Hoihoi Ik heb van nature slag in mijn haar en sinds ik grijs word wordt het steeds pluiziger. Ik heb een kapper gevonden die keratine behandelingen doet dus heb daar een afspraak gemaakt. Nu heb ik een paar weken geleden bij een andere kapsalon mijn haar laten verven ( uitgroei en babylights). En zij raadt mij dus sterk af om keratine behandeling te doen, want de kans is heel groot dat mijn haarkleur eraan gaat, en dat het lastig verven is als er dus een keratinebehandeling gedaan is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?? Ben dat kroeshaar spuugzat...
Ik had ook mijn hele leven kroeshaar. Steiltang was mjn grootste vriend. Keratinebehandelingen probeerde ik thuis uit (werkte grotendeels, todat het uitgroeide). Totdat ik op een gegeven moment aan de slag ging met de cg methode .. wat blijkt... ik heb geen kroeshaar maar gewoon krullen! Alleen borstelde ik de krullen altijd zelf "kapot" tot aan kroes omdat ik mijn haar niet juist behandelde.
Mijn zusje heeft een keratine behandeling gedaan en haar kleur is er idd aan. Het is nu heel vlekkerig en op sommige plekken lichter dan andere. Zou het niet aanraden. Zou dan idd kijken naar hoe je je haar het beste kunt verzorgen en kunt stylen. Hier ook slag/krul en dus pluis, maar nu ik weet hoe ik ermee om moet gaan ziet het er heel anders uit. Ik ben overigens al nagenoeg volledig grijs en mijn haar is zonder het verven zachter dan ooit, dus dat grijze hoeft niet de oorzaak te zijn.
Hier in 2016 en 2017 keratine behandelingen gedaan bij de kapper. Ik liet in de periode mijn uitgroei regelmatig bijwerken inclusief high lights + toner. Mijn ervaring: keratine licht je haar enorm op. Verven en keratinebehandeling werden dus altijd zorgvuldig gepland. Mijn haarkleur heeft er niet onder geleden en het deed wat het moest doen, maar miste het volume in mijn haar enorm. Dus ik ben er mee gestopt.