Hallo lieve dames, Ik heb een 'stomme' vraag. Heeft iemand hier ervaring met de Supersmoker ZERO? Dit is een electronische 'sigaret' waar GEEN giftige stoffen en geen nicotine in zit. Eigenlijk hetzelfde als stoppen met roken dus, maar dan zonder dat je de 'gewoonte' opheft, want je hebt wel nog een sigaret in je handen.... Ik vraag dit, omdat ik graag objectieve meningen van anderen zou willen krijgen, omdat ik het erg zwaar vind om helemaal te stoppen met mijn reguliere sigaretten. Ik denk echter dat het meer de stomme gewoonte is, die hardnekkig is bij mij, dan de nicotine. Afkicken van de nicotine is immers even een paar dagen zweten en dan komt het goed. Nogmaals, ik zeg het er maar even bij, ik post dit niet om veroordeeld te worden maar juist om steun te vragen, meningen van mensen die de supersmoker zero al eens gebruikt hebben en omdat ik graag wil weten hoe dat bevallen is.... Voor mensen die willen gaan zeggen dat ik moet stoppen met roken; Ja, ik weet dat het slecht is, ik weet dat ik daarom ook al flink geminderd ben, en daarom wil ik nu ook overstappen op dat ZERO ding, waar 0 nicotine in zit, waardoor ik helemaal geen giftige stoffen meer binnen krijg... dan weten die mensen dat alvast die eventueel wilden reageren met 'stop dan ook' Die kunnen dat dan alvast achterwege laten Groetjes en alvast bedankt! mamatoB
hmmm ik heb er geen ervaring mee. Het moeilijkste van stoppen met roken is inderdaad het opheffen van de gewoonte maar na een week of 3 had ik daar ook geen last meer van. En ik zou niet de rest van mijn leven aan zo een ding vast willen zitten. Daarna moet je dan daar weer mee gaan stoppen en dan heb je het 2 keer lastig. En volgens mij is dat ding ook nog hardstikke duur! Ik heb me wel een tijdje in dat ding verdiept maar hji mag bijvoorbeeld niet in vliegtuigen en dat vind ik dan weer raar. Meid ik wil je echt niet veroordelen. Stoppen met roken is gewoon zwaar k u t en je voelt je een tijdje heel naar maar meid het is het echt waard (en niet alleen omdat je zwanger bent maar het is ook gewoon een hele bevrijding).
oja en ik rookte 2 pakjes per dag en als ik geen sigaretten meer had haalde ik desnoods peuken uit de asbak. Als ik kan stoppen, kan jij het ook!
Hoi mama2b! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Helaas ik heb ook geen ervaring met de supersmoker. Ik heb wel een vriendin die 'm een tijdje gebruikt heeft maar na een tijdje ging ze het afwisselen. Binnenshuis de supersmoker en buiten (af en toe) een gewoon sigaretje. Dat lijkt mij het moeilijke van de supersmoker. Je komt niet van de gewoonte af dus hoe makkelijk is het om weer een gewone sigaret te pakken (ZEKER na de bevalling) Ik ben zelf gestopt toen ik merkte dat ik zwanger was. Na een paar rottige dagen / weken was ik er helemaal klaar mee en voelde ik me geweldig. Inmiddels is mijn zoontje bijna 7 maanden en nog altijd rook ik niet en wil ik het ook nooit meer gaan doen. Mijn motivatie is nog altijd mijn kindje. Ik wil gewoon zo lang mogelijk blijven leven (misschien komt dat omdat ik mijn vader 16 jaar geleden al kwijt geraakt ben). Ik veroordeel niemand want ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen met roken en minderen of de supersmoker is natuurlijk veel beter dan gewoon roken. Probeer iets te vinden wat voor jou werkt en ik wens je er heeeeel veel succes bij!
Haha...dat uit de asbak halen deed ik ook hoezo verslaafd... ...Maar ben bij 8 weken zwangerschap abrubt gestopt...niet afgebouwd of dergelijke...en tuurlijk is het niet makelijk, maar ik denk dat die super smoker uitstel van executie is....Succes meis
Accuut of abrupt stoppen vond ik het beste, afbouwen werkt niet voor mij. Die supersmoker, ik weet het niet, vraag het aan een arts of verloskundige. Zal toch een vervanger van nicotine in zitten lijkt me. Je kunt ook even doorbijten en helemaal stoppen, of in plaats van een sigaret roken fruit eten oid. Het gaat om het aanpassen van gedrag. De supersmoker is een vervanger.
Ik denk dat er nog geen onderzoek is gedaan. Daar is het apparaat nog niet oud genoeg voor. Als er al gevolgen voor de baby zitten aan de supersmoker, dan wordt dat over een paar jaar duidelijk. Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Het is mij dan ook niet geheel gelukt. Ik was gestopt voordat ik zwanger was. Wel 7 maanden. maar ik werd een emotioneel wrak. Echt niet normaal meer. Ik werd zwaar depressief. En dat is echt geen smoes. Nu rook ik er 2 per dag. Ik zou de supersmoker niet proberen. Omdat ik niet weet wat er precies in zit. Ik probeer gewoon zo min mogelijk te roken.
Ik heb ook zo'n electische sigaret gehad. Niet de supersmoker maar een ander merk. Had ampullen erbij met 0% nicotine. Vond het prima, maar naar verloop van tijd toch weer begonnen met roken. Later heb ik gehoord dat die 0% niet 0% was, dat er dus wel degelijk iets van nicotine in zou zitten....Geen idee of het waar is hoor, tis al weer 2 jaar geleden. Ook kwamen er toe geluiden dat het niet bewezen was dat die dingen niet onschadelijk zouden zijn...Ben er toe maar helemaal mee gestopt en weer normaal gaan roken. Nu inmiddels zwanger van een tweeling en voor deze poging (ivf/icsi) helemaal gestopt. Geen probleem moet ik zeggen. Zover mijn ervaring met de electronische sigaret. Succes ermee! agnes
Ik heb ook een electronische sigaret. Ik vind het helemaal niks... Het smaakt ten eerste heel anders en het zijn ondingen. Erg zwaar. Ik vind het uiteindelijk geldverspilling... Dus, ik zou het niet doen als ik jou was! Heel veel succes met het stoppen / minderen. Ik weet hoe moeilijk het is, ook al ben je zwanger....
Lieverd het feit dat je rook maakt dat je verslaafd bent aan nicotine. Als je die super smoker zou halen waar 0 nicotine in zit ga je hetzelfde effect krijgen als gewoon stoppen met roken.