van te zijn dat het kindje geen zware afwijking heeft. We hebben dus 5% kans op een kindje met een zware afwijking. Ook als we een "goede" zwangerschap hebben moeten we dus een punctie laten doen. Als bij de uitslag van de vruchtwaterpunctie blijkt dat het kindje deze zware afwijking heeft, zullen wij kiezen voor een vroege bevalling. Omdat we weten dat het kindje buiten de baarmoeder geen kans van leven heeft. Maar uit de punctie kan ook blijken dat het kindje dezefde afwijking als mijn man heeft. Dus is het wel gezond maar als het later groot is heeft het dus kans dat deze de zelfde weg, om zelf kinderen te krijgen, als ons gaat volgen. Aan de ene kant een best pittige uitslag, maar aan de andere kant toch weer moeilijk. Daarnaast begint het mij een beetje te frustreren dat ik vorig jaar hééél vruchtbaar was (3 zwangerschappen/MK's in 7 mnd) en nu in 2007 nog niet 1x zwanger geweest. Maar goed we zien dit jaar nog uit en in Januari '08 gaan we toch de MMM in. Groetjes Silla
Wat de Gyn betreft, ik heb er in 2006 in totaal...schrik niet! 4 gehad! 2 snapte er gewoon geen reet van en ik kreeg ook de indruk dat ik me niet zo moest aanstellen, deze waren ook co-assistenten. 1 was zooo vreselijk lomp dat ik een klacht ingediend heb en deze is ook in behandeling genomen. Op advies van mijn huisarts (ook vrouw) werd ik doorverwezen naar een (vrouwelijke) gyn, waar mijn HA zelf goede ervaringen mee had. En idd deze was toen zooo lief! Ik hoop dat wanneer ik weer zwanger ben dat ik bij haar onder behandeling mag blijven. Maar ik vind soms echt de houding van ziekenhuizen op gebied van MK's vaak erg koel enzo. Ik vond het ook vreselijk dat ik gewoon na een slechte echo weer werd teruggestuurd tussen allemaal zwangere vrouwen! En daar zit je dan, met je betraand gezicht, na te snikken tussen allemaal vrouwen die zitten te stralen. Maar goed ladies, we geven niet op hè?! We zullen doorgaan. Liefs silla