Chronisch zieke dochter + uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hartediefje1988, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Goedemorgen,

Ik heb nu een uitkering, deze vervalt binnenkort en zit hier echt mee.
    Want nu is het volgende ik heb een chronisch zieke dochter van 8 ze is diabeet en heeft een pomp sindskort. Maar nu is het zo ik ben hier volop 24/7 mee bezig ivm hoge waardes. Ik heb totaal geen nachtrust want ik prik hierdoor elk uur á 2uur van Savonds tot smorgens vroeg om te voorkomen dat ze veel te hoog blijft hangen want dat is slecht. Oor haar lichaam. Hierdoor als lukt slaap ik dus overdag bij.
    Maar ook overdag word ik door school gebeld ivm hoge waardes of te laag omdat ze te actief is geweest of te veel insuline hebt gehad. Waardoor ze weer te laag zit. Of dat der pod verwisseld moet worden omdat jij verstopt is of de tijd erop zit dat verwisseld moet worden of eraf gegaan is met spelen.
    Hoe kan ik dit combineren zo der dat ik dezelfde weer aan onderdoor ga? Zat 2 jaar terug ook in ziektebed door een burn out en een depressie! Ben zo bang dat ik daar weer in terecht ga komen omdat ik gewoon nooit even rust heb tussen door.
    Ik ben trouwens alleenstaande moeder.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hartediefje1988,

Jeetje wat een vervelende situatie. Ik begrijp dat je graag wilt weten of er voor jouw situatie een oplossing is. In je bericht geeft je niet aan welke uitkering je ontvangen en wat jouw verdere situatie is. Zou je dit nog kunnen doorgeven. Dan kunnen wij voor jou kijken wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

3. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Ik krijg nu een ww uitkering die na mei stopt.
    Ik woon bij me vader met dochter hij werkt niet met de fut.
    Welke informatie heeft u nog meer nodig Jeroen?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hartediefje1988,

Bedankt voor je aanvulling.
    Ik kan me voorstellen dat de omstandigheden erg zwaar voor je zijn.

Het is belangrijk dat je jouw situatie bespreekt met de adviseur werk.
    Je kunt dit doen door een bericht te sturen via de werkmap.
    Heb je al contact gehad met je huisarts? Deze kan je helpen er voor te zorgen dat je er niet weer aan onderdoor gaat.

Heb je al aan de mogelijkheid gedacht om een PGB (persoonsgebonden budget) voor je dochter aan te vragen?
    Als dit mogelijk zou zijn voor je dochter, dan kun je zelf als haar zorgverlener gaan werken en zou ook de financiële druk wat minder worden.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je een manier kunt vinden om voor jezelf meer rust te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

5. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Met de adviseur bespreken was mijn volgende stap.
    Morgen ga ik naar de huisarts, want denk hoe ik me voel en doe dat ik eral in beland ben...

Ik ga er mee aan de slag, ja deze zorg is zwaar.
    PGB Okay wist niet dat daar een aanvraag voor kon doen, dacht dat het was om daarmee zorg in te kopen om zorg voor haar te krijgen van een hulpverlener. Verkeerd gedacht dus!

Dank je wel voor de informatie

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan. Nogmaals sterkte.

Yvonne

Deel Deze Pagina