onze huisarts heeft al meerdere fouten gemaakt en we hebben hier maar 2 huisarts pratijken en die willen me niet opnemen bij hun in de praktijk omdat we dat gezever met onze huisarts hebben. maar omdat ik in leefgroepen heb gezeten nemen ze mij zoiezo niet sirieus.
Toch best triest toetie, dat je op die manier eigelijk gediscrimineerd wordt, lijkt me enorm lastig en frustrerend.
ik weet het en het mooiste is tuurlijk ben een rot puber geweest maar het is niet mijn schuld geweest dat ik niet thuis woonde ik weet eerlijk gezegt niet wat er in mijn medisch dossier sta maar het lijkt wel of er daar iets in staat wat niet in mijn voordeel werkt. en dat terwijl ik toch een behoorlijke stabiele vrouw ben geworden (behalve als ik menopur spuit). achteraf gezien word ik ook door de gewone pil depressief jullie kunnen wel raden welke pil ik in mijn jeugd heb gebruikt
Ik heb fibromyalgie, hypermobielsyndroom, vitamine B12 en D tekort. Wat mij goed helpt is ritme. Klusjes over de dag verdelen, dus niet in een keer alle klusjes. Klusjes die mij te zwaar zijn laten doen door mijn man (zoals ramen zemen) Grote klussen verdelen in kleinere klussen (zoals de keuken schoonmaken) Sporten en bewegen is toch ook heel belangrijk, eerst heb ik wat conditie opgebouwd en daarna krachttraining erbij (veel herhalen, laag gewicht) onder begeleiding van een fysiotherapeut en nu alleen. Was wel raar hoor, zit je als 21 jarige met 2,5 kg oefeningen te doen voor je schouders met moeite Nu ben ik 24 en kan ik zo'n 10 kg goed hebben. Toen ik 21 was kon ik met moeite 15 min heen en 15 min terug fietsen (zonder lange pauze), nu gaat het dubbele vrij gemakkelijk. 4 uur werken was zelfs al te veel en nu kan ik prima 20 uur werken. Alleen 8 uur achter elkaar is mij teveel als ik dit meer dan 2 dagen achtereen moet doen. Het gaat allemaal niet snelsnel, maar achteraf gezien is het resultaat er dus wel. De B12 injecties hebben mij ook goed geholpen, minder snel moe en geprikkeld. Laat minder snel dingen uit mijn handen vallen en kom weer beter op woorden. Door de D (en magnesium) minder last van spierpijn. Toen ik jonger was vooral veel onbegrip van leeftijdsgenootjes, waarom kon ik niet mee uit, waarom kon ik niet even naar een kroeg in een andere plaats fietsen, waarom ging ik al rond 12 uur naar bed in het weekend, waarom ging ik soms niet naar school of eerder weg. Gelukkig is uitgaan niet mijn grootste hobby.
appelgebakje klinkt vrij vergelijkbaar, die training ga ik nu dus ook doen, eerst conditie en dan verder. vandaag naar de bedrijfsarts, zie ik altijd weer tegenop, maar goed wat moet dat moet.
Ik heb cvs. Weet t sind anderhalf jaar. Maar is al langer gaande. Na de bevallingen is het bergafwaarts gegaan. Had ook pfeiffer gehad, toxoplasmose en vit b12 tekort. Ik heb een jaar lang therapieën gevolgd met goed resultaat! Ik kan nu 22,5 uur in de week werken en heb bijna geen hulp meer nodig met de dagen waarop ik mijn kinderen heb. Ja, het is gigantisch zwaar maar met wat hulp houdt ik het vol. Gelukkig slaapt de tweeling meestal nog, maar zoals vandaag heeft d niet geslapen en ben ik kapot, heb ik hoofdpijn en branderige ogen van vermoeidheid.
Och niet veel mensen begrijpen het als ik mijn energie al heb gegeven die dag, dat ik dan bijv ook niet nog eens s avonds weg kan. Heb mijn darten voorlopig opgegeven omdat dat niet kunt na 3 dagen werken. Nee je ziet t niet aan de buitenkant. Maar prio 1 is me myself en mijn gezinnetje! Mensen vragen ook of het allemaal weer beter gaat. Eh.. ja, het gaat idd beter maar zal nooit 100% kunnen functioneren. Gelukkig dat veel mensen die mij naast staan, dat die het vaak wél begrijpen.