Nee daar heb je gelijk in. Hopen dat het iig snel raak is. Hoop hier wel op een plakbeeb maar we zien het wel. Stapje voor stapje.
@Selina1984: Gefeliciteerd! Hopelijk blijft alles goed gaan! En hopelijk heb je niet te veel klachten tijdens je zwangerschap! (En ja, alles hoort erbij. )
Ik geniet er ook wel van. Moet zelfs lachen van de misselijkheid. Ben blij dak nu eindelijk van die klachtjes heb. Ben gewoon zo happy.
Mijn afspraak is helaas verzet naar 16 feb, nog 2 weekjes extra wachten. Hoe gaat t met jou Selina? Voel je je goed of veel last van kwaaltjes? En met de moeheid?
Zelf loop ik al vele jaren thuis,vanewge cvs. Ik ben een jar of 9 geleden thuis komen te zitten vanwege mijn vermoeidheid. Hierdoor mijn studie niet afgemaakt. Ik bleek ook nog endometriose te hebben. Na jaren te hebben gewacht of ik beter werd hierdoor de knoop doorgehakt om ondanks mijn klachten te gaan voor een kindje. Ik werd gelukkig binnen korte tijd zwanger,ondanks de endometriose, maar aan het einde an de zwangerschap was ik oververmoeid. Liep ik ook nog eens bijna drie weken overtijd. de bevalling nam 3 dagen in beslag, kwam uiteindelijk in een postnatale depressie terecht. Gewoon puur vanwege de vermoeidheid. Er is toen niet naar me geluisterd en de cvs werd weggewuifd. Inmiddels heb ik een tweede kindje die kwam met 38 weken zwangerschap en dat ging uitstekend, was niet zo moe als de eerste keer en kon het veel beter aan. Verder werd er nu beter naar me geluisterd, vanwege de eerste keer. Dat scheelde een hel hoop! Ik zou zeggen als je het heel graag wilt en de hulp kunt krijgen ga ervoor. Verkijk je er niet op. Hoe meer energie je er al in moet stoppen om uberhaupt zwanger te raken des te minder energie heb je nog over voor je zwangerschap. heel veel sterkte verder en succes!
Allereerst Selina gefeliciteerd met het grootse kleine wondertje! Hier ook chronisch vermoeid. Ik heb oa pfeiffer gehad en toxoplasmose. Pas vorig jaar wees mijn zusje (notabene) er op dat t toch niet 'normaal' is om tussen de middag bijv naar huis te gaan va het werk om te slapen. het is bij mij al zo'n gewoonte geworden dat ik maar door ging en door ging. Ik heb als hoofdmoot de extreme vermoeidheid. Als ik 1 dag niet overdag kan liggen, krijg ik hoofdpijn en zere ogen, ik ga trillen kan niet meer goed nadenken etc. Andere klachten zijn om de week schimmelinfecties, vaak ontstekingen, vaak ziek (voornl klieren en keel pijn), vaak Mijn kids gaan heel vaak naar de gastouder zodat ik kan bijtanken anders trek ik het niet.. Als ik ziek ben, ben ik vaak duizelig. En ga maar door etc. Nu mag ik volgende week donderdag naar het vermoeidheidscentrum in Lelystad en ik hóóp dat er wat uitkomt.
Oja, b12 was aan de krappe kant, dus heb injecties gehad en foliumzuur was te laag :s En zit nu in een reintegratie traject en werk een paar uurtjes in de week bij een sociale werkplaats.
Dank jullie wel! Flowerpower, bedankt voor je ervaring! Het heeft inderdaad al best veel energie gekost om zwanger te raken, maar hoop dat ik daar niet heel veel last van krijg. We zien het wel. Ben nu telkens wel extreem moe en ben nu ook ziek. Allemaal tekens dat het best heftig is voor mijn lichaam, maar heb het er allemaal voor over en zou het goed in de gaten houden. Patrouschka, zo das ook heftig. Heb dat ook een hele tijd gedaan, maar toen zat ik wel al thuis. Maar aangezien ik snachts ook slecht slaap ben ik daar toch maar mee gestopt. Vitamine b12 injecties heb ik ook gehad, maar dat hielp ook niet.hoop voor je dat er in lelystad wat uitkomt voor je. Succes!! Babyliz, ik ben dus soms wel heel erg moe, af en toe misselijk en ontzettend zere borsten. En nu dus ziek, bah. Hoop dat dit snel over is, want vind dit erger dan al die zwangerschapskwaaltjes bij elkaar.
Donderdag naar t vermoeidheidscentrum geweest. was best zenuwachtig. Heb een belastbaarheidsscan gehad en longfunctiemeting. Laatste was vrij aardig (kwam op iemand van 57 jr maar dat vond zij vrij aardig?) Iig uit de scan kwam dat mijn vetverbranding niet goed is, wat weer moet oa door energie te krijgen om t kort te houden ik heb erkenning gekregen na mijn HALVE leven gemedderd te hebben dat ik idd ChronischVermoeidheidsSyndroom heb en t prikkelbaar darm syndroom.
Dat is fijn he. Dat je het eindelijk een naam kan geven. Helaas dat je er verder zo wienig aan kan doen, maar je kan het iig benoemen. Wat gaat er nu gebeuren dan? Hier is alles erg rustig. Voel me eindelijk weer beter en kom dus ook weer buiten de deur. Heb net een gesprek gehad voor vrijwilligerswerk. Het klonk wel leuk en de vrijwilligersbegeleider is erg aardig. Wordt volgende week terug gebeld. Ook qua zwangerschapskwaaltjes is het rustig. Borsten zijn nog wat gevoelig en ben erg moe, maar dat is het dan ook wel weer. Nog iets meer dan een week en dan hebben we de eerste echo. Spannend!
@patroeschka Fijn dat je eindelijk erkenning hebt gekregen. Idd jammer dat er zo weinig aan te doen is. Jij ook de combi met PDS dus, heb ik ook helaas. @selina: Spannend morgen de echo! Heb je nog meer over het vrijwilligerswerk gehoord?
Dag dames, Hier iemand die sinds een paar maanden het chronische vermoeidheidsyndroom heeft gekregen, dankzij mijn chronische whiplashsyndroom. Ik heb alweer ruim 6 jaar een whiplash, ik heb een dochter van bijna 3 en een zoon van ruim 1,5 jaar en we hebben sinds een kleine week besloten om voor een derde te gaan . Van de MMM het ik niet veel verstand, want ik ben van beide kids snel zwanger geworden, maar voor de dames die er wel in zitten wil ik zeggen, veel succes en dat jullie ook snel zwanger mogen worden. Is het zwaar, jazeker (eigenlijk te ) en pak alle hulp aan die ik kan krijgen en de kinderen gaan geregeld naar oma en opa. Wij hebben altijd 4 kinderen willen hebben, maar door mijn aandoening is dat bijna niet mogelijk zonder compleet in te storten. Het kiezen voor een derde was dan ook ff goed nadenken. Ik heb whiplash cadeau gekregen, omdat er een chauffeur niet oplette en vol met 80 km/u op mijn inreed. Ik heb zoiets van, ik heb niet voor deze aandoening gekozen en ik laat hierdoor mijn droom echt niet vallen. Goed, ik ben een uiterst eigenwijze smurf die haar gezondheid niet bovenaan zet, maar mijn droom laten vallen doe ik niet. Sinds december kreeg ik het vermoeidheid erbij en dat maakt het allemaal niet lichter op, maar goed, wij maken er het beste van. We zijn nu op zoek naar hulp in de huishouding, loop nog steeds bij een psycholoog en krijg nog steeds medische hulp over het omgaan met pijn. Zo, das een klein stukje van mijn verhaal.
Zo teigetje das ook heftig. Kan me voorstellen dat dat zwaar is. Toch de keuze voor een derde. Knap van je. Hoop dat het je weer snel gegunt is. Ja, morgen de echo. Erg spannend! Zal morgen wel even laten weten hoe het was.
Nou de echo zag er goed uit. Lag mooi op schema en het hartje klopte goed. Hebben het helaas niet kunnen horen, maar hoop dat dat volgende x wel kan. Over 2 weken moet ik nog een x en als alles dan goed is gaan we het de rest van de wereld vertellen. Ik dacht alleen dat je met cvs medische indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen, maar dat is dus niet zo. Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe gaan jullie dat doen?