Chronische bekkenpijn

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Josje1004, 6 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mijn dochter is net 1 geworden en ik heb vanaf 24 weken bekkenklachten gehad. Ik werk als verpleegkundige en heb doorgewerkt tot 27 weken, toen het echt niet meer ging. Daarna nog halve dagen en met 32 weken met verlof gegaan. Na mijn bevalling (keizersnede met helaas flinke verklevingen) was het helaas niet over. Sinds mei ben ik weer aan het werk, dat ging redelijk omdat ik door collega’s ontlast werd. In oktober heeft een fysio tractie (trekken) gedaan aan mijn been, kon echt geen kwaad en sindsdien zit ik in de ziektewet omdat mijn bekkenklachten flink verergerd zijn. Ik werk nu halve dagen maar doe dan niks fysieks. Als ik het niet belast, gaat het best goed. Zolang ik niet teveel loop. En als ik het belast is het meteen zo erg als in oktober. Er zit vooralsnog geen vooruitgang in.

    De bekkenfysio en osteopaat boden ook geen vooruitgang. Dus sinds begin januari sta ik op de wachtlijst van het Spine & joint centre voor een revalidatietraject. In de automatische aanmelding stond dat ik binnen 21 dagen iets zou horen, maar toen ik daar na 21 dagen iets over mailde, deelde ze mee dat de wachtlijst 3 tot 4 maanden is. Dat was schrikken. In april gaan ze beoordelen of ik überhaupt behandeld ga worden, dus ik wacht mogelijk zelfs voor niks.

    Ik merk dat ik erg op mijn tandvlees loop, mijn werk stelt niet meer zoveel voor en ondanks leuke collega’s vind ik het moeilijk om gemotiveerd te zijn en er voldoening uit te halen. Ook de onzekerheid of ik dit werk überhaupt kan blijven doen kost me veel energie.

    Ik ben benieuwd of er meer verpleegkundigen zijn met een vergelijkbaar probleem en of jullie hetzelfde werk zijn blijven doen en zo niet, wat dan?

    En ik ben op zoek naar ervaringen van het Spine & Joint centre Rotterdam. Of eventueel andere bekken revalidatieplekken in de buurt van Gouda.

    Ik hoor het graag!

    Groetjes Josje
     
  2. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.356
    888
    113
    Vrouw
    Is het 100% een bekkenprobleem? De diagnostiek is goed geweest? Niet stiekem ontstekingen in SI gewrichten ofzo?
    Joint & spine centrum kan ik je ervaringen vertellen professioneel gezien van mensen die daar geweest zijn die ik begeleid heb en vind dat ze daar vaak echt progressie maken in hoe ermee om te gaan/mee leren leven.
    Tav werk > heb je begeleiding van een bedrijfsarts? Want als de zorgen reeel zijn dat je mogelijk je eigen werk niet meer volledig kan (wat denk ik inderdaad een redelijke zorg is) kunnen ze ook vervroegd spoor 2 in zetten. Dat geeft je binnen de 2 jaar ziek veel langer de tijd/kans om te gaan oriënteren op ander werk, daar kan je dus begeleiding bij krijgen. Dat kan naast de re-integratie in je eigen werk lopen. Een plan b zeg maar voor mocht eigen werk echt niet meer lukken.. rond 1 jaar ziek wordt dat verplicht ingezet maar het kan ook prima al eerder. Soms geeft dat rust om al uit te gaan zoeken wat een alternatief kan zijn mocht het nodig zijn..
    succes!
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  3. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik zie hem nu pas.

    Welke diagnostiek zou je nog aanraden? Ik ben bij een bekkenfysio geweest die niet veel meer kan en de osteopaat ook. SI gewricht is soepel en niet pijnlijk. Het zit in mijn bekken regio en onderrug. Sinds de tractie van die littekenfysio zit het ook vooral in m’n rechter bovenbeen, tegelijk met scherpe steken in mn lies en uitstraling naar mn stuitje. En rondom mn menstruatie is mn hele onderrug pijnlijk. De huisarts bood nog aan om naar een orthopeed te verwijzen met de uitleg dat ze niet dacht dat het met de botten te maken heeft. Ik heb zelf ook meer het gevoel dat de spieren rondom het bekken uit balans zijn en elkaar verkeerd compenseren. De osteopaat drukte diep bij m’n blinde darm en dat was heel gevoelig en straalde uit naar m’n bekken, dus het kan denk ik ook nog een diepe verkleving van m’n keizersnede zijn die alles strak trekt.

    Ik ga inderdaad naar de bedrijfsarts, op dit moment staat alles een beetje on hold voor dat bekkentraject. Ik werk 4 uur met nauwelijks fysieke belasting. Opbouw zit er nu ook niet in. Ik ben zelf al wat aan het oriënteren, maar vind het fijn om te lezen dat dat ook begeleid kan. Nu voelt het een beetje stiekem, terwijl de bedrijfsarts verpleegkundige ook heel reëel is hierover. Misschien dat dat toch fijn is om vast in te zetten inderdaad!
     

Deel Deze Pagina