Reageert jouw kind altijd als je hem/haar roept?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Veertje84, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vraag me af of jullie peuter altijd reageert wanneer jullie hem of haar roepen (bij naam)?
    Soms moet ik namelijk echt naar hem toegaan en zijn gezicht naar me toe draaien om zijn aandacht te krijgen.
    Als ik zijn naam roep, reageert hij niet altijd. Als ik dan (bij wijze van test haha) wel eens roep "wil je een koekje" dan moet je eens kijken hoe snel hij reageert!

Herkennen jullie dit oost-indisch-doof zijn? Of is dit opvallend.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor... Hier moet ik ook regelmatig vragen of ze even haar oren aan wil zetten. Maar als ze het knisperen van ze rol koekjes hoort in de keuken staat ze er als de kippen bij 😱

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Heel normaal gedrag dus!:D

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl reageert eigenlijk altijd meteen. Dat valt alleen niet altijd op, want ze moet vaak eerst nog 100 dingen opruimen.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn eerste is oost Indische doof ;) stel dat hij Klaas Jansen heet en dan roep je Klaas ...! Klaas...! Klaas ..! En je ziet hem gewoon door gaan met waar hij mee bezig is pas bij KlAAS JANSEN is het opeens ... Ooh bedoel je mij ?? * alsof er 17 Andere klaasjes rondlopen ;)*

Mijn tweede en derde reageren eigenlijk meestal wel, mijn vierde weet ik nog niet ;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jongste van bijna 6 luistert vaak slecht. Maar is een echte dromer. Soms hebben we bv een gesprek aan tafel en op het einde vraagt zij dan: waar hebben jullie het over? Of als we het bijvoorbeeld over iemand hebben en al even over hebben gepraat en bv zeggen dat we diegene tegenkwamen in de supermarkt, dan gebeurt het wel eens dat ze vraagt: wie zagen jullie in de supermarkt?
    Heel grappig vaak maar vaak ook heel irritant. Soms twijfel ik wel of ze goed hoort maar heel vaak hoort ze alles gewoon prima.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee :D

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Mijn dochter reageert eigenlijk altijd gelijk.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Bijna altijd. Als de tv aanstaat wil hij mij nog wel eens een paar seconden negeren. Bij nog een keer vragen reageert hij wel.
    Als hij expres treuzelt, dus wel komen maar expres muizenstapjes zetten, wil ik ook nog wel eens aftellen vanaf 3. Bij 2 komt er beweging in en bij 1 staat hij voor me :D

10. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dl reageert alleen heel soms niet als ze film kijkt en er echt helemaal in zit. Verder eigenlijk altijd

11. maliro

maliro Niet meer actief

Zoonlief moet ik vaak echt even aanraken.
    Bij mijn dochter is het wisselend.

12. Pien120213

Pien120213 Actief lid

22 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter reageert ook als ze zin heeft om te reageren. Maar als ik zeg; "hee kijk daar eens wat is dat voor dier" dan kijkt ze gelijk

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik probeer me nu een wereld te visualiseren waarin ik op een normale toonhoogte zeg 'Pietje, Marieke, Truusje', en binnen 2 tellen drie kinderen op een rij voor mijn neus staan.. wowww hahaha

Nee, onze werkelijkheid ziet meestal heel anders uit 😂😂

14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier ook een oost Indisch dove!!!

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Hier ook oortjes-voor-de-sier! Zo vermoeiend soms.

16. Talvi

Talvi Niet meer actief

Sinds 1.5 week ongeveer zijn hier de oortjes ook op vakantie. En ondeugend dat ze is geworden 😂 Soms echt heel vermoeiend maar ja het hoort erbij he.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    kan wel, maar dan heet je waarschijnlijk Familie Von Trapp :D en heb je een zingende nanny ...

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier reageert hij altijd! Onmiddelijk!!!

Als ik vraag of hij een snoepje wil. :p

19. Verox

Verox Niet meer actief

Hahaha ik moest erg lachen.
    Mijn dochter luistert op het moment totaal niet!

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier hetzelfde. Ze vindt het nu ook leuk om steeds 'he?' te zeggen als ik haar wat vraag. En ik trap er gewoon iedere keer weer in, dus zit ik het zo drie keer te herhalen voordat tot mij doordringt dat ik weer in herhaalmodus zit. Overigens corrigeer ik wel met 'he? zeggen we niet, dan hoor je te vragen wat zeg je mama?'.

Deel Deze Pagina