Hoi allemaal, Ik vraag me af of jullie peuter altijd reageert wanneer jullie hem of haar roepen (bij naam)? Soms moet ik namelijk echt naar hem toegaan en zijn gezicht naar me toe draaien om zijn aandacht te krijgen. Als ik zijn naam roep, reageert hij niet altijd. Als ik dan (bij wijze van test haha) wel eens roep "wil je een koekje" dan moet je eens kijken hoe snel hij reageert! Herkennen jullie dit oost-indisch-doof zijn? Of is dit opvallend.
Nee hoor... Hier moet ik ook regelmatig vragen of ze even haar oren aan wil zetten. Maar als ze het knisperen van ze rol koekjes hoort in de keuken staat ze er als de kippen bij 😱
Dl reageert eigenlijk altijd meteen. Dat valt alleen niet altijd op, want ze moet vaak eerst nog 100 dingen opruimen.
Mijn eerste is oost Indische doof stel dat hij Klaas Jansen heet en dan roep je Klaas ...! Klaas...! Klaas ..! En je ziet hem gewoon door gaan met waar hij mee bezig is pas bij KlAAS JANSEN is het opeens ... Ooh bedoel je mij ?? * alsof er 17 Andere klaasjes rondlopen * Mijn tweede en derde reageren eigenlijk meestal wel, mijn vierde weet ik nog niet
Jongste van bijna 6 luistert vaak slecht. Maar is een echte dromer. Soms hebben we bv een gesprek aan tafel en op het einde vraagt zij dan: waar hebben jullie het over? Of als we het bijvoorbeeld over iemand hebben en al even over hebben gepraat en bv zeggen dat we diegene tegenkwamen in de supermarkt, dan gebeurt het wel eens dat ze vraagt: wie zagen jullie in de supermarkt? Heel grappig vaak maar vaak ook heel irritant. Soms twijfel ik wel of ze goed hoort maar heel vaak hoort ze alles gewoon prima.
Bijna altijd. Als de tv aanstaat wil hij mij nog wel eens een paar seconden negeren. Bij nog een keer vragen reageert hij wel. Als hij expres treuzelt, dus wel komen maar expres muizenstapjes zetten, wil ik ook nog wel eens aftellen vanaf 3. Bij 2 komt er beweging in en bij 1 staat hij voor me
Dl reageert alleen heel soms niet als ze film kijkt en er echt helemaal in zit. Verder eigenlijk altijd
Mijn dochter reageert ook als ze zin heeft om te reageren. Maar als ik zeg; "hee kijk daar eens wat is dat voor dier" dan kijkt ze gelijk
Ik probeer me nu een wereld te visualiseren waarin ik op een normale toonhoogte zeg 'Pietje, Marieke, Truusje', en binnen 2 tellen drie kinderen op een rij voor mijn neus staan.. wowww hahaha Nee, onze werkelijkheid ziet meestal heel anders uit 😂😂
Sinds 1.5 week ongeveer zijn hier de oortjes ook op vakantie. En ondeugend dat ze is geworden 😂 Soms echt heel vermoeiend maar ja het hoort erbij he.
Hier hetzelfde. Ze vindt het nu ook leuk om steeds 'he?' te zeggen als ik haar wat vraag. En ik trap er gewoon iedere keer weer in, dus zit ik het zo drie keer te herhalen voordat tot mij doordringt dat ik weer in herhaalmodus zit. Overigens corrigeer ik wel met 'he? zeggen we niet, dan hoor je te vragen wat zeg je mama?'.