altenatief bij geen bad

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jo7, Oct 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Hallo,

Mijn jongens worden te groot voor het babybadje.
    Onder de douch gaan is niet altijd een optie want er zal iemand de kleintjes moeten vast houden.
    Zijn er meer mensen die een oplossing hebben voor iemand met geen bad maar die wel graag haar kinderen zou willen badderen?
    Bestaat er iets als een bad voor in de douche?
    Vroeger (weet ik nog van mezelf) had je dit wel maar kan dit nu nergens meer vinden.
    Alle tips zijn welkom.

Groetjes Jo

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
  3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Ik ben net verhuisd en in ons nieuwe huis is spijtig genoeg geen bad. Ik dacht het babybad weg te gooien eerst, maar uiteindelijk heb ik het toch gehouden, zo kan mijn zoontje toch nog in bad. Het is natuurlijk niet zo leuk als het grote bad waar je veel ruimte hebt, maar beter als niets.

Als je een douche hebt met douchebak kan je er misschien een dopsel in leggen, zodat het een 'minibadje' wordt?

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Of zoals wij op vakantie hebben gedaan; een oplosbaar badje gekocht en daarf lekker t water in gedaan....stukken goedkoper dan het bibabad...(bibad kan wel meer water in in de hoogte zeg maar)...
    Maar jeetje passen ze nu al niet meer in hun bad? Mijn zoontje gaat er nog steeds in , zittend past het prima...

5. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Bibabad: wat een goeie tip. Wij hebben helaas ook geen bad, maar dit lijkt me ook goed alternatief voor Sem.

6. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel kroop op een gegeven moment uit het badje, het was niet meer veilig. Nu gaat hij in de douchebak, stop erin en badderen maar. Heerlijk spetteren en gek doen. We hebben het volgende probleem :( : Meneertje trekt de stop eruit. Zelfs als ik er een antislipmat opleg dan trekt hij hier zo hard aan dat deze los laat en Emiel de stop er toch uit kan trekken.
    We overwegen nu om de speciekuip weer te gaan gebruiken.

7. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    aanrechtbak inderdaad of een zitbad. die hebben wij net via marktplaats gekocht. kijk maar eens. ik vind het ideaal. (als hij niet lek zou zijn :rolleyes: )

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier moest ik toch wel erg om lachen hoor. Moet je zeker wel snel in bad voordat deze oplost.

Verder geen ervaring mee maar vriendin van mij is helemaal dol op haar bibabad.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou ook een klein opblaasbaar badje kopen. Lijkt me het beste alternatief. Gelukkig past Vigo nog wel zittend in zijn badje, en hij vind het geweldig. Hij stapt er wel steeds uit, maar ik leg er een grote handdoek onder zodat het niet glad is. En je moet er bij blijven natuurlijk :)

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Klinkt misschien stom, maar ik heb wel eens mensen gehoord die een cementkuip (wel een nieuwe natuurlijk :) ) gebruiken en dan in de douche. Is groter dan een babybadje en je hoeft er niet zelf voor onder de douche. Is denk ik ook goedkoper dan een bibabadje :)

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier ook gewoon in de douchebak, vol laten lopen en spetteren maar. Als ze de stop eruit trekt dan heeft ze nog wel lol want dan sproeien we lekker met de sproeier.

12. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,024
    0
    36
  13. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wij hebben een bibabad. We hebben heel lang getwijfeld, want het is natuurlijk niet goedkoop. Maar het is echt handig. We hebben het gewoon langs de douche staan. Als we het nodig hebben dan klappen we het uit en zetten we het in de douche. Dat vonden wij veel handiger dan een "cementbak" of iets anders. Want waar zet je dat dan als je zelf gaat douchen?

Milou vindt het geweldig en daar gaat het toch uiteindelijk om.

14. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Dit deden mijn ouders inderdaad vroeger ook voor mij. Ik vond het helemaal geweldig, want wij hadden geen bad en zo kon ik toch in bad. Wilde dat ook al als mogelijkheid noemen :D

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    @majel27 Hihihihi foutje....zou wel handig zijn als ie oplost, wat meer ruimte in huis...maarja wordt wel dure grap steeds een nieuwe kopen hmzzz...

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    :)

17. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Wij hebben een Opla bad van OKbaby
    We zijn er echt super blij mee!

18. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Bij bouwmarkten heb je ook zitbadjes en hoekbaden van plastic. Niet zo heel duur (30 euro ofzo denk ik....). Die zet je zo in de douche, water erin en spetteren maar.

19. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Mijn moeder deed ons altijd in een grote wasmand/teil. Hebben we echt tot ons 10e in gezeten, toen het eigenlijk allang niet meer paste natuurlijk. Wij vonden het geweldig.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb die bij manuela gezien, maar wat een uitvinding zijn die dingen joh! En grappig!

Share This Page