Vanaf wanneer alleen nog avond en ochtendvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaVanAnne, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kleintjes alleen nog de ochtend en avondvoeding kregen en hoelang je dit toen nog hebt volgehouden.

Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat ze alleen deze voedingen nog gaan geven, maar dat het dan na een paar weken is 'opgedroogd'.
    Is dat alleen als je met 3 maanden die 2 voedingen gaat geven of moet je echt een jaar voeden wil je het met die 2 voedingen kunnen redden?

Mijn kleine meid drinkt nu nog 4x per dag gemiddeld bij me, maar merk dat ze met de voedingen overdag weer veel is afgeleid en af en toe weinig drinkt. Terwijl als ik kolf en ze dat gewoon koud in de rietjesbeker krijgt ze het zo weg slurpt en er van zit te genieten.
    Dus als het zo blijft gaan zit ik er over te denken om misschien de ochtend en avond voeding (En eventueel nacht, maar dan komt ze praktisch nooit) te blijven doen en dan s middags te kolven.
    Maar ik vraag me af of dat verstandig is. Houd mijn productie dat, ik denk van wel, want heb nog steeds erg veel melk en nog vaak stuwing. Maar wordt de kleine dan niet lui en denkt ze s ochtends en s avonds ook van tja voor die borst moet ik meer moeite doen.

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef nu eigenlijk pas vaak alleen een ochtend en een avondvoeding. Op dagen dat het ervan komt en ze erom vraagt nog 1x tussendoor.
    Mijn productie had het echt niet gered met 4 maanden en was denk ik pas met een maand of 10 stabiel genoeg voor 3 voedingen en ik hoop dat mijn productie het nu goed redt met 2 voedingen.

Rond de 6 maanden was hier ook een periode dat ze snel afgeleid was en eigenlijk helemaal geen tijd had om te drinken.

Je kunt het uiteraard proberen maar in mijn geval was het echt niet verstandig geweest qua productie. Mocht het erg teruglopen kun je altijd weer meer gaan aanleggen als je het weer op wilt krikken.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nu een week of 2. In de ochtend en avond nog een redelijke voeding, overdag eens een enkele keer een paar slokken. Met 10 maanden dronk ze nog een keer of 4.

Trouwens ook veel periodes gehad van afgeleid zijn. Ze dronk dan vaker kleine beetjes en soms heel minimaal. Ik kolfde dan tijdelijk.

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ik altijd lees is dat je productie rond de 9-10mnd stabiel wordt om dus naar 2 voedingen over te gaan.
    hier zitten we nog gemiddeld op 8 voedingen (door veel nachtvoedingen)

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik heb dezelfde vraag onlangs bij de lk neergelegd. Zij gaf aan dat ik nu best kan afbouwen tot 2-3 voedingen en dat de productie rond deze termijn dan meestal (dus geen garantie...) wel tot stand blijft.

Hier ook een mannetje dat snel afgeleid is, eigenlijk al vanaf de 4 maanden. Bij elk geluidje laat hij los en gaat hij rondkijken, etc.

Maar ik ben het aanleggen-niet genoeg drinken-kolven-fles geven aardig zat aan het worden. Het kost zóveel tijd en heb hier nog een peuter rondlopen die ook haar welverdiende aandacht nodig heeft. Daarom ben ik me ook aan het oriënteren op het minderen van de bv. Ik denk dat het hoe dan ook een gok blijft of je productie het houdt.

Wat heerlijk trouwens dat je zo'n super productie hebt en het redt met 4 voedingen! Ik zit overdag nog om de 3 uur en heb ook nog een late (en soms nacht)voeding erbij.

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is hier nu 8.00-12.00-16.00-20.00-22.00 En om 16.00 is een fles kunstvoeding van 150.
    De voeding van 8.00 gaat prima en drinkt ze echt veel. Als ik het moet inschatten drinkt ze wel 200cc. De voeding van 12.00 is echter matig, dan laat ze steeds los en kijkt om zich heen etc. Geef haar al een klein knuffeltje in de hand en zit wat met haar te klieren terwijl ze drinkt, maar dan alsnog is het soms echt met een paar minuten gebeurt.
    De voeding van 20.00 uur is wisselend, soms drinkt ze heel goed, soms matig. Als ze heel goed drinkt is ze de voeding van 22.00 niet nodig, als mijn borsten nog redelijk vol voelen dan leg ik haar om 22.00 nog aan voor een droomvoeding en die drinkt ze altijd weer goed.

Ik heb ook niet zo'n zin om elke dag te kolven, maar als ze anders niet genoeg binnen krijgt heb ik het er wel graag voor over.

Maar ben gewoon bang dat ze dan misschien de anderen voedingen, bijvoorbeeld de voeding van 20.00 ook denkt tja uit de rietjesbeker is veel leuker.

Merk jij Ago dat ze de andere voedingen dan minder pakt of juist wel goed of wat is je ervaring?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk ongeveer vanaf toen ze een jaar of 4 a 5 waren.
    Toen ze de leeftijd van je dochter hadden zaten we of zeker 6 a 8 keer per dag. Vaker ook wel.

8. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Hier zitten we daar nog lang niet op. Onze dochter heeft onder invloed van sprongetjes wel eens een tijdje weinig gedronken, maar nu zit ze weer op een stuk of 6 à 7 voedingen per dag. Mijn ex geeft nog borstvoeding aan onze dochter van 2 en die drinkt ook nog meerdere keren per dag. Rond 9 maanden is je productie stabiel om een deel van de voedingen te kunnen afbouwen (maar waarom zou je? Want 2 melkvoedingen per dag is op die leeftijd wel erg weinig) maar als je het aan je kind over laat kan het nog wel een poosje duren voor ze nog maar 2 melkvoedingen wil.

Deel Deze Pagina