Chronische bekkenpijn

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Josje1004, 6 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mijn dochter is net 1 geworden en ik heb vanaf 24 weken bekkenklachten gehad. Ik werk als verpleegkundige en heb doorgewerkt tot 27 weken, toen het echt niet meer ging. Daarna nog halve dagen en met 32 weken met verlof gegaan. Na mijn bevalling (keizersnede met helaas flinke verklevingen) was het helaas niet over. Sinds mei ben ik weer aan het werk, dat ging redelijk omdat ik door collega’s ontlast werd. In oktober heeft een fysio tractie (trekken) gedaan aan mijn been, kon echt geen kwaad en sindsdien zit ik in de ziektewet omdat mijn bekkenklachten flink verergerd zijn. Ik werk nu halve dagen maar doe dan niks fysieks. Als ik het niet belast, gaat het best goed. Zolang ik niet teveel loop. En als ik het belast is het meteen zo erg als in oktober. Er zit vooralsnog geen vooruitgang in.

    De bekkenfysio en osteopaat boden ook geen vooruitgang. Dus sinds begin januari sta ik op de wachtlijst van het Spine & joint centre voor een revalidatietraject. In de automatische aanmelding stond dat ik binnen 21 dagen iets zou horen, maar toen ik daar na 21 dagen iets over mailde, deelde ze mee dat de wachtlijst 3 tot 4 maanden is. Dat was schrikken. In april gaan ze beoordelen of ik überhaupt behandeld ga worden, dus ik wacht mogelijk zelfs voor niks.

    Ik merk dat ik erg op mijn tandvlees loop, mijn werk stelt niet meer zoveel voor en ondanks leuke collega’s vind ik het moeilijk om gemotiveerd te zijn en er voldoening uit te halen. Ook de onzekerheid of ik dit werk überhaupt kan blijven doen kost me veel energie.

    Ik ben benieuwd of er meer verpleegkundigen zijn met een vergelijkbaar probleem en of jullie hetzelfde werk zijn blijven doen en zo niet, wat dan?