Klein gebaar tijdens feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 9 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Wie en wat geef je tijdens de feestdagen een kleinigheidje?

    De leerkrachten van de kinderen, zwemjuf, postbode, pakket bezorger, (eenzame) buurman/vrouw, ..?


    De leerkrachten van de kinderen geef ik altijd een kleinigheidje en de zwemjuffen ook.
    Dit jaar echter nog NIKS voorbereid of bedacht. Misschien doe ik wel een keer makkelijk en doe ik een klein kerststukje voor allemaal. Gaat tenslotte om het gebaar :D
     
  2. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Ik schrijf een kaartje voor diegene die veel voor mij of mijn familie betekenen.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik stuur voor het eerst dit jaar weer kerstkaarten!! Ik ben er zelf altijd ook erg blij mee!
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Ik wil wat leuks maken voor de voetbalcoaches. Hun doen het vrijwillig en waardeer hun inzet wel.
    En de jongen die elke week eieren komt brengen, denk dat ik voor hem een soort snoep pakketje maak ofzo met wat geld erbij.
     
    owly vindt dit leuk.
  5. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.035
    1.139
    113
    Centrum België
    Klein presentje voor de juffen en in mijn voorgaande functies was ik leidinggevende en gaf ik ook steeds een kaartje en een kleinigheidje om de mensen te bedanken voor hun inzet.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Normaal alle bejaarden in het verzorgingstehuis hier in de buurt. Maak samen met zoon altijd een klein pakketje met wat lekkers en een kerststukje en breng die persoonlijk en dan maken we een praatje (wat meer word gewaardeerd dan het pakketje). Dit jaar red ik het niet helaas, ik heb er de energie niet voor, te veel aan mijn hoofd. Ik heb wel de buurvrouw van 74 die alles alleen op de fiets doet gevraagd of ik deze winter misschien met haar samen boodschappen met de auto kan doen of dingen voor haar kan halen. Ik ga voor haar wel een kerstpakketje maken. Voor de rest geef ik de pakketbezorger dit jaar een enveloppe want heb afgelopen jaar bijna alles online ipv in de echte winkels gekocht dus die man is druk voor ons geweest. Voor de rest denk ik dat ik voor niemand wat doe, ook geen kerstkaarten oid.
     
    Nellie4, Anouk2005 en Lies1611 vinden dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Dat is super lief. Niet overal mag je nu binnen komen. Je hebt zelf dit jaar geen makkelijk jaar gehad en wat je wil doen is al super lief.

    Neem verder veel tijd voor jezelf en je kinderen en familie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Ik wil eigenlijk nog wat doen voor de juffen maar nog geen idee wat.

    Ben graag creatief maar ben eigenlijk al best druk. (Maak voor mijn vrijwilligerswerk heel veel doosjes , die hadden ze bedacht voor de bewoners. Ik wou dat wel maken:D alleen wist ik toen nog niet dat het er ongeveer 100 zijn:roflmao:)
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik schrijf kerstkaarten en ik sta daarbij stil bij diegene die iemand hebben verloren. Zoals mijn nicht die ik juist een kerstkaart stuur om erop te zetten hoe ik aan haar denk de eerste kerst zonder haar moeder. Of mijn andere tante die zo tegen de kerst opziet omdat ze haar man dan zo mist. Ik wil dat juist benoemen. Kerst is niet alleen mooi en leuk, maar ook confronterend
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Ik lees even mee, ik wil de leuke vrouw van postnl hier in de buurt wat doen maar vind geld in envelop zo gek..
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    lief van je! Mijn moeder kreeg vandaag de eerste kerstkaart van het jaar. Van haar broer nog wel, hele fijne dagen gewenst. Geen sterkte oid. En het pijnlijkste op de enveloppe aan voornaam moeder + voornaam vader en dan hun achternaam en voornaam vader was doorgekrast. Dus met enveloppen schrijven waarschijnlijk uit gewoonte beide namen gedaan en toen gedacht oeps en ipv een nieuwe enveloppe de naam doorgekrast. Was erg pijnlijk voor mijn moeder.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ach jeetje wat onhandig :( iemand doorkrassen maakt het extra confronterend :(
    Sterkte voor jullie allen deze feestperiode.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Jemig, een foutje is zo gemaakt maar een nieuwe envelop is niet zo duur dat je maar moet krassen.

    Mijn gedachten gaan naar jullie uit. Feestdagen zijn dat betreft zwaar. Het was mijn lievelings feestdag van mijn vader en mis hem nog steeds. Het heeft een plekje zo ver dat kan maar probeer zo veel mogelijk dingen te doen zoals we vroeger deden. Zelfde pudding maken, appeltaart, voor iedereen oliebollen bakken. Kerstmuziek luisteren vervolgens top 2000. Het doet zeer maar hij is zo nog een beetje bij me.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Onze hulp geef ik altijd chocolade en een keer extra her bedrag dat ze steeds krijgt met een kerstkaart erbij.

    Ik wil wel wat voor de PostNL bezorger doen maar ik weet niet wat. Iemand idee?

    Juffen en voetbalcoaches doe ik altijd einde van het seizoen.
     
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ik maak ieder jaar een kerstpakket voor mijn tante en mijn ouders. Zij passen beide een dag in de week op de kinderen. De kinderen knutselen er dan nog iets bij.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ook voor jou (en eigenlijk iedereen die een dierbare moet missen) heel veel sterkte gewenst voor de feestdagen. Ik zie er ontzettend tegenop zo de eerste keer en ik vraag me af of de feestdagen ooit weer “normaal” zullen worden of dat dit nu dus voor de rest van mijn leven juist beladen dagen gaan worden ipv de fijne dagen die het altijd geweest zijn. Herken trouwens je stukje van dingen doen zoals je vroeger deed heel erg. Ik ben daar in mijn hoofd best wel mee bezig, dan hoor ik zijn stem ook in mijn hoofd, en dat doet pijn maar zorgt er ook voor dat ik me nog erg verbonden voel.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  19. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn ervaring is dat alle eerste keren erg pijnlijk en confronterend waren. Het gemis is dan even extra groot. Vanaf die eerste keren werd het steeds wat minder heftig. Het is nu 9 jaar geleden en eigenlijk heb ik al zeker 2 jaar niet meer dat beladen gevoel.
    Het gemis is er, maar niet meer op zo'n pijnlijke manier.
    Een hele dikke knuffel!
     
    owly en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je voor je reactie. Fijn idee dat ik weet dat kerst niet voor de rest van mijn leven rotdagen blijven maar met de tijd dus wel weer fijne dagen zullen worden.

    En sorry ts voor het zo of topic gaan!
     
    owly en MyMiracle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina