hai aangezien het bijna tien jaar geleden is dat ik mijn dochter kreeg, heb ik een vraagje omtrent de misselijkheid. In mijn eerste zwangerschap was ik abnormaal ziek, maar ik weet niet meer wanneer dat begon, tot nu toe (in de 7e week) ben ik nog helemaal niet misselijk of misselijk geweest. Nu mijn vraag vanaf welke week begint dat ongeveer, want ik lees wel dat het ongeveer na de 3e maand minder word of overgaat. Alvast bedankt, liefs van mij
je hoef niet perse misselijk te worden bij elke zwangerschap. Elke zwangerschap is natuurlijk verschillend
Ik werd misselijk met ~4 weken, met 5 weken sloeg het echt toe. Doodziek tot 12 weken, daarna werd t langzaam minder tot 19 weken. Nu nog vaak wat misselijk, maar meestal maar een paar uurtjes en niet meer de hele dag... Heerlijk toch, dat je t nu (nog) niet hebt? Genieten dus!
vanaf de achste week ongeveer heb ik me ontzettend slecht gevoeld.. nu minder maar het is er nog steeds
Bij mij begon het na 6 weken, nu nog steeds continue misselijk. Heerlijk om niet misselijk te zijn, misschien komt het dit keer wel niet!
Bij de eerste zwangerschap was ik extreem misselijk met 5 weken en heb toen sondevoeding tot week 12 gehad. Bij deze tweede zwangerschap begon het al met 4 weken en 1 dag en heeft de sondevoeding er tot ruim 18 weken in gezeten. Daarna is de misselijkheid gelukkig zo goed als weg. Maar de gynaecoloog had ook een patiente lopen met 20 weken zwangerschap en een sonde en zelfs iemand gehad die de gehele 9 maanden sondevoeding heeft gehad. Bedenk hierbij wel dat dit hele, hele erge uitzonderingen zijn.
Hier tot nu toe eigenlijk helemaal niet. Wel een paar dagen wat gehad, maar kon wel een beetje buikgriep zijn geweest. Voel me nu supergoed!
het begon bij mij met een week of 6 en was bij 13 weken over. heb dus gemazzeld! het was niet heel erg bij mij; hoefde niet te spugen (kan ik haast nooit), maar wel de hele dag zo'n onaagenaam gevoel. voordeel: ik viel 8 kilo (!) af, waardoor ik nu in totaal nog maar 4 kilo zwaarder ben dan voor ik zwanger werd.
mijn moeder was alle zwangerschappen 9 maanden lang misselijk. zelf heb ik zo af en toe eens een dagje, maar het is te verwaarlozen. fijn toch dat je er nu geen last van hebt? dag in dag uit zo ziek lijkt me ook niks!
Bij mij begon het voor NOD al, maar dat waren meer vlagen. Sinds 2 dagen ben ik bijna constant misselijk maar helaas heb ik daardoor juist de neiging vaak te eten, want dan voel ik me eventjes beter. GElukkig hoef ik niet over te geven. Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik dit gevoel volgens mij ook rond de 6 weken. Wanneer het stopte weet ik niet meer maar ik denk zo rond de 13 weken.
ik sinds gister! Ook echt met overgeven en niks kunnen eten. Mn schoonmoeder had het zo erg bij de eerste dat ze werd opgenomen maar sommigen hebben helemaal geen last. Echt moeten overgeven komt volgens mij ook minder voor
nog steeds niet misselijk, ik was nogal bezorgd omdat ik in mijn eerste zwangerschap zo ziek ben geweest dat ik eerst 3 weken werd opgenomen, en aan voeding en vocht werd gezet, na twee weken uit het ziekenhuis te zijn geweest moest ik met spoed terug, ik was alleen maar verder afgezwakt en lag bij de tweede opname kantje boord, daarom dat ik me zorgen maakte, ik kreeg vanuit mezelf alleen vocht binnen door ijsblokjes te sabbelen, nu weet ik dat het een aandoening is (met een moeilijke naam), ik heb het er uiteindelijk natuurlijk voor over gehad, maar is toch in mijn achterhoofd blijven zitten vandaar, bedankt voor de reacties, en tuurlijk is geen zwangerschap het zelfde dus ik mag erg dankbaar zijn tot nu toe, liefs van mij
Je bedoelt denk ik Hyperemesis Gravidum... heb ik ook en het is idd absoluut geen pretje! Bij mij is misselijkheid met een week of 8 begonnen en echt aldoor misselijk zijn en spugen met 11 weken... met 13 weken werd ik zwaar uitgedroogd opgenomen... nu begint het langzaamaan wat beter te gaan... maar nog steeds wel misselijk in de ochtend en vaak ook nog spugen... gelukkig kan ik nu wel drinken en eten..! Maar om even terug te komen op je vraag... het is zoals de andere dames al gezegd hebben.. elk zwangerschap is anders... geniet er lekker van en als je jezelf teveel zorgen maakt kun je even de vk bellen..als is het maar om even jezelf gerust te stellen! Fijne zwangerschap toegewenst..!