rood vlees gegeten...23 weken zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlinder1981, 11 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hoi,
    Gisteren bij een vriendin een twijfelachtig stuk vlees op mn bord (bij nader inzien). Heb 2 kleine stukjes gesneden en gegeten en toen zag ik pas dat de entrecote medium was en niet helemaal well done....
    Ik krijg het niet uit mijn hoofd, het kwaad is al geschied.
    Moet ik me zorgen maken?? Als ik ga googlen ga ik me nl alleen maar meer zorgen maken..vandaar hier mn vraag:(:(

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Aangezien je maar twee kleine stukjes op hebt en het niet bij voorbaat al slecht is last t los. Het wordt afgeraden omdat er kans is op.... niet omdat t zo ie zo slecht is.

3. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    als je er echt onzeker van wordt kun je vragen aan de vk of je al eens een toxoplasmose besmetting hebt doorgemaakt eenmaal antistoffen dan kunnen de bacteriën niet meer bij de placenta komen. Maar de kans op besmetting met vlees is niet heel groot hoor.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    De kans op besmetting met roze vlees is echt bijzonder laag. Sowieso zijn ongeveer 70% vd vrouwen al immuun voor toxoplasmose, en hoe groot is nu de kans dat als je er nooit eerder aan blootgesteld bent dat het dan nu net in die 2 kleine stukjes vlees zit, die niet eens rauw zijn. Zou mij dus niet zo'n zorgen maken.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Sluit me bij mijn voorgangers aan. Geen zorgen maken, maar liever niet weer doen. Al is het voor je eigen gemoedsrust.

6. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Bedankt voor de geruststellende reacties. Nee ik zal het zeker niet meer doen, het was ook niet mijn intentie! Ik blijf de aankomende 17 weken wel weer vegetarisch ;)

7. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Dan zou ik ook wel even schrikken ja. Maar inderdaad, je bent óf al immuun en dan kan het geen kwaad, of je hebt het nog nooit gehad maar hoe groot is dan de kans dat je het nu net zou krijgen? Als je je echt zorgen maakt kun je testen of je al immuun bent. Zo ja kun je lekker aan de biefstuk :D

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Nou nou, geen zorgen maken. Zoals hierboven gezegd wordt: je hebt het tot nu toen altijd gedaan en nooit geen probleem mee gehad. Van die twee kleine stukjes zal het nu ook niet komen...
    Zelf heb ik er nooit zo op gelet met dat vlees (natuurlijk niet rauw gegeten maar medium wel). Wel op de rest.

Deel Deze Pagina