chronisch ziek groepje..??

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door frummelk, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Welkom blondje en idd hopen dat je een super zwangerschap hebt, gefeliciteerd.
    En klets gezellig mee hier.

Nog een weekje en dan mag mijn kleine meis proefdraaien. Sorry moest het ff kwijt ;) En dan mag ik weer naar de therapeut, dove gevoel in het been zit er nog steeds is wel iets beter geworden na dat zij mijn si gewricht heeft behandeld. Nog steeds pijn in mijn schouder en gespannen gevoel in mijn nek. Het dove gevoel in mijn gezicht zit er ook nog steeds, maar gelukkig is de pijn nu wel uit te houden in mijn gezicht. Verder met mijn fibro erg veel last momenteel.

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ik klets ook graag mee :)

Ik ben sowieso hypermobiel en sta nu op de wachtlijst voor de klin gen om getest te worden op eds. Verdenking daarop komt vanuit buikklachten (diverticulitis) en familiale voorgeschiedenis (maaghernia). Heb in zowat alle gewrichten momenteel pijn, op mijn polsen na allemaal door de hypermobiliteit. Polsen zijn de ziekte van de Quervain, heb nu links een nachtspalk, krijg hem binnenkort rechts ook.
    Daarnaast heb ik Brittle astma en dat is gewoon ronduit irritant :p

Heb twee zoontjes, een van bijna 2,5 en een van bijna 10 maand.

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Welkom bika en klets gezellig mee. Al wordt hier momenteel nog weinig geklets.

Vandaag weer naar de therapeut geweest dus even weer wat meer last maar dat is over een dag of twee wel weer minder.

En vandaag de kleine meid naar school geweest. Ze vond het fantastisch en de juf was ook erg tevreden ze vind haar een heerlijk zelfstandig meisje. Ze heeft ook geen traan gelaten stond binnen 10 minuten alweer buiten kon wel gaan. Kleine meisjes worden groot *slik*

4. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik heb te horen gekregen dat mijn atrium fibrileren en tachycardy niet goed te behandelen zijn na 4 ablaties blijkt dat mijn *foute* cellen te dicht bij de sinus knop zitten/ bundel van his. We gaan ondanks alles met goedkeuring voor ons eerste kindje!

5. Bika

Bika Niet meer actief

Dank je!

Meer last na therapeuten is denk ik wel normaal ja, heb het ook. Kan echt niet wennen aan mn nachtspalk, vind hem vreselijk en heb meer pijn dan voorheen. Donderdag krijg ik hem voor de andere kant, wil daar een stoffen voor vragen want dat Thermoplast spul (hard plastic) is echt een ramp haha.

Fijn dat je dochter het zo goed doet! Vind dat mn oudste al zo groot is, dus kan me wel indenken dat je even moet slikken. Went hopelijk snel

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Jilina, wat word je kleine meis groot zeg!

@ Maantje, heftig zeg, maar wel fijn dat jullie groen licht hebben!

@ Bika, ik wen ook maar niet echt aan die nachtspalken, als ik denk dat het weer gaat beginnen ze weer te irriteren :x, maar gelukkig merk ik wel wat effect.

Inderdaad erg rustig hier. Heb zelf eigenlijk ook niet zoveel te melden. De therapieen gaan gestaag door en heb nu zowel links als rechts n ischias erbij te pakken. Maar komt allemaal wel goed :)

7. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Ook van mijn kant een tijdje stil geweest... ben voornamelijk aan het genieten. Merk wel dat ik moe begin te worden, steeds sneller. Hou er maar op dat het bij de zwangerschap hoort.. nu ook blaasontsteking en antibiotica wat het ook kan verklaren. Ben zo bang dat die rot cvs weer terug komt! Was net zo fijn zonder!

Hopelijk gaat met iedereen alles goed!

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Angels, veel beterschap! Hoop dat de blaasontsteking snel over is, je weer lekker kunt genieten en dat de CVS wegblijft!

9. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Lucindalice thanks :)
    Ik moest ischias ff opzoeken... Sterkte, is er nog iets tegen te doen zodat je minder last hebt?!

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Angels, als het goed is gaat het vanzelf na de zwangerschap wel over gelukkig. Nu wordt het elke week losgemaakt bij de fysio. Lig nu dus wel achter op het trainingsschema. Maar goed, het is al bijna mei (uitgerekende datum ;)), ja toch? ;)

11. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Thats the spirit hihi! Gelukkig is er fysio!
    Positief blijven hoor!

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Inderdaad Angels, positief blijven :)
    En ik lijk nog steeds meer te kunnen deze termijn dan bij mn andere twee zwangerschappen. Dus rust en naar je lichaam luisteren helpt echt!

13. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Angels88 heb jij dan alleen last van Cvs tijdens je zwangerschap? Of begrijp ik het verkeerd? Mijn arts gaat er vanuit dat ik me juist beter voel tijdens mijn zwangerschap. Maar ik heb er helaas al een aantal jaar continue last van.. Ik merk nu ook dat ik nog wat meer slaap nodig heb.. Gelukkig sliep ik nog niet zoveel.. Zucht... Nu maar ff proberen vol te houden van 1030-1030. Misschien dat ik dan wat minder duf ben. Ik ben zeer benieuwd hoe ik dat vanaf september allemaal voor elkaar krijg als de kleine er is...

14. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Blondje1987 nee ik heb er juist bijna geen last van nu tijdens mijn zwangerschap! En dat voelt zo goed! Alleen ik ben bang dat het strakjes na de zwangerschap terugkomt... Maar van mij mag het wegblijven!

15. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mag deze nieuweling hier ook meekletsen?

Hier ook chronische pijnklachten met daardoor wel de nodige beperkingen.
    Zijn allemaal wel dingen die ik meeneem in onze kinderwens, hoe ga ik een kind hiermee combineren?

Klinkt misschien heel stom, maar goed, het is wel iets om rekening mee te houden.
    Ook qua medicatie gebruik en zwanger worden en zo.

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Welkom LVtje!
    Kun je niet met je behandelend arts en/of therapeut hier gesprekken over hebben? Heeft hier goed geholpen en ik krijg nog steeds begeleiding aan huis nu, erg fijn!

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Dank je wel!

Wil het tzt uiteraard met mijn arts bespreken. Ik heb gelukkig ook hulp in de huishouding etc, en ook echt wel mensen in mijn omgeving die mij kunnen helpen in geval van nood. Dus dat is in ieder geval erg fijn :D

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hallo meiden,

ik wil me hier ook melden. Ik heb de ziekte van crohn, en reumatoide artritis wat voornamelijk opspeelt als de crohn actief is. Ik heb gelukkig algijd fulltime kunnen werken, maar nu ik een kindje heb werk ik 3dagen en dat bevalt me lichamelijk eigenlijk super goed.

Op zich mag ik niet klagen, het enige waar het mij in beperkt is dat ik sneller moe ben als mijn leeftijdsgenoten. Als ik een lange avond heb gehad moet ik twee tot drie dagen bijkomen. Geen probleem als je hier van te voren rekening mee houdt, maar bij onverwachte dingen nog wel eens onhandig ;)

Toen mn ziekte op zijn ergst was heb ik 1 vriendin (nouja dacht ik dus) verloren, omdat ze vond dat ik afspraken te vaak af melde ivm vermoeidheid. Dit vond ze een slap excuus en geloofde me niet altijd,achteraf prima, zulke mensen moet je niet om je heen willen maar toen vond ik het heel erg.

Ik heb inmiddels ook de ziekte geaccepteerd en dat maakt het een stuk makkelijker. Nieuwe vrienden of collegas stel ik meteen op de hoogte (als het een beetje ter sprake komt) dus ik maak er geen geheim meer van. Zo hoef ik niet alles uit te leggen wanneer het slecht met me gaat.

Ik ga woensdag op mn vrije dag eens de verhalen hier lezen.
    In ieder geval sterkte voor iedereen hier :)

19. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hoi dames,

Ook ik zou hier wel mee willen praten.
    Ik heb hupermobiliteitssyndrolm/eds type hypermobiel (de grens is zo vaag dat ze het niet zeker weten welke). Daardoor heb ik secundaire fibromyalgie ontwikkeld.
    Ik ben nu 18 weken zwanger van ons 1e kindje, helaas nu al bekkeninstabilliteit. Ben benieuwd hoe dat zich gaat vorderen.

Door de aandoeningen kan.ik niet volledig werken en loop vooral tegen het onbegrip van mensen aan..

Groetjes daniielle

20. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Iedereen die nieuw hier is welkom!
    Onbegrip... Dat zal nog lang blijven! Als er niks aan de hand is heb je zoveel vrienden maar owee als je wat hebt... Op dat moment zie je pas wie je echte vrienden zijn! Vooral diegene met ziektes waar je moe bij bent, dat zien mensen niet aan de buitenkant (behalve die het dichtste bij jou staan en jou echt goed kennen)... Vandaar hun oordeel en onbegrip!

Laat deze mensen maar en maak je er vooral niet druk om, je bent beter af zonder hun! Veel sterkte voor iedereen!

Zit je al bij de fysio voor je bekkeninst Daniëlle?
    Ukkie Watvoor werk doe je als ik vragen mag?
    LV-tje is je kinderwens groot? Zou wel de voor en nadelen idd naast elkaar zetten... Maar aan de andere kant... Laat de ziekte niet heel je leven verpesten hoor!

Fijne dag!

Deel Deze Pagina