Ik had hetzelfde, ik was zo verschrikkelijk moe, neurologische klachten en altijd hoofdpijn. Ik had daarvoor nooit hoofdpijn. Ik kon me niet concentreren, ik kon niets. De trap kwam ik ook niet op. Soms moest ik me haasten voor de trein en dan kreeg ik steken bij mijn milt en hart, heel raar. Mijn benen deden telkens zo'n pijn, net alsof ze sliepen. Kon amper op mijn benen staan. Ik ben op eigen initiatief B12 smelttabletten gaan slikken en daarnaast heb ik ook ijzertabletten en vitamine D tabletten. Ik ben nu ook wel weer moe maar door andere redenen , mijn andere klachten zijn grotendeels verdwenen. Ik kan weer de trap oprennen en mijn benen doen geen pijn meer. Ik voel me zo anders.. vanaf mijn 20e met vage klachten geworsteld en door medische molens gehaald en NOOIT hebben ze iets gevonden. Kwam achteraf doordat ze een veel te lage waarde hanteren als goed. Dus mijn tip: vraag je bloedwaarden op van zowel foliumzuur, B12 en B6.
Waar ik ook nog aan moest denken: een kennis van mij had vergelijkbare klachten/problemen, is er zelfs door met een studie gestopt. Bleek de ziekte van Lyme te zijn... Is dat getest?
Goede tips! Ik vraag de waardes van B12 etc, maandag even op en wellicht moeten Lyme en Pfeifer nog eens getest worden. Vitamine b12, slik ik wel. Andere vitamines nog niet, dus ik ga morgen meteen naar kruidvat.
Ook bedankt voor voorgaande tips en succeswensen. Klinkt raar, maar omdat ik in mijn omgeving zo weinig begrip krijg, is het toch prettig om eens te horen.
Ik heb een beetje hetzelfde sinds een paar weken. Behalve de aanvallen dan.. lijkt me trouwens heel eng! Ben ook moe, moe en nog eens moe.. Ik functioneer niet als ik niet een paar uur kan slapen overdag. En ben veel duizelig en heb steeds hartkloppingen, best eng. Zit al een paar weken ziek thuis. Ik vraag mezelf wel ergens af of ik toch niet (deels) overspannen ben. Mijn bloeduitslagen waren trouwens niet helemaal in orde, leverwaarden waren te hoog. Heb woensdag een echo van de bovenbuik (gal en lever) en als daar niks uitkomt over een paar weken weer bloed laten prikken. Hier ook veel onbegrip vanuit de omgeving. Gelukkig niet vanuit mijn werkgever, dat scheelt. B12 schijnt een veel gehoorde, maar niet erkende oorzaak te kunnen zijn. Wordt vaak niet (direct) uit bloedonderzoek gehaald maar blijkt dan toch de boosdoener te zijn. Nog een vraag: Ben je toevallig ook allergisch voor iets? Ik ben zelf namelijk erg allergisch aangelegd en mijn huisarts heeft uitgelegd dat als je lichaam veel moet 'vechten' tegen allergenen dat het ten koste gaat van je weerstand en je dus allerlei 'vage' klachten kan krijgen. Sterkte meid. Hoop dat je gauw een oorzaak kan vinden en je snel weer opknapt. En dikke piemel voor je werkgever
Wat in ieder geval helpt bij hoofdpijn (voor mij dan) is het slikken van magnesium. Volgens mij homeopaat hebben mensen door voeding in het Westen ongemerkt magnesium tekort, dit zie je niet altijd als erop geprikt wordt omdat het bvb maar in een orgaan een tekort is, waardoor het gemiddelde goed is in het bloed, maar door dat ene tekort er toch klachten zijn. Magnesium heeft invloed op spieren/zenuwstelsel en daarom ook bij hoofdpijn (spanningshoofdpijn maar ook migraine). Ik slaap er zelf ook beter van en wordt minder angstig. Misschien is het ook iets om te proberen? Je kunt ze ook gewoon kopen bij een homeopathisch winkeltje
Als je normale tabletten slikt: deze worden bij een opnamestoornis niet opgenomen door het lichaam. Dan heb je er dus niets aan. Je moet tenminste smelttabletten hebben, die worden in de winkel amper verkocht (op internet wel, daar haalde ik ze). Nog beter zijn injecties, maar dat is soms moeilijk voor elkaar te krijgen is mijn ervaring. Ik ben benieuwd naar je uitslagen.
Jouw symptomen herken ik deels, de hoofdpijn/aanvallen heb ik niet. Wel zijn mijn darmen altijd erg zwak, die kunnen om de haverklap weer iets niet verdragen en dan zit je hop, weer op de wc Ook ik 'moet' elke dag wel minstens een uurtje bijslapen, anders red ik het echt niet. Het is hard, maar voor de opmerkingen van je omgeving moet je je afsluiten. Hoe vaak er wel niet een grapje wordt gemaakt van "oh, oma moet weer slapen" of "weer een middagdutje, wat een leven heb jij"... Niet te tellen. Boos worden helpt niet, als je dit niet ervaart, snap je het gewoon niet. Die mensen begrijpen niet dat je van een trap al moe kan worden. Laat ze maar!
Je zegt dat je ijzer blijvend zeer laag is. Dan heb je het probleem toch al te pakken? Ik had het afgelopen winter ook, en was ook geen peer waard. Ook flauwvallen, heel erg moe etc. Ook mijn ijzer was laag. Nu het hoger is, voel ik me wel wat beter. Kan het dan geen ijzertekort zijn? Maar...toen mijn dochter 9 maanden oud was, was ik sowieso heel erg moe. En mijn bloed was toen goed. Kwam gewoon door de beroerde nachten met dochterlief.
slik je de.pil weer???? ik herken je klachten ( alleen viel ik net niet flauw ) was doodmoe, mn benen voelde aan als een blok beton, hoofdpijn, duizelig, hartkloppingen...kon van vermoeidheid gewoon de trap.niet omhoog komen en verlangde de.hele dag naar mn.bed ook verschillende keren bij de HA geweest, bloed geprikt....niks te vinden ik was het helemaal zat en bedacht ineens dat ik me pas zo ben gaan voelen sinds ik weer met de pil was begonnen na de bevalling en een maand geleden ben ik met een nieuwe pil begonnen en voel me echt met de dag beter...heb me sinds maanden niet zo.goed gevoeld
helaas is dat niet zo, mijn man heeft zijn arm in de machine gehad, en hij moest na 2 week (na de arbo dienst geweest en al) gewoon naar het werk, aangezien zijn andere hand niks mankeerde, ze hebben daar zwaar werkt, dus hij kan niks doen op het werk, maar moet er toch heen
Ik ben ook al jarenlang moe (nu zo'n 4 jaar of meer). Een oorzaak wordt niet gevonden. Vooral in de lente/zomer is het heel erg, maar dat komt denk ik eerder door hooikoorts.
jawel hoor. de arbo bepaald of jij weer MOET gaan werken en niet de werkgever. de werkgever kan zoveel eisen als dat hij/zij wil, de arbo bepaald het verdere verloop mijn vriend was laatst ook ziet thuis. de werkgever eiste dat hij de volgende dag weer ging werken. mijn man stemde er niet mee in en vroeg of hij naar de arbo mocht. de arbo besloot dat hij minimaal 2 weken thuis moest blijven ook al vond de werkgever van niet. de werkgever is geen arts, de arbo wél en die heeft het laatste woord. zou mooi worden.. elke werkgever heeft natuurlijk het allerliefst dat zijn werknemer weer per direct begint, die zien alleen maar euro tekens.. als de arbodienst van je man zegt dat hij weer moet werken omdat hij maar aan 1 arm wat mankeert, dan telt dat als de arbo zegt dat hij moet thuis blijven vanwege zijn arm, en de werkgever zegt dat hij moet komen werken, dan telt het advies van de arbo en kan de werkgever hoog en laag springen wat hij wil