Pff dames, per 01-08-2012 ben ik hartstikke werkloos.. Vanwege bezuinigingen word mijn contract niet verlengd en ik word zo moedeloos van de werkgelegenheid momenteel.. Soms komt het ineens loeihard binnen ik voel me dan zo een loser zonder werk en dan denk ik; hoe moet het allemaal? Babietje van 10 maanden, koophuis. Komt alles wel goed? Ik probeer hoopvol te blijven maar vind het soms erg moeilijk. Misschien weten jullie nog wat? Ik ben HBO geschoold opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Beschikbaar vanaf 01-08-2012 voor 28-36 uur per week. Regio Den Haag. Groetjes een af en toe hopeloze Chocotof
Heel herkenbaar! Ik zit met het zelfde probleem, zelfde opleiding ook alleen regio Rotterdam. Het is zo ontzettend moeilijk om iets te vinden op het moment Wat voor baan zoek je? Ik heb me pas ingeschreven bij een werving en selectie bureau https://www.yer.nl/ misschien is dat ook een idee voor jou? Zij zitten ook in Den-Haag.
Hey meis, Ik heb je even een privebericht gestuurd kon het je niet openbaar melden om herkenning te voorkomen misschien is het wat voor je. Groetjes Uk
Een vriendin van mij werkt als hulpverlener bij Jeugdformaat in Zoetermeer.Misschien hebben die vacatures? Veel succes met solliciteren!
Ik kan je helaas een hand geven. Ben ook weer werkloos per 1-8. wo-geschoolt. Baal ook ontzettend. Was blij weer werk te hebben, maar crisis en last in first out.
Hier hetzelfde probleem, werkloos sinds 16 maart dit jaar en ik kan solliciteren wat ik wil maar er komt tot nu toe geen baan uit. Ben al wel een aantal keren op gesprek geweest maar ja, afgewezen op het feit dat ik zwanger ben. 1 bedrijf heeft dat ook zo letterlijk tegen me gezegd Ik maak me er ook veel zorgen om hoor.....hier ook een koophuis en straks 3 kids. Ik zoek een parttime secretarieel baan, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg
Mijn tip: Ga langs tempo-team. Via die uitzendbureau ben ik altijd aan werk gekomen. Eerst bijbaantjes, 5 jaar geleden in de beveiliging bij hun terecht gekomen en vandaaruit een vaste baan gekregen. Nu na ik ontslagen ben, via hun GELIJK een baan bij het UWV voor 3 tot 5 jaar met vooruitzicht op vast (ze investeren veel geld om je daar aan te nemen met studie enzo, dus ze willen je graag houden) Maar even terug naar tempo-team. Ik zit in Goes (zeeland) maar daar zijn ze echt heel menselijk. Komen iedere week even langs je werk om te kijken hoe het me je gaat, bellen je op om te vragen hoe het met je gaat. Zijn echt met je bezig en staan voor je klaar. En ik ben altijd echt HEEL snel door hun aan het werk gekomen. Ik zou het jou ook aanraden
Ik ben werkloos sinds 30-05-'12 en ben druk aan het solliciteren met een bak ervaring en mijn hbo SPH opleiding opzak. Ik was op een gegeven moment alle afwijzingen zo ontzettend zat dat ik een rete brutale brief heb gestuurd en guess what...?! Ik mag op gesprek komen. Heb zometeen heel wat uit te leggen in het gesprek maar ik ben er in ieder geval.
ghehe ja opvallen helpt... Ik ben dadelijk ook mijn baan kwijt..maar zoiets vind ik nooit meer...werkte variabel in de avond en weekenden zodat ik geen oppas nodig had..(is niet rendabel met wat we terug krijgen dan kan ik beter niet werken....) Maar ik kan ook tot nu toe niets vinden...allemaal gewoon overdag en ik heb geen oppas achter de hand.....
mis kun je hier iets mee : Vacatures, banen en stages in Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening | Informatie over de branche: opleidingen, functies
Hier SPH achtergrond en vorig jaar rond deze tijd ook zoekende naar werk maar kon ook niets vinden (gek hè met overal een vacaturestop ). Ik had slechte ervaringen met uitzendbureaus als Tempoteam dus wilde dat eigenlijk niet meer maar werk nu sinds november via het flexbureau van grote GGZ-organisatie. Dus uitzendbureau van de instelling zelf. Bevalt enorm goed, kan zelf bepalen of en wanneer ik wil werken of niet en heb tot nu toe altijd genoeg werk. Momenteel ben ik zelfs voor 3 maanden gedetacheerd op één plek en komen er wrs nog 2 maanden bij ivm zwangerschapsvervanging van iemand. Voordeel is dat ik nu al deels binnen ben bij een organisatie en wanneer er weer vacatures zijn is het makkelijker solliciteren en daarbij weten ze al met wie ze te maken hebben. Kreeg nu al de tip van collega dat er binnenkort weer vacatures zullen komen binnen de afdelingen waar ik nu werk dus ga denk ik wel solliciteren.
Wauw zeg wat een reacties! Iedereen bedankt voor de tips en iedereen die in hetzelfde schuitje zit succes! En nogmaals, heb je een tip, vacature vrij of wat dan ook? Ik ben beschikbaar!
Ik ken het.. Ik wordt er moedeloos en erg onrustig van! Vanaf 1 sept is mijn contract afgelopen. Ik vind van allerlei vacatures, stuur er brieven naar toe maar telkens een afwijzing.. Ik heb uit pure wanhoop maar bij de supermarkt gesolliciteerd en de bakker.. Ook met een afwijzing.. Ik baal zo! En ik baal nog harder vanwege de onrust in mijn hoofd die het brengt.. Nu heb ik begin augustus een afspraak bij een flexbureau bij de stichting waar ik eerder heb gewerkt. Het zijn geen gegarandeerde uren, maar goed.. Werk is werk.. En alle uurtjes zijn meegenomen..
Wat naar dat je geen baan meer hebt straks! Is het een optie onder je niveau te werken? Er zijn nog wel wat banen te vinden in de begeleiding maar zie bijna niks op HBO niveau helaas! Houdt jobrapido.nl in de gaten en Zorgenwelzijnplein.nl. Wellicht kan je op die manier aan het werk blijven en als je eenmaal in een instelling werkt is het makkelijker om aangenomen te worden intern voor een baan op jouw niveau? Succes ermee!
Ik heb hetzelfde... Kom nu uit de ze en zoek werk in het onderwijs. 10 brieven de deur uit gedaan, van 5 scholen niks gehoord en 3 afwijzingen. Andere vacatures ook geprobeerd maar onder mijn niveau wordt ik gewoon niet aangenomen... Overgekwalificeerd , te duur enz...
Als je niets kan vinden dan is een tijdelijk schoonmaak baantje ook een optie. Verdient natuurlijk niet zoveel, maar je bent wel aan het werk en er komt geld binnen. Ook zijn die baantjes er meer dan genoeg te vinden, omdat mensen dat niet willen doen. Zelf heb ik het ook tijdelijk gedaan, omdat ik dacht: werk = werk Inmiddels werk ik al jaren weer in mijn beroep en sta op de rand om als ZZP-er aan de gang te gaan. (is ook een optie die je nog kan overwegen)