2 jaar zw gehad en nu zwanger en WIA.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Bella Maria, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella Maria

Bella Maria Nieuw lid

14 apr 2017
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 jaar zw gehad ivm mijn 1ste zwangerschap+bevaling. Nu ben ik weer zwanger niet gepland en nu wacht ik mijn WIA beoordeling af ik ben nog steeds ziek door de 1ste bevalling niet herstelt en nu ook nog eens ziek door mijn 2de zwangerschap. Nu zit ik met een financiele vraag behoor ik niet gewoon 100% te krijgen aangezien ik ziek ben door zwangerschap. alvasg bedankt. Gr Bella

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bella Maria,

Ik begrijp dat je nu 2 jaar ziek bent ten gevolge van de zwangerschap. Je hebt een WIA-uitkering aangevraagd en wacht nu op de beoordeling.

Aangezien je nu opnieuw zwanger bent wil je graag weten of je recht hebt op een uitkering van 100%.

De ziektewet kan maximaal een periode hebben van 104 weken. Daarna stopt de ziektewet ongeacht de situatie. Vervolgens zou er recht kunnen zijn op een WIA-uitkering.

De hoogte van de WIA-uitkering is 70%, er is in de WIA geen uitzondering zoals in de Ziektewet wat betreft de verhoging naar 100%. In het kort komt het erop neer dat het niet mogelijk is om een WIA uitkering van 100% te krijgen als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina