Heel erg tips gevraagd. Als ik alleen ben met mijn dreumes en baby, komt baby NIET in slaap overdag. Slaapt sowieso amper in eigen bedje overdag, want mamahonger. Maar beneden waar ik ben met dreumes kan hij niet in slaap komen vanwege teveel geluidsprikkels. Ook draagzak is enorm moeilijk. Huilt enorm veel daarin, en uiteindelijk slaapt ie misschien 45 minuten, daarna weer uren wakker. Kortom over de zeik baby, dreumes gaat overstuur omdat hij ook te weinig aandacht krijgt op die dagen, en ik raak zelf compleet overprikkeld... inbakeren mag dan weer niet ivm verhoogd kans op heupdysplasie... Help? Laten huilen ben ik geen fan van althans niet langer dan paar min.
Hmm... lastig. Ik wilde zeggen: draagdoek/draagzak. Maar dat doe je dus al... Hier een prima nachtslaper, maar overdag eigenlijk altijd korte rukjes in kinderwagen/auto óf langere periodes op mij of in de draagdoek. Is de kinderwagen nog een idee? Even naar buiten en dat baby dan tijdens het lopen in slaap valt? Met wat geluk kun je dan de wagen met slapende baby thuis weer ergens parkeren waarna hij dan nog even doorslaapt. (Die van mij wordt standaard wakker zodra ik de tuin in loop, dus geen garanties...)
Hoe oud is je baby? Tips om baby te laten slapen: - Buiten wandelen - peuter voor de tv zetten, baby in slaap wiegen, baby in de wagen leggen, wagen op de gang zetten. - constant geluid. Bijvoorbeeld de tv half luid aan. Zo creëer je een basis van geluid waardoor de pieken minder hard binnenkomen. De meeste pasgeborenen houden ook van een constant geluid (want dat hadden ze in de buik ook). - Een (warm) tshirt van jou bij de baby in bedje leggen. Zo ruikt hij jouw geur en soms helpt dat om in slaap te vallen. Als je baby nog heel jong is dan zijn slaapjes van 45 minuten normaal.
45 min slapen is toch heel normaal? Dat deden beide kinderen hier altijd. Hier altijd anderhalf uur wakker, 3 kwartier slapen. Maar als ik te laat was met te laten slapen was het drama om weer in slaap te komen.
Baby is 7 weken, maar rukken van 1,5 uur zijn normaler voor hem op goede dagen, na 45 min istie gewoon nog steeds moe en wordt het moeilijker hem weer in slaap te krijgen. In slaap wiegen kan uren duren als ie oververmoeid is helaas.. doe het uiteindelijk wel, maar pffff ... Kinderwagen is geen garantie idd, ene keer werkt het ietsje beter dan andere keer dat t niet werkt, maar hoef maar even stil te staan en het is mis... Constant geluid werkt hier dus ook niet echt helaas, eerste weken wel, maar lijkt steeds minder te worden...
Slaapjes van 1.5 uur zijn normaal, maar slaapjes van 45 minuten ook. Duurt in slaap wiegen echt uren? Want in dat geval is hij gewoon misschien nog niet moe genoeg om te slapen. Misschien wil hij dan liever knuffelen, spelen, zingen, kijken. Hoe voel jij je tijdens het in slaap wiegen van hem? Als jij je gehaast en gestresst voelt dan kan het zo zijn dat de baby dat ook voelt. En dat maakt dat de baby zich misschien niet rustig genoeg voelt om te kunnen slapen. Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten hoor, maar misschien herken je het en kun je jezelf rustiger maken. Zelf geen ervaring met een oververmoeide baby maar misschien werkt in dat geval rustige afleiding wel. In de wagen, rondjes lopen, iets felgekleurds of iets met contrast ophangen. Dat vinden baby's vaak erg interessant. Misschien een klein flesje maken om hem te kalmeren en dan naar buiten.
Als ie oververmoeid is dan duurt het wel uur tot 2 uur ja, je wordt er ook een beetje wanhopig van hoe langer het duurt, dus ja helaas zal dat vast voelbaar zijn. Ik kan van een constant huilende baby best kriegelig worden helaas... Maar een oververmoeide baby die hele boel bij elkaar krijst, leidt je niet makkelijk af, althans, noet deze....
Als je wel wilt inbakeren maar veilig voor de heupen, kijk eens naar de Halo swaddles. Die zijn "hip healthy". Bv via https://www.fruugo.nl/halo-sleepsack-baby-swaddle-100-katoen/p-12225569-41713978 te bestellen
Hier bleek dat eeuwige wiegen om dr in slaap te krijgen juist te zorgen voor overprikkeling. En ze had een paar minuutjes een inslaaphuiltje. Toen ik daar eindelijk achter was, na weken lang van 10-12 uur huilen per dag, had ik binnen een dag een ander kind.
Heb je inbakeren geprobeerd? Want als het werkt zou ik idd kijken naar een mogelijkheid die goed is voor de heupen. Als het ook niet werkt hoef je daar ook niet meer naar te kijken. Van een paar keer inbakeren krijgen die heupen niks.