BMR vaccinatie kind (ik zwanger)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eva2011, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Volgende week krijgt mijn dochter de lang uitgestelde BMR. (Uitgesteld sinds derde reeks prikken ivm heftige reacties)

De kinderarts vertelde me de vorige keer dat mijn meisje er een "vlaag" van mazelen van kan krijgen, maar hoe zit dat met rode hond? Het is immers een kapot gemaakt virus, dus niet dood.

Kan dit nu ik zwanger ben ivm risico blootstelling?

Daarnaast heerst hier griep in huis, allemaal verzwakte weerstand. Zijn wij dan vatbaarder voor een evt besmetting?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    In theorie is het mogelijk dat een pas gevaccineerd kind je zou kunnen besmetten, maar het is nog nooit voorgekomen. Ik zou me daar geen zorgen over maken. Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat je makkelijker besmet wordt omdat je weerstand wat lager is.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ben jij zelf niet gevaccineerd tegen BMR?

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

@Elsss dank je!
    @marb wat ben ik een muts, idd ben zelf gevaccineerd...

marb vindt dit leuk.
  5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik was niet gevaccineerd en dochter heeft ook bmr (14maanden) gekregen was geen enkel probleem. Vpk hier had in het Sophia ziekenhuis gewerkt op de kinderen afdeling.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Opgelost :cool:

Eva2011 vindt dit leuk.
  7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zelfs al zou je niet gevaccineerd zijn, dan moet je kind daadwerkelijk een lichte uitslag/blaasjes krijgen om ook maar enig risico op verspreiding te kunnen zijn.
    Dus ook dan had je je geen zorgen hoeven maken. Dit is namelijk een bijwerking die bijna nooit voorkomt en als het wel voorkomt, had je al geweten dat je extra voorzichtig had moeten zijn.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Er wordt wel geadviseerd om te wachten tot je 20 weken bent, als je zelf niet gevaccineerd bent

Love1987 vindt dit leuk.
  9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De termijnen heb ik mij nooit in verdiept (is nooit op mijzelf van toepassing geweest)
    Er blijft een klein risico en besmetting kan een miskraam veroorzaken. Risico is risico, hoe klein ook. De kans op listeria is bij relatief verse producten ook heel klein, maar ook dat wil je vermijden. Ik heb een collega destijds zelfs niet de hand geschud omdat ik wist dat zijn zoontje 5e ziekte had (gaf hij zelf al aan) en ik zwanger was. Gewoonweg omdat ik het mijzelf nooit zal vergeven dat er iets met mijn kind zou gebeuren als ik het had kunnen voorkomen

Deel Deze Pagina