Chuggington speelgoed, hoe zit dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSI, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Hoi,

Mijn zoontje heeft nu speelgoed gekregen van Chuggington (alles origineel) en nu merk ik dat niet alles bij elkaar past. Hij heeft rails gekregen en een trein maar die trein past helemaal niet op die rails. Heeft iemand hier meer verstand van? Zijn er verschillende versies waar ik op moet letten of zo?

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Je hebt oude en nieuwe versies.. Hadden wij ook al last van.. Het ligt aan de die cast en nog iets anders...

3. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Oh echt!? Wat stom. Ja de rails staat Die Cast op....is dat de oude versie dan?

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    He wat stom!
    Mijn zoon heeft er heel wel van maar dat is inderdaad van 2-3 jaar geleden.
    En duur dat ze zijn!!

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    En herrie dat die krengen maken, het enige speelgoed hier in huis dat met een paar weken verbannen is, je kunt jezelf niet eens meer verstaan als ze die baan aanzetten ;).

Maar inderdaad oude en nieuwe versie en dom genoeg past het niet op elkaar, erg slecht vind ik.

6. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Tnx allemaal!! Heb die rails weer in de verpakking gekregen haha. Ga 'm nu gewoon ruilen. Ik denk dat ik dan geen rails doe maar alleen de treinen. Ga even naar de winkel om me even verder in te verdiepen :)

7. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Kan ook zijn dat er een verschil zit tussen die cast (metalen treintjes) en houten treintjes? Balen zeg

8. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Mijn zoontje heeft ze ook, maar je hebt de die cast versie. Deze heeft mijn zoontje maakt geen herrie ;)
    Er is een automatische versie waarvan de treintjes praten en delen van rails kunnen spreken. Dit is groter dan de die cast en je hebt nog een houten versie

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Chuggington heeft 3 verschillende soorten. Hout, diecast en interactieve. Een set kun je vaak niet combineren met andere delen. Daarnaast zijn sommige srts zo bewerkelijk dat de kinderen hem niet zelf kunnen bouwen. Ik heb het meeste weggegeven. Ik zweer bij de gewone houten trein baan samen met elektrische locs van brio.

10. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ok ik heb nu besloten om alleen de wagonnetjes een paar aan te schaffen. Die herkent ie dus dat is wel leuk. Verder geen rails meer voor mij. Ik heb een hele hoop rails van de Ikea en heb net even getest, daar past de interactive wagon op!!!! Als ik nu een paar interactive wagonnetjes bij haal kunnen die samen herrie maken en rijden op de ikea rails ;)

11. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen :)

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Peuter en Kleuter

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Er zijn 3 soorten, waarvan er 2 op elkaar passen met een bijgeleverd tussenstuk. Ik weet even de namen niet, maar de interactieve, waar geluid uitkomt past in iedergeval nergens anders op.

De andere twee sets zijn hetzelfde.. Tenminste de oude versie met vooral lange rechte rails op de grond.. En de nieuwe versie met voornamelijk alleen torens. In die set zit een tussenstuk die past op de oude set met de rechte platte rails.. Snap je het nog ;)

Mijn zoon heeft nagenoeg alle sets en is er dol op.. Hij is dan ook een echte bouwer en creëert er de mooiste creaties mee. Als er andere kindjes bij ons op bezoek komen, snappen ze het systeem ook niet. Het is erg ingewikkeld. Voor sommige kindjes dus een uitdaging, voor andere veel te moeilijk.

Bij opa en oma heeft hij de totale interactieve set deze is een stuk eenvoudiger in elkaar te zetten maar dan nog is het veel denkwerk ;) en past deze dus nergens anders op..

Deel Deze Pagina