elke ochtend word ik wakker en ben ik enorm dankbaar dat de baby er nog zit. ik ben nu 6 weken zwanger en tot 12 weken loop je de meeste risico. ik heb geen aanleiding voor deze angst, heb nergens last van (misschien daarom juist ). niemand kan mij natuurlijk garantie geven, maar de dagen kruipen voorbij op deze manier ..
En het heeft ook nog eens geen enkele zin; sterker nog, hoe minder je je zorgen maakt hoe groter de kans is dat het kindje veilig blijft zitten. Als het fout gaat gaat het toch wel fout, dat hou je dan echt niet tegen. Gewoon lekker blij zijn dat je zwanger bent, en je zorgen proberen los te laten. (Klinkt makkelijk, ik weet het, maar je druk maken heeft echt geen zin.)
Heel herkenbaar... zie maar eens van die onzekerheid af te komen. Ik ben heel mijn zwangerschap bang geweest. Probeer het echt van je af te zetten, het verpest het genieten van de zwangerschap zo. Ik vind het achteraf zo jammer dat ik niet meer heb durven genieten van de zwangerschap. Kop op!
Je geen zorgen maken, moeilijk hoor. De een doet het wel, de ander niet. Je hebt er weinig controle over. Na de 12 weken kijk je uit naar de 20-weken echo, daarna naar de bevalling, en als het geboren is, dan krijg je pas echt zorgen . Kortom: er zijn niet echt tips te geven, behalve veel afleiding zoeken en je misschien even afsluiten voor de minder leuke zwangerschapsverhalen. Sterkte! En ter geruststelling, van stress krijg je GEEN miskraam. Geloof me, ik heb 5 mk's gehad, mijn 6e zwangerschap was alles behalve een picknick, maar ik heb inmiddels toch echt een gezonde dochter.
Heel herkenbaar hoor, had het vooral met de tweede. Dagen aftellen tot echo's.. pff geen pretje. Er is waarschijnlijk niets wat iemand kan zeggen om je gerust te stellen, maar heel veel sterkte in ieder geval.
Ik was precies zoals jij! Heb ook nog een dergelijk topic gestart om toch maar tips te krijgen van hoe ik met die onzekerheid kon omgaan. Het is niet gemakkelijk! Bij mij hielp het om bezig te blijven. Dus ik zou de komende weken veel plannen: uitstapjes, klusjes die je wil doen,... Zorg dat je bezig blijft want zo gaat de tijd veel sneller! Het is als je stil zit dat je begint te denken en de tijd voorbij kruipt! En verder toch beetje proberen te genieten. De ene dag lukt dat al beter dan de andere maar je bent in je leven niet zo veel zwanger en ergens is het toch wel jammer dat je zo 1/3 van je zwangerschap laat voorbij gaan zonder te genieten!
Jullie hebben gelijk! Ik ga er het beste van proberen te maken en er is helemaal geen aanleiding dat het mis zou kunnen gaan, dus waarom druk maken om iets wat misschien helemaal niet gebeurt? Gelukkig is er weer bijna een dag voorbij gegaan
Juist! Stress is vast niet goed zoals veel wordt beweerd, maar zorgt echt niet voor een miskraam. En om de tijd door te komen: de meeste zwangerschappen eindigen met een baby! Heb vertrouwen.
Dat is je oerdrang lieverd! Continue zal dat in een andere angst omzetten, sorry dat helpt misschien niet Je wil gewoon dat je beebje veilig bij jou blijft dat begint letterlijk bij het begin! De een ervaart dat wat heftiger dan de ander en hoe meer je realistish weet dat een miskraam vaker voorkomt voor 12 weken en dat ook wat dichterbij ziet dan wanneer je er allemaal niet mee bezig bent dan snap ik dat je daarop focused. Ik zelf wilde niet echt genieten tot eerste echo en daarna bleef ik nog redelijk a-relaxt tot de 2e en 3e echo! Al probeerde ik me vast te houden met de gedachte mocht er iets mis zijn of gaan dan moet ik daar op het moment van mee dealen en niet nu! Sommige meiden voelen zich meer gerust gesteld met een Angel sound zo'n doppler die je op Ebay en amazon kan kopen en weet't k waar en zo kun je het hartje van je kleintje op zoeken dat kan ook helpen?